Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 720648 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #810 dnia: 28 Lutego 2017, 19:04:26 »
Jeszcze dodam, że objawia się na wersji debug a na wersji release nie zauważyłem.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #811 dnia: 28 Lutego 2017, 19:23:47 »
Aha, jeszcze taki bug ze światłem jest, że przyciemnienie światła w kabinie prawie nic nie daje. Tzn za mało ściemnia. Oczywiście testowane na wersji 120228.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #812 dnia: 28 Lutego 2017, 19:26:56 »
Wrzuć jakiś poglądowy obrazek, chyba mi ostatnio brakuje wyobraźni.
Zgadza sie, tam jest taki glupi blad zwiazany z logowaniem, ktory objawia sie okazjonalnie przy zamknieciu, ale wymagaloby to sporej ilosci drobnych poprawek, wiec na razie to odkladam, bo blad jest malo istotny. Jak mnie dostatecznie zdenerwuje to sie za niego wezme ;)
Ja mam za każdym razem jak tak zamykam. Tak jak wspomniał Grzegorz w debug mode. Samo zamykanie mnie nie gnębi, liczyłem że jest to przyczyną wysypów w trakcie symulacji.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2017, 19:35:00 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #813 dnia: 28 Lutego 2017, 19:48:52 »
debug mode to nie jest to samo co wersja debug i release exe.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #814 dnia: 28 Lutego 2017, 20:04:26 »
Szkoda, że nie dopisałeś jaka jest różnica. Mimo wszystko, nie jestem wszystkiego świadomy.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4243
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 251
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #815 dnia: 28 Lutego 2017, 20:34:09 »
O co tu chodzi?

Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE: sr_toc_sem_ligh2n by et22-216
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 46, in render
  File "E:\MaSzyna_15_04_uzytkowa\python\lib\site-packages\PIL\Image.py", line 1908, in transpose
    return self._new(self.im.transpose(method))
MemoryError

EVENT LAUNCHED: sr_toc_sem_ligh2n by et22-216
Unknown python texture size!
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 43, in render
  File "<string>", line 22, in _render
  File "E:\MaSzyna_15_04_uzytkowa\python\lib\site-packages\PIL\Image.py", line 1002, in copy
    im = self.im.copy()
MemoryError

Unknown python texture size!
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 46, in render
  File "E:\MaSzyna_15_04_uzytkowa\python\lib\site-packages\PIL\Image.py", line 1908, in transpose
    return self._new(self.im.transpose(method))
MemoryError

Unknown python texture size!
Key pressed: [Num+]

