Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 720632 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #360 dnia: 05 Lutego 2017, 07:37:57 »
Jeszcze jeden bug: sterowanie hamulcem pomocniczym działa źle - wciskam Num1 raz, nic, dwa razy nic, trzy razy nic, cztery razy - hamulec przeskakuje nagle w pełne zahamowanie. Czyli brak możliwości regulacji siły hamowania.

(Sorki za drugi post, dopiero teraz zauważyłem, że forum nie scala.) Wybaczamy, liczymy na poprawę w przyszłości ;)     /@m.
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2017, 21:07:22 wysłana przez macius5991 »

Offline Sowik2

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #361 dnia: 05 Lutego 2017, 10:07:06 »
engine: "[1007]silnik_st45_1.wav"  190.0  0.3 0.85  0.01 0.8
Z tymi cudzysłowami próbowałem już kiedyś tak, jak mówisz, ale potem parser yaml-owski nie wie co zrobić z resztą parametrów.  Mam pewien pomysł, ale sprawdzę go chyba dopiero jutro.
A jeżeli chodzi o komentarze, to można by było zrobić (a może już jest, proszę o link) plik, w którym jest cały opis pliku mmd ze wszystkimi parametrami i ich przeznaczeniem, a te komentarze usunąć, bo jest dużo niepotrzebnych. Natomiast nie wiem co z parametrami odkomentowanymi.
Przesyłam specyfikację YAML 1.2 może się do czegoś przyda.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #362 dnia: 05 Lutego 2017, 12:26:05 »
Apropos W4, to dziwię się że coś wyszło gdyż to była pierwsza rzecz jaką konwertowałem i testowałem wtedy te zmiany. Błee, co za syf.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #363 dnia: 05 Lutego 2017, 13:08:03 »
Coś ze sterowaniem jest nie tak, odpaliłem nową misję Bałtyk_en57 - ciężarówka przejechała przez szlaban i utknęła tam, zablokowała ruch, misja nieprzejezdna dzięki temu. Na exe 481 działa (chociaż kierpoć się wiesza).
Ta ciężarówka ma problem z hamulcami od zawsze, więc to z exe raczej nie ma nic wspólnego. No chyba, że by zrobić ai uwzględniajace za słabe hamulce przy kalkulacji drogi hamowania. ;)

Jakiś komentarz w mmd by się jednak przydał. Przy testach wpisów dobrze mieć możliwość zachowania starego w pliku, by móc się cofnąć jak coś nie bangla.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #364 dnia: 05 Lutego 2017, 17:34:56 »
Z różnic między starym exe a nowym (bo pierwszy raz testuję) - ładowanie scenerii jest jakieś 2x szybsze (Całkowo v2 ładuje się 2 minuty zamiast 4). Ciekawe czemu?
Bo wymienilismy parser na ten, o ktorym wszyscy mowili, ze bedzie za wolny ;)

A tak na serio, to przez 10 lat z okladem od czasow Borlanda kompilatory poprawily sie w optymalizacji, wykorzystywaniu nowych instrukcji procesorow, itp.

Cytuj
Coś ze sterowaniem jest nie tak, odpaliłem nową misję Bałtyk_en57 - ciężarówka przejechała przez szlaban i utknęła tam, zablokowała ruch, misja nieprzejezdna dzięki temu. Na exe 481 działa (chociaż kierpoć się wiesza).

Ta ciezarowka co tam utkwila specjalnie mnie nie dziwi, na Baltyku w ogole sa jakies siupy z polaczeniami drog (np. samochody zderzaja sie na skrzyzowaniu i pojawiaja jakies 100 m. dalej, na drugim koncu odcinka szosy) Chociaz chyba wylazly tam jakies nowe rzeczy w miedzyczasie, przyjrze sie.

