Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 699040 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #900 dnia: 03 Marca 2017, 11:45:24 »
To bardziej nadaje sie do watku: Planowane zmiany do exe. @Stele chcial jak najszybciej uzyskac stabilne exe, aby jeszce w tym roku poskladac paczke calosciowa. Prosil, aby dopiescic to co jest, naprawic znane w tej chwili problemy. Istotniejsze jest poprawienie przeliczania oswietlenia na pixele, niz zmiana sposobu poruszania sie po kabinie. Zmiana funkcji klawiszy i ppm a takze lpm i scrola, bedzie bledem. W tym roku paczka calosciowa nie moze zawierac takich zmian. Exe zostalo dopiero przepisane na c++ i po osiagnieciu stabilnosci trafic do paczki. Wymyslanie zmian, to odwlekanie wydania pc2017.
We wspomnianym watku, rodzi sie nowe zycie symulatora i dzis nawet nie wiemy jak bedzie wygladal.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 996
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #901 dnia: 03 Marca 2017, 11:51:14 »
Musimy ustalić jakieś wytyczne co do stylu kodu, bo tak to będziemy się poprawiać w kółko.
Jeżeli o mnie chodzi, to preferuję:
- wcięcia tabami (przy przenoszeniu do drugiej lini taby do poziomu wcięć, później spacje do ewentualnego wyrównania argmentów)
- spacje przed otwierającym ( słowach kluczowych
- brak spacji za ( i przed )
- { w osobnych liniach

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10109
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2593
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #902 dnia: 03 Marca 2017, 12:15:53 »
To bardziej nadaje sie do watku: Planowane zmiany do exe. @Stele chcial jak najszybciej uzyskac stabilne exe, aby jeszce w tym roku poskladac paczke calosciowa. Prosil, aby dopiescic to co jest, naprawic znane w tej chwili problemy. Istotniejsze jest poprawienie przeliczania oswietlenia na pixele, niz zmiana sposobu poruszania sie po kabinie. Zmiana funkcji klawiszy i ppm a takze lpm i scrola, bedzie bledem. W tym roku paczka calosciowa nie moze zawierac takich zmian. Exe zostalo dopiero przepisane na c++ i po osiagnieciu stabilnosci trafic do paczki. Wymyslanie zmian, to odwlekanie wydania pc2017.
We wspomnianym watku, rodzi sie nowe zycie symulatora i dzis nawet nie wiemy jak bedzie wygladal.
Ogarnięcie kamery jest 100x prostsze od pixel shadera. Latać też nie może. Kontrolę fov na rolce bym chciał, by ustawić porządnie kamery w ciasnych kabinach.
TMJ, Milek, ogarniacie zgłoszone bugi i wzajemnie swoją wizję? Bo ja nie. :D Jeden wątek do wszystkiego jest kłopotliwy. Jak nie chcecie tego smfowego bugtrackera, to może jakiś własny sobie zróbcie jak Ra? Albo poddział na forum i każdy problem/ficzer do rozwoju w osobnym wątku?
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #903 dnia: 03 Marca 2017, 12:16:26 »
W katalogu głównym masz cały styl opisany w pliku .clang_format. Użyj formatera to Ci wszystko ustali (do VS jest dostępny jako plugin).
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #904 dnia: 03 Marca 2017, 12:28:38 »
Ogarnięcie kamery jest 100x prostsze od pixel shadera. Latać też nie może. Kontrolę fov na rolce bym chciał, by ustawić porządnie kamery w ciasnych kabinach.
Ja też chciałem zoom, jak zapewne pamiętasz. Stosowne pliki miałem już na 1 stycznia, ale nie wyszło, nie mam pretensji, te pliki posiadało wiele osób. Ja pisałem, że fov to na [shift]+[lpm] i [shift]+[ppm], jeśli ze scrolem to pod kontrolą [shift] lub [alt]. W danej kabinie ustawiamy raz kąt widzenia i rolka nie może przypadkowo to zmienić. Latanie zdaje się poprawiono z tego co pisał zgłaszający.
PS:
Na nowym XP, odpaliłem Kaliską i dojechałem do celu.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2017, 12:31:00 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #905 dnia: 03 Marca 2017, 12:47:13 »
To co prawda nie jest jeszcze "jak w Doomie" - ale już 100x lepiej. Koniec szarpania kamerą. Płynna animacja.
Dowcip polega na tym, ze mniej wiecej tak jest to robione w tym momencie. Problemy biora sie glownie z tego, ze czesc kodu obslugi kamery kabinowej (takie jak tlumienie 'szarpania' itp) jest wywolywane bez uwzglednienia czynnika dt, co prowadzi do sytuacji w ktorej wzrost fps oznacza mniejszy efekt szarpania i wolniejszy ruch kamery (bo tlumienie predkosci ruchu jest szybsze) Chyba najprostszym sposobem by to ogarnac bedzie obliczanie zmian ze stalym krokiem, podobnie jak robiona jest glowna czesc fizyki. Nie bedzie to idealne, bo dla idealnego efektu powinna byc jeszcze interpolacja miedzy wyliczonym stamen poprzednim i obecnym, ale powinno troche pomoc.

