Autor Wątek:  Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv  (Przeczytany 71314 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1362
    • Zobacz profil
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 594
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #90 dnia: 23 Kwietnia 2017, 18:58:50 »
Znalazłem Jakubie,
Cytuj
Lokomotywa jest w barwach Lotos Kolej. Elektrowóz jest dzierżawiony przez przewoźnika. – Dzierżawa tego typu taboru jest zgodna z naszą strategią. To najbardziej ekonomiczne rozwiązanie, szczególnie w przypadku starszych lokomotyw – tłumaczy dyrektor Smoter. Kolejna lokomotywa tego typu powinna trafić do przewoźnika w maju. Kolejne trzy – w czwartym kwartale tego roku.
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/lotos-zadowolony-z-et40-we-wrzesniu-nowe-lokomotywy-80943.html

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1383
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 389
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #91 dnia: 06 Czerwca 2017, 19:17:11 »
Mam pytanie odnośnie ET40. Kolega @mechatronik udostępnił dzisiaj na Facebook-u 10 zdjęć z lokomotywy ET40-55 po naprawie P5, zapewne po jeździe próbnej. Jak się nazywają elementy przedstawione na zdjęciu numer "1" i "2"? Interesuje mnie raczej ogólny opis a nie wypracowanie co i jak działa. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Źródło zdjęć: https://www.facebook.com/tmechatronik/posts/303840683394739

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 406
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #92 dnia: 06 Czerwca 2017, 19:35:55 »
Z ciekawości strzelę, bo na 100% to nie wiem. Elementy to półprzewodniki, diody prostownicze i być może tyrystory do przetwornicy napięcia.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 180
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #93 dnia: 07 Czerwca 2017, 19:27:54 »
Mam pytanie odnośnie ET40. Kolega @mechatronik udostępnił dzisiaj na Facebook-u 10 zdjęć z lokomotywy ET40-55 po naprawie P5, zapewne po jeździe próbnej. Jak się nazywają elementy przedstawione na zdjęciu numer "1" i "2"? Interesuje mnie raczej ogólny opis a nie wypracowanie co i jak działa. Z góry dziękuję za odpowiedź.

To są zwykłe diody prostownicze + elementy RC (rezystory i kondensatory). ET40 były fabrycznie w nie wyposażone. Zabezpieczały obwody lokomotywy przed pracą generatorową silników.

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 943
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 324
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #94 dnia: 18 Czerwca 2017, 14:16:44 »
Od teraz szanse na spotkanie ET40 na trasie Gdańsk Olszynka - ZWK są dwa razy większe. :) 15 czerwca ET40-55 poprowadziła swój pierwszy pociąg po 8 latach przerwy. Ciekawostką jest fakt, że pracownicy z ZNTKiM nie ustrzegli się wpadki - na obu członach napisany jest ten sam numer EVN.
https://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=lok&typ=1&seria=140&lok=4912&numer=55&title=ET40-55
Możliwe, że po wypuszczeniu trzech kolejnych lokomotyw tego typu lokomotywy rozjadą się po calej Polsce, jak to było z E6ACT czy też z EU07A.
« Ostatnia zmiana: 18 Czerwca 2017, 14:18:05 wysłana przez jakubg1 »
Nie jestem helpdeskiem!
Nie ma mnie od środy do niedzieli (2-6 czerwca)

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1383
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 389
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #95 dnia: 18 Czerwca 2017, 14:28:24 »
@jakubg1: a jakie znaczenie w normalnej eksploatacji ma ten cały numer EVN? Według mnie żaden. Jak to ktoś ładnie powiedział-maszyna ma jeździć i zarabiać na siebie oraz ewentualnie cieszyć oko sympatyków kolei że jedna z dawnych serii została wskrzeszona.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1362
    • Zobacz profil
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 594
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #96 dnia: 18 Czerwca 2017, 14:32:23 »
Po za tym, EVN już nie jest obowiązkowy.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4605
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1164
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #97 dnia: 18 Czerwca 2017, 15:18:13 »
EVN na czołach pojazdów jest nieobowiązkowy, natomiast z boku nadal musi być.
« Ostatnia zmiana: 18 Czerwca 2017, 15:20:42 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 842
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 270
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #98 dnia: 18 Czerwca 2017, 16:12:40 »
Możliwe, że po wypuszczeniu trzech kolejnych lokomotyw tego typu lokomotywy rozjadą się po calej Polsce, jak to było z E6ACT czy też z EU07A.
W starym rozkładzie ważnym do 10.06.2017 EU07A-002 i 003 śmigały planowo na IC Heweliusz w relacji Wrocław Gł. - Gdynia Gł. - Wrocław Gł.

