Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 890161 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #930 dnia: 03 Marca 2017, 18:39:34 »
widzę że są z tym problemy, wstawiam więc gotowy folder python64: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/python64.tar.xz

@krzysiek626: rozpakuj ten folder ode mnie i sprawdź czy już nie ma błędów z pythonem.
crashuje się w jakimś dziwnym miejscu przy wyświetlaniu displaylist, debugowanie tego trochę zajmie, visual pokazuje coś że sterta się uszkadza. tymczasowo testuj na VBO, powinno działać.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #931 dnia: 03 Marca 2017, 18:43:16 »
Sprawdzę zaraz po skopiowaniu, wywaliło mnie na kaliskiej po 10 minutach symulacji nic nie dotykałem nawet klawiatury. AI. Za to nareszcie mam te crashe to załączam.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #932 dnia: 03 Marca 2017, 18:49:37 »
VBO sa tymczasowo wylaczone, wiec tutaj zmiana nie pomoze, i tak bedzie uzywac display lists.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #933 dnia: 03 Marca 2017, 18:57:36 »
nie, na moim buildzie można wybrać vbo

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #934 dnia: 03 Marca 2017, 19:00:09 »
Skopiowałem katalog python64, bałtyk się nie uruchomił. Końcówka z logu:
Player train init OK
Created texture object for "textures\smuga2.tga"
Loading texture data from "textures\smuga2.tga"
Load time: 29 seconds
EVENT LAUNCHED: onstart_zacheta
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE: baltyk_p_ms2
EVENT ADDED TO QUEUE: start
i crash w załączniku.
ED:
 Skoro tak, włączę vbo.
D2:
 Włączenie VBO skutkuje uruchomieniem Bałtyku. Nadal z schowka wklejam ciemność. Tylko w symulatorze, z pulpitu mam... pulpit.

ED3:
Psuje, na VBO zamiast szyn mam drewniane belki. Przechodzimy na epokę kamienną;)
Poważnie tak mam na Kaliskiej, w bałtyku mimo że odpaliłem nie sprawdzałem. Na gdzinę odpuszczam, nadal mam ciemność ze schowka.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2017, 19:27:12 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #935 dnia: 03 Marca 2017, 19:37:52 »
Wersja tmj 170303:
-Klawisz pause nie pauzuje. Escape tak.
-Przy pauzie nie mogę zmienić okna. EU07 zostaje na wierzchu, choć jest nieaktywne. Bez pauzy zazwyczaj się zmienia, choć i na borlandzie miałem z tym niekiedy problem.
-Strasznie ostre jest bujnięcie kamerą gdy wchodzi składowa prostopadła przyspieszenia. Odchył też, jakby maszynista miał z fotela spaść.
-Domyślna symkowa 10:30. Niebo dynamic stratus. Światło mocno niebieskie, momentami skaczące do bielszego na kilka minut. Wpis światła ma tu jakieś znaczenie?
-Znikają trójkąty o środku ~kilometr z boku kamery. Patrz załącznik. Jeziorko na Drawinowie po. Grabówek Lachy.
-Przypominam o wyłączonym modyfikatorze oświetlenia przez otoczenie we wpisie trajektorii. W tunelu widno. Przyciemnienie ścian (kolor materiału node triangles) też średnio sobie radzi z oświetleniem kierunkowym.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2017, 19:39:39 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #936 dnia: 03 Marca 2017, 19:45:42 »
-Domyślna symkowa 10:30. Niebo dynamic stratus. Światło mocno niebieskie, momentami skaczące do bielszego na kilka minut. Wpis światła ma tu jakieś znaczenie?
Wpis, raczej nie. Bez screenow trudno sie wypowiedziec, bo ta uwaga o skokach brzmi dziwnie, ale swiatlo jest niejako rozdzielone na dwa elementy -- slonce (ktore ma kolor swiatla slonecznego) i swiatlo zalamane/odbite od atmosfery, ktore ma aktualny kolor nieba, z reguly w ciagu dnia o zabarwieniu niebieskim, rano/pod wieczor rozowe/zolte. Powoduje to, ze obiekty oswietlone bezposrednio sa jasniejsze i bardziej "biale", natomiast te nie obrocone w strone slonca otrzymuja w wiekszym stopniu swiatlo odbite, i moga wydawac sie bardziej niebieskie.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #937 dnia: 03 Marca 2017, 19:54:20 »
Potrzebny kod na robienie skrinszotow? :)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #938 dnia: 03 Marca 2017, 19:57:39 »
Może zmieniała się pozycja słońca/składu i stąd różnica, ale efekt był skokowy, jakby słońce chmura zasłoniła. :P Ciężko zmianę na screenie złapać. Może w przyszłości bo dziś już nie mam cierpliwości się gapić. AI kończy przejazd. Niebo lazurowe, jak w Saint Tropez, więc pewnie stąd tak silne niebieskie zabarwienie.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #939 dnia: 03 Marca 2017, 19:58:23 »
O esc pisalem, ze byl do czego innego kiedy tmj pisal, ze przywrocil paze. Z kolorami nieba i atmo.... Odpal dzisiejsze wrzutki od Milk7 i porownaj. Bujania nie zaprzecze i nie potwierdze, zwyczajne 20170303 nie testowalem, posluzylo jedynie do eliminacji bledu uruchamiania exe na nowj instalacji windowsa. Ale z poprzednich wersji polecam przejechac sie kiblem i siodemka, byk jest do poprawy, tylko czy to najlepsza pora. Wyobrazam sobie ustabilizowac wczytywanie scenerii, odpalanie aplikacji i zwrocenie uwagi na latwosc instalacji paczki exe plus potrzebne biblioteki. Do wiekszych testow wydac trzeba jakis oficjalny pacz do pc z exekiem c++.
Ps, Antek, odpal na starym exe ten wagon w baltyku i na td. Jak zrobisz sceeny bedzie podobny efekt. Nie twierdze ze jest dobrze, ale mam inne priorytety.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2017, 20:03:23 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #940 dnia: 03 Marca 2017, 21:21:22 »
Stele, ty moze miales jakis problem z kompilowaniem po dodaniu tych unitow od zooma? (sccreen.cpp). Mam na mysli borladoskie exe.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2017, 21:22:58 wysłana przez queuedEU »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #941 dnia: 03 Marca 2017, 21:33:19 »
Q ty miales kilka fajnych ficzerow podziel sie z nimi. Lusterka dym ogien itd... Jak tam moj obiecany plug?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #942 dnia: 03 Marca 2017, 21:45:13 »
Odpaliłem ostatnie exe, scenariusz drawinowo_noc. I mam gwiazdy na terenie i peronach.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #943 dnia: 03 Marca 2017, 21:50:35 »
@EP08_015: za rok bede mial wiecej czasu na ficzery. Zreszta lepiej poczekac az sie wyklaruje fumkconalnosc exe i dopiero wtedy cokolwiek z bajerow dodawac - wtedy tez byc lepsze modele zaczna sie pojawiac.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #944 dnia: 03 Marca 2017, 21:51:38 »
Stele, ty moze miales jakis problem z kompilowaniem po dodaniu tych unitow od zooma? (sccreen.cpp). Mam na mysli borladoskie exe.
Nie kompilowałem. Czekało sobie na wenę do ogarnięcia i nim ta naszła wypadł Borland.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #945 dnia: 03 Marca 2017, 21:53:43 »
To dobrze, bo to raczej bedzie trzeba przystosowac do VC -  chociazby AnsiStringi wywalic, ale pewnie nie na tym sie skonczy.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #946 dnia: 03 Marca 2017, 22:37:52 »
Kaliska obawiam sie laduje sie u mnie normalnie na najnowszej wersji, nie wykazuje bledow ani nic :/
Naprawiłem u siebie, przy kopiowaniu paczki zrobiły się jakieś braki w katalogu dynamic. Ciekawe, utykało stojąc w nieskończoność bez żadnego komunikatu.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #947 dnia: 03 Marca 2017, 22:38:19 »
Odpaliłem ostatnie exe, scenariusz drawinowo_noc. I mam gwiazdy na terenie i peronach.
u mnie to w ogóle gwiazd nie ma...