Cytuj
Oprócz tego bardzo bardzo bardzo przydałoby się, aby rolka myszy działała na FOV (kąt widzenia kamery) - czyli zoom z użyciem rolki.

Dalej, jeśli już ruszać kamerę: obecnie lewy i prawy przycisk myszy robią praktycznie to samo. Środkowy działa jako zoom. Opcja bardzo niewygodna. Ten sam chwilowy zoom powinien działać na prawym przycisku myszy, który jest po prostu łatwiejszy do wciśnięcia na większości myszek, co więcej, w większości gier jest właśnie wykorzystywany jako zoom. Niech lewy resetuje kamerę, albo jeszcze lepiej - np podwójne kliknięcie lewym, żeby nie wywoływało się tego przypadkowo. Środkowy przycisk myszy (klik rolką) powinien być raczej użyty do resetu samego FOV, który tą samą rolką się reguluje.
Zooma pod rolka nie umiescilem z dwoch powodow: po pierwsze, ze wzgledu na glosy ze niektorzy uzywaja rolki do obslugi nastawnika itp. Po drugie, jest to imo zwyczajnie mniej ergonomiczne -- zooma uzywam by zweryfikowac stan odleglego sygnalu i tutaj pojedynczy klawisz chwilowo przelaczajacy miedzy widokiem 'na dystans' i normalnym jest sporo szybsze, niz zabawa za kazdym razem z kreceniem kolkiem w przod i w tyl. Regulacja fov to cos, co widze raczej umieszczone w panelu Settings, jak juz bedzie jakies prawdziwe UI, bo takie rzeczy ustawia sie dosc rzadko. Chociaz zapewne mozna by to w miedzyczasie podpiac pod jakis klawisz w trybie debug.

Natomiast czemu srodkowy klawisz a nie prawy -- bo po wprowadzeniu obslugi mysza sensowna imo bylaby konwencja 'lewy klawisz zwieksza efekt/zalacza, prawy klawisz zmniejsza efekt/wylacza' co jest bardziej precyzyjne i szybsze niz alternatywa "trzymaj lewy i ciagnij mysz".

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #906 dnia: 03 Marca 2017, 12:47:53 »
@tmj, jesteś w stanie doinstalować do VS2013 build tools 2015? To rozwiązałoby problemy z wymaganiami odnośnie bibliotek w systemie pomiędzy poszczególnymi buildami.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10109
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2593
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #907 dnia: 03 Marca 2017, 12:57:40 »
Tylko różne pojazdy wymagają różnych fov do komfortowej jazdy. Nie wyobrażam sobie umieszczenia tego w mmd by skakał perspektywą przy zmianie widoku na zewnętrzny.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #908 dnia: 03 Marca 2017, 13:17:32 »
@tmj, jesteś w stanie doinstalować do VS2013 build tools 2015? To rozwiązałoby problemy z wymaganiami odnośnie bibliotek w systemie pomiędzy poszczególnymi buildami.
Zobacze, chociaz nie obiecuje bo ruszanie instalacji takiego kombajnu to zawsze proszenie sie o klopoty :d