Cytat: RoboBatman
a jakie znaczenie w normalnej eksploatacji ma ten cały numer EVN? Według mnie żaden
Oczywiście zgadzam się, ale zauważcie Koledzy, że w nr EVN w Niemczech, Czechach, czy Austrii "przemycone są" seria i nr boczny loka. W PL na siłę to wprowadzono, ale niestety EVN u nas tak nie działa. Zresztą dyżurnemu ruchu ten EVN do niczego nie jest potrzebny...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #99 dnia: 19 Czerwca 2017, 22:07:58 »
Dyżurnemu nie, ale w karcie próby hamulca ma być...
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1671
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2170
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #100 dnia: 20 Czerwca 2017, 07:32:09 »
Cytat: Jaco
Oczywiście zgadzam się, ale zauważcie Koledzy, że w nr EVN w Niemczech, Czechach, czy Austrii "przemycone są" seria i nr boczny loka. W PL na siłę to wprowadzono, ale niestety EVN u nas tak nie działa. Zresztą dyżurnemu ruchu ten EVN do niczego nie jest potrzebny...

Niekiedy wystarczyło dopisanie kilku cyfr z przodu. 25 lat temu nikt nie myślał o EVN. Przykłady: 91 54 7 122 031-8 albo 91 56 6 350 006-3.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1383
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 389
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #101 dnia: 07 Września 2017, 19:12:25 »
Na jednym z Fan Page-y na Facebooku o nazwie "Kolej na kawę" pojawiła się informacja, że następny ET40 który wyjedzie z ZNTKiM Gdańsk po naprawie P5 to ten o numerze 43, który zostanie wyposażony w klimatyzację oraz przetwornice statyczne. Ktoś to może potwierdzić/zdementować? Po drugie: mam pytanie: czym się będzie różnić przetwornica styczna od tej zastosowanej fabrycznie od nowości czy to po prostu wymiana jednej zużytej przetwornicy na nowszą? Z góry Dziękuję.

Źródło: https://www.facebook.com/iKonRail/posts/478518925863333
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2017, 11:31:41 wysłana przez matek123 »

Offline Auper

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #102 dnia: 08 Września 2017, 11:00:32 »
Nie wiem czy nie będę teraz gadał głupot, ale spróbuję... Nie o styczne, a o przetwornice statyczne chodzi. Klasyczne przetwornice w starych taborach działały na zasadzie silnika zasilanego napięciem 3kV, napędzającego prądnicę która dawała napięcie o wartości powiedzmy 100V. Efektem ubocznym jest masa wydzielanego przez silnik ciepła no i oczywiście hałas. Aktualnie stosuje się przetwornice statyczne, czyli bez elementów obrotowych, nie będę się zagłębiał w ich zasadę działania bo różne są ich typy.

Jeszcze dodam, dużą różnicą między tymi dwoma typami przetwornic są znacznie niższe straty energii w statycznych, względem przetwornic wirujących.
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2017, 17:39:31 wysłana przez Stele »

