Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 1142424 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1770 dnia: 08 Kwietnia 2017, 14:08:14 »
W fiz masz converter=impulse co ma włączać ten ficzer (Wiggle coś tam poprawiał niedawno w tym aspekcie, więc lepiej wziąć pliki z repo do testu).
Trzymanie shift+x animuje hebelek "zał przetwornicy", włącza przetwornicę i zwiększa prąd zadziałania nadmiarowego przetwornicy.
Puszczenie przywraca hebelek "zał przetwornicy do pozycji neutralnej i prąd zabezpieczenia do standardowego.
Trzymanie x animuje hebelek "wył przetwornicy", wyłącza przetwornicę i odblokowuje przekaźnik nadmiarowy przetwornicy.
Puszczenie przywraca hebelek "wył przetwornicy" do pozycji neutralnej.
Tak to zrozumiałem. Funkcja ctrl+n jest włączona do funkcji x i nic nie robi w tym przypadku. Ale tak jest dla en57 tylko i może pochodnych.
Mój kanał youtube

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1771 dnia: 08 Kwietnia 2017, 15:04:30 »
W EN57 i pochodnych sterowanie pantografami tez jest heblami impulsowymi, danie impulsu zasila na ten moment przewod wielokrotny odpowiadajacy za podnoszenie (przesterowanie elektrozaworu) czy to przednich, czy tylnych pantografow, opuszczenie przedniego badz awaryjne opuszczenie wszystkich grzybkiem na pulpicie. W stanie zasadniczym heble te sa zawsze wylaczone. Tak samo heble przetwornicy. W EN57, w których zamiast przetwornicy wirowej jest statyczna (elektroniczna), nie ma potrzeby trzymania dluzej przycisku zalaczania.
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2017, 15:13:26 wysłana przez AtapiCl »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1772 dnia: 08 Kwietnia 2017, 15:16:27 »
W fiz masz converter=impulse co ma włączać ten ficzer (Wiggle coś tam poprawiał niedawno w tym aspekcie, więc lepiej wziąć pliki z repo do testu).
Trzymanie shift+x animuje hebelek "zał przetwornicy", włącza przetwornicę i zwiększa prąd zadziałania nadmiarowego przetwornicy.
Puszczenie przywraca hebelek "zał przetwornicy do pozycji neutralnej i prąd zabezpieczenia do standardowego.
Trzymanie x animuje hebelek "wył przetwornicy", wyłącza przetwornicę i odblokowuje przekaźnik nadmiarowy przetwornicy.
Puszczenie przywraca hebelek "wył przetwornicy" do pozycji neutralnej.
Tak to zrozumiałem. Funkcja ctrl+n jest włączona do funkcji x i nic nie robi w tym przypadku. Ale tak jest dla en57 tylko i może pochodnych.
No ja wlasnie nie bardzo rozumiem jak to ma byc, bo w exe Borlandowym wlacznik przetwornicy zostaje w pozycji zal. i nigdzie nie wraca, a ten drugi jest praktycznie na stale w pozycji zal. i nie reaguje na nic ;/  Czyli zeby bylo prawidlowo, to oba przelaczniki powinny samoczynnie wracac do pozycji neutralnej, jesli nie sa trzymane? I co z przekaznikiem nadmiarowym, czy on jest faktycznie odblokowany tylko, gdy aktywujemy wylacznik i wylaczamy przetwornice, czy przeciwnie -- odblokowany jest gdy wylacznik jest w pozycji neutralnej, i przetwornica pracuje? Bo ta pierwsza opcja brzmi troche dziwnie ale ja sie nie znam :x

(to drugie pytanie to mniej wazne bo nie jestem pewien czy exe w ogole w chwili obecnej zwraca na to uwage, ale to tak na przyszlosc)
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2017, 15:17:48 wysłana przez tmj »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2162
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1773 dnia: 08 Kwietnia 2017, 15:29:19 »
W tej chwili potrzebne jest stabilne exe, żeby się szykować do wydania paczki całościowej.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1774 dnia: 08 Kwietnia 2017, 15:34:11 »
Oba powinny samoczynnie wracac. Co do przetwornicy - oba stwierdzenia sa prawdziwe ;) Przetwornica zadziala, gdy nadmiarowy nie zadzialal i jest juz odblokowany. Jak jest zalaczona, to sila rzeczy zabezpieczenie nie zadzialalo i jest odblokowane. Jak dajemy odblok, to oprocz przywracania stanu przekaznika, wylaczamy ochraniane urzadzenie. Tak samo bedzie z WS, gdy w szafie damy odblok np. przekaznika roznicowego.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1775 dnia: 08 Kwietnia 2017, 15:38:29 »
Mylący może być opis "przetwornica wyłączona i odblokowana", co sugerowałoby, że jak hebel jest w dole, to nie jest odblokowana ;-) Ale to po prostu niezręczność opisu - chodzi tylko o funkcje tego przełącznika, który wyłącza, i odblokowuje, jeżeli jest co odblokowywać ;-)

