Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 1157479 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1830 dnia: 11 Kwietnia 2017, 23:18:45 »
Rozkład jazdy we freefly zawsze jest wyświetlany dla pojazdu gracza. Wcześniej wyświetlało rozkład najbliższego dynamica, co pomagało w debugowaniu scenerii.
A jakby pokazywał rozkład dla pojazdu kontrolującego danego dynamica to już było by cudo. Można by śledzić rozkład siedząc w wagonie, co trochę by urozmaiciło jazdę w tym trybie.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2017, 23:25:51 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1831 dnia: 11 Kwietnia 2017, 23:36:12 »
Rozkład jazdy we freefly zawsze jest wyświetlany dla pojazdu gracza. Wcześniej wyświetlało rozkład najbliższego dynamica, co pomagało w debugowaniu scenerii.
Nie widze tego u siebie. Zaladowalem Kaliska (start w kiblu), wysiadlem na peron, przedralowalem te 200-300m i pokazuje mi normalnie biezacy rozklad dla najblizszej lokomotywy.

edit: a nie, czekaj, przegapilem. Rozklad jest dla najblizszego, ale naglowek jest na sztywno dla kontrolowanego. Poprawi sie.

Dorobic wyswietlanie rozkladu dla wlasciciela zapewne da sie dorobic, przyjrze sie.

edit2: ok, poprawione; dodalem przy okazji wyswietlanie rozkladow takze dla pojazdow doczepionych do czegos co ma rozklad, bedzie w nastepnym uaktualnieniu.
« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2017, 00:08:07 wysłana przez tmj »

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1832 dnia: 12 Kwietnia 2017, 14:18:51 »
A mamy już możliwość wyświetlenia na ekranie pythona?
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1833 dnia: 12 Kwietnia 2017, 14:53:48 »
Wyswietlenia czego, rozkladu? Nie slyszalem nic o takim zapotrzebowaniu.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1834 dnia: 12 Kwietnia 2017, 14:57:15 »
Gadaliśmy o tym kiedyś z yB, ale że nikomu nie chciało się programować tabelki z rozkładem na ekranie, to również nikomu nie chciało się wyprowadzać go do pythona.
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2193
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1835 dnia: 12 Kwietnia 2017, 15:02:35 »
A czy na zasadzie 4 repla dałoby radę ogarnąć rozkład jazdy?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1836 dnia: 12 Kwietnia 2017, 15:03:55 »
Gadaliśmy o tym kiedyś z yB, ale że nikomu nie chciało się programować tabelki z rozkładem na ekranie, to również nikomu nie chciało się wyprowadzać go do pythona.
aha :P W sumie wyprowadzic cos takiego jak nazwa nastepnej stacji itp nie byloby zbyt trudno, tylko pytanie na ile jest to rzeczywiscie potrzebne, tzn czy ktorys z istniejacych lub planowanych wyswietlaczy cos takiego pokazuje?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2193
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1837 dnia: 12 Kwietnia 2017, 15:06:18 »
Któreś z EZT mają wyświetlany rozkład na komputerku.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1838 dnia: 12 Kwietnia 2017, 15:20:08 »
Mam w zdjęciach z ekranem EN57a, ale przypisana jednostka w rozkładzie wskazuje na Elfa.
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2193
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1839 dnia: 12 Kwietnia 2017, 15:23:02 »
W ELFie jest rozkład przewijany na podstawie GPS przeskakuje ta zielona kropka.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1840 dnia: 12 Kwietnia 2017, 15:52:24 »
Antek to zdjęcie było razem z fotkami na tekstury kabiny EN57AKŚ
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1841 dnia: 12 Kwietnia 2017, 17:02:10 »
Jakie jeszcze relaytype exe obsluguje?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1842 dnia: 12 Kwietnia 2017, 17:13:55 »
W mover ma zdefiniowane warianty 0, 1, 2, 41, 45, 46. 0-41 wygladaja tak:
(kod byl chyba automatycznie tlumaczony i mozna troche uprzatnac, ale poki dziala to sie nie chce)
                        case 0: {

