Autor Wątek:  Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv  (Przeczytany 71302 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 286
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 77
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #120 dnia: 12 Lipca 2018, 20:56:24 »
Jeśli to nie jest tajemnica to mam 2 pytania.
1. Czy jesteś w stanie powiedzieć jaki jest producent klimatyzacji?
2. Czy przetwornica statyczna służy tylko do ładowania baterii? Rozumiem że nie ma przetwornic wirowych tylko same wentylatory silników trakcyjnych. Czy na wentylatorach zostały stare silniki DC czy asynchroniczne zasilane z przetwornicy statycznej?

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 637
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 770
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #121 dnia: 30 Lipca 2018, 19:30:09 »
Jak patrzę na zdjęcia, to:
1. Producent klimatyzacji to Webasto, bez problemu można poznać po typowym kształcie klimatyzatora i panelu dystrybucji powietrza.
2. Przetwornica na pewno służy do zasilania pokładowych obwodów niskiego napięcia - ma moc znacznie wyższą niż potrzebne jest do ładowania baterii. Trudno powiedzieć, czy w wentylatorach pozostały silniki DC, czy zastosowano AC. Przetwornica ma wyjście 230VAC, ale ma ono moc zaledwie 2kVA, chyba za mało aby zasilić wszystkie wentylatory.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2401
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #122 dnia: 31 Lipca 2018, 12:14:03 »
Silniki zostały po staremu. Wyjście 230V AC służy tylko i wyłącznie do zasilania gniazd w kabinie maszynisty.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 286
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 77
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #123 dnia: 02 Sierpnia 2018, 12:03:50 »
Heh, niby jakiś postęp jest ale trochę słabo jak są stare silniki. No cóż.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2401
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #124 dnia: 03 Sierpnia 2018, 12:04:16 »
Tylko pojawia się pytanie. Po co nowe silniki? Jaki jest sens i celowość inwestowania w rozwiązanie, które nie będzie dużo lepsze od dotychczasowego. Jesli coś się tyle lat sprawdzało i bardzo sporadycznie dochodziło do usterek to inwestowanie w nowe rozwiązanie mija się z celem. Ewentualne usterki jak wymiana szczotek czy nawet w skrajnym przypadku ogień okrężny na komutatorze wymieni/naprawi praktycznie każdy serwis. W przypadku usterki przetwornicy statycznej zasilajacej wentylatory bądź samego sterowania musimy już wołac producenta albo ZNTKiM. Jestem zdania, że za dużo "udoskonaleń" na kolei często robi wiecej złego niż dobrego zarówno w kontekscie finansowym jak i przerw/wyłączeń eksploatacynych ;-)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 286
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 77
Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« Odpowiedź #125 dnia: 06 Sierpnia 2018, 13:55:50 »
Niby tak, jednak widzę maszyny na takiej EP09 żę z biegiem lat coraz droższa jest naprawa ich. Izolacja już nie ta, a przewinięcie jednak kosztuje - a i nie wiele zakładów chce się podejmować naprawy takich silników. Niestety są plusy i minusy.