@Krzysiek626:
Mój "słaby sprzęt" to GTX960, opcja anti-aliasing: "Application setting". Może to słabo widać na JPG, na PNG widać wyraźnie. Jest spore pogorszenie i to jest na 100% bug (prawdopodobnie brak prawidłowego zaczytania opcji z ini).
Jak już jesteśmy przy bugach:
- Przyciemnienie światła w kabinie - wielkość przyciemnienia jest zbyt niska, ledwo widać efekt, opcja z bardzo przydatnej zrobiła się niemal bezużyteczna.
- Zapalenie jednego światła (np prawego reflektora) daje zbyt słabe oświetlenie, w nocy oznakowanie jest ledwie widoczne, z trudem można w ogóle zauważyć zapalenie światła. Widać na większości scenerii nocnych.
- Opcja w ini "glutfont yes" nie działa.
- Odtwarzanie głośnego szumu przy starcie EN57. Uniemożliwia jazdy EN57 (z włączonym dźwiękiem). Uwaga: raz na kilka uruchomień nie ma tego szumu. Testowane na "baltyk_en57". Jak ktoś nie ma, to "baltyk_zima".
- Gwałtowne gaszenie trójkątów podczas jazdy ze światłami (zapalanie jest już OK, rozjaśniają się płynnie w funkcji odległości, ale gasną gwałtownie). Testowane na "quarkmce2007".
- Hamulec pomocniczy w SN-61 nie działa. Testowane na "całkowo_sn61"
Nie wiem czy w ramach burzy mózgów mogę coś zaproponować: z tym światłem - zostawić naturalne oświetlenie jak jest, bo jest po prostu idealne. Co do lamp - wprowadzić opcje w ini: headlights=n, gdzie n = 0 - wyłączone, brak, nie działają (do jazdy w dzień), n = 1 - stare lampy, n = 2 - nowe lampy. Opcje będzie można wyrzucić po zmianie oświetlenia na shader.
Co do algorytmu: a gdyby tak zmienić funkcję ładującą trójkąty i dodać do niej dzielenie dużych trójkątów na mniejsze? Taka super prosta "teselacja", to byłoby wręcz banalne. Jak tam gdzieś siedzi funkcja "odczytaj trójkąty=>zwróć trójkąty", zmienić ją na "odczytaj trójkąty=>dla każdego sprawdź czy najdłuższy bok nie większy niż x, jeśli tak, dziel wzdłuż boku tak długo, aż najdłuższy bok nie będzie większy niż x=>zwróć oryginalne i podzielone trójkąty". W ten sposób zniknie problem migania, chociaż może wystąpić spadek FPS. Maksymalną długość podziału można też dać w ini, wtedy dla zera będzie tak jak jest, dla innych wartości to będzie maksymalna długość boku trójkąta w metrach. Warto to sprawdzić. Ten algorytm dla wierzchołków się po prostu nie nadaje. Fajny bajer, ale na dłuższą metę irytujący i psujący klimat. Podatne osoby mogą ponadto padaczki dostać od tego migania ;)