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1776 dnia: 08 Kwietnia 2017, 18:51:28 »
Co do pantografów w lokomotywach, to zależy od typu, a nawet numeru lokomotywy. Siódemki 4E (do numeru 244) oryginalnie miały impulsowe podnoszenie obu pantografów hebelkiem i impulsowe opuszczanie obu pantografów czerwonym grzybkiem i ew. na ramie pneumatycznej można w takiej sytuacji odciąć dopływ powietrza do wybranego pantografu za pomocą zaworu. Z czasem niektóre z nich przerobiono na osobne starowanie pantografami za pomocą dwóch hebelków bistabilnych (przerabiając mniej lub bardziej układ hebelków na pulpicie i z reguły pozbywając się hebelka od wentylatorów oporów), a przycisk grzybkowy podpisano jako "rezerwa" lub wsadzono kontrolkę rezerwową bądź od ogrzewania kabiny. Siódemki 303E (od numeru 301) mają osobne sterowanie pantografami za pomocą dwóch hebelków. Co do kolejności dla dwóch kabin, to różnie jest w rzeczywistości jak i na dwóch różnych schematach jakie mam - wg. DTRki hebelek bliżej przednich okien kabiny zawsze podnosi pantograf nad kabiną, w której się znajduje. W ET41 do nr 84 włącznie sterowanie pantografami jest jak w EU07 4E lub przerobione jak wyżej opisałem, a w ET41 od nr 85 włącznie jest jak w EU07 303E. ET22 do nr 502 mają osobne podnoszenie i opuszczanie każdego pantografu z osobna (wg. schematu dwa hebelki impulsowe do podnoszenia i dwa przyciski grzybkowe do opuszczania w każdej kabinie, choć widziałem chyba kiedyś zdjęcie lub filmik z wersji z czterema hebelkami impulsowymi), z czego hebelek/przycisk podpisany jako "A" zawsze steruje pantografem nad kabiną A, a w ET22 od nr 503 jest po jednym hebelku bistabilnym na pantograf i tak samo jak we wcześniejszych numerach hebelek "A" zawsze steruje pantografem nad kabiną A, z czego żeby podnieść pantograf A z kabiny A musi być on opuszczony w kabinie B i żeby podnieść pantograf B z kabiny B musi być on opuszczony w kabinie A. Dodatkowo w każdej kabinie jest jeszcze trzeci hebelek bistabilny odcinający zasilanie elektrozaworów obu pantografów (musi być w pozycji załączonej, żeby dało się podnieść którykolwiek pantograf z danej kabiny plus dochodzi jeszcze wyłącznik rozrządu i wyłącznik samoczynny pantografów jak w każdej lokomotywie).

Kwestię starego typu sterowania w EU07 4E i ET41 do nr 84 można by rozwiązać tak, że będąc w kabinie klawisz "P" (podniesiony) zawsze podnosi pantografy, a klawisz "O" (opuszczony) zawsze opuszcza pantografy, natomiast będąc w przedziale maszynowym klawisze "P" i "O" odpowiadają za odcinanie zasilania pneumatycznego (zakręcenie zaworu na ramie pneumatycznej) kolejno pantografu przedniego i tylnego, a kombinacje "Shift"+"P" i "Shift"+"O" odpowiadają za załączenie zasilania pneumatycznego kolejno dla pantografu przedniego i tylnego, o ile taka zmiana nie wywoła zbytniego zamieszania wśród użytkowników i AI... Domyślnie mógłby być zasilany tylko pantograf B, żeby było na czym jechać w przypadku jego połamania.