                            if( ( Im <= ( MPTRelay[ ScndCtrlPos ].Iup * PosRatio ) ) && ( ScndCtrlPos < ScndCtrlPosNo ) )
                                ++ScndCtrlPos;
                            if( ( Im >= ( MPTRelay[ ScndCtrlPos ].Idown * PosRatio ) ) && ( ScndCtrlPos > 0 ) )
                                --ScndCtrlPos;
                            break;
                        }
                        case 1: {

                            if( ( MPTRelay[ ScndCtrlPos ].Iup < Vel ) && ( ScndCtrlPos < ScndCtrlPosNo ) )
                                ++ScndCtrlPos;
                            if( ( MPTRelay[ ScndCtrlPos ].Idown > Vel ) && ( ScndCtrlPos > 0 ) )
                                --ScndCtrlPos;
                            break;
                        }
                        case 2: {

                            if( ( MPTRelay[ ScndCtrlPos ].Iup < Vel ) && ( ScndCtrlPos < ScndCtrlPosNo ) && ( EnginePower < ( tmp * 0.99 ) ) )
                                ++ScndCtrlPos;
                            if( ( MPTRelay[ ScndCtrlPos ].Idown < Im ) && ( ScndCtrlPos > 0 ) )
                                --ScndCtrlPos;
                            break;
                        }
                        case 41:
                        {
                            if( ( MainCtrlPos == MainCtrlPosNo )
                             && ( tmpV * 3.6 > MPTRelay[ ScndCtrlPos ].Iup )
                             && ( ScndCtrlPos < ScndCtrlPosNo ) ) {
                                ++ScndCtrlPos;
                                enrot = enrot * 0.73;
                            }
                            if( ( Im > MPTRelay[ ScndCtrlPos ].Idown )
                                && ( ScndCtrlPos > 0 ) ) {
                                --ScndCtrlPos;
                            }
                            break;
                        }
PosRatio w wariancie 0 to stosunek biezacego stopnia nastawnikow glownego i bocznego do ogolnej ilosci pozycji dla tych nastawnikow. Wariant 1 przelacza na podstawie aktualnej predkosci, a wariant 2 podobnie jak 1, ale z uwzglednieniem mocy silnika w danej chwili, czy jakos tak. MPTRelay.Iup i .Idown to (zazwyczaj) ostatnie dwie wartosci w tabeli MotorParamTable w pliku fiz

edit: uaktualnienie na dzisiaj
- podpiete pod nowy system kontroli: czuwak i przelaczniki tylnych swiatel. Zeby sterowanie swiatlami nie platalo sie za bardzo w porownaniu z wersja borlandowa, do przelaczania tyllnych swiatel uzywany jest Ctrl + klawisz dla reflektorow (lub Ctrl + Shift + klawisz dla swiatel czerwonych) Dla swiatel przednich kombinacje to 'sam' klawisz dla reflektorow, i Shift + klawisz dla swiatel czerwonych. Efektem ubocznym jest tez ponowna mozliwosc zapalania swiatel koncowych 'zdalnie', przynajmniej na razie -- docelowo chce wprowadzic system, gdzie kazda kabina ma zdefiniowana kompletna liste przelacznikow ktore sa w niej zamontowane i ew. opcjonalny submodel 3d zwiazany z tym przelacznikiem, zamiast obecnej sytuacji w ktorej wymienione sa tylko przelaczniki z submodelami, a exe przyjmuje ze obecne sa wszystkie.

- w trybie debug komendy sterowania pojazdem sa (ponownie) przekazywane do pojazdu takze w czasie przebywania na zewnatrz

- drobne rozszerzenie funkjonalnosci czuwaka -- jesli zdefiniowany jest parameter "AwareMinSpeed" z wartoscia 0 to czuwak bedzie sie tez zalaczal na postoju, pod warunkiem ze nastawnik kierunku nie jest w pozycji neutralnej. Pozwala to na wierniejsze odwzorowanie zachowania lokomotyw takich jak SM42

- poprawione wyswietlanie rozkladu, bedzie on podany dla najblizszej lokomotywy, lub dla lokomotywy ciagnacej sklad, jesli najblizszy pojazd nie ma obsady wlasnej (nie wiem jak sie to zachowa przy jezdzie jako pasazer, ktos to bedzie musial sprawdzic)