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 996
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #909 dnia: 03 Marca 2017, 13:38:42 »
zmergowałem z tmj
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng32-6545ab39.zip
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng64-6545ab39.zip
oprócz bibliotek dołączonych w zipie do uruchomienia potrzebny jest runtime vs2015.
dla wersji 64bitowej należy przygotować sobie katalog python64: zainstalować paczkę pythona, zainstalować w niej pillow, i skopiować katalogi DLLs i Lib do katalogu python64 w symulatorze. katalog local należy przekopiować z obecnego folderu python.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #910 dnia: 03 Marca 2017, 14:25:32 »
Cytuj
....dla wersji 64bitowej należy przygotować sobie katalog python64: zainstalować paczkę pythona, zainstalować w niej pillow, i skopiować katalogi DLLs i Lib do katalogu python64 w symulatorze. katalog local należy przekopiować z obecnego folderu python.....
Napisz to zrozumiale dla przeciętnego Kowalskiego co nie wie co to pillow i skąd wziącz paczkę pythona. Ja z tego rozumiem ostatnie zdanie tylko.

PS:
 miało być wyrzucone jak było puste.:)
ED:
 Zrobiłem to samo co wczoraj, ale tym razem postawiłem WIN7, doinstalowałem MS 2008, 2013 i 2015. Nie poszło na żadnym exe c++
załącznik ze stanu systemu.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 996
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #911 dnia: 03 Marca 2017, 14:38:16 »
instalator pythona: https://www.python.org/ftp/python/2.7.13/python-2.7.13.amd64.msi
ściągasz, instalujesz.
wciskasz win+r, wpisujesz cmd, enter. Przechodzisz do katalogu z zainstalowanym pythonem\Lib\site-packages, np. jeżeli python zainstalowany w C:\Python27_64\ to wpisujesz cd C:\Python27_64\Lib\site-packages, następnie ..\..\python.exe pip install pillow. Jak się skończy to zamykasz okienko. W katalogu z maszyną tworzysz katalog python64, i kopiujesz do niego katalogi Lib oraz DLLs z katalogu instalacji pythona. Z katalogu python w maszynie kopiujesz folder local do katalogu python64.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2017, 14:39:25 wysłana przez Milek7 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #912 dnia: 03 Marca 2017, 15:03:56 »
@Milek7, po wykonaniu tych czynności, exe odpaliło na TD.scn, załącznik.
Dziękuję za wskazówki, proszę pamiętać, że większość z nas, nie jest obyta z lakonicznymi instrukcjami. Czy instalacja katalogu z pythonem na dysku C może być usunięta?

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 996
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #913 dnia: 03 Marca 2017, 15:09:07 »
tak, możesz odinstalować paczkę pythona.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #914 dnia: 03 Marca 2017, 15:15:48 »
Dzięki. Jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje, paczka instalacyjna powinna być jedna dla systemów x86 i x64. Zalety są oczywiste, takiej konfiguracji. Natomiast teraz widzę jakby rozdzielność systemu zawartości bibliotek w samym exe, jak także rozdzielność bibliotek montowanych w katalog eu07. Jak planujecie rozwiązać to zagadnienie?
Pytanie jest także do @tmj i @firlejczyka.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10109
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2593
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #915 dnia: 03 Marca 2017, 15:29:47 »
Można dać obie wersje i przełączanie skryptem. Kwestia niepotrzebnego zwiększenia wagi paczki. Pythony trochę ważą
Mój kanał youtube