Jedyna teksturę jaka używa ekran pytona w tym przypadku ma 128x32x24bpp

CIagle mi na kaliskiej wypieprza exeka nawet numer 28. Niebo dalej migocze chodz przestalo po wyjechaniu za semafor. Tam exeka wywalilo. Niewiem ale stare exe nie było az tak wrażliwe.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2017, 20:36:15 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #816 dnia: 28 Lutego 2017, 20:58:01 »
"Unknown python texture size" to jest blad, ktory exe wywala gdy nie uda mu sie okreslic wymiarow textury. Albo brakuje mu tej tekstury, albo jest cos nie tak z instalacja pythona. U siebie uzywam 32-bitowej instalacji z https://www.python.org/ftp/python/2.7.13/python-2.7.13.msi umieszczonej w domyslnym folderze I w polaczeniu z Win10 64-bit dziala to bez zadnych klopotow wiec nie, nie jest to kwestia 64-bit windows.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4243
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 251
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #817 dnia: 28 Lutego 2017, 21:01:11 »
Tak jak pisalem tekstura ma rozmiar 128 32 24bpp i jest wczytywana. Inaczej ekran sie nie wyswietli a sie wyswietla. Na win 7 x32 tez wywalilo. Dzieki. BYlo milo.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2017, 22:04:23 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #818 dnia: 28 Lutego 2017, 21:14:19 »
Sorry,zwyczajnie nie wiem co tam moze byc zle. Wyraznie klopot jest gdzies albo z sama instalacja pythona na twoim komputerze, albo w tym jak jest on polaczony z reszta kodu w .exe (lub kombinacja jednego I drugiego) ale to jest praktycznie w calosci kod wziety z oryginalnego exe, I musialby sie nad tym pochylic autor. Problem nie wystepuje u mnie, wiec nie moge tego zdebugowac.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4243
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 251
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #819 dnia: 28 Lutego 2017, 21:21:59 »
No dobra ok zamienilem loka z pytonem ma loka bez pytona i wywalilo natychmiast po wcisnieciu f5. Sprawdzalem tego samego loka na td i ladowal sie ok. Ale co innego ladowac td a co innego kaliska. Tak jak pisalem stare exe tak nie szaleja. Teraz test na win 7 x32. Jak wywali to juz koncze z tym.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 746
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #820 dnia: 28 Lutego 2017, 21:23:13 »
Sorry,zwyczajnie nie wiem co tam moze byc zle. Wyraznie klopot jest gdzies albo z sama instalacja pythona na twoim komputerze, albo w tym jak jest on polaczony z reszta kodu w .exe (lub kombinacja jednego I drugiego) ale to jest praktycznie w calosci kod wziety z oryginalnego exe, I musialby sie nad tym pochylic autor. Problem nie wystepuje u mnie, wiec nie moge tego zdebugowac.
Wszystko potrzebne do pythona jest dostarczane razem z paczką, więc to raczej nie to.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4243
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 251
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #821 dnia: 28 Lutego 2017, 21:25:39 »
Stare exe pytona nie wywalaja. Powiem wprost befa cyrki z tym exe. Jak narazie u nielicznych dziala na kaliskiej.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #822 dnia: 28 Lutego 2017, 21:45:57 »
EP, u kogo poza toba nie dziala Kaliska? Jesli nie chce im sie tego zglosic tutaj, to raczej bledy same sie nie znajda i nie usuna. Moge sprawdzic i poprawic tylko to, co zobacze u siebie, a u mnie niestety Kaliska jak i reszta scenariuszy na ta chwile dziala. Kilka zgloszonych bledow (slizgajace samochody, hamulec SN61, brak niektorych dzwiekow itp) czeka na poprawienie, bo te widze i jest tu jakis punkt zaczepienia, ale takie klopoty jak ty masz, to ja nawet nie moge wykluczyc czy to zwyczajnie cos nie jest ze sprzetem.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4243
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 251
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #823 dnia: 28 Lutego 2017, 22:06:01 »
To ok ja kompa dla nowego exe nie wymienie. Wlasnie wywalilo na win7 x32 .

Bezprzerwy tym sieje.

Unknown python texture size!
New timetable for en57-1051ra: kaliska/cegielski/17233
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 47, in render
  File "K:\MaSzyna_15_04_uzytkowa\python\lib\site-packages\PIL\Image.py", line 684, in tobytes
    l, s, d = e.encode(bufsize)
MemoryError
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2017, 22:09:20 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #824 dnia: 28 Lutego 2017, 22:19:36 »
Widzisz kurcze, nawet crashdump nie daje rady zapisac i produkuje pusty, to raczej nie jest normalne ;/  Ten blad pythona to wyskakuje na wszystkich sceneriach, tych mniejszych tez? Czy tylko na Kaliskiej?

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4243
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 251
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #825 dnia: 28 Lutego 2017, 22:43:33 »
Nie bede tego sprawdzac. Ja juz koncze zabawe z tym exe. Najwyrazniej na moim sprzecie nie bedzie dzialac niezaleznie od systemu. Trudno. Na tym etapie puki stare exe da rade to ok skorzystam.
 Jak juz wszystko przejdzie na to nowe exe to wyglada na to ze bedzie to moj koniec przygody z tym symulatorem. Napewno dla exe nie zainwestuje w nowy komp na to mnie nie stac. Jestem pelen uznania dla ciebie za czas i ogrom pracy jaki w to wkladasz. O takim dynamicznym niebebie i swiatlach marzylem od lat. Niestety jak widac puki co nie kazdy skorzysta.
Pozdrawiam cie serdecznie i zycze wytrwalosci w osiagnieciu zamierzonego celu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #826 dnia: 28 Lutego 2017, 22:46:33 »
Akurat niebo I swiatla sa na tyle prymitywne, ze pewnie calkiem latwo daloby sie je przeszczepic do starego exe, tylko musialby to skompilowac ktos z Borlandem. Ale jakas nadzieja jest ;)