tak przy okazji, dodałem robienie screenshotów pod F11. zapisują się do folderu screenshots (należy ręcznie utworzyć)
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng32-84f54db1.zip
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng64-84f54db1.zip

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #948 dnia: 03 Marca 2017, 22:47:28 »
Przydałby się drugi komputer, nie ma szansy do jutra, aby sprawdzić foty z nowego ficzera (u Q był). Napisz jaki format i jaka kompresja, co by na forum jako załączniki można dawać.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #949 dnia: 03 Marca 2017, 22:51:10 »
png, bo bezstratne. Każdy może sobie później przekonwertować na to co chce, ale jak jest potrzeba to mogę dodać jutro dodać inne (jpeg, czy tam jpeg2000)

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #950 dnia: 03 Marca 2017, 22:53:21 »
@Milek, ja w module od screenshotow mialem taka koncepcje, ze zapisywalo mi do folderow definiowanych w eu07.ini.  Byl tam glowny katalog do sshotow i podkatalog. Podkatalog mial sluzyc jako katalog tematyczny gdzie u mnie byl to poprostu rok, czyli np SCR/17/. Do wyboru bylo kilka formatow do ktorych mogl byc zrzucany obraz a byly to tga, bmp i jpg. Oczywiscie najbardziej praktyczny byl jpg, a dodatkowa funkcja bylo zapisywanie exif a w nim informacje o autorze, data, FoV, wspolrzedne wykonania i inne dane o scenerii takie jak ustawienia atmo, oswietlenia itp. Warto o tym pomyslec.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2017, 22:58:13 wysłana przez queuedEU »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #951 dnia: 03 Marca 2017, 23:56:32 »
Odpaliłem ostatnie exe, scenariusz drawinowo_noc. I mam gwiazdy na terenie i peronach.
Masz moze jakis screenshot? Obawiam sie, ze u mnie wyswietla gwiazdy gdzie trzeba ;/