Jeśli natomiast chodzi inne błędy w sterowaniu, to dość irytujący jest brak piaskowania w członie sterowanym ET41 (tylnym patrząc z punktu aktualnie prowadzonego). Dosyć często zdarza mi się wpadnięcie go w poślizg i co najmniej wyłączenie się WSa lub nawet uszkodzenie silników mimo piaskowania w członie sterującym (prowadzonym). Do tego cała masa innych błędów dla tego typu lokomotywy i kilka dotyczących też innych lokomotyw, ale to już mniej pilne i chyba zbytnie zagłębianie się w obwody na tym etapie. Dla zainteresowanych opisałem je kiedyś tutaj.

PS.: Na koniec jako ciekawostkę odnośnie do sterowania pantografami dodam, że w ET41 od nr 85 i w EU07 303E mimo sterowania dwoma hebelkami od wyjazdu z fabryki blachy pulpitów pozostały te same i pierwszy od prawej hebelek w górnym rzędzie (na pulpicie poziomym) ma mocowanie za pomocą śrubek na odwrót, tzn. śrubki są przesunięte nieco na lewo od dźwigni hebelka, podczas gdy reszta hebelków ma te śrubki przesunięte nieco na prawo. Jest to pozostałość po hebelku impulsowym ze starego typu sterowania pantografami, który musiał być zamocowany odwrotnie (obrócony o 180st.) ze względu na swoją konstrukcję - możliwość zamocowania dodatkowych sprężyn odciągających tylko z jednej strony. Pozostaje pytanie, dlaczego od początku pozostałych hebelków nie montowano jak tego jednego?...

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1777 dnia: 08 Kwietnia 2017, 19:04:26 »
D: Czyli wychodzi na to, ze porzadnie sie tego nie zrobi bez ogolnego ogarniecia konfiguracji kabin i przyciskow, i takiego troche bardziej obiektowego podejscia do tematu. A wtedy zwolennicy realizmu beda sie mogli pobawic w skladanie konkretnych kabin "jak w realu". Tyle dobrego, ze na razie nie bede sie stresowal zeby to zrobic dokladnie. =)
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2017, 19:40:00 wysłana przez tmj »

Offline HTD

  • Wiadomości: 702
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1778 dnia: 08 Kwietnia 2017, 19:39:02 »
Tak jak lubię realizm, tak mi się to wydaje troszkę zbyt skomplikowane. Sterowanie z klawiatury powinno być przede wszystkim spójne. Wiadomo, że klawiatura to nie rzeczywisty pulpit, bo każdy pulpit jest trochę inny, a klawiatury standardowe. Wydaje mi się, że ten sam klawisz w każdej lokomotywie powinien robić to samo, a jeśli nie może, to po prostu nie powinien działać. Sens by miało za to, żeby przy sterowaniu myszą (klikalne hebelki) jak najbardziej działało to jak w rzeczywistych lokomotywach, czyli zależnie od tego która kabina i która wersja loka. Tak samo bardzo szczegółowe opcje sterowania powinny być dostępne w API dla urządzeń zewnętrznych innych niż klawiatura.

Dla zachowania spójności - klawisz wciśnięty z shiftem zawsze włączał dany włącznik, bez shifta wyłączał. Jestem za tym, żeby tak zostało. Potem doszło mniej intuicyjne kręcenie przełącznikami obrotowymi, też z shiftem w jedną stronę, bez shifta w drugą. Ale jest w tym jakaś logika.

Offline Lorem

  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1779 dnia: 08 Kwietnia 2017, 20:01:01 »
Póki nie zaczniemy się bawić w symulacje obwodów, rozróżnienie można by zrobić na poziomie animacji (zresztą wydaje mi się, że w niektórych kabinach tak to działało). Czyli Shift+O/P zawsze podnosi odpowiadający pantograf, bez shifta zawsze go opuszcza, a na poziomie animacji albo przestawia się bistabilny hebelek, albo przełącza się chwilowy dla jednej kombinacji, a inny/grzybek dla klawisza bez shifta.
Swoją drogą, to byłby chyba dobry moment, żeby poprawić działanie niektórych przycisków, które reagują na przytrzymanie tak, jakby je wielokrotnie wcisnąć (o ile dobrze pamiętam ma tak między innymi odłączenie styczników liniowych pod L).
A może by tak własny pulpit...