Co do dzwiekow to trudno mi cos powiedziec, na testach EN57 slysze tylko kompresor i cykacz, czyli wydaje sie w porzadku. Jest na poczatku jakis krotki szum (i AI korzysta z bledu i wlacza odluzniacz ktory normalnie w EN nie dziala) ale nie wiem czy tak ma byc, az tak sie na pociagach nie znam.
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2017, 17:48:14 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #365 dnia: 05 Lutego 2017, 18:04:16 »
Z tymi cudzysłowami próbowałem już kiedyś tak, jak mówisz, ale potem parser yaml-owski nie wie co zrobić z resztą parametrów.  Mam pewien pomysł, ale sprawdzę go chyba dopiero jutro.
A jeżeli chodzi o komentarze, to można by było zrobić (a może już jest, proszę o link) plik, w którym jest cały opis pliku mmd ze wszystkimi parametrami i ich przeznaczeniem, a te komentarze usunąć, bo jest dużo niepotrzebnych. Natomiast nie wiem co z parametrami odkomentowanymi.
Przesyłam specyfikację YAML 1.2 może się do czegoś przyda.
Wyglada na to, ze YAML jest tak skonstruowany, ze jednak nieco gryzie sie z tym, jak symulator ma zorganizowane pliki. Z tego co widze, mozliwosci jest kilka:

1. brak komentarzy w plikach .mmd -- najmniej pracy, ale brak komentarzy

2. zgrupowanie wszystkich parametrow dzwieku w jeden token przy uzyciu cudzyslowow, i zmiana w kodzie symulatora, zeby to wewnetrznie rozbijac na poszczegolne parametry. Z jednej strony ma to jakas zalete (troche lepsza kontrola nad parametrami dla dzwieku), z drugiej strony wymaga to poprawienia wszystkich istniejacych .mmd

3. podawanie parametrow w formie
foo:
 - bar.wav
 - 50
 - 75
itp. i zmiana w kodzie parsera, zeby ignorowal ciagi typu " - " Rowniez wymaga zmian we wszystkich plikach .mmd, i jest szansa ze przy okazji skoliduje z czyms gdzie indziej, czego na razie nie jestem w stanie przewidziec.

4. zrobienie "tego co trzeba", tzn. zapis plikow .mmd w pelnym formacie YAML, i dla wygody podpiecie parsera ktory to obsluguje, jako alternatywy dla biezacego kodu, ktory moze nadal obslugiwac stary format .mmd, ten bez identyfikatora YAML na poczatku. Jako ze jest to najbardziej pracochlonne rozwiazanie, wstrzymalbym sie z tym do czasu, gdy mamy obiekty symulatora przerobione na nowy standard (po tym jak w ogole powstanie nowy standard) zeby nie uczyc parsera dwa razy.
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2017, 18:05:24 wysłana przez tmj »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 974
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 226
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #366 dnia: 05 Lutego 2017, 18:28:05 »
Zasadniczo nowe exe wygląda coraz lepiej, ale jeszcze trochę poprawek się przyda:
- podwójne EN57 faktycznie mi zadziałało, ale dla odmiany AI popsuło się w jednej z EP09 - prawdopodobnie jest to błąd, o którym wspominałeś (jakaś nieinicjowana zmienna), bo poprzednim razem ten pociąg działał - objawy te same: pantograf w górze, rozkład ma nadany, końcówki się świecą, ale oświetlenia czoła nie ma i nie reaguje na podawane semafory
- wygląda na to, że SN61 utracił hamulce. Jeździć jeździ, ale zatrzymuje się dopiero, jak mu rozpędu braknie :)
- symulator pod F1 wyświetla godzinę przyjazdu do kolejnej stacji bez zer tj. np. 14:05 to 14:5; w widoku rozkładu pod F3 jest normalnie
- faktycznie model kabiny jakoś dziwnie skacze w czasie jazdy

Ale tak poza tymi rzeczami to wygląda na to, że jest naprawdę spoko. Puściłem na jednej ze swoich misji na nowym Całkowie AI, nieco dziwnie kręci nastawnikiem i hamulcami, ale w sumie jedzie i nawet się bardzo nie spóźnia. Reszta pociągów też jeździ, zmienia czoła bez problemów, rozkłady są im nadawane i się przewijają, obloty i podczepianie się loków też działa.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #367 dnia: 05 Lutego 2017, 22:44:31 »
Ja tylko zasugeruje wyłączenie bujania do czasu, aż będzie to można ogarnąć inaczej (opis w innym wątku). Na długim odcinku Kaliskiej można ocipieć od skakania kabiny. Dzięki za numerowanie kompilacji. Inne pojazdy i scenerie następnym razem.

