To co prawda nie jest jeszcze "jak w Doomie" - ale już 100x lepiej. Koniec szarpania kamerą. Płynna animacja.
Dowcip polega na tym, ze mniej wiecej tak jest to robione w tym momencie. Problemy biora sie glownie z tego, ze czesc kodu obslugi kamery kabinowej (takie jak tlumienie 'szarpania' itp) jest wywolywane bez uwzglednienia czynnika dt, co prowadzi do sytuacji w ktorej wzrost fps oznacza mniejszy efekt szarpania i wolniejszy ruch kamery (bo tlumienie predkosci ruchu jest szybsze) Chyba najprostszym sposobem by to ogarnac bedzie obliczanie zmian ze stalym krokiem, podobnie jak robiona jest glowna czesc fizyki. Nie bedzie to idealne, bo dla idealnego efektu powinna byc jeszcze interpolacja miedzy wyliczonym stamen poprzednim i obecnym, ale powinno troche pomoc.
Oprócz tego bardzo bardzo bardzo przydałoby się, aby rolka myszy działała na FOV (kąt widzenia kamery) - czyli zoom z użyciem rolki.
Dalej, jeśli już ruszać kamerę: obecnie lewy i prawy przycisk myszy robią praktycznie to samo. Środkowy działa jako zoom. Opcja bardzo niewygodna. Ten sam chwilowy zoom powinien działać na prawym przycisku myszy, który jest po prostu łatwiejszy do wciśnięcia na większości myszek, co więcej, w większości gier jest właśnie wykorzystywany jako zoom. Niech lewy resetuje kamerę, albo jeszcze lepiej - np podwójne kliknięcie lewym, żeby nie wywoływało się tego przypadkowo. Środkowy przycisk myszy (klik rolką) powinien być raczej użyty do resetu samego FOV, który tą samą rolką się reguluje.
Zooma pod rolka nie umiescilem z dwoch powodow: po pierwsze, ze wzgledu na glosy ze niektorzy uzywaja rolki do obslugi nastawnika itp. Po drugie, jest to imo zwyczajnie mniej ergonomiczne -- zooma uzywam by zweryfikowac stan odleglego sygnalu i tutaj pojedynczy klawisz chwilowo przelaczajacy miedzy widokiem 'na dystans' i normalnym jest sporo szybsze, niz zabawa za kazdym razem z kreceniem kolkiem w przod i w tyl. Regulacja fov to cos, co widze raczej umieszczone w panelu Settings, jak juz bedzie jakies prawdziwe UI, bo takie rzeczy ustawia sie dosc rzadko. Chociaz zapewne mozna by to w miedzyczasie podpiac pod jakis klawisz w trybie debug.
Natomiast czemu srodkowy klawisz a nie prawy -- bo po wprowadzeniu obslugi mysza sensowna imo bylaby konwencja 'lewy klawisz zwieksza efekt/zalacza, prawy klawisz zmniejsza efekt/wylacza' co jest bardziej precyzyjne i szybsze niz alternatywa "trzymaj lewy i ciagnij mysz".