Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 968545 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2610 dnia: 01 Czerwca 2017, 08:29:04 »
Jestesmy w stanie to sprawdzic. Trzeba wyjechac za zwrotnice w Zatylu, nawet zdrowym skladem i poczekac na ten z przeciwnej strony. Zrobie probe i dam znac. Inna sprawa, ze wczoraj trafilo mi sie zapetlenie juz na starcie symulacji. Lokalizacja zapetlenia to Mydelniczka.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2611 dnia: 01 Czerwca 2017, 09:50:34 »
tmj, mógłbyś wrzucić commity na serwer? Wracam do świata żywych (moja ukochana małżonka kupiła mi 4 tomy Pana Lodowego Ogrodu na urodziny - potem narzekała, że męża w domu nie ma). Pytanie czy warto już zamknąć pull requesta na główne repo czy jeszcze nie?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2612 dnia: 01 Czerwca 2017, 10:33:52 »
Wychodzi że nie ma błędów z zapętleniem. Stałem tam z 10 minut i nic...

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2613 dnia: 01 Czerwca 2017, 12:10:50 »
Jeszcze potestuję, bo zapętlenia zdarzały mi się też na Drawinowie, gdzie nie było żadnych aktywnych EZT. Wszędzie gdzie są blokady liniowe na licznikach pojazdów się z tym spotkałem. Na Quarku jest ich najwięcej i jest największy ruch, wiec najłatwiej tam na nie trafić.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2614 dnia: 01 Czerwca 2017, 12:20:16 »
Protestujesz, a na jakim exe, na tym z dzisiejszej nocy? Ok, sprawdze. Jednak po ustapieniu zapetlenia w Quarku, nie ma powodu aby sadzic ze sa nadal gdzie indziej. Na ktorym skladzie miales te zapetlenia? Quarka testowalem jeszcze 5 razy wstawiajac niewlasciwie skonfigurowanego En71, zapetlenia nie uzyskalem.

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2615 dnia: 01 Czerwca 2017, 12:55:22 »
Ponownie coś sie doczepiło do kamery, tym razem wewnętrznej.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2616 dnia: 01 Czerwca 2017, 13:08:38 »
Nie miałeś szczęścia tylko naprawiłeś EN71, który musiał być zepsuty żeby eventy się zapętlały ;)
To nie calkiem tak, bo za eventy wzialem sie dopiero po EN71, i one na quarku z naprawionym 71 jak najbardziej jeszcze wystepowaly ;>

Zrodla podrzuce dzisiaj troche pozniej, bo co prawda blad na quarku moze byc zalatany, ale po dokladniejszym przyjrzeniu sie obsluga eventow jest ciagle skopana -- konkretnie, procedura ktora w teorii miala wsawiac nowy event przed jakims istniejacym wstawia go po tym istniejacym evencie; w efekcie powstaja sytuacje gdzie eventy wywolywane sa w niewlasciwej kolejnosci/czasie.

Ponownie coś sie doczepiło do kamery, tym razem wewnętrznej.
Jesli to w trybie display list, to prosze chwilowo ignorowac -- tryb DL jest do przerobki, ale czeka na pare komponentow ktore 'sie robia'.

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2617 dnia: 01 Czerwca 2017, 13:09:08 »
Otoz to gram na DL.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2618 dnia: 01 Czerwca 2017, 13:10:48 »
Jesli to nie problem to pojezdzij troche na VBO, bo kod VBO bedzie uzyty do 'naprawy' DL, wiec dosc wazne by sam byl sprawdzony I w porzadku ;>

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2619 dnia: 01 Czerwca 2017, 15:04:02 »
Nie powinno byc możliwości zapalić na reflektorach jednocześnie zoltego i czerwonego swiatlełka.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2620 dnia: 01 Czerwca 2017, 15:12:08 »
To akurat chyba zalezy od typu zamontowanego przelacznika lub ich kombinacji (cos, czego exe na ta chwile jeszcze nie obsluguje) Pare razy widzialem kible szusujace z zapalonymi reflektorami i czerwonymi na tym samym koncu (bo nikomu sie nie chce latac z jednego konca skladu na drugi zeby przelaczac koncowki, wiec zostawiaja je zalaczone, albo ktos zwyczajnie zapomni) wiec fizyczna mozliwosc jak najbardziej isnieje.

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2621 dnia: 01 Czerwca 2017, 15:14:54 »
W siódemkach akurat nie aczkolwiek w stonkach jak najbardziej. Ale własnie mi tu o 07 chodzi.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2622 dnia: 01 Czerwca 2017, 15:18:08 »
No, z tego co widze to niektore siodemki tez maja indywidualne przelaczniki dla reflektorow i koncowek. Jesli wiec mechanik zalaczy oba przelaczniki dla tego samego swiatla to co sie stanie w takiej sytuacji, ktore sie zapali, a ktore zostanie olane?

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2623 dnia: 01 Czerwca 2017, 15:29:00 »
Coz ale my nie mamy kabin z takimi indywidualnymi przełącznikami.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2624 dnia: 01 Czerwca 2017, 16:12:14 »
Jak to nie mamy? "Flagowa" 424 ma wlasnie takie przelaczniki...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2625 dnia: 01 Czerwca 2017, 16:47:57 »
Pare razy widzialem kible szusujace z zapalonymi reflektorami i czerwonymi na tym samym koncu (bo nikomu sie nie chce latac z jednego konca skladu na drugi zeby przelaczac koncowki, wiec zostawiaja je zalaczone, albo ktos zwyczajnie zapomni) wiec fizyczna mozliwosc jak najbardziej isnieje.