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1383
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 389
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #103 dnia: 08 Września 2017, 12:11:15 »
Następny news który swieżo co wypłynął na swiatło dzienne-5 loków ET40 zakupione pierwotnie przez PHU Lokomotiv, potem przejęte przez PHU TOM-LOK, zostały sprzedane wraz z 30 paroma maszynami do Industrial Division. To co najważniejsze w temacie, wytłuszczyłem:
Cytuj
Lider na polskim i środkowoeuropejskim rynku oraz jedna z największych w Europie firm specjalizujących się w wynajmie lokomotyw do przewozów towarowych i szynowego taboru do przewozów pasażerskich, kupuje łącznie 36 lokomotyw od PHU Lokomotiv oraz PHU Tom-Lok.
W wyniku podpisanych 1 września 2017 roku umów, Industrial Division nabył od PHU Lokomotiv Bronisław Plata 31 lokomotyw, które zostaną przekazane Industrial Division w kilku transzach do końca roku. Zakupione pojazdy to między innymi nowoczesne lokomotywy elektryczne Gama produkcji Pesa Bydgoszcz, w tym Gama Marathon ze spalinowym modułem dojazdowym, ciężkie lokomotywy M62, tzw. Gagariny, a także lokomotywy manewrowe typu SM42.
Natomiast w wyniku podpisanej również 1 września 2017 roku umowy pomiędzy Indsutrial Division a PHU Tom-Lok Tomasz Plata, spółka stanie się właścicielem 5 ciężkich dwuczłonowych lokomotyw elektrycznych ET40, które po wykonanych naprawach będą przejmowane na początku 2018 roku. Zarówno PHU Lokomotiv, jak i PHU Tom-Lok po sprzedaży swojego taboru nie będą już świadczyły usług w zakresie wynajmu i dzierżawy taboru, koncentrując się na pozostałych usługach świadczonych przez te podmioty, w tym w zakresie usług serwisowych dla przewoźników kolejowych.
– Zakończona właśnie z sukcesem transakcja to naturalny efekt naszej strategii biznesowej, która zakłada stałe powiększanie i dostosowywanie naszego portfolio produktowego do oczekiwań Klientów. To także zwieńczenie wieloletniej, udanej współpracy z niezwykle rzetelnymi i zaufanymi partnerami, jakimi są PHU Lokomotiv i PHU Tom-Lok. Darzę wielkim szacunkiem Bronisława Platę i cieszę się, że właśnie z nim udało się dokonać tej transakcji. Dzięki sfinalizowanej właśnie transakcji Industrial Division z marką Cargounit wzmocnił swoją pozycję na rynku dzierżawy taboru kolejowego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Naszym celem jest osiągnięcie podobnej pozycji w skali europejskiej.” – komentuje Piotr Ignasiak, Prezes Zarządu Industrial Division.
Bronisław Plata, właściciel PHU Lokomotiv, dodaje: – Wraz z zawartymi z Industrial Division umowami kończę swoją przygodę z rynkiem wynajmu lokomotyw. Zamierzam skoncentrować się teraz na innych obszarach działalności biznesowej. Nie rezygnuję jednak z działalności w sektorze kolejowym. Cieszę się, że tę część swojej aktywności oddaję w dobre ręce – mówi.
Industrial Division to polska firma oferująca swoje usługi w oparciu o dwie marki handlowe: Cargounit i Powerunit. Cargounit jest największym niezależnym operatorem wynajmu lokomotyw towarowych rynku kolejowego w Polsce. To także lider w Europie Środkowo-Wschodniej oraz jeden z największych tego typu podmiotów w całej Europie. Z jego usług i lokomotyw korzystają przewoźnicy z branży paliwowej, petrochemicznej, podmioty odpowiedzialne za transport surowców oraz ładunków specjalnych. Natomiast Powerunit to niezależny operator oferujący innowacyjną na polskim rynku usługę w postaci wynajmu szynowego taboru pasażerskiego dla przewoźników pasażerskich.
W wyniku podpisanych umów tabor znajdujący się w dyspozycji Industrial Division wzrasta do poziomu blisko 170 lokomotyw.
Zródło informacji: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/industrial-division-powieksza-swoj-tabor-o-kolejne-36-lokomotyw--83380.html
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2017, 12:12:54 wysłana przez RoboBatman »

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1362
    • Zobacz profil
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 594
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #104 dnia: 10 Października 2017, 11:45:33 »
Słyszałem gdzieś, że ET40 stoją od kilku tygodni, ponieważ grzeją im się osie? To możliwe?