Offline KEKv_2

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1780 dnia: 08 Kwietnia 2017, 22:25:17 »
Powitać
Nie wiem czy w dobrym wątku piszę ale mniejsza o to. Zauważyłem błąd w teksturze części pulpitu w  Ep09. Tekstura czuwaka w stanie "spoczynku" wygląda jak trawa a jak się czuwak uruchomi ma normalną teksturę, po jego zbiciu tekstura wraca z powrotem na trawę. VBO wyłączone.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1781 dnia: 08 Kwietnia 2017, 22:45:38 »
Na borlandowym nie? Tam całą płytkę pod spodem ostro zdegenerowało.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1782 dnia: 08 Kwietnia 2017, 23:09:15 »
Ja u siebie tego nie mam. Ani na borlandowym, ani na C++.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1783 dnia: 08 Kwietnia 2017, 23:24:16 »
Tak jak lubię realizm, tak mi się to wydaje troszkę zbyt skomplikowane. Sterowanie z klawiatury powinno być przede wszystkim spójne.
Na szczescie to jest bardziej "problem" poprawnej wizualizacji, a nie sterowania. Tzn sterowanie bez wzgledu na wyposazenie jest takie samo (przynajmniej z klawiatury lub gamepada, klikanie na elementach to inna para kaloszy), chodzi tylko o to zeby byla mozliwosc definicji czy dany pojazd ma w kabinie przelaczniki impulsowe czy zwykle, czy obsluga urzadzenia jest jednym przelacznikiem albo kilkoma itp, i zeby sie to poprawnie rysowalo. To wszystko i tak raczej srednio/bardziej odlegla przyszlosc.

W miedzyczasie uaktualnienie z dalszym ciagiem porzadkow w sterowaniu:
- stan klawisza shift powinien byc teraz uwzgledniany 'normalnie' w trakcie ruchu, a nie tylko na poczatku
- podpiete pod nowy system kontroli: bateria, pantografy, wylacznik szybki, przetwornica i kompresor

"nowy system kontroli" oznacza miedzy innymi pewne uproszczenie w sterowaniu. Zamiast osobnych kombinacji dla wlaczania i wylaczania urzadzen, uzywany jest teraz ten sam klawisz, ktory przelacza urzadzenie z jednego stanu w drugi. Czyli jest pantograf jest opuszczony i wcisniemy O to sie podniesie, po kolejnym wcisnieciu O zostanie opuszczony, po kolejnym znowu podniesiony, itp. Docelowo zwalnia to duza kombinacje klawiszy, ktore moga byc wykorzystane do obslugi innych funkcji.

(ze 'znanych bledow' -- kabina nie odzwierciedla w tej chwili dokladnie stanu pociagu w przypadku przejscia do drugiej kabiny, lub gdy steruje AI; bedzie to zalatane po zakonczeniu prac)

Przy okazji porzadkow kible maja teraz poprawiona obsluge swoich 'impulsowych' przyciskow dla pantografow, przelacznikow przetwornicy i wylacznika szybkiego. Co do sprezarki to nie jestem pewien czy dla jej obslugi jest uzywany przelacznik impulsowy czy zwykly, wiec na razie uzywany jest zwykly. Jesli to jest zle, mozna latwo poprawic jak sie ktos doinformowany wypowie :d
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2017, 23:26:33 wysłana przez tmj »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1784 dnia: 09 Kwietnia 2017, 01:02:04 »
Wszystko ładnie działa. O ile w przełącznikach impulsowych to fajne, to w bistabilnych nie wiem jak się sprawdzi. W klikanej kabinie Q chyba też było lpm=wł ppm=wył. Szklanej kuli nie trzeba wy wróżyć masę wątków "jak ruszyć" w nowej paczce. ;)
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2162
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1785 dnia: 09 Kwietnia 2017, 08:09:13 »
masę wątków "jak ruszyć" w nowej paczce. ;)
Ustne ostrzeżenie, a jak nie pomoże, to WMMB.
Pomysł obsługi jednej kombinacji do włączania i wyłączania jednego urządzenia, podoba mi się. W trainzie wszystko oprócz hamulców, nastawnika i nastawnika kierunku, włącza i wyłącza się tym samym klawiszem.
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2017, 08:12:33 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1786 dnia: 09 Kwietnia 2017, 13:53:36 »
Na nowych exe nie działa mi et41_v2 wstawiony jako AI. Mimo wstawienia z V=0.1 lok się nie uruchamia. W errors.txt jest coś takiego:
Animations tag is missing from the .mmd file "dynamic\pkp\et41_v2\203e-a.mmd"
Animations tag is missing from the .mmd file "dynamic\pkp\et41_v2\203e-b.mmd"