Offline art72

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #368 dnia: 06 Lutego 2017, 00:29:23 »
Przejechałem dziewiątką w obie strony Drawinowo. Dwukrotnie - raz wczoraj i raz dziś. Bez żadnych problemów.

Jedyny zgrzyt to brak potrzebnej biblioteki glew32.dll.

Sceneria wczytuje się błyskawicznie. W dodatku bardzo podoba mi się wyświetlanie zainicjowanych zmiennych - znak, że wszystko jest pod kontrolą.

Potwierdzam irytujące buczenie zaraz po uruchomieniu/pokazaniu kabiny. Na szczęście szybko można się go pozbyć wyłącznikiem czuwaka.

Na moje niefachowe oko wszystkie wskaźniki działają prawidłowo: mierniki natężenia/napięcia, manometry, hasler, diody po lewej stronie woltomierzy, kontrolki itd.

Nie jestem tylko pewien, czy kran hamulca po wciśnięciu klawisza "4" ustawia się na tej samej pozycji, co w poprzednim exeku. Jutro to sprawdzę.

Z widocznych błędów potwierdzam brak polskich znaków diakrytycznych w rozkładzie jazdy i treści wyświetlanych komunikatów radiowych.

Sam rozkład jest identyczny dla drogi "tam" i "z powrotem".

Podczas wczorajszej jazdy powrotnej spotkała mnie miła niespodzianka. Otóż przed wjazdem na stację w Grabówku zostałem (po raz pierwszy) skierowany na inny peron. I semafory po drodze (bodajże dwa) pokazywały odpowiednie sygnały.

[za to na przeciwnym torze, pod semaforem wjazdowym stały... 3 towary, jeden za drugim. Normalnie kolejowy traffic jam :D ]

Nie ukrywam - było to przyjemne urozmaicenie jazdy trasą znaną niemal na pamięć.

Niestety, dziś to już się nie powtórzyło.

Gdyby komuś chciało się dociec, jakie czynniki spowodowały wspomniane odchylenie - załączyłem skompresowany log z wczorajszej służby.

@firleju (i @tmj też) odwaliłeś kawał świetnej, potrzebnej i żmudnej (jak pchanie łańcucha pod górę) roboty.

Podłączam się do propozycji któregoś z przedmówców: możemy spokojnie zacząć zrzutkę na browar, szkocką, czy co tam zechcesz. Podaj tylko numer konta (ewentualnie numer, na który należy wysyłać SMSy o treści "firleju" ;)) coby przelew mógł się dokonać.
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2017, 00:41:06 wysłana przez art72 »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #369 dnia: 06 Lutego 2017, 00:51:21 »
Po przeczesaniu zrodel szczotka znalazla sie jedna przyczyna bledu hamulca lokalnego. Pomoglo w przypadku EU i chyba takze innych, ale SN61 pozostaje odporny (w SN dziala hamulec glowny, ale AI go nie uzywa, no i lokalny tez powinien chodzic, wiec cos tam jeszcze jest skopane)

Skorygowalem przy okazji troche obsluge drzwi w skladach AI; powinny teraz pozostawac otwarte na przystanku az do odjazdu, bez wachlowania co chwila, gdy mechanik sie budzi.

Rzucanie kamera zredukowane do bardziej sensownych rozmiarow. Poczatkowo bylo dopasowane do EU07, ktora ma dosc lagodnie ustawione paramtery w konfiguracji, wiec w pozostalych pudlach dzialo sie, ze hej.