- exe nie powinno sie wiecej wysypywac przy braku definicji dzwieku dla przelacznikow w kabinie itp

« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2017, 20:24:38 wysłana przez tmj »

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1843 dnia: 12 Kwietnia 2017, 21:14:45 »
Jeśli jesteś już przy przełącznikach, to może dałoby radę zrobić, żeby przełączniki mogły mieć dwa modele (do włączania i wyłączania). Wiem, że przetwornica itd tak ma, ale np. przełączniki drzwi, bo w nowych EZT są "impulsowe" do otwierania i zamykania, a także w starych kiblach mamy dwa pedały do dawania sygnału baczność.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1844 dnia: 12 Kwietnia 2017, 21:21:14 »
Jak dojdzie do zmian w definicji kabiny, to chce tam przy okazji wcisnac informacje czy dany przelacznik jest impulsowy, bistabilny itp, bo przechowywanie tego w .fiz to troche nieporozumienie. Wtedy tez mozna pomyslec o dodaniu wariantow realizujacych tylko jedna funkcje zamiast dwufunkcyjnych, itp.

edit:
w dzisiejszym uaktualnieniu tylko male zmiany, ale powinno przypasc do gustu przynajmniej jednej osobie... :3

- podpiete pod nowy system kontroli: przelacznik wysokiego rozruchu / trybu manewrowego (klawisz f)
- przywrocone dzialanie dzwiekow hamulca dla kranow innych niz FV4a/FVel6

(gwoli wyjasnienia: istniejacy kod dzwieku hamulca dzialal, ale 1) wyliczany poziom glosnosci byl o wiele za niski i 2) dzwiek upuszczania powietrza z przewodu glownego wymaga dodatkowego wpisu w .mmd (airsound2) ktorego z reguly brakuje w starszym pojazdach. W najprostszej wersji mozna zduplikowac istniejacy wpis airsound tzn. dla np. 3e2.mmd ten kawalek konfiguracji powinien wygladac:
airsound: et21-hiss.wav 1000.0 -0.1
airsound2: et21-hiss.wav 1000.0 -0.1
warto tutaj zwrocic uwage, ze dzwieki dla "nowych" hamulcow maja glosnosc zdefiniowana parametrami 1000+ razy mniejszymi, czyli np 0.25, ale dla "starych" hamulcow zostawilem, przynajmniej na razie, wyzsze wartosci, dla zachowania 'zgodnosci wstecznej' z istniejacymi .mmd

Aha, wpisy airsound2 dla pojazdow ktorym ich brakuje bedzie musial zrobic ktos, komu zalezy na tym bardziej niz mnie :d
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2017, 00:43:24 wysłana przez tmj »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1845 dnia: 14 Kwietnia 2017, 13:17:28 »
Wyłączenie baterii powinno powodować opuszczenie pantografów, oraz czy celowo zostały zamienione klawisze odluźniacza i przestawienia kranu hamulcowego w pozycje jazdy?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1846 dnia: 14 Kwietnia 2017, 13:34:52 »
Celowo, w ramach porzadkow w sterowaniu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28159.msg448243.html#msg448243
Z tego co widze pantografy nie opadaja tez w Borlandowym exe, wiec rozumiem ze to ma byc nowa funkcjonalnosc. A jak to w realu wyglada wtedy na pulpicie? Tzn czy przelaczniki same sie przestawiaja na pozycje off, czy pokazuja (nieprawidlowo) dalej stan podniesiony?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2193
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1847 dnia: 14 Kwietnia 2017, 13:37:51 »
W realu hebelki same się nie ruszają.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1848 dnia: 14 Kwietnia 2017, 13:41:41 »
@Klimczok:
1. A na którym exe tak było? Według mojej wiedzy ten warunek nigdy nie był spełniony.
2. Celowo były zamienione, co można przeczytać w changelogu przyklejonym w tym dziale, a także śledząc na bieżąco zmiany w exe.
Nie wiem co chcesz, pierwszego wynika, że to postulat. Co do drugiego, to proponuje stałe śledzenie zmian (to nie jedyna zmiana w obsłudze lokomotywy) i zachęcam do aktywnego przedstawiania uwag, skoro odpaliłeś exe.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1849 dnia: 14 Kwietnia 2017, 13:45:05 »
Tak nawiasem mowiac, to dlaczego wlasciwie opadaja? Tzn rozumiem jesli do czegos tam jest potrzebne NN, ale jesli jest aktywna przetwornica itp to one nie korzystaja z tego ukladu?

