Autor Wątek:  Ukrotnienie i odrzucanie  (Przeczytany 5804 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Cozder

  • Wiadomości: 32
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Ukrotnienie i odrzucanie
« dnia: 21 Marca 2016, 22:29:05 »
Szukałem, ale nie znalazłem. Sprzęgam 2 loki SM42. Pierwsza ma sprzęg 55 i headdriver, druga 3 i nobody. Z pierwszej steruje się tak jak powinno, a po przejściu do doczepionej ciągnie tylko ta tylna i na dodatek pierwsza zaciąga hamulce z czuwaka (Shift+w nie działa). Drugie pytanie - czy jak rozrządzam przez odrzucenie, to można jakoś przyhamować toczące się luzem wagony? Jak jest kozioł, albo coś na torze stoi, to pal sześć, ale jak tor wolny, to potrafią pojechaaaaaać.....

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Ukrotnienie i odrzucanie
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Marca 2016, 22:48:54 »
Nie kombinuj bo wypadnie wal i bedzie lipa ;)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Ukrotnienie i odrzucanie
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Marca 2016, 23:13:11 »
Z ukrotnieniami są jaja. Kierunek składu zmienia się przy przejściu do drugiej kabiny, kabina aktywuje się przy zmianie kierunku. Pomieszanie z poplątaniem. shift+w to relikt. Teraz ten efekt daje pomachanie nawrotnikiem. Spróbuj wyłączyć baterię przed zmianą pojazdu, może coś pomoże. Zmiana w dwóch lokomotywach luzem może działać lepiej niż w dwóch lokomotywach+wagony. Straszne prowizorki tam odchodzą i przydałoby się od nowa wymyśleć obsługę kabin.
Toczące wagony możesz zahamować num1 z widoku zewnętrznego lub wyłączyć im hamulec co połączy pg z atmosferą i zahamuje. Nie pamiętam jakim klawiszem niestety.
Mój kanał youtube

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Ukrotnienie i odrzucanie
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Marca 2016, 09:44:50 »
Toczące wagony możesz zahamować num1 z widoku zewnętrznego lub wyłączyć im hamulec co połączy pg z atmosferą i zahamuje. Nie pamiętam jakim klawiszem niestety.
Nie PG z atmosferą, tylko odetnie zasilanie zaworu rozrządczego i połączy cylinder ze zbiornikiem pomocniczym :) Wyluzować wagon możemy za pomocą Num6, natomiast wyłączyć/włączyć hamulec poprzez Ctrl+Num6. Hamulec ręczny w wagonie kręcimy OIDP za pomocą Ctrl+Num1 / Ctrl+Num7.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Ukrotnienie i odrzucanie
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Marca 2016, 14:23:17 »
Można też zastosować event zwiększający czasowo tarcie toru pod taborem i wtedy też przyhamują.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Cozder

  • Wiadomości: 32
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Ukrotnienie i odrzucanie
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Marca 2016, 19:26:56 »
Nie PG z atmosferą, tylko odetnie zasilanie zaworu rozrządczego i połączy cylinder ze zbiornikiem pomocniczym :) Wyluzować wagon możemy za pomocą Num6, natomiast wyłączyć/włączyć hamulec poprzez Ctrl+Num6. Hamulec ręczny w wagonie kręcimy OIDP za pomocą Ctrl+Num1 / Ctrl+Num7.

Ctrl+Num6 działa idealnie. Nawet jak jadą ciut za szybko, to można hamować kolejne mijające i skład zatrzymuje się aż miło. Już rozpracowałem o co chodzi z ukrotnieniem. Lok kontroluje tylko te pojazdy, które znajdują się za jej tyłem. Czyli:
-    <--1--*<--2--  z loka 1 możemy sterować lokiem 2, a z 2 nie ruszymy 1.
-    <--1--*--2-->  z obu loków możemy sterować składem
-    <--1--*<--2--*--3-->   składem możemy sterować z loków 1 i 3, a z 2 tylko lokami 2 i 3 (1 jest przed czołem 2)

Czyli jak chcemy ukrotnić SM-42, to trzeba je połączyć tyłami i sprzęg 55 (jeden headdriver i jeden nobody) i wszystko chodzi idealnie.
Podejrzewam, że to spinanie tyłami jest gdzieś zaszyte w kodzie i się zmienić prosto nie da. Czy można zdefiniować, jakie
sprzęgi posiada pojazd? Np. towarowe mają tylko mech. i PG, pasażerskie mech., PG i 8atm, loki dodatkowo ukrotnienie. A ja bym chciał
jeszcze lokom podorabiać przejście, bo jak się loki zepnie 55 na starcie, to można po nich biegać. Jak się je rozprzęgnie i sprzęgnie, to już ten sprzęg przestaje działać. Dodam, że do loka "nobody" przez F5 nie wleziemy.
To jest gdzieś w pliku fiz, czy coś?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Ukrotnienie i odrzucanie
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Marca 2016, 19:48:16 »
W fiz. Wers BuffCoupl. Parametr AllowedFlag. Ustawiałem to zgodnie z rzeczywistością. Przydałaby się obsada pozwalająca na przejęcie pojazdu przez człowieka ale nie aktywująca w nim ai. Proponowałem reaktywację connected ale yB kręcił nosem. Wtedy przechodziłoby się F5 i problem z głowy. Pozwolenie na mostek w każdej lokomotywie powodowało, że użyszkodnicy tłukli insert jak opętani, ustawiali mostek do wagonów i potem tłukąc end wysypywali symulator wymuszając wejście do nieistniejącej kabiny. W międzyczasie zostało to zabezpieczone i w pojeździe zostanie wygenerowana wirtualna kabina, ale dozwolone flagi pozostały.
Mój kanał youtube