Autor Wątek:  Pesa link w Niemczech.  (Przeczytany 5221 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sebastian82

  • Gość
Pesa link w Niemczech.
« dnia: 04 Czerwca 2016, 01:02:36 »
Jak donoszą Rynek Kolejowy i TVN24bis.pl Pesa dostała Niemiecką homologację dla Linków jeżdżących dla NEB. Z tego co pamiętam miały u nich jeździć pojazdy 2 i 3 członowe. Więc to już tylko krok aby zobaczyć Polski tabor w barwach DB (wersje 1, 2 i 3 członowe). Linki do artykułów: http://tvn24bis.pl/tech,80/niemcy-wprowadzaja-na-tory-polska-pese,649457.html#autoplay , http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pierwszy-polski-pociag-z-dopuszczeniem-dla-niemiec-wielki-sukces-linka-pesy-76845.html
« Ostatnia zmiana: 04 Czerwca 2016, 01:11:58 wysłana przez sebastian82 »

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Pesa link w Niemczech.
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Czerwca 2016, 16:20:58 »
Prawda jest taka, że początkowo PESA nieco niepoważnie podeszła do tematu zamówionych LINK'ów. Niemcy (DB, Regentalbahn) bardzo mocno kontrolowali wyroby z Bydgoszczy i niestety znaleźli setki mankamentów. Oficjalnie Regentalbahn nie kupił LINK'ów (jako seria 600) i niestety nie wyjechały one z PL. Dziś mówi się o sukcesie dla NEB... Hmmm, szkoda, że nie mówi się skąd ten niby "sukces" się wziął - PESA musiała się w końcu przyłożyć do jakości wykonania, bo zwyczajnie stracili by kolejny kontrakt!. Wydaje mi się, że PESA nadszarpnęła zaufanie Niemców, a wozy jeżdżące w KW, KD do dziś mają wiele niedoróbek!


"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Pesa link w Niemczech.
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Czerwca 2016, 16:57:05 »
@Jaco: o jakich niedoróbkach w LINK-ach mówisz, jeśli to nie jest tajemnicą? Z góry Dziękuję za odpowiedź.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Pesa link w Niemczech.
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Czerwca 2016, 17:56:36 »
Prawda jest taka, że początkowo PESA nieco niepoważnie podeszła do tematu zamówionych LINK'ów. Niemcy
Prawda? Jakos pachnie mi to zwykla plotka. Co najwyzej ktos moze byl niekompetentny, a to juz inna sprawa.
Cytuj
(DB, Regentalbahn) bardzo mocno kontrolowali wyroby z Bydgoszczy i niestety znaleźli setki mankamentów.
Wstretni byli, tak kontrolowac, ale skoro juz, to chyba Pesie wyszlo to na zdrowie.
Cytuj
Oficjalnie Regentalbahn nie kupił LINK'ów (jako seria 600) i niestety nie wyjechały one z PL.
To mozna nie kupic nieoficjalnie? Dziwny dobor slow majacy na celu zdyskredytowanie podmiotu. A spodziewalem sie, ze podasz nieoficjalny powod braku kontraktu.
Cytuj
Dziś mówi się o sukcesie dla NEB... Hmmm, szkoda, że nie mówi się skąd ten niby "sukces" się wziął - PESA musiała się w końcu przyłożyć do jakości wykonania, bo zwyczajnie stracili by kolejny kontrakt!. Wydaje mi się, że PESA nadszarpnęła zaufanie Niemców, a wozy jeżdżące w KW, KD do dziś mają wiele niedoróbek!
Jak widac Pesa ma znaczacy sukces na swoim koncie, ale jak to u nas bywa, takze i to moze posluzyc jako kanwa do krytyki. Nalezy sie cieszyc, ze przedsiebiorstwo majace ambicje dazy do celu i wyciaga wnioski z dotychczasowej dzialalnosci. Dla nas oznacza to lepsza jakosc produkcji, takze na polski rynek, pod warunkiem, ze polski odbiorca bedzie takze wymagal i wiedzial czego potrzebuje. Widze w tym postep bardzo znaczacy. Dla przypomnienia, wroce do ED74, ktore mialo nie tylko wady produkcyjne, jakosciowe, ale w ktorym takze zabraklo wizji co do przeznaczenia pojazdu, braku wygody spowodowanej nieudolnym skonfigurowaniem zamowienia przez przewoznika. Niemiecki odbiorca wie czego potrzebuje, dla polskiego producenta to doswiadczenie bedzie bezcenenne. Chetnie poznam odpowiedz na pytanie zadane przez @Robo.
« Ostatnia zmiana: 05 Czerwca 2016, 17:58:21 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Pesa link w Niemczech.
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Czerwca 2016, 10:18:54 »
Zbyt duża waga pojazdów, nawet taki sam problem był z Dartem a wcześniej ze śląskimi Elfami. Do tego doszły zbyt szerokie wózki.

Oficjalnego źródła to nie ma, ale to logiczne - przecież to firma która posuwa się do wypuszczania do mass-mediów materiałów zawierających kłamstwa mające nakręcić propagandę sukcesu Darta, więc stara się wszystko co negatywne wyciszyć, a co po niektórzy wkurzeni ludzie związani z tym projektem mogli się tylko w anonimach wyżalić albo ze znajomymi pośmiać, bo "tajemnica firmy".

