Autor Wątek:  Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv  (Przeczytany 71167 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 935
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #60 dnia: 30 Grudnia 2016, 22:38:14 »
A tak czysto z ciekawości, co tam jeszcze zostało do zrobienia? Kabina pewnie nie ulegnie większym zmianom...
Nie jestem helpdeskiem!
Nie ma mnie od środy do niedzieli (2-6 czerwca)

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1361
    • Zobacz profil
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 592
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #61 dnia: 30 Grudnia 2016, 22:42:40 »
Przytoczę post @mechatronika
Opory. Prawie wszystko po staremu. W sumie to podstawowa NG. To ma jeździć. Im mniej kombinacji i udziwnień tym lepiej.

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 935
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #62 dnia: 30 Grudnia 2016, 22:44:04 »
A tak czysto z ciekawości, co tam jeszcze zostało do zrobienia?
Co zostało, a nie czy coś się zmieni.

Kabina pewnie nie ulegnie większym zmianom...
To nie było pytanie.

A moderatora proszę o wydzielenie tych postów.
Nie jestem helpdeskiem!
Nie ma mnie od środy do niedzieli (2-6 czerwca)

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #63 dnia: 31 Grudnia 2016, 12:22:58 »
Zezy nawet ładnie wyglądają, biorąc pod uwagę niebieskie czoło to trafna decyzja :)
To nie ma wyglądać tylko ma dawać światło. A wybór zezów na pewno nie miał nic wspólnego z niebieskim kolorem na czele lokomotywy.
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1361
    • Zobacz profil
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 592
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #64 dnia: 25 Stycznia 2017, 22:13:31 »
Pytanie do @mechatronik-a odwiedzałeś może ostatnio ZNTKiM w Gdańsku, wiesz kiedy mniej więcej mogą wyjechać?
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2017, 22:15:28 wysłana przez andru »

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1383
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 389
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #65 dnia: 30 Stycznia 2017, 16:10:21 »
Na Facebook pokazało się kolejne zdjęcie z remontu ET40-52 z ZNTKiM Gdańsk autorstwa Pana Pawła Telegi.

Ciekawy komentarz  co obejmuje zakres rzeczy zmienionych ale widocznych na zdjęciu: "Z widocznych rzeczy, to wyrzucenie syren na dach, montaż okien elektrogrzewczych, halogeny, brak drzwi po stronie maszynisty".

Link do tego zdjęcia na FB z FP "Paweł Telega-fotografia kolejowa: https://www.facebook.com/432941083567058/photos/a.432962780231555.1073741828.432941083567058/490106244517208/?type=3&theater

W języku polskim nazwiska się deklinuje!
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 31 Stycznia 2017, 21:18:28 wysłana przez Quark-t »

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1361
    • Zobacz profil
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 592
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #66 dnia: 30 Stycznia 2017, 16:46:18 »
Mi się osobiście podoba, również ważne jest to że zostały przywrócone do ruchu, nie ważne w jakim malowaniu i jakimi światłami. Teraz czekać na wyjazd tego cacka.

guest23436

  • Gość
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #67 dnia: 30 Stycznia 2017, 17:03:27 »
Nawiązując do wpisu RoboBatmana na facebooku pokazało się również zdjęcie kabiny ET40. Załączam takowe zdjęcie autorstwa ‎Jana Kryszkiewicz‎a z grupy pl.misc.kolej.foto.

Źródło: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1300091986730823&set=pcb.1334847936576727&type=3&theater

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1383
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 389
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #68 dnia: 30 Stycznia 2017, 17:10:10 »
@stapox: dzięki za podlinkowanie zdjęcia z kabiny. Zawsze mnie ciekawiło co zmienią w kabinie. Zawsze jak oglądałem zdjęcia z kabiny z sprzed P5+M, to odrzucał mnie widok żółtych obić w kabinie. A tu proszę-prosta szara kabina aż miło popatrzeć.

