Chyba jestem zbyt głupi, jak na te nowoczesne technologie programowania, bo wziąłem plik linia351/szczecin.scm, przekopiowałem bezpośrednio do scenery/, gdzie zmieniłem rozszerzenie na SCN i dopisałem tabor. No i wysypuje mi się to za każdym razem, bez jakiejkolwiek sugestii, co może być źle. Ale na koniec spróbowałem uruchomić z oryginalnego szczecin.scn, gdzie jest głównie include linia351/szczecin.scm end oraz tabor — i faktycznie, to zadziałało. Zatem jest nadzieja, że będzie można na bieżąco przejechać wprowadzane zmiany...
Sceneria ma jakiś profil pionowy, co oznacza, że na 90% pozostaje jedynie przeliczanie niweletami. Zacznę jednak od próby regeneracji współrzędnych końców oraz przeliczenia prostokątami i trójkątami, bo chyba to jest łatwiejsze i być może da wystarczająco dobre dopasowanie do map. Zawsze można potem przejść na przeliczenie niweletami. Zaletą przeliczenia prostokątami jest pozostawienie wzajemnych pozycji obiektów kosztem błędów na łączeniach obszarów, natomiast przeliczenie niweletami może wyprodukować więcej deformacji, ale jest jedyną metodą korekty profilu pionowego (są to jakby bardzo wąskie prostokąty, układane poprzecznie do niwelety). Do naprawienia jest też wiele duplikatów i innych błędów, które się masowo logują. Wstępny plan jest taki:
1. Przejechać w edytorze tekstowym makrem usuwającym zbędne rzeczy z SCM.
2. Wrzucić SCM na SVN w dwóch kopiach, zarówno oryginalny, jak i jako stan docelowy po przeliczeniu.
3. Przejrzeć SCM pod kątem odczytu sygnalizatorów, żeby był od odpowiedniej strony odcinków.
4. Przenieść SCM do RSF.
5. Wyeksportować z RSF do SCM i wypisać rzeczy wymagające poprawy albo zwrócenia uwagi w przyszłości.
6. Wstawić linie kierunkowe do pierwotnego układu torów oraz zrobić ich odpowiedniki wg mapy.
7. Przygotować zestaw danych do przeliczenia prostokątami.
8. Przeliczyć prostokątami do map (w SCM).
9. Przenieść przeliczone SCM do RSF w celu korekty drobiazgów i ewentualnego uruchomienia ruchu.
10. Ułożyć linię niwelety w celu odczytu dotychczasowego profilu.
11. Ewentualnie przygotować plik RSF z docelowym profilem pionowym.
12. Ewentualnie przeliczyć profil pionowy niweletami (SCM) i ponownie przenieść SCM do finalnego RSF.