Jak juz przy tym jestesmy, to jak pod tym wzgledem wyglada dzialanie kontrolek pulpitu? Bo tak jak jest teraz to swieca sie zawsze przy spelnionym warunku, co nie wydaje sie zbyt prawidlowe...

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1594
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1269
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1850 dnia: 14 Kwietnia 2017, 13:55:20 »
Na najnowszym exe nie działa żadna* sceneria i z żadnym pojazdem. Po załadowaniu słychać ciche tykanie, a okno symulatora zawiesza się i nic się nie da zrobić. Załączam log.
* - testowane tylko na TD
Możliwe że nie wykonałem jakiejś procedury, nie śledzę wątku na bieżąco.
PS. Ostatnie exe jakie testowałem (170330) chodzi bezproblemowo.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2017, 14:01:35 wysłana przez jakubg1 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1851 dnia: 14 Kwietnia 2017, 14:03:06 »
Odczekaj z minutę. Od kilku wersji exe zawiesza mi się na kilkadziesiąt sekund na starcie. Słychać pierwszy dźwięk, zaskakują eventy odcinków izolowanych i nic więcej. Po minucie się odwiesza i działa dalej płynnie.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1852 dnia: 14 Kwietnia 2017, 14:08:54 »
Hmm przegapilem jakos ta wzmianke o takim zawieszaniu sie. W ramach szybkiego testu, sprawdzcie czy problem wystepuje nadal w wersji z tego zalacznika?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1853 dnia: 14 Kwietnia 2017, 14:13:48 »
13s ładowania TD. ~25s na odwieszkę. Trzeba by zmierzyć czy coś się zmieniło, ale problem nadal jest.
Mój kanał youtube