Przypomniała mi się jeszcze piękna afera informacyjna z wagą Darta, kiedy rzecznik prasowy Pesy wygadał się w Teleexpresie że Dart jest za ciężki i będą musieli usunąć część najmniej potrzebnego wyposażenia - następnie nastała medialna cisza w temacie, chociaż już wcześniej podczas testów były widoczne kartki z masą hamującą, gdzie po przeliczeniu okazywało się że Dart waży więcej niż było w przetargu. Finalnie, po dwóch miesiącach prezes Pesy na łamach RK oskarżył media o insynuacje i że "Dart miał zawsze dobrą wagę".
Tyle tylko, że kilka miesięcy wcześniej jeździł np. z tymi słynnymi osłonami bocznymi, a później już nie :)
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwca 2016, 10:46:03 wysłana przez PiterCC »

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Pesa link w Niemczech.
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Czerwca 2016, 16:59:47 »
Szanowni Panowie, cieszmy się, że w PL produkuje się w końcu po wielu latach tabor, cieszmy się, że są środki na ich zakup, ale popatrzmy na to troszkę inaczej. Zdajemy sobie przecież sprawę, że Impulsa, ani Darta nie możemy porównywać do Pendolino (często politycy tak kadzą w TV) - i nie chodzi mi o to, że ten włoski wyrób jest najlepszy na świecie. Czy nam się to podoba, czy nie to jednak jest to konstrukcja innej klasy. Kiedyś w mediach słyszałem, że ED250 są zbyteczne, bo polski tabor na testach śmiga 211 i 235 km/h. Sami zwróćcie uwagę na to, że prędkość na testach jest medialną rozgrywką i nie może być jedynym kryterium porównawczym. Polski przemysł taboru kolejowego musi jeszcze trochę dorosnąć, ale jak to w PL bywa, wszyscy chcą być "dorośli" na już, bo rynek tego wymaga.

@Krzysiek626: owszem, PESA i nie tylko wyciąga wnioski i będzie coraz lepiej, ale nie podoba mi się chwalenie się i rozpowiadanie jakim to jest się dobrym, gdzie wystarczy jednak na tym etapie trochę pokory. Niemcy solidnie temat potraktowali, ale bajer polega na tym, aby ten nabyty w taki sposób poziom, koledzy z PESY utrzymali, a nie ponownie obniżali go, bo inny kontrahent nie jest tak wymagający. Szczególnie cierpią na tym samorządy, które kupywały wozy dla PR. Dlaczego? Ano dlatego, że w żadnym UM nie ma Działu Technicznego i komisarza odbiorczego i jest przekonanie, że nowe się nie psuje. Proszę mi wierzyć, że opinia o producentach nie bierze się tylko z procesu zakupu pojazdu. Opinia się tworzy przez lata "współpracy": serwisowanie, przeglądy P3 i P4 itd.

Ale może teraz o LINK'ach (wybór usterek, które są uciążliwe, nieprzyjemne i nie powinny występować na nowym taborze):
- źle wysterowany układ pneumatyczny, problemy z tempomatem (nie działa płynnie i wskakuje od razu na wysokie prędkości), przegrzewanie się silników, niedomagający przeciwpoślizg (nie sypie piasku, gdy potrzeba), system tablic kierunkowych i monitoringu (GSP) - nie odpowiada polskim przepisom i często się wyłącza, awarie monitorów HMI (terminal maszynisty) po zmianie kabiny, zła regulacja drzwi odskokowo - przesuwnych, nierównomierna praca silników (człon A ma inne obroty od członu B), duże wibracje podczas automatycznej zmiany biegów, nieuzasadnione spadki prędkości (np. ze 120 do 90), marne ogrzewanie w kabinach maszynisty oraz słaba regulacja, poważne problemy z klimatyzacją w przedziałach pasażerskich, słabe ogrzewanie w przedziałach pasażerskich, nieprecyzyjnie wysterowane wskazania poziomu oleju i AdBlue, problemy z RTF Koliber, problemy z samoczynnym zamykanie drzwi wejściowych do pojazdu, nieszczelny układ chłodzący, nieprawidłowy soft w rejestratorach TELOC, problemy z ogrzewaniem WEBASTO, usterki foteli maszynisty, poluzowane mocowania tłumików... Można by tak dalej... Usterki, usterkami, ale ich usuwanie to "męka pańska" - mam na myśli reakcję producenta.

Podsumujmy: nie chwalmy taboru kolejowego po wyglądzie i medialnych sukcesach, ale po ich eksploatacji, utrzymaniu i dotrzymywaniu przez producentów zapisów obustronnych umów.

Usterki z tych "niewybaczalnych":
GAMA 111Db - pękające mocowania amortyzatorów poziomych na wózkach,
SA134 - rysy i pęknięcia konstrukcji ramy wózków...
Tutaj uważam, że każdy producent powinien bić się w pierś i zadeklarować poprawę i zmiany konstrukcyjne, a nie zamiatać problemy pod dywan...

Póki co dla mnie wielkim PLUSEM są pojazdy:
1. PESA (mimo wszystko, bo umiem docenić temat): GAMA 111Eb
2. NEWAG NS: Impuls'y -  36WEa, 45WE, 31WE (rocznik 2015)
3. NEWAG GLE: Dragon'y - E6ACT i E6ACTd.

 
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwca 2016, 19:53:05 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Pesa link w Niemczech.
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Czerwca 2016, 00:08:32 »
Usterki z tych "niewybaczalnych":
GAMA 111Db - pękające mocowania amortyzatorów poziomych na wózkach,
111Ed
-pękające mocowania tłumików wężykowania wózka
-padające moduły IGBT falowników
-notoryczne problemy ze sterownikiem silnika dojazdowego

I tak by można było wymieniać długo… Co chwilę wychodzi coś nowego. Ale jak to mówią Pojazdy Eksperymentalne Są Awaryjne ;)

« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2016, 00:10:18 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76