Jak rozumiem fakt braku animacji powoduje, że lok nie ma prądu (bo nie podnoszą się pantografy)? Ktoś mądry jest w stanie te animacje dopisać?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1787 dnia: 09 Kwietnia 2017, 13:59:44 »
Mój kanał youtube

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1788 dnia: 09 Kwietnia 2017, 14:11:42 »
Dzięki, działa.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1789 dnia: 09 Kwietnia 2017, 15:02:14 »
Crashdump z dzisiaj. Ciężko nawet powiedzieć z czym to mogło być związane, bo nawet loka nie zdążyłem odpalić tylko latałem nad scenerią i robiłem screeny. Fajnie byłoby doczekać kiedyś exe, które nie będzie się sypać z nieznanego powodu...

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1790 dnia: 09 Kwietnia 2017, 15:13:06 »
170330 to stara d.. znaczy sie stare exe jest, troche ciezko sprawdzac jak sie zrodla w miedzyczasie zmieniaja. Z tego co moge zobaczyc to tam byla proba kopiowania albo odczytu ze zlym adresem, ale niestety nic wiecej. Jaka to byla sceneria?

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1791 dnia: 09 Kwietnia 2017, 15:30:31 »
Wiem, ale niestety jeszcze nie ściągnąłem najnowszej wersji. Sceneria ta, co zwykle, w razie potrzeby mogę później linka podrzucić.

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1792 dnia: 09 Kwietnia 2017, 15:39:22 »
Cześć. Z symulatorem (i koleją) rozpocząłem przygodę niedawno. Ale z własnego doświadczenia na temat UX/UI, mogę zaproponować by przyciski na klawiaturze były odpowiednikami przycisków/hebelków w lokomotywie. Co mam na mysli? Otóż weźmy za przykład lok EU07.
Na ostatnim exe wciśnięcie "m" raz odpowiada wciśnięciu przycisku załączenia wył. szybkiego a raz odpowiada wciśnięciu przycisku obok tj. wyłączenia wył. szybkiego. Jest to pewnego rodzaju uproszczenie - jeden przycisk na klawiaturze odpowiada dwóm w lokomotywie, a takiemu rozwiązaniu bliżej jest do gry niż symulatorowi. Bo skoro komputer decyduje za nas który przycisk wcisnąć, to dlaczego nie oddać mu całego sterowania? :)
Uważam, że projektując interfejs MaSzyny należałoby dążyć do jak największego zatarcia różnicy między klawiaturą a pulpitem w lokomotywie.
Moja propozycja sprowadza się do:
- hebelki i przyciski 2 stopniowe są obsługiwane przy pomocy klawisza lub klawisza + shift,
- "normalne" przyciski (grzybki) mają swoje pojedyncze odpowiedniki na klawiaturze.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1793 dnia: 09 Kwietnia 2017, 15:39:38 »
Póki co nic się nie sypie, ale... uruchamianie loka zacząłem od wciśnięcia shft...:) Zmiany idą w bardzo dobrym kierunku. Widzę też, że część funkcji obsługiwanych w kabinie wyłączona została po wyjściu z lokomotywy. Też będzie się trzeba przyzwyczaić.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1794 dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:02:53 »
Widzę też, że część funkcji obsługiwanych w kabinie wyłączona została po wyjściu z lokomotywy. Też będzie się trzeba przyzwyczaić.
Na razie obejmuje to opcje przepiete pod nowy system, ale docelowo bedzie tak w calosci. W duzym skrocie, urzadzenia kabinowe obslugiwane sa gdy jestesmy w kabinie, po wyjsciu na zewnatrz aktywne sa operacje ktore mozna przeprowadzac na zewnatrz, czyli laczenie, rozlaczanie, ustawianie hamulcow na wagonach itp.

Jezeli bedzie zapotrzebowanie to mozna zostawic obsluge lokomotywy takze z zewnatrz np w trybie debug.

Cześć. Z symulatorem (i koleją) rozpocząłem przygodę niedawno. Ale z własnego doświadczenia na temat UX/UI, mogę zaproponować by przyciski na klawiaturze były odpowiednikami przycisków/hebelków w lokomotywie. Co mam na mysli? Otóż weźmy za przykład lok EU07.
Tutaj mamy problem poruszony kilka postow temu, tzn ze w rzeczywistosci nie ma czegos takiego jak uniwersalny zestaw urzadzen w kabinie EU07, bo co egzemplarz to moze byc inaczej. I teraz sa dwie 'szkoly' -- jedna grupa uzytkownikow bedzie chciala sterowania ujednoliconego, a druga grupa bedzie chciala powiazania klawiszy z konkretnymi przyciskami.

Pogodzic sie tego za bardzo nie da, dlatego sklaniam sie ku rozwiazaniu, by sterowanie z klawiatury bylo mozliwie proste, natomiast zwolennicy realizmu beda sobie mogli aktywowac recznie konkretne kontrolki po wprowadzeniu dodatkowej obslugi mysza.

Cytuj
"Bo skoro komputer decyduje za nas który przycisk wcisnąć, to dlaczego nie oddać mu całego sterowania? :)"
Tu poprawka: komputer moze sobie decyduje ktory przycisk wcisnac, ale decyzje o aktywacji danego urzadzenia podejmujesz ty, a nie on. On jedynie wykonuje to polecenie tak, jak ma to sens w danej kabinie i sytuacji. Wiec pytanie jest troche z gatunku "jesli sprzatacz decyduje sam jak machac mopem, to po co szef dzialu rozdzielajacy dyzury?" ;)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1795 dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:16:31 »
Kamery w widoku zewnętrznym nie zawsze działają. Wcześniej nie obserwowałem z tym problemów. Teraz często mnie nie przenosi do danej kamery i całe Drawinowo muszę lecieć.

170408. Po wczytaniu wszystkiego i wykonaniu eventu odcinka izolowanego symek zawiesza się na jakieś pół minuty. Jeszcze przetestuję na innych sceneriach potem.

I zapętlenie addvalues. Aktualne drawinowo od Ra: http://rainsted.com/warsztat/Drawinowo/drawinowo-170408.7z
Latam na nim od rana i pierwszy raz zawiesiło, więc nie jest to jednak często powtarzalne.
EVENT LAUNCHED: --wlo6-lch6
free     2.00    23.00 != * *     0.00
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2017, 16:38:43 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1796 dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:46:21 »
Co do sprezarki to nie jestem pewien czy dla jej obslugi jest uzywany przelacznik impulsowy czy zwykly, wiec na razie uzywany jest zwykly. Jesli to jest zle, mozna latwo poprawic jak sie ktos doinformowany wypowie :d
Według schematu z "Vademecum" ma być zwykły (bistabilny), czyli jest dobrze.

"nowy system kontroli" oznacza miedzy innymi pewne uproszczenie w sterowaniu. Zamiast osobnych kombinacji dla wlaczania i wylaczania urzadzen, uzywany jest teraz ten sam klawisz, ktory przelacza urzadzenie z jednego stanu w drugi. Czyli jest pantograf jest opuszczony i wcisniemy O to sie podniesie, po kolejnym wcisnieciu O zostanie opuszczony, po kolejnym znowu podniesiony, itp.
Już teraz wiem, że będą z tym kłopoty w przypadku użycia PoKeys w pulpicie... Bywa czasami tak, że coś nie "zaskoczy" (jakiś chwilowy błąd komunikacji, przycięcie się symulacji itp.) i załączenie hebelka na pulpicie nie powoduje jego załączenia w MaSzynie. Wtedy trzeba taki hebelek wyłączyć i jeszcze raz załączyć. Po staremu podczas załączania hebelka PoKeys zawsze emuluje wciśnięcie klawisza z Shiftem (konkretna komenda na załączenie), a podczas wyłączania hebelka wciśnięcie klawisza bez Shiftu (konkretna komenda na wyłączenie). Po nowemu w takiej sytuacji dojdzie do tego, że hebelek na pulpicie zacznie działać przeciwnie do tego w MaSzynie. Chyba, że będzie można sobie w jakiś łatwy sposób skonfigurować dla PoKeys, że np. przejście pinu 4 w stan niski zawsze powoduje wyłączenie przetwornicy, a w stan wysoki załączenie przetwornicy i z kolei też odwrotnie dla dowolnego innego pinu, np. stan niski na pinie 5 załącza reflektor prawy, a stan wysoki na tym pinie wyłącza ten reflektor?

Ponadto moim zdaniem nawet przy zwykłej jeździe z klawiatury bywają takie sytuacje, że nie ma zbytnio czasu na oglądanie się czy jakiś hebelek jest załączony, czy wyłączony lub jest to po prostu niewygodne, a tak jak kliknę samo "C" bez Shiftu, to wiem, że na pewno nie zadziała mi przekaźnik nadmiarowy przetwornicy przy jej załączaniu (co swoją drogą też jest błędem...). W rzeczywistości takie rzeczy można sprawdzić na wyczucie ręką bez odrywania wzroku od szlaku (kiedy np. jedzie się w gęstej mgle i byłoby to zbyt ryzykowne).

Jezeli bedzie zapotrzebowanie to mozna zostawic obsluge lokomotywy takze z zewnatrz np w trybie debug.
Przydaje się podczas testowania zachowania lokomotywy w różnych sytuacjach i przy nagrywaniu różnego rodzaju filmików promujących symulator.

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1797 dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:51:05 »
Tutaj mamy problem poruszony kilka postow temu, tzn ze w rzeczywistosci nie ma czegos takiego jak uniwersalny zestaw urzadzen w kabinie EU07, bo co egzemplarz to moze byc inaczej. I teraz sa dwie 'szkoly' -- jedna grupa uzytkownikow bedzie chciala sterowania ujednoliconego, a druga grupa bedzie chciala powiazania klawiszy z konkretnymi przyciskami.
Pogodzic sie tego za bardzo nie da, dlatego sklaniam sie ku rozwiazaniu, by sterowanie z klawiatury bylo mozliwie proste, natomiast zwolennicy realizmu beda sobie mogli aktywowac recznie konkretne kontrolki po wprowadzeniu dodatkowej obslugi mysza.

Uważam, że obecne (przed ostatnimi zmianami) podejście do sterowania jest czymś co sprawia, że MaSzyna jest tak dobrym symulatorem i należy bardzo uważać, by tego nie utracić. Głupi hebelek pantografu sprawia, że ma się uczucie podejmowanej decyzji i daje "symulatorowe" odczucia.
Jeżeli wszystkie lokomotywy w danej rodzinie czy serii będą zbyt podobne do siebie (chociażby w kwestii sterowania) to po mieć różne numery lokomotyw w symulatorze? To są pytania i wnioski, które nasuwają się mi.
Nie mam wiedzy potrzebnej by osądzić czy różnice w urządzeniach np. w EU07 byłyby poważnym problemem przy sterowaniu "bardziej realistycznym" (o ile można je tak nazwać), ale chętnie nawet z samej ciekawości bym je poznał :) Masz może pod ręką jakiś interesujący przykład?

Rozwiązaniem optymalnym może być oddanie wyboru w ręce użytkownika. Myśląc całkowicie samolubnie - nie mogę się doczekać obsługi urządzeń myszą :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1798 dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:52:44 »
Jezeli bedzie zapotrzebowanie to mozna zostawic obsluge lokomotywy takze z zewnatrz np w trybie debug.
Przydaje się podczas testowania zachowania lokomotywy w różnych sytuacjach i przy nagrywaniu różnego rodzaju filmików promujących symulator.
Dodatkowe wpisy w ini.txt. BajerMode 0              //1 włączenie bajerów.
Cytuj
Jeżeli wszystkie lokomotywy w danej rodzinie czy serii będą zbyt podobne do siebie (chociażby w kwestii sterowania) to po mieć różne numery lokomotyw w symulatorze? To są pytania i wnioski, które nasuwają się mi.
Aby można było wstawić w scenerię 30 siódemek i każda mijana, była inna.
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2017, 16:55:50 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1799 dnia: 09 Kwietnia 2017, 17:02:12 »
Aby można było wstawić w scenerię 30 siódemek i każda mijana, była inna.

To jest oczywiście niepodważalna zaleta i nie neguję jej. Ale czy unikalność danego numeru nie jest warta podkreślenia przez fakt, że unikalny zestaw urządzeń w danej kabinie EU07 bedzie sterowany... unikalnie?