PS. Swoją drogą-podczas przeglądania kolejowych czeluści i zasobów YT na temat lokomotywy ET40, natknąłem się na bardzo ciekawy materiał z ciekawą rzeczą. A mianowicie na fakt, iż, ET40 miał prędkościomierz (hasler) w przedziale maszynowym. Do zobaczenia poniżej w filmie:
https://youtu.be/RGZmcf88aM8?t=1m38s
« Ostatnia zmiana: 31 Stycznia 2017, 17:03:56 wysłana przez RoboBatman »

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1361
    • Zobacz profil
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 592
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #69 dnia: 31 Stycznia 2017, 18:23:42 »
No miała prędkościomierze: między przejściem między sekcyjnym nie ma kabiny maszynisty a prędkościomierz , o którym mowa to prędkościomierz wskazujący od , którego zależy m.in. włączenie się czuwaka powyżej pewnej prędkości. Natomiast prędkościomierz w kabinie to prędkościomierz rejestrujący , który miał za zadanie tylko zapisywać prędkość itp ale nie miał tych funkcji co prędkościomierz w maszynowni.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #70 dnia: 03 Lutego 2017, 15:30:41 »
Trochę dziwi fakt, że w tej naprawie pozostawiono starego teloka, a nie zabudowano nowoczesnego cyfrowego...
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 842
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 268
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #71 dnia: 03 Lutego 2017, 18:44:27 »
@El Mecánico: tylko po co? Postaw się w roli inwestora: czy elektroniczny Hasler, ATM, czy Deuta jest warty montażu za grubą kasę w stosunku do starych analogicznych Haslerów? Podejrzewam, że ideą naprawy ET40 jest P4 plus na prawdę mała moderna (np. halogeny) i tyle...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2401
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #72 dnia: 03 Lutego 2017, 18:45:01 »
Te lokomotywy mają być zrobione możliwie niskim nakładem finansowym. Zabudowa nowego prędkościomierza wymaga zmian w dokumentacji oraz zwiększa koszt naprawy… A tak mamy kilkanaście tysięcy zaoszczędzone.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Online Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 842
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 268
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #73 dnia: 03 Lutego 2017, 19:19:00 »
Marcel myślę, że oszczędności na Haslerze to kwota większa niż kilkanaście tysięcy....
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1293
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #74 dnia: 05 Lutego 2017, 12:42:25 »
Eee, ja twierdzę że ET40-55. Na poprzednich zdjęciach (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27722.msg427989.html#msg427989) to była właśnie ona. Wygląda tak jakby miała dostać logo Lotosu, numerki i wsio w drogę. Wygląda na to że stanie się tak w pierwszą połowę stycznia :)
Zezy nawet ładnie wyglądają, biorąc pod uwagę niebieskie czoło to trafna decyzja :)
A jednak 52 :P
Z tego co się dowiedziałem wszystkie 5 sztuka ma iść do Lotos Kolej.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1361
    • Zobacz profil
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 592
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #75 dnia: 07 Lutego 2017, 14:35:32 »
Próba do Tczewa i do Lotosu.

