Autor Wątek:  Tworzenie zespołu koordynowania tworzenia dodatków do symulatora MaSzyna  (Przeczytany 3498 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

guest23436

  • Gość
Witajcie!
Tak jak już kiedyś pisałem, chciałbym stworzyć zespół, który koordynowałby dodatki i je tworzył. W planach są:
- stworzenie strony, na której byłyby instrukcje, wytyczne i niedokończone projekty.
- "ogólnosymulatorowe" szkolenia tworzenia dodatków (termin do uzgodnienia, proponuje niedziele).
Zespół dzielony będzie na działy, które pracowałyby nad czymś innym. Chciałbym również zaangażować osoby, które są tylko zarejestrować na forum i nie biorą czynnego udziału w projekcie. Na pierwszy ogień poszłyby tekstury (niektórych pojazdów mamy bardzo mