Autor Wątek:  całkowo tartak - zerwanie sprzęgu  (Przeczytany 6479 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hacker

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
całkowo tartak - zerwanie sprzęgu
« dnia: 25 Sierpnia 2016, 19:29:52 »
Utknąłem w momencie zerwania sprzęgu podczas próby hamulca.
Co powinienem zrobić by móc ponownie odhamować pociąg?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: całkowo tartak - zerwanie sprzęgu
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Sierpnia 2016, 19:34:03 »
Zerwanie sprzęgu podczas próby hamulca? Zerwanego sprzęgu nie da się naprawić. Game over. Ale jeśli stałeś w miejscu i poprawnie zinterpretowałeś zdarzenie, czyli istotnie jest to zerwanie, to śmierdzi błędem.
Mój kanał youtube

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 884
Odp: całkowo tartak - zerwanie sprzęgu
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Sierpnia 2016, 20:16:33 »
W tym scenariuszu podczas próby hamulca jest przewidziana sytuacja (która włącza się losowo), w której rewident dokonując oględzin sprzęgów powietrznych znajduje jakąś usterkę i rozłącza przewód główny. Po chwili sprzęg jest założony na nowo i można ponownie zluzować (w radiu usłyszymy od rewidenta informację, że można już napełniać przewód główny).

Sytuacja ta jest zasymulowana poprzez wydanie komendy Emergency brake, tak więc aby zluzować pociąg wystarczy użyć odluźniacza (Num6).

Przyznam szczerze, że nie wiem czy w praktyce taka sytuacja w ogóle może się wydarzyć. Celem wprowadzenia tego bajeru było urozmaicenie standardowej procedury hamuj - luzuj - hamulce w porządku.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: całkowo tartak - zerwanie sprzęgu
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Sierpnia 2016, 20:32:19 »
Cytuj
Przyznam szczerze, że nie wiem czy w praktyce taka sytuacja w ogóle może się wydarzyć.
Jeżeli chodzi o składy pasażerskie - tak. Często widzę jak na postoju lub przed próbą a po podłączeniu elektrowozu rewident otwiera zawór przewodu głównego w ostatnim wagonie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: całkowo tartak - zerwanie sprzęgu
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Sierpnia 2016, 07:21:04 »
Tak się właśnie sprawdza czy powietrze dochodzi na koniec składu.

Offline hacker

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: całkowo tartak - zerwanie sprzęgu
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Sierpnia 2016, 08:40:49 »
W tym scenariuszu podczas próby hamulca jest przewidziana sytuacja (która włącza się losowo), w której rewident dokonując oględzin sprzęgów powietrznych znajduje jakąś usterkę i rozłącza przewód główny. Po chwili sprzęg jest założony na nowo i można ponownie zluzować (w radiu usłyszymy od rewidenta informację, że można już napełniać przewód główny).

Sytuacja ta jest zasymulowana poprzez wydanie komendy Emergency brake, tak więc aby zluzować pociąg wystarczy użyć odluźniacza (Num6).
Dokładnie, chodzi o podaną przez Ciebie sytuację.
Tylko, że po odczekaniu aż sprężarka nabije powietrza i zluzowaniu ucieka mi znowu całe powietrze do zera :(

Przejadę jeszcze raz i dołączę logi

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline hacker

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: całkowo tartak - zerwanie sprzęgu
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Sierpnia 2016, 18:08:27 »
Dzięki, restart radia pomógł.
problem rozwiązany