Jesli brak glew.dll jest problemem to w przyszlosci mozna by skompilowac go w jedna calosc z .exe, ale plik bedzie tak ze dwa razy wiekszy.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #370 dnia: 06 Lutego 2017, 16:09:40 »
Exe po konwersji ma kłopot z rysowaniem niektórych obiektów. Złapałem takie coś jak w załączniku. Prawidłowy screen zrobiony na exe 483 z paczki.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #371 dnia: 06 Lutego 2017, 16:14:59 »
W ktorej scenerii wystepuje to miejsce? Nie bardzo mi sie widzi szukanie na slepo :)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #372 dnia: 06 Lutego 2017, 16:23:04 »
Tylko czym to się technicznie różni od drzewa? Node triangle z alfą.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #373 dnia: 06 Lutego 2017, 16:32:35 »
Screeny z błędem zrobiłem w nocy, późno już było. To są domki na Kaliskiej po lewej od torów przed Lublinkiem. Miałem też kilka tak narysowanych drzew, ale nie wszystkie. Kilometraż widać na screenie (po 6 kilometrach). Exe z 170205. Jednak jeszcze sprawdzę na tej nowszej kompilacji. Wcześniej bawiłem się klawiszami F5, F6, F7 i F8, one przełączają też widok teksturowania, może nie wróciło jak trzeba. Sprawdzam teraz 170206, może to jednorazowy wybryk. Wczytywanie Kaliskiej skróciło się o 300 sekund.
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2017, 16:35:08 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #374 dnia: 06 Lutego 2017, 16:44:13 »
U mnie wyglada jak trzeba, chociaz nie sprawdzilem tez przy wlaczonym VBO, zobacze za chwile. Moze to bylo po zabawie klawiszami funkcyjnymi? Ten drugi screen wyglada jakby wlaczony byl tryb wireframe albo cos.

edit: VBO rysuje tak samo, znaczy sie widac plot na obu.
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2017, 16:50:23 wysłana przez tmj »

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #375 dnia: 06 Lutego 2017, 16:47:48 »
Witam.
 Wczoraj w ramach testu uruchomiłem na Exe++170205 Kaliską z towarem Sieradz - Ostrów ( ET22+ Gags). Zaobserwowałem że lok wpada bardzo łatwo w poślizg podczas rozruchu. A co najważniejsze ani piasecznica, ani hamulec przeciwpoślizgowy nie powodują żadnej reakcji. Ba, nawet zjechanie nastawnikiem do zera nic nie daje. Pomaga dopiero zdecydowane hamowanie hamulcem zasadniczym. Czy zauważył ktoś z kolegów podobny problem? Dzisiaj ustawie ten sam skład na TD i sprawdzę czy jest on powtarzalny.
  Czy hamulce nie są zbyt słabe w tej wersji? Nawet przy nastawie P w całym skladzie pociągu, reakcja jest dużo słabsza, niż na oficjalnych wersjach exe. Zauważyłem rownież brak wskazań woltomierza NN.
O bujaniu kamery, i hamulcu pomocniczym była już mowa.
Generalnie jakoś ładniej wygląda grafika na tym exeku. Scenerie ładują się o wiele szybciej. Pociągi prowadzone przez AI jadą normalnie, reagując na semafory, W4 jak trzeba.
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2017, 16:48:54 wysłana przez CX MANIAK »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #376 dnia: 06 Lutego 2017, 17:07:20 »
Witam.
 Wczoraj w ramach testu uruchomiłem na Exe++170205 Kaliską z towarem Sieradz - Ostrów ( ET22+ Gags). Zaobserwowałem że lok wpada bardzo łatwo w poślizg podczas rozruchu. A co najważniejsze ani piasecznica, ani hamulec przeciwpoślizgowy nie powodują żadnej reakcji. Ba, nawet zjechanie nastawnikiem do zera nic nie daje. Pomaga dopiero zdecydowane hamowanie hamulcem zasadniczym. Czy zauważył ktoś z kolegów podobny problem? Dzisiaj ustawie ten sam skład na TD i sprawdzę czy jest on powtarzalny.
Coz moze byc nie tak z obsluga tego konkretnego wariantu ET22. Postawilem go na TD i nawet gdy stoi nieruchomo rzuca sie w nim kamera, co sie normalnie nie powinno zdarzac. I faktycznie, slizga sie. Zobaczymy.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #377 dnia: 06 Lutego 2017, 17:12:43 »
Na 170206 rzucanie Kabiną (nie kamerą) mam znośne, co nie znaczy że jest dobrze. Wyświetlanie drzew i płotów wygląda na jednorazowy wybryk, ale będę to miał na uwadze. Na składach osobowych natomiast nie potwierdzę ślizgania, bo nie udało mi się do tego doprowadzić. O ile pamiętam powinien pomóc hamulec przeciwpoślizgowy, na numerycznej klawisz 0. num enter. Zero to nagłe. | @Stele
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2017, 18:07:31 wysłana przez Stele »