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #827 dnia: 28 Lutego 2017, 23:53:21 »
Witam.
Aż z ciekawości uruchomiłem kaliską z Cegielskim na najnowszym exe i w zasadzie wszystko w normie, jedynie czapajew zjeżdżający po wiadukcie do ZWK nie chciał ruszyć z pod semafora, ale chwilowy restart AI i ożył. Reszta składów mijanych po trasie jechała normalnie. Wczoraj natomiast na poprzedniej kompilacji exe, zbugował się bardzo dziwnie EN57 na L053. Zablokował się nastawnik wirtualnie na najwyższej pozycji jazdy, nie działały hamulce. Zestawy zaczęły rolować, aż wyskoczył komunikat "wheel wear". Ogólnie pociąg widmo. Pomógł dopiero restart jednostki (wyłączenie WS, przetwornicy, sprężarki). Być może to jednostkowy przypadek, nie wina exe.
Pozdrawiam.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #828 dnia: 28 Lutego 2017, 23:59:57 »
Ten ET42 ma blednie wpisana predkosc startowa w trainsecie. Zamiast 6 nalezy wpisac 0.1  zreszta nie tylmo ten sklad tak ma.
Bylo o tym w watku o Kaliskiej.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #829 dnia: 01 Marca 2017, 04:25:54 »
OK, w dzisiejszym uaktualnieniu mamy pierwsza faze przeszczepu GLFW of Milka. Tzn jak na razie .exe zostalo spiete z GLFW, a do sprawdzenia jest, czy nie rozsypala sie przy okazji obsluga jakis funkcji obslugi klawiatury, zachowania okna itp (na 80-90% posypala sie obsluga eventow wyzwalanych klawiszem, bo tutaj uzywane byly kody specyficzne dla windowsa, ale to sie naprawi. moze) Oprocz tego dobrze byloby, gdyby ktos mogl przetestowac czy wymiana danych przez COPYDATA jeszcze dziala, bo zrobiona jest niejako na doczepke a nie wiem z czym to sprawdzic. Jesli testy pojda dobrze to bedzie mozna przeszczepic reszte, czyli serializacje i wersje 64 bit.

A zeby nie bylo calkiem nudno, to jest tez drobna zmiana w funkcjonowaniu F4. Teraz po nacisnieciu F4 ladujemy na zewnatrz lokomotywy, mniej wiecej w okolicy drzwi do kabiny ktora zajmowalismy, coby nie trzeba bylo za kazdym razem dralowac przez pole do sprzegow. A jesli komus potrzebna jest teleportacja na dalszy dystans, dla obserwacji scenicznych przejazdow czy czego tam, to od tego jest teraz shift + F4.
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2017, 04:29:39 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #830 dnia: 01 Marca 2017, 05:45:59 »
Datownik w aplikacji na 170331?
No coz zawsze to jakies oznaczenie, na koniec marca zrobisz sobie wolne.

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #831 dnia: 01 Marca 2017, 06:59:44 »
1. Okno nie pozwala na wyświetlenie innego okna na nim (regresja).
2. Zepsuty anti-aliasing, podczas jazdy widać mocno trzęsące się ostre, niewygładzone linie. Trakcja i wskazówki manometrów wyglądają gorzej.
3. Ignorowanie opcji Napisy z GLUT32.DLL. Czyli brzydki szeryfowy za gruby font.