Offline Cookie

  • Wiadomości: 269
  • Привет! Как дела?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 116
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #76 dnia: 07 Lutego 2017, 18:41:46 »
Jak to pięknie zobaczyć ET40 na chodzie :). Ciekawe ile będą jeździć...
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2401
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #77 dnia: 07 Lutego 2017, 21:55:31 »
Do oporu, do następnej P5 :)
Jazda próbna wyszła nadzwyczaj dobrze. Nie pamiętam próby i odbioru wstępnego pojazdu z ZNTKiM, który odbyłby się w tak bezproblemowy sposób. Jestem naprawdę mile zaskoczony. Pojazd prowadzi się świetnie, w kabinach jest znacznie ciszej niż przez naprawą. Dodano kilka ekranów tłumiących zwłaszcza w okolicy sprężarek głównych. Wbrew krążącej opinii pojazd jest wyposażony w stary szybkościomierz typu Hasler zarówno RT9 jak i A16. Oświetlenie kabiny ledowe tak jak podświetlenie przyrządów pomiarowych oraz lampek sygnalizacyjnych na pulpicie. Zmieniono położenie radiotelefonu pociągowego. Obecnie znajduje się na bocznych drzwiach, które zostały na stałe zamknięte. Zrobiono także poziomy pulpit po stronie pomocnika maszynisty oraz przeniesiono tam grzałkę elektryczną (z przedziału maszynowego). Dodano także dwa wyłączniki ciśnieniowe sygnalizujące odhamowanie tylnej sekcji. Z nowinek jest jeszcze układ pomiaru zużycia energii elektrycznej.
Wrzucam kilka fotek ;)
https://www.facebook.com/tmechatronik/posts/248976138881194
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2017, 21:58:21 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1383
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 389
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #78 dnia: 07 Lutego 2017, 22:27:50 »
@mechatronik: skoro już pokazałeś kabinę, to mam parę pytań:
A)Do czego służą "odłączniki" pomiędzy manometrami hamulców a wskaźnikami napięcia w sieci, amperażu na silnikach i.t.d? Czy to jest związane coś z tym, że te loki mogą jechać na jednym członie?
B) Czy słychać podczas jazdy w kabinie charakterystyczny odgłos przekładni?
Dziękuję z góry za odpowiedź na moje pytania.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2017, 22:29:12 wysłana przez RoboBatman »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2401
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #79 dnia: 07 Lutego 2017, 22:44:05 »
A) Odłączniki używa się przy przechodzeniu z sekcji do sekcji. Odłączają i uziemiają obwód WN co jest pokazane na schemacie przełączników.
B) Tak słychać :) Bardzo charakterystyczny dźwięk.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2017, 22:47:22 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1148
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #80 dnia: 07 Lutego 2017, 22:46:18 »
Czy masz jakieś zdjęcia kabiny w stanie z zakupu od PKP Cargo? Czy jest gdzieś "odsłonięte" wysokie napięcie w korytarzu, że trzeba uziemiać obwód przed przejściem?
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2017, 22:47:28 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4083
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #81 dnia: 08 Lutego 2017, 15:09:45 »
Mech obfoc wszystko na tekstury jak mozesz, zwlaszcza kab.
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2017, 21:21:21 wysłana przez Sawi »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline pinokio

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 181
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #82 dnia: 08 Lutego 2017, 16:03:45 »
Sprężarka pomocnicza nadal uruchamiana mięśniami?
Miejsce pracy: FH14 500

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2401
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #83 dnia: 08 Lutego 2017, 16:21:38 »
Dwie ręcznie i dodatkowo jest elektryczna.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 76
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #84 dnia: 10 Lutego 2017, 19:02:00 »
Z tego co widzę to pełny wypas. Na skodzie 181 były ręczny uszyniacz i odłącznik pantografów na środku przedziału.

Jak wygląda wał kułakowy ? Wszystkie styki wymienione czy tylko te bardziej "zużyte" ?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3585
  • Inżynier testu
    • Zobacz profil
    • Automatix Sp. z o.o.
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #85 dnia: 13 Lutego 2017, 22:28:48 »
https://www.facebook.com/tmechatronik/posts/248976138881194
Co to za dwa elementy wystają obok szyby na ścianie? Te nad manometrami.
Pozdrawiam, Quark-t

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 935
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #86 dnia: 14 Lutego 2017, 08:23:00 »
Obstawiam że to mocowania wywietrzników które znajdują się na zewnątrz obok szyb czołowych.
Nie jestem helpdeskiem!
Nie ma mnie od środy do niedzieli (2-6 czerwca)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2401
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #87 dnia: 15 Lutego 2017, 10:27:45 »
Nawiewy. Wloty są na czole.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1361
    • Zobacz profil
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 592
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #88 dnia: 13 Marca 2017, 18:40:29 »
Wiadomo jak idą prace na kolejnych lokomotywach? Chyba była nią 40-55?

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 935
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #89 dnia: 23 Kwietnia 2017, 13:07:23 »
ET40-55 ma wyjechać w maju. Czytałem na Rynku Kolejowym, ale strony nie mogę znaleźć. Był tam podany również termin dostawy pozostałych ET40, którego też nie pamiętam, ale chyba gdzieś koło września.
Nie jestem helpdeskiem!
Nie ma mnie od środy do niedzieli (2-6 czerwca)