Zaraz mnie cos trafi :x
Przy testach wyszlo, ze przy aktywnym pytonie nie migaja chmury, ale niebo za nimi. Pomyslalem ze moze msci sie tutaj reczne renderowanie, bo to jednak chwile trwa wiec pyton mial wieksza szanse wciac sie w srodek ze swoim przebudowywaniem tekstury. Przerobilem niebo na VBO, zeby rysowalo sie za jednym zamachem, ale nie, mrugalo dalej. Zaczalem przepisywac pytona, zeby uzywal wlasnego kontekstu, ale wylazlo ze kazdy lok z pytonem ma swoj wlasny watek, a to by znaczylo osobny kontekst i osobne dodatkowe niewidzialne okno (bo glfw inaczej kontekstow nie robi) dla kazdej lokomotywy :|
Z ciekawosci przesunalem rysowanie nieba na pozniej, tzn po rysowaniu terenu, i przestalo migac D: ale to akurat nie rozwiazanie, bo gryzlo by sie z elementami przezroczystymi itp...
nie przedluzajac jeszcze bardziej, poprawka sprowadzila sie do recznego ustawienia 'nie uzywaj tekstury' na czas renderowania nieba.
GfxRenderer.Bind( 0 );
ot i caly fix. z jakiegos powodu przebudowanie tekstury przez pytona w trakcie psulo rysowanie geometrii, mimo ze ona tej tekstury (ani zadnej innej) do niczego nie uzywala.
Tyle z tego dobrego, ze teraz mamy niebo rysowane przez VBO zamiast recznie. Chociaz tego akurat, w odroznieniu od migotania, specjalnie nie widac :d A takze poprawiona obsluga anti-aliasingu, jak wczesniej wspomnialem.
edit: aha, i pauza pod Esc jest naprawiona.