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #378 dnia: 06 Lutego 2017, 21:12:17 »
Jesli brak glew.dll jest problemem to w przyszlosci mozna by skompilowac go w jedna calosc z .exe, ale plik bedzie tak ze dwa razy wiekszy.
Jak wersja tego pliku się nie zmienia z kolejnymi exe-kami, to po co? Powinien być jak najlżejszy, to będą lżejsze aktualizacje.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #379 dnia: 06 Lutego 2017, 23:03:23 »
Na 170206 rzucanie Kabiną (nie kamerą) mam znośne, co nie znaczy że jest dobrze. Wyświetlanie drzew i płotów wygląda na jednorazowy wybryk, ale będę to miał na uwadze. Na składach osobowych natomiast nie potwierdzę ślizgania, bo nie udało mi się do tego doprowadzić. O ile pamiętam powinien pomóc hamulec przeciwpoślizgowy, na numerycznej klawisz 0. num enter. Zero to nagłe. | @Stele
Witam.
Oczywiście chodzi o kabinę, a nie kamerę. Dzięki za poprawienie. Co do poślizgu, sprawdziłem na TD z tym samym składem- taka sama sytuacja. Brak przyczepności, brak reakcji na sypanie piasku, w bardzo niewielkim stopniu pomaga hamulec przeciwpoślizgowy. Po zejściu nastawnikiem do zera, zestawy kołowe nadal rolują okresowo. Hasler wskazuje poprzednią prędkość. Jak dla mnie ET22 jest na tej wersji EXE ciężka do prowadzenia z pociągiem towarowym. Niby działa, ale nie tak jak powinna.
Pozdrawiam.
Edit:
To samo dzieje się podczas jazdy siódemką na TD domyślnym składem ( Exe C++ 170206). Jak dać jej ok 600A to zaczyna rolować i przestać nie chce:-) Jakby niewidzialna ręka lała litrami olej na szyny, a silniki trakcyjne zasilała energia kosmosu ( nastawnik na zero). Identycznie jak w ET22 poprzednio.
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2017, 23:34:35 wysłana przez CX MANIAK »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #380 dnia: 06 Lutego 2017, 23:46:29 »
Jadę w tej chwili kiblem po kaliskiej, więc nie sprawdzę tego. Jednak dziwi mnie, po co dawać 600A przy rozruchu? Jeśli maszyny nie wychodzą z rolowania, to pewnie jest jakiś bug. Do tej pory jazdy, które zaliczyłem na ET22 i EU07 na C++, nie udało mi się złapać poślizgu. Po za tym, ja Ciebie nie poprawiałem z tą kamerą, albo źle mnie zrozumiałeś. W tej chwili okropnie trzęsie kabiną, a moim zdaniem ruchy powinna wykonywać kamera jako bezwładny element w kabinie, tak jak nasza głowa z oczami. Zakres amplitudy tych drgań powinien się zawierać w kilku centymetrach i większy powinien być w poziomie.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #381 dnia: 07 Lutego 2017, 00:57:48 »
Jeśli maszyny nie wychodzą z rolowania, to pewnie jest jakiś bug.
Zdecydowanie tak, i wyglada na to ze jest to dosc uniwersalne, ale ciezko w tym momencie znalezc przyczyne. Tzn mam potencjalnego kandydata, ale zrekonstruowanie go troche potrwa, no i nie ma gwarancji ze to jest akurat to.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #382 dnia: 07 Lutego 2017, 01:07:43 »
W pliku ini i także w rainsted jest możliwość zaznaczenia uruchamiania elektryków nawet jeśli nie ma drutu jezdnego.
Na C++ ta funkcja nie działa. Na Kaliskiej są pętle startowe (tory) z których podstawiają się składy. Nie można takiego składu ruszyć nawet jeśli odhaczono "Napięcie tylko pod trakcją". Pętle te nie mają powieszonej sieci. Póki co to poważny problem. Może też powodować przypadkowe utknięcia składów w miejscach gdzie sieć jest marnie dopasowana, a skład musiał się zatrzymać.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2017, 01:11:22 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #383 dnia: 07 Lutego 2017, 12:30:52 »
Nie działa przestawianie pozycji rozjazdów (T/t), chociażby w rozjazdach @Benka, innych nie sprawdzałem. Potwierdzam brak działania elektrowozów / EZT-ów na torze bez sieci przy wyłączonej w/w funkcji. Potwierdzam błąd związany z poślizgiem - objawia się nie tylko przy ruszaniu, ale też przy hamowaniu, gdzie osie trą po szynie i możemy stracić hamowanie. Smuga mi działa o każdej porze dnia i nocy, to samo podświetlanie okien w budynkach, latarń itd. Kamera buja, aż miło. Może aż za bardzo buja.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2017, 12:39:02 wysłana przez macius5991 »