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1854 dnia: 14 Kwietnia 2017, 14:18:54 »
Tak nawiasem mowiac, to dlaczego wlasciwie opadaja? Tzn rozumiem jesli do czegos tam jest potrzebne NN, ale jesli jest aktywna przetwornica itp to one nie korzystaja z tego ukladu?
Z tego co wiem to krótko mówiąc wyłącznik baterii zabezpiecza cały obwód NN.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1855 dnia: 14 Kwietnia 2017, 14:21:23 »
13s ładowania TD. ~25s na odwieszkę. Trzeba by zmierzyć czy coś się zmieniło, ale problem nadal jest.
Pomogloby, gdybys mogl wysledzic od ktorej konkretnie wersji pojawia sie problem. Myslalem ze to moze cos co wyskakuje przy braku gamepada, ale nie obserwuje tego u siebie po odpieciu, a 0330 bylo tak z piec uaktualnien temu.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1856 dnia: 14 Kwietnia 2017, 14:24:57 »
Na nvidii mialem taka zacinke raz. Odpalilem powtornie i minelo. Jednak faktycznie miedzy koncem ladowania a pokazaniem sie scenerii uplywa chwila. Ja tego nie zglaszalem, jakos mi nie dokuczylo. Wersja z 13 odpala sie jak pozostale od jakiegos czasu, poprawke b zerkne za jakies 30 minut. Jedyne co u mnie to nadal wywala losowo brak procedury wejscia w bibliotece msvcr. Czesciej wywala jak mam ustawione skalowanie tekstur na mniej niz 4096.
Z postulatow (koncert zyczen): po obejrzeniu filmu z Calkowa2, braklo mi spalin unoszacych sie na pojazdami. Mankamenty w postaci migania podsypek i trojkatow w swietle lamp lokomotywy w tym filmie wiadomo czemu sa.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1857 dnia: 14 Kwietnia 2017, 14:29:26 »
@Klimczok:
1. A na którym exe tak było? Według mojej wiedzy ten warunek nigdy nie był spełniony.
2. Celowo były zamienione, co można przeczytać w changelogu przyklejonym w tym dziale, a także śledząc na bieżąco zmiany w exe.
Nie wiem co chcesz, pierwszego wynika, że to postulat. Co do drugiego, to proponuje stałe śledzenie zmian (to nie jedyna zmiana w obsłudze lokomotywy) i zachęcam do aktywnego przedstawiania uwag, skoro odpaliłeś exe.
Nie napisałem że poprzednich exe tak było. To tylko było moje pytanie.
Na razie staram się wszystko sprawdzić. Jeżeli coś zauważę na pewno przedstawię swoje uwagi.
Dalej mam za słaby komputer na traxxa.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1858 dnia: 14 Kwietnia 2017, 14:37:34 »
Z tego co widze pantografy nie opadaja tez w Borlandowym exe, wiec rozumiem ze to ma byc nowa funkcjonalnosc. A jak to w realu wyglada wtedy na pulpicie? Tzn czy przelaczniki same sie przestawiaja na pozycje off, czy pokazuja (nieprawidlowo) dalej stan podniesiony?
Elektrozawory pantografów zasilane są m.in. przez włącznik baterii i odpowiednie hebelki, więc w większości lokomotyw pantografy powinny opadać po wyłączeniu baterii, choć rzeczywiście w starym exe też to nie działało. Zostawać w górze powinny jedynie przy starym sterowaniu w EU07 4E i ET22 do nr 502 (tam są elektrozawory bistabilne z dodatkową cewką, którą trzeba zasilić, żaby pantograf(y) opadł(y), a z kolei nie ma możliwości ich opuszczenia z pulpitu przy wyłączonej baterii (i przetwornicy).
Tak nawiasem mowiac, to dlaczego wlasciwie opadaja? Tzn rozumiem jesli do czegos tam jest potrzebne NN, ale jesli jest aktywna przetwornica itp to one nie korzystaja z tego ukladu?
Kiedy wyłączy się baterię przy załączonych przetwornicach, to w ogóle nic się nie powinno stać poza tym, że wskazówka amperomierza opada wtedy do 0A, jeśli wcześniej pokazywała jakikolwiek prąd. Natomiast kiedy wyłączy się przetwornice przy już wyłączonej wcześniej baterii, to dzieje się coś takiego.
Jak juz przy tym jestesmy, to jak pod tym wzgledem wyglada dzialanie kontrolek pulpitu? Bo tak jak jest teraz to swieca sie zawsze przy spelnionym warunku, co nie wydaje sie zbyt prawidlowe...
W rzeczywistości żeby świeciły się kontrolki musi być załączona bateria (lub muszą pracować przetwornice - w każdym razie skądś musi być zasilanie). Dodatkowo niektóre kontrolki mają jeszcze inne uzależnienia (np. od wyłącznika rozrządu lub nastawnika kierunkowego, a niektóre jeszcze po kilka innych), ale tu znowu dużo zależy od konkretnej lokomotywy. Na pewno błędne jest natomiast uzależnienie kontrolki styczników liniowych od wyłącznika szybkiego i to, że kiedy wyłączy się WSa przy zaświeconej kontrolce wentylatorów oporów, nie da się jej wygasić, co powinno się stać po zejściu nastawnikiem jazdy do zera i też dopiero wtedy powinna zgasnąć kontrolka jazdy na oporach, jeśli świeciła się przed wyłączeniem WSa.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2017, 14:40:20 wysłana przez miko22 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1859 dnia: 14 Kwietnia 2017, 14:52:11 »
Jednak faktycznie miedzy koncem ladowania a pokazaniem sie scenerii uplywa chwila.
Tutaj warto zwrocic uwage, ze pasek postepu ladowania 'napelnia sie' po zakonczeniu ladowania scenerii, ale po tym nastepuje zaladowanie geometrii i tekstur dla wszystkich umieszczonych na scenerii pojazdow (plus kabina pojazdu prowadzonego) a to moze tez chwile potrwac, zwlaszcza przy pierwszym uruchomieniu. Ale to raczej cos innego niz to co ma u siebie Stele, chociaz co tam jest u niego, nie mam w tym momencie pojecia.