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 996
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #916 dnia: 03 Marca 2017, 15:33:44 »
python to pewnie tak jak jest teraz, czyli dwa katalogi dla x32 i x64.
Co do innych dll to najlepiej by było jakby exe i dll dla niego wrzucić do osobnych katalogów. Problem jest taki, że rainsted nie potrafi uruchamiać exe z katalogów. Zgłosiłem już to kilka dni temu na bugtrackerze rainsteda.
Jeżeli nie to można pokombinować i zlinkować tak żeby oczekiwało .dll z inną nazwą dla wersji x64, tak żeby dało się wrzucić je wszystkie do głównego katalogu bez konfliktów.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #917 dnia: 03 Marca 2017, 15:43:26 »
Katalogi z pythonem to jakieś 80mb obydwa. Powinny być z dystrybucją paczy lub paczek całościowych. Nie znam się na tym więc może wywołam uśmiech, ścieżka do dllek to taka jak jest do katalogu głównego, czy można by je rozdzielić (dwa katalogi), jak w przypadku pythona. Exe uwolnić od bibliotek, zostawił bym jako uniwersalne. Jeśli nie tak, to nauczyć Rainsteda odróżniać x86 od x64, niech uruchamia właściwą strukturę.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 996
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #918 dnia: 03 Marca 2017, 15:50:51 »
windows szuka dll w katalogu z exe, więc nie da się rozdzielić bez wrzucania exe do innego katalogu.
ewentualnie faktycznie można zlinkować wszystko statycznie.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #919 dnia: 03 Marca 2017, 16:41:31 »
OK, teraz zabieramy się za problem, uruchomiłem kaliską, dwa razy, uruchomiłem td, kilka razy. Jednak nie pojeździłem. Wszystkie lokomotywy na scenerii stają. Mają tryb pod F2 Emergency_brake. Załącznik ze stanem loka, nie można ich ruszyć. WIN7 64bit i paczka od Milka7. Załącznika nie ma bo ze schowka, po wklejeniu do painta jest czarny obraz.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 996
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #920 dnia: 03 Marca 2017, 17:11:20 »
heh, ctrl włączał radiostop :)
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng32-b95af30f.zip
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng64-b95af30f.zip

ale mnie nudzi to buildowanie dla dwóch platform, pakowanie exeków, kopiowanie z vm, wysyłanie na serwer.. chyba sobie podłączę jakieś CI na githubie
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2017, 17:14:37 wysłana przez Milek7 »

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #921 dnia: 03 Marca 2017, 17:32:57 »
Milek, dałbyś z dwie godzinki czasu. To ja się produkuje, screeny robię, loga pakuje żeby potwierdzić błąd który Krzysiek zgłosił. A tu pyk i poprawiona wersja już na forum :-)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #922 dnia: 03 Marca 2017, 17:52:53 »
U mnie nadal emergency_brake. Może alt+tab coś mąci, używam tego intensywnie. Albo pisanie na klawiaturze z symulatorem w tle.
Po za tym, ja napisałem o problemie po 16 godzinie, a Ty załączyłeś do poprawki exe z 15:37, jasnowidz? ;)
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2017, 17:56:01 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 996
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #923 dnia: 03 Marca 2017, 18:01:42 »
ups, przepraszam za zamieszanie
skopiowałem exe z folder release, a zbudowałem debug ;p
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng64-b95af30f-2.zip

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #924 dnia: 03 Marca 2017, 18:03:51 »
Między czasie, wywala się bałtyk ep08. Log w załączniku, brak crasha. Wywala się na pierwszych eventach.
mam coś: załącznik.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2017, 18:08:36 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 996
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #925 dnia: 03 Marca 2017, 18:08:29 »
ok, potwierdzam.
z ciekawości, tylko u mnie czy u tmj też?

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #926 dnia: 03 Marca 2017, 18:13:04 »
Nie, u mnie chodzi ok. Blad jest pewnie tutaj:
Loading Python ...
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 1, in <module>
ImportError: No module named PIL

Symulator ma jakies dodatkowe pakiety pythona o ile sie nie myle, i na golej instalacji albo ich brakuje, albo gryza sie z wersja 64bit?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #927 dnia: 03 Marca 2017, 18:14:09 »
Na wersji 32 bit od tmj odpalał się bałtyk.  Ale siedzę na 64 bitowym teraz>

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 996
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #928 dnia: 03 Marca 2017, 18:20:30 »
Nie, u mnie chodzi ok. Blad jest pewnie tutaj:
Loading Python ...
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 1, in <module>
ImportError: No module named PIL

Symulator ma jakies dodatkowe pakiety pythona o ile sie nie myle, i na golej instalacji albo ich brakuje, albo gryza sie z wersja 64bit?
to nie to, psuje się gdzie indziej

@krzysiek626: to nie jest przyczyna crashu, ale wygląda jakby brakowało pillow. może ja po prostu zaraz zuploaduję ten folder python64 żeby nie było wątpliwości

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #929 dnia: 03 Marca 2017, 18:22:47 »
Czemu nie mogę screenów z symulatora robić, shft+prtScr?