Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 730208 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4421
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1320 dnia: 16 Marca 2017, 17:27:21 »
Po prostu jest cała lista rzeczy, które oczekują na zrobienie lub ustosunkowanie się do nich (http://eu07.pl/forum/index.php?project=1;area=issues;start=0). Dodałeś tam też ten dźwięk no i dobrze, niech czeka na swoją kolej. Nie zginie.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1321 dnia: 16 Marca 2017, 17:56:53 »
I co było przyczyną braku dźwięku falowników?
Blad w kodzie :)

(nie byl wczytywany parametr od ktorego obecnosci zalezala kalkulacja "predkosci wentylatorow" w asynchronach)

Co do blokady drzwi, z tego co widze to przynajmniej czesciowo to juz jest w kodzie: plik .fiz w sekcji Doors: potrzebuje wpisu "DoorBlocked=Yes", a w kabinie musi byc obecny przycisk "door_signalling_sw:" Stan przelacznika kontrolowany jest klawiszem S (czyli w EZT w takiej sytuacji nie dziala piasecznica, ale to juz inna para kaloszy) Tak czy inaczej, obecny kibel z paczki nie spelnia zadnego z tych dwoch warunkow. Jesli ktoremus z modelarzy zechce sie to zrobic, to mozna bawic sie dalej w podpiecie dzwieku pod ten event (o ile juz nie jest to zrobione, ale chyba jeszcze nie)
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2017, 17:58:02 wysłana przez tmj »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1322 dnia: 16 Marca 2017, 18:25:36 »
Żadne z posiadanych u nas EZT nie mają piasecznicy sterowanej ręcznie z dostępnych mi danych. W każdym razie tak już było gdy ulepszałem sygnalizację blokady i nikt nie krzyczał by zmienić.
Dźwięku pod załapanie blokady nie ma. Jakby co, to do zewnętrznych z nim.
Mój kanał youtube

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4421
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1323 dnia: 16 Marca 2017, 18:35:26 »
EN57AL mają ;) Ale tam się problem rozwiązuje, gdyż ze względu na zastosowane drzwi odskokowo - przesuwne, dźwięku blokady drzwi o której teraz mowa po prostu nie słychać.
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2017, 18:39:13 wysłana przez AtapiCl »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1324 dnia: 16 Marca 2017, 18:36:12 »
Na naszej fiz nie da im się wyłączyć automatycznej. :P
Mój kanał youtube

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4421
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1325 dnia: 16 Marca 2017, 18:38:20 »
Widzisz, a one automatycznej właśnie nie mają. Zdejmują moc z silników jedynie przy poślizgu, ale piachu nie sypią.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1326 dnia: 16 Marca 2017, 19:31:33 »
A co do autek, to będzie szosa testowa na TD. Też mi to potrzebne. Męczę ludzi a jak mnie zleją to w końcu sam ułożę.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1327 dnia: 16 Marca 2017, 20:32:17 »
SN61 świeci. Objechałem Całkowo w obie strony. Drawinowo i Kaliską, także Bałtyk i Kawałek Zwierzyńca. Nie sypie się, a to najważniejsze.
Testów na intelu nie będzie z mojej strony. Okazało się że musiałbym wyjąć grafikę GF z płyty głównej, to aż tak bardzo to mi się nie chciało.
Czysto teoretyczne pytanie, czy w ini dałoby się zmienić kolor czcionki (po dopisaniu czegoś w kodzie)?
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2017, 20:34:22 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 139
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1328 dnia: 16 Marca 2017, 21:39:52 »
Nie wiem czy u innych też, ale u mnie znacznie wydłużył się czas ładowania scenerii na wersji 64-bitowej. l61 ładowała się 80-90 sekund, a teraz jest to 485... Co może być tego przyczyną? Sprawdzić czy na 32 będzie tak samo?
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1329 dnia: 16 Marca 2017, 21:44:27 »
Napisz który scenariusz, sprawdzę za trochę jak odpalę inny dysk.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1330 dnia: 16 Marca 2017, 21:47:54 »
Hmm linia61_osobowy1 wchodzi u mnie na x86 w 48 sek. "na sucho", 33 sek. przy powtornym ladowaniu.
x64 uruchomione po nim, czyli powtorne ladowanie, 29 sekund.
Czyli raczej nie wykazuje tego typu bledu. Tak duzo spowolnienie, moze system byl zapchany i zaczal sobie przerzucac miedzy pamiecia fizyczna i wirtualna? Zobacz jak bedzie przy uruchomieniu po swiezym starcie systemu, bez zadnych innych aplikacji?