Na plus:
+ obsługa F4 - IDEAŁ. O to chodziło.
+ oświetlenie (bez świateł, chodzi o słońce i księżyc): IDEAŁ. Odpaliłem misję o tej godzinie co na zegarku, o świcie, i mam w symku to samo co za oknem. Opad szczęki.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #832 dnia: 01 Marca 2017, 08:33:30 »
Włodek, próbowałeś rozpakować nowe exe na czystą paczkę z nagraną tylko kaliską? Jeszcze pozostaje sprawdzenie czy na VBO działa czy nie.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #833 dnia: 01 Marca 2017, 09:07:23 »
Witam.
 Panowie, a pod XP Pro SP3 da radę exe 170331 uruchomić w ogóle? Bo u mnie krzyczy o brakujące dl-ki. Jedną znalazłem ( vcruntime140.dll ) w sieci, to teraz żąda api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0.dll, i nie mogę namierzyć. Chciałem przetestować współdziałanie z SCS, a tu kicha...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #834 dnia: 01 Marca 2017, 09:15:02 »
1. Okno nie pozwala na wyświetlenie innego okna na nim (regresja).
2. Zepsuty anti-aliasing, podczas jazdy widać mocno trzęsące się ostre, niewygładzone linie. Trakcja i wskazówki manometrów wyglądają gorzej.
3. Ignorowanie opcji Napisy z GLUT32.DLL. Czyli brzydki szeryfowy za gruby font.
ad1: No tu tragedia, robienie więcej niż jednego zrzutu ekranu do pamięci przestało być możliwe, nie można wywlec choćby painta aby zapisać screena. To trzeba naprawić, a jakby się chciało to kiedyś Q zrobił robienie zrzutów pod F12, które zapisywały się do folderu SCR w katalogu głównym z maszyną.
ad2: Dam tego jednego screena z antyaliasingiem na 16 z kabiny siódemki. Wygląda dobrze, na 1 możliwie jak ktoś ma słaby sprzęt. Jazdę sprawdzę wieczorem, teraz nie miałem na to czasu.
ad3: To dla mnie nie jest zauważalne, raczej mało istotny szczegół estetyczny
Na plus:
+ obsługa F4 - IDEAŁ. O to chodziło.
+ oświetlenie (bez świateł, chodzi o słońce i księżyc): IDEAŁ. Odpaliłem misję o tej godzinie co na zegarku, o świcie, i mam w symku to samo co za oknem. Opad szczęki.
Tu nie ma co deliberować, jest super. Tym bardziej super, że dostałem następną swoją zabawkę o którą prosiłem, pod F4 Twierdzono, że za dużo zachodu i niemożliwe, a w ogóle to fanaberia.
Załącznik wielkiej wagi: http://eu07.pl/userfiles/1234/foto-a.PNG
CX Maniak, uruchomiłem pod XP z sp3, ale biblioteki też mi wołał.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 746
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #835 dnia: 01 Marca 2017, 09:36:17 »
@tmj: nie wiem jak to zrobiłeś bo znowu zapomniałeś wrzucić na githuba, ale glfw i wm_copydata raczej nie pogodzisz. Wysyłane przez PostMessage można przechywić peekując komunikaty przed glfwpollevents, ale tym nie da się przesyłać payloadu. Trzeba użyć SendMessage a to idzie prosto do callbacka w glfw, więc musiałbyś wydrzeć callbacka z glfw do siebie, przetworzyć niektóre komunikaty i spowrotem przekazać do glfw.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #836 dnia: 01 Marca 2017, 11:12:35 »
Załącznik nr1, wydajność w trakcie symulacji. Zmniejszenie obciążenia procesora, bardzo widoczne zwiększenie ilości FPS. Nie wiem jak to zrobiliście, bo to Kaliska z antyaliasingiem na 16. Dojechałem do Łasku czapajewem z Olechowa, żadnych wysypów i nienormalnych zachowań. Szkoda że do pamięci podręcznej można wrzucić tylko jeden obrazek, bo nie ma jak go zapisać. Stąd tylko jeden. Światła, nie wiem czy na Kaliskiej teren przy torach jest z małych trójkątów, pewnie tak, bo dziś to wygląda jakby był pixelshader.
Załącznik numer dwa, to zapis obciążenia (spadek) po wyłączeniu symulatora. Dla mnie - bomba.
Alt +tab trzeba koniecznie poprawić, jedyne okno gdzie można wyłożyć na wierzch, to alt+ctrl+del. Dlatego jest wydajność systemu na screenie.
Na Kaliskiej w trasie mam 60 FPS, na stacjach około 40.