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #384 dnia: 07 Lutego 2017, 17:16:35 »
Dziś rano próbowałem pojechać Całkowo SN-61, i okazało się, że nie działa klawisz W (nie odpala zdarzenia), więc siłą rzeczy nie szło przejechać tej misji. I druga sprawa, chciałem zatrzymać szynobus hamulcem pomocniczym i tu ciekawostka - kran hamulca na ekranie się przekręcił, ale nie zadziałał. W ogóle brak hamowania.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5582
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1751
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #385 dnia: 07 Lutego 2017, 17:46:00 »
Czyli nie działają eventlaunchery wyzwalane klawiszem.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2017, 19:19:16 wysłana przez Stele »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #386 dnia: 07 Lutego 2017, 22:00:10 »
Uzupelnilem parser plikow .fiz o brakujace elementy, pozytywny efekty ktore dalo sie zaobserwowac (moga byc tez takie, ktorych nie zauwazylem) to przywrocenie mozliwosci jazdy elektrowozami bez drutu przy zaznaczonej opcji, i dzialajacy znowu woltomierz. Niestety nie pomoglo to z poslizgiem, na co mialem nadzieje, czyli problem jest gdzie indziej.
Poprawiony jest tez blad z rozjezdzajacym sie rozkladem przy braku podanego wyposazenia stacji.

edit: znalazlem ten cholerny poslizg :d  dla zainteresowanych, w Pascalowym oryginale bylo:
    if Max0R(Abs(FTrain),Fb)>TotalMassxg*Adhesive(RunningTrack.friction) then    {poslizg}
     SlippingWheels:=true;
    if SlippingWheels then
      begin
     nrot:=ComputeRotatingWheel ( ... // etc

a w tlumaczeniu:
    if (Max0R(abs(FTrain), Fb) > TotalMassxg * Adhesive(RunningTrack.friction)) // poslizg
    {
      SlippingWheels = true;
      nrot = ComputeRotatingWheel( ... // etc

i w rezultacie w wersji c++ po wpadnieciu w poslizg predkosc obrotowa kol byla przeliczana tylko raz, a potem juz zawsze krecily sie ze stala predkoscia bez szans na zatrzymanie. Teraz jest juz jak trzeba :)
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2017, 01:50:45 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #387 dnia: 08 Lutego 2017, 22:53:12 »
Elektryki wstały bez drutu. Lubię to.

Offline MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #388 dnia: 08 Lutego 2017, 23:07:50 »
Siadło filtrowanie. Tutaj przykładowo tektura o nazwie #nazwa.tga nie powinna się rozmywać. Elektryki bez sieci działają ;)

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #389 dnia: 08 Lutego 2017, 23:28:02 »
Siadło filtrowanie. Tutaj przykładowo tektura o nazwie #nazwa.tga nie powinna się rozmywać.
Przyznam bez bicia ze nie siadlo, tylko jest specjalnie wylaczone bo do takich rzeczy to jest texture_bias, a nie zmuszanie karty do mordowania pixeli ;)  Roznica dosc imo ewidentna na dolaczonym screenie, chociaz ten akurat fragment kodu jeszcze nie jest wlaczony do wydanego .exe