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 415
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 201
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1331 dnia: 16 Marca 2017, 21:51:58 »
Proba zapalenia swiatel lokomotywy na widoku zewnetrznym lub proba wyjscia z pojazdu przy zapalonych swiatlach powoduje u mnie wysyp za kazdym razem. Linux Mint 17.1, Wine 2.3, 2 GB RAM DDR2, Radeon HD5450 512 MB RAM na sterownikach AMD. Jeden crashdump w zalaczniku.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1332 dnia: 16 Marca 2017, 22:01:32 »
Na windzie tego nie mam, wielokrotne opuszczenie i powracanie, a także przejmowanie pojazdów pod F5.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1333 dnia: 16 Marca 2017, 22:07:57 »
Jeden crashdump w zalaczniku.
To gdzies w kernel32 jest, bez zadnych danych co tam mogloby byc nie tak :<  Czy na poprzednich wersjach (0315 albo wczesniej) bylo poprawnie? Podrzuc tez jesli mozesz log.txt

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1334 dnia: 16 Marca 2017, 22:28:51 »
Ja już głupieję. MSAA na 0. Odpalam rózne exe. I teraz głupieję. Na exe, które mam oznaczone jako range_factor mam 40 FPS (i okno samo nadaje MSAA). Na camera_fustrum mam 30 FPS i MSAA. Na 16.03 brak MSAA i nadal 30 FPS.
Muszę przestać testować na baterii, ale ciągle robię to w pociągu :(
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2017, 22:30:16 wysłana przez firleju »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1335 dnia: 16 Marca 2017, 22:42:17 »
Nie wiem czy u innych też, ale u mnie znacznie wydłużył się czas ładowania scenerii na wersji 64-bitowej. l61 ładowała się 80-90 sekund, a teraz jest to 485... Co może być tego przyczyną? Sprawdzić czy na 32 będzie tak samo?
170316, po odpaleniu windowsa (64 bit) i zaraz potem rainsted z trasą L061_osobowy1, czas wczytywania wyniósł 69 sek. Log w załączniku 1.
Ed:
Drugie czytanie było wydłużone i trwało 131 sek. Log w załączniku 2.
Trzecie podejście trwało zaledwie 54 sek. Log w załączniku 3.
Czwarty raz tylko 41 sek.
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2017, 22:56:29 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1336 dnia: 16 Marca 2017, 22:48:16 »
Ja już głupieję. MSAA na 0. Odpalam rózne exe. I teraz głupieję. Na exe, które mam oznaczone jako range_factor mam 40 FPS (i okno samo nadaje MSAA). Na camera_fustrum mam 30 FPS i MSAA. Na 16.03 brak MSAA i nadal 30 FPS.
Muszę przestać testować na baterii, ale ciągle robię to w pociągu :(
No ja tez juz nie wiem, ze zmian tam sie chyba ostala tylko kalkulacja fizyki bez ograniczenia do 20 krokow, ale to by sie pojawilo dopiero gdzies tak przy 5 fps. Pchnalem najswiezsza wersje na githuba, skompiluj to u siebie (tylko zdefiniuj EU07_USE_OLD_RENDERCODE) i przepusc przez Analyze -> Performance & Diagnostics w VS. Daj exe popracowac tak z 10 minut, moze wylapie w raporcie co tam u ciebie tak fps zre ;/

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4421
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1337 dnia: 16 Marca 2017, 22:50:41 »
A ja z ciekawości postanowiłem Kaliską odpalić na 170316 x86 (bo nie chcę się póki co bawić w zamianę na x64). I gdzieś tam przy wczytywaniu taboru wywala do windowsa, z tym że wyskakuje to:

Po kilku uruchomieniach widzę, że podczas wczytywania taboru w różnych momentach się to dzieje, no i niestety brak crashdump... Czyżbym za mało bibliotek miał już zainstalowanych? :D
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2017, 22:51:52 wysłana przez AtapiCl »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1338 dnia: 16 Marca 2017, 22:57:30 »
Ten komunikat to chyba dlatego, ze exe ustawia sobie funkcje by wygenerowac crashdump, ale czegos tam w systemie brakuje zeby go wyprodukowac. Natomiast samo wywalenie odbywa sie z innych przyczyn, chociaz nie wiadomo jakich. Ale jesli swoja droga brakuje my bibliotek dla crashdump to tam sie potencjalnie cos dziwnego w systemie dzieje, bo standardowo chyba powinny byc.