Offline Zuger

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 82
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #105 dnia: 10 Października 2017, 18:06:26 »
Tak, stoją już dość długo. Dzisiaj transport obu do Warszawy, zapewne będzie to naprawiane.
Na warsztacie: ET40, Ol49, Ty51

Offline Matson

  • Wiadomości: 188
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #106 dnia: 10 Października 2017, 22:58:10 »
Podobno stoją w ZNTKiM na gwarancji.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2401
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #107 dnia: 12 Października 2017, 02:05:02 »
40 stoją na uszkodzone przekładnie główne. Pościnało śruby na przekładniach i teraz próbują to naprawić. Docelowo chcą dać śruby o wyższej klasie wytrzymałości. Lotos bardzo ale to bardzo intensywnie je eksploatuje…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1383
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 389
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #108 dnia: 12 Października 2017, 15:12:01 »
Co to za "śruby na przekładniach"? Śruby które utrzymują przekładnie w jednej stałej pozycji osiowej czy co? Pytam czysto z ciekawości.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 406
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #109 dnia: 12 Października 2017, 17:53:11 »
Najwieksze kolo zebate przekladni osadzone jest na kole napednym zestawu kolowego. Prawdopodobnie jest ono przykrecone za mala iloscia srub, lub byly o zbyt slabej wytrzymalosci. Procz srub powinny tam byc odpowiednie wpusty przenoszace sily scinajace.

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5543
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 350
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #110 dnia: 12 Października 2017, 20:58:26 »
Raczej po prostu skręcili na słabe śruby, ewentualnie zbyt słabo. Pamiętać należy że to nie śruba przenosi obciążenie tylko dociska jeden element do drugiego.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline kamil.s1.pl

  • Wiadomości: 36
  • ulubiony EZT EW58 :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #111 dnia: 29 Maja 2018, 15:41:21 »
Witam, celowo odkopuję. Mamy prawie połowę 2018 roku a nadal tylko dwie maszyny są czynne. Czy w ZNTKiM Gdańsk prace przy pozostałych lokomotywach są kontynuowane? Bo trwa to rekordowo długo :0

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 842
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 270
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #112 dnia: 29 Maja 2018, 16:59:03 »
Właścicielem ET40 jest teraz ID i ciekawe jaką mają wobec tej serii wizję zarówno co do loków jeżdżących jak i tych oczekujących NG?
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2401
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #113 dnia: 31 Maja 2018, 01:56:38 »
Wizja jest prosta - jak najwięcej zarobić na dzierżawie ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 943
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 324
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #114 dnia: 04 Lipca 2018, 16:27:42 »
Dosłownie przed chwilą widziałem ET40-43 na jazdach próbnych po naprawie w Gdańsku. Barwy te same co w przypadku dwóch poprzednich maszyn - Lotos. I ma klimatyzatory na dachu :)
« Ostatnia zmiana: 04 Lipca 2018, 16:30:05 wysłana przez jakubg1 »
Nie jestem helpdeskiem!
Nie ma mnie od środy do niedzieli (2-6 czerwca)

Offline rogonon

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #115 dnia: 04 Lipca 2018, 20:30:11 »
I bardzo dobrze, niech coraz więcej jeździ bomb, aż tak chyba awaryjne nie są.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2401
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #116 dnia: 05 Lipca 2018, 09:52:16 »
Dosłownie przed chwilą widziałem ET40-43 na jazdach próbnych po naprawie w Gdańsku. Barwy te same co w przypadku dwóch poprzednich maszyn - Lotos. I ma klimatyzatory na dachu :)
Klimatyzatory, zasilacze impulsowe klimatyzacji oraz przetwornice statyczne po jednej na każdy człon. Jak dla mnie najlepsza maszyna z dotychczasowych. To była moja 3 jazda próbna na ET40 i wyszła najlepiej. Wyjątkowo cicho jest w kabinie w porównaniu do poprzednich sztuk.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1383
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 389
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #117 dnia: 05 Lipca 2018, 11:14:21 »
Skoro jesteśmy w temacie ET40 -do czego służy ten przycisk "Odwodnienie" pomiędzy "Przyciemnienie reflektorów" a "Likwidacja poślizgu" na pulpicie ze zdjęcia o nazwie "40-6"? Odwodnienie zbiorników powietrza z kondensatu czy coś innego? Dziękuję z góry za odpowiedź.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2401
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #118 dnia: 05 Lipca 2018, 21:57:33 »
Dokładnie tak jak napisałeś. Na zbiornikach głównch są elektryczne zawory odwadniające.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline pinokio

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 181
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #119 dnia: 06 Lipca 2018, 06:43:03 »
Szkoda, że "kierownica" stara.
Miejsce pracy: FH14 500