Jeżeli przez pojęcie "tym samym koncu" masz na myśli sygnały końca i dodatkowo sygnał oznaczający jazdę manewrową (i to na nowszych asynchronach tak od ~2013 roku), to akurat też po części wynika z wymuszania końcówek przez niektórych w tylnej kabinie. Szczególnie nabrało to znaczenia po skasowaniu AKMki przez SKMkę w Warszawie jakiś czas temu, gdy ten pierwszy robił reset i miał przez to ciemny tył. Po tym zdarzeniu dorobiono opcję, że wymuszone końcówki są jeszcze przez kilka dobrych minut zasilane z baterii nawet przy jej wyłączeniu. Efekt uboczny jest właśnie taki, że gdy na czole zapalimy białe manewrowe, z tyłu będzie i białe i wymuszone końcówki.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2626 dnia: 01 Czerwca 2017, 16:52:22 »
Nie, mialem na mysli ze autentycznie w kiblu zapalone byly reflektory do normalnej jazdy, a oprocz tego swiecily sie tez koncowki po tej samej stronie skladu. Nie bylo to na manewrach a kibel byl stary (do tego to dobre kilka lat temu bylo) Zakladam ze to raczej bylo roztargnienie, a nie celowa jazda po bandzie, niemniej mialo to miejsce :>

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2627 dnia: 01 Czerwca 2017, 16:54:31 »
Zwracam honor. Jednak przykladowo taka kabina ic nie ma, więc w niej trzeba wylączyc takową opcje.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2628 dnia: 01 Czerwca 2017, 17:13:24 »
Trzeba wejść głębiej, bo o ile dobrze pamiętam, tam jest pakieciak czerwone>off>białe. Teraz jak sobie ustawimy oba włączone, to wyjdzie nam pozycja na off. (Prawdopodobnie dwa kręciołki są do siebie przypisane w hierarchii.)
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2629 dnia: 01 Czerwca 2017, 17:15:42 »
Przy obu wlaczonych chyba ustawia sie na 'zapalone biale' o ile dobrze pamietam. Tak czy owak trzeba bedzie dorobic wariant, ale to raczej przy ogolnym ogarnianiu definicji kabiny itp, czyli jeszcze nie na juz.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6091
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2067
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2630 dnia: 01 Czerwca 2017, 22:11:17 »
Tu wychodzi, że każda kabina powinna mieć swój osobny skrypt dużo bardziej rozbudowany od mmd. Ale to chyba jeszcze nie pora na to.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2631 dnia: 01 Czerwca 2017, 23:31:17 »
Ciekawie wygląda kabina EP09 przy użyciu piasecznicy.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2632 dnia: 02 Czerwca 2017, 02:01:05 »
W dzisiejszym wczorajszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, poprawki w sortowaniu i ogolnie obsludze dodawania eventow do listy; pisze "eksperymentalnie" bo nie ma pewnosci czy zmiana zachowania na takie, jakie powinno byc ale wskutek bledow nie bylo, nie wywola jakichs bledow w scenariuszach. Ale jak to mowia, jest tylko jeden sposob zeby sie przekonac.

edit: w ramach dalszych eksperymentow

- rozdzielone dzialanie przyciskow kontroli syreny, aktywacja tonu wysokiego nie wylacza niskiego, i odwrotnie. Aby uniknac blednego zapetlania sie dzwiekow aktywacja tonu wysokiego zostala przeniesiona domyslnie pod klawisz S (kontrola piasecznicy jest teraz domyslnie pod shift+S, a przelacznik blokady drzwi pod ctrl+S)

aktualne zrodla ida na githuba, wiec mozna je podlaczac do czego tam kto chce :d
« Ostatnia zmiana: 02 Czerwca 2017, 16:46:02 wysłana przez tmj »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2633 dnia: 02 Czerwca 2017, 21:44:30 »
Na kaliskiej mam dziwne kwiatki. Nigdy tu nie było mostu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2634 dnia: 02 Czerwca 2017, 21:47:36 »
W trybie Display List beda takie kwiatki przez pare dni, dopoki nie skoncze unifikacji metod renderowania. W miedzyczasie lepiej jezdzic w trybie VBO jesli to mozliwe, tam tego nie ma (a przynajmniej nie powinno byc)

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2635 dnia: 02 Czerwca 2017, 21:51:43 »
No to był tryb vbo. WG nowego eu07.ini A nie chyba starter Ry podmienia wpisy. Teraz zaznaczyłem vbo.
« Ostatnia zmiana: 02 Czerwca 2017, 21:58:23 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2636 dnia: 02 Czerwca 2017, 21:53:05 »
Rainsted na defaultowych ustawieniach ma DL. Może nadpisywać ini. Tam trzeba zerknąć jak ktoś używa startera.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2637 dnia: 02 Czerwca 2017, 21:55:31 »
Mozesz dla mojego swietego spokoju wcisnac f9 i sprawdzic tam, czy to na pewno bylo przy wlaczonym VBO? Bo latajacy most na DL wystepuje na pewno, ale na VBO raczej nie widzialem. I tak jak pisze Stele, czasami moze byc co innego niz sie mysli ze jest :>

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2638 dnia: 02 Czerwca 2017, 21:59:20 »
Już lukam. Zapomnialem ze starter nadpisuje ten plik.

Dobra jest ok. Sory za alarm.
« Ostatnia zmiana: 02 Czerwca 2017, 22:01:53 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2639 dnia: 02 Czerwca 2017, 23:30:48 »
Technicznie rzecz biorac jeszcze troche za wczesnie, ale raczej nie planuje  wiekszych zmian przez najblizsze pare dni, wiec moze wyjsc teraz zwlaszcza ze blad byl dosc powazny :d

- poprawka, zasieg skanowania nie jest ograniczony przez semafor z sygnalem S2