u mnie to w ogóle gwiazd nie ma...
Do wyswietlania gwiazd potrzebny jest plik skydome_stars.t3d w katalogu models, byl dolaczany pare razy do paczki, powinien byc w tych troche wiekszych.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #952 dnia: 04 Marca 2017, 00:08:00 »
png, bo bezstratne. Każdy może sobie później przekonwertować na to co chce, ale jak jest potrzeba to mogę dodać jutro dodać inne (jpeg, czy tam jpeg2000)
Pobralem wersje 32 bitowa i zainstalowalem w pacze na wczoraj postawionym xp. Musialem doinstalowac MS 2015. Screeny sa, zapis w png jak mowiles, zajmuje okolo 1.5mb przy zalozeniu 1280*1024. Brakuje klikniecia informujacego. Jak wprowadzisz jpga bedzie klawo jak cho......
@tmj, 20170304 odpalone bez najmniejszych problemow, nic nie zepsules.:) Tez na nowym xp.
Testy z jazd jutro po obiedzie. 20170303, wykonalem 3 jazdy na baltyku i jedn na Kaliskiej. Nie mam zadnych uwag. Nie psujcie tak dalej.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #953 dnia: 04 Marca 2017, 00:11:55 »
Dla porzadku, 170304 ma poprawiona komunikacje przez WM_COPYDATA. Troche jest tez przeorganizowana glowna petla uaktualnienia symulacji, ale tego akurat nie widac.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #954 dnia: 04 Marca 2017, 00:19:34 »
Odpaliłem ostatnie exe, scenariusz drawinowo_noc. I mam gwiazdy na terenie i peronach.
U mnie 20170303 noc w Drawinowie jest gwiaździsta. Załącznik

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #955 dnia: 04 Marca 2017, 00:48:57 »
Crash na 170304. Wywala się po zakończeniu wczytywania, zanim cokolwiek się wyświetli. Na 170302 efekt podobny, natomiast 170301 działa. Sugerowana przyczyna w starym sprzęcie prawdopodobna - uruchamiane na HP 550. Jutro sprawdzę na czymś nowszym. Przy okazji, log.txt twierdzi że "Compilation 2017-01-10". Można by zaktualizować lub to usunąć.

Podpis problemu:
  Nazwa zdarzenia problemu: APPCRASH
  Nazwa aplikacji: eu07++170304.exe
  Wersja aplikacji: 17.0.1175.483
  Sygnatura czasowa aplikacji: 58b9ee55
  Nazwa modułu z błędem: ig4icd32.dll
  Wersja modułu z błędem: 8.14.10.1930
  Sygnatura czasowa modułu z błędem: 4aba6fc2
  Kod wyjątku: c0000005
  Przesunięcie wyjątku: 00066b66
  Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7601.2.1.0.256.48
  Identyfikator ustawień regionalnych: 1045
  Dodatkowe informacje 1: 0a9e
  Dodatkowe informacje 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
  Dodatkowe informacje 3: 0a9e
  Dodatkowe informacje 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #956 dnia: 04 Marca 2017, 01:26:15 »
Interesujace, wylecialo na probie renderowania modelu nieba cgskj_overcast027.e3d, ktory z jakiegos powodu wywala blad przy ladowaniu. Przyjrze sie.

edit: ok, poprawione. Glupi blad i nie wiem jakim cudem do tej pory sie przesliznal (chyba kombinacja rzadkiego dodawania rozszerzenia do nazwy modeli, i uzywania statycznych modeli nieba) ale teraz powinno byc dobrze. Przynajmniej pod tym wzgledem :d
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2017, 01:56:43 wysłana przez tmj »

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #957 dnia: 04 Marca 2017, 06:49:16 »
Test na zwierzyniec_transport. Zaraz po otrzymaniu wyjazdu jakaś drezyna rozpędzona do 300km/h zderzyła się ze mną czołowo. ;)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #958 dnia: 04 Marca 2017, 09:28:42 »
Interesujace, wylecialo na probie renderowania modelu nieba cgskj_overcast027.
edit: ok, poprawione. Glupi blad i nie wiem jakim cudem do tej pory sie przesliznal
Przeslizgnelo sie, bo ja katuje Kaliska, Baltyk i Quarka. Czasem Zwierzyniec i Drawinowo. Taki blad jak u @Paula mialem na Baltyku. Wywalalo na exe od Milka, pomoglo wlaczenie VBO. Za malo nas aby szybko ogarnac wszystkie scenerie.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2017, 09:58:31 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #959 dnia: 04 Marca 2017, 09:48:02 »
Interesujace, wylecialo na probie renderowania modelu nieba cgskj_overcast027.e3d, ktory z jakiegos powodu wywala blad przy ladowaniu. Przyjrze sie.

edit: ok, poprawione. Glupi blad i nie wiem jakim cudem do tej pory sie przesliznal (chyba kombinacja rzadkiego dodawania rozszerzenia do nazwy modeli, i uzywania statycznych modeli nieba) ale teraz powinno byc dobrze. Przynajmniej pod tym wzgledem :d
wrzuć źródła.
ps: a nie, jak przy ładowaniu to mi tego nie potrzeba
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2017, 09:49:45 wysłana przez Milek7 »