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #837 dnia: 01 Marca 2017, 11:27:04 »
@Krzysiek626:
Mój "słaby sprzęt" to GTX960, opcja anti-aliasing: "Application setting". Może to słabo widać na JPG, na PNG widać wyraźnie. Jest spore pogorszenie i to jest na 100% bug (prawdopodobnie brak prawidłowego zaczytania opcji z ini).

Jak już jesteśmy przy bugach:
 - Przyciemnienie światła w kabinie - wielkość przyciemnienia jest zbyt niska, ledwo widać efekt, opcja z bardzo przydatnej zrobiła się niemal bezużyteczna.
 - Zapalenie jednego światła (np prawego reflektora) daje zbyt słabe oświetlenie, w nocy oznakowanie jest ledwie widoczne, z trudem można w ogóle zauważyć zapalenie światła. Widać na większości scenerii nocnych.
 - Opcja w ini "glutfont yes" nie działa.
 - Odtwarzanie głośnego szumu przy starcie EN57. Uniemożliwia jazdy EN57 (z włączonym dźwiękiem). Uwaga: raz na kilka uruchomień nie ma tego szumu. Testowane na "baltyk_en57". Jak ktoś nie ma, to "baltyk_zima".
 - Gwałtowne gaszenie trójkątów podczas jazdy ze światłami (zapalanie jest już OK, rozjaśniają się płynnie w funkcji odległości, ale gasną gwałtownie). Testowane na "quarkmce2007".
 - Hamulec pomocniczy w SN-61 nie działa. Testowane na "całkowo_sn61"

Nie wiem czy w ramach burzy mózgów mogę coś zaproponować: z tym światłem - zostawić naturalne oświetlenie jak jest, bo jest po prostu idealne. Co do lamp - wprowadzić opcje w ini: headlights=n, gdzie n = 0 - wyłączone, brak, nie działają (do jazdy w dzień), n = 1 - stare lampy, n = 2 - nowe lampy. Opcje będzie można wyrzucić po zmianie oświetlenia na shader.

Co do algorytmu: a gdyby tak zmienić funkcję ładującą trójkąty i dodać do niej dzielenie dużych trójkątów na mniejsze? Taka super prosta "teselacja", to byłoby wręcz banalne. Jak tam gdzieś siedzi funkcja "odczytaj trójkąty=>zwróć trójkąty", zmienić ją na "odczytaj trójkąty=>dla każdego sprawdź czy najdłuższy bok nie większy niż x, jeśli tak, dziel wzdłuż boku tak długo, aż najdłuższy bok nie będzie większy niż x=>zwróć oryginalne i podzielone trójkąty". W ten sposób zniknie problem migania, chociaż może wystąpić spadek FPS. Maksymalną długość podziału można też dać w ini, wtedy dla zera będzie tak jak jest, dla innych wartości to będzie maksymalna długość boku trójkąta w metrach. Warto to sprawdzić. Ten algorytm dla wierzchołków się po prostu nie nadaje. Fajny bajer, ale na dłuższą metę irytujący i psujący klimat. Podatne osoby mogą ponadto padaczki dostać od tego migania ;)
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2017, 11:31:08 wysłana przez HTD »

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 746
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #838 dnia: 01 Marca 2017, 12:00:32 »
...
Ale kombinujecie, prościej po prostu już zrobić to oświetlenie na shaderze, dzisiaj wieczorem spróbuję.

Offline pinokio

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 181
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 43
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #839 dnia: 01 Marca 2017, 12:55:27 »
Witam u mnie przy próbie uruchomienia na exe 170331 wyskakuje takie okienko:
Miejsce pracy: FH14 500