Czy mozesz sprawdzic, jak zachowuja sie inne exe? 0315 albo troche wczesniejsze?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4421
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1339 dnia: 16 Marca 2017, 22:58:22 »
Inne scenerie chodzą, nawet Drawinowa i takie tam. Zaraz rzucę okiem. Crashdumpy też się generowały. Jedyną systemową zmianą była chyba wymuszona przez R* instalacja MSVC R 2015 x86 14.0.24215, która miała miejsce wczoraj :P
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2017, 23:04:17 wysłana przez AtapiCl »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1340 dnia: 16 Marca 2017, 23:02:30 »
Atapi, odpalałeś nową ST44?.  Tam były pliki t3d, które u mnie wygenerowały się jako e3d i kaliska nie chciała odpalić. Musiałem przywrócić stary model z paczki i pomogło.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1341 dnia: 16 Marca 2017, 23:08:19 »
Czekaj czekaj, to sie nie powinno zdarzyc. Czym byly te t3d konwertowane? Jak starym exe to nowe powinno je lyknac, a nowe ma konwersje zablokowana (chyba ze wymusic w .ini) ale wtedy tez powinno odczytac "swoje wlasne" e3d. Co sie dokladnie stalo?

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1342 dnia: 16 Marca 2017, 23:12:38 »
e3d kabin do ST44 były konwertowane na exe 474.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 139
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1343 dnia: 16 Marca 2017, 23:16:30 »
U mnie nadal to samo, bardzo długo ładują się tekstury, a na początku jeszcze przez około 20 sekund pisze o odczytywaniu scenerii z $.scn
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1344 dnia: 16 Marca 2017, 23:16:52 »
Być może kompatybyliść została zepsuta już w obie strony. Nie żartuje, po przywróceniu starego st44 poszło ok.
No właśnie dawno już wyłączyłem zapis do $. scn. Między innymi że blokuje otworzenie dwóch scenerii naraz, ponieważ rainsted nie jest w stanie zapisać drugiego pliku $.scn.
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2017, 23:20:13 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 139
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1345 dnia: 16 Marca 2017, 23:23:31 »
Po wyłączeniu zapisu pomaga jedynie tyle, że ten bardziej zielony pasek postępu się przesuwa, a tak stał na początku i dopiero pod koniec wariował z lotem na koniec, ale ładowanie scenerii nadal w okolicach 300-400
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 415
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 201
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1346 dnia: 16 Marca 2017, 23:26:25 »
To gdzies w kernel32 jest, bez zadnych danych co tam mogloby byc nie tak :<  Czy na poprzednich wersjach (0315 albo wczesniej) bylo poprawnie? Podrzuc tez jesli mozesz log.txt
W 170315 i 170314b dziala to w porzadku. Zalaczam log.txt i errors.txt z tamtego crasha (baltyk.scn, misja SU45) oraz to, co wyswietlil mi wine'owy komunikat o bledzie.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1347 dnia: 16 Marca 2017, 23:30:48 »
Zalaczam log.txt i errors.txt z tamtego crasha (baltyk.scn, misja SU45) oraz to, co wyswietlil mi wine'owy komunikat o bledzie.
Dzieki, backtrace wyjasnilo sprawe. Zastapilem funkcje, ktora do tej pory byla uzywana przy kalkulacji sily swiatel inna, troche dokladniejsza, ktora takze jest w standardzie c++ ale wyglada na to, ze odmiana ktora masz u siebie nie ma jej zaimplementowanej. Wroce do starej funkcji, powinno przywrocic dzialanie.

Być może kompatybyliść została zepsuta już w obie strony. Nie żartuje, po przywróceniu starego st44 poszło ok.
Hmm no nie wiem, mam zainstalowana dzisiejsza(?) paczke z nowa kabina co poszla do testu, i tam sa z jednym wyjatkiem same pliki .e3d i na nowym exe weszly bez zadnych bledow. Dziwne to jakies, jesli ci nie dzialaly o.O
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2017, 23:36:44 wysłana przez tmj »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4421
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1348 dnia: 16 Marca 2017, 23:37:01 »
Zamiana wszystkich składów oprócz mojego na EU07 spowodowała odpalenie scn, ale tutaj już problemy natury konwersji E3D się zaczęły dziać (typu jadące same wnętrza lokomotywy, bez modelu zewnętrznego itd). Przeinstalowałem też MSVR - bez skutku. Exe z początku lutego ma to samo.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1349 dnia: 16 Marca 2017, 23:42:20 »
To faktycznie brzmi jakby sie bajzel narobil przy konwersji, chociaz nie wiadomo w ktora strone. U siebie mam w .ini convertmodels ustawiony na 0, bo to co produkuje nowe exe moze sie nie podobac staremu, a w najnowszych uaktualnieniach trzeba konwersje wymusic, ale moze stare cos napsulo. Moze warto by bylo postawic paczke od poczatku, tzn calosciowa, patch i zablokowac konwersje w .ini, zeby sobie poszczegolne wersje nie psuly plikow :/