Dzięki, żadne umieszczane wersje x64 (poza tą) nie uruchamiały się u mnie, niezależnie od DLL-ek. Jedyne pasujące DLL-ki wgrywał @Milek, ale ostatnio nie mogłem się nawet do nich dokopać.
Widzę, że to się coraz bardziej stabilne robi. Pytanie, czy jest w planach dodanie wyświetlania bieżącej prędkości i parametrów lokomotywy w trybie gracza? Chodzi mi o typowo użytkowy widok, jak w komercyjnych symulatorach pociągów typu Trainz / MSTS. Tzn nie chodzi o graficzny bajer, ale możliwość odczytania tego samego co jest na pulpicie bez patrzenia na pulpit. Czyli - co mam na nastawniku, manometrach i haslerze.
Druga sprawa: trzęsienie obrazu i bufor Z. To jest w trakcie przerabiania? Obserwuję zmniejszenie trzęsienia krawędzi torów, ale za to jest teraz inny artefakt, którego nie było wcześniej: Jak mam drzewo i krzaczek przed drzewem (sceneria L053, dzień) silnik nie może się zdecydować, czy krzaczek ma zasłaniać drzewo, czy udawać że jest za drzewem. Poprzednio miałem 60 takich "wersji" na sekundę, teraz mam dokładnie co sekundę. Czasem błąd jest grubszy: drzewa nie mogą się zdecydować czy są przed budynkiem czy za budynkiem.
No i w końcu kwestia shaderów. Nie rozumiem tego do końca. Dla karty graficznej wszystko co ona jest w stanie zrozumieć to shader. Więc nie bardzo widzę, jak MaSzyna może wyświetlać cokolwiek na DX czy OpenGL BEZ shaderów. To raczej niemożliwe, więc pewnie kwestia języka i żargonu, prosiłbym o wytłumaczenie dla jasności.
Oświetlenie na niektórych trasach wygląda nieźle, na niektórych troszkę gorzej, na niektórych tragicznie, w zależności od wielkości trójkątów terenu. Strzelam, że dopiero kombinacja vertex-shaderów z pixel-shaderami będzie załatwiać sprawę, ale zbudowanie pixel shaderów biorących pod uwagę geometryczne położenie wierzchołków nie jest rzeczą trywialną i raczej nie powstanie "w tym tygodniu", a nawet "w tym miesiącu". Dobrze zgaduję?
Ostatnie pytanie: VBO. Czy ta opcja w ogóle działa i powinniśmy testować z włączoną i wyłączoną? Z tego co ja testowałem w ostatnich wersjach - nie widzę żadnej różnicy, ale znów być może różnica nie jest widoczna w każdym miejscu.
Z różnicy którą widzę: dużo wyższy FPS. Poprawiony czas ładowania. Trzęsienie obiektów ma mniejszą częstotliwość (to na plus).
Na marginesie, testowałem SN61 - brak działania rozkładu dla tej lokomotywy. Rozkład się przewija jak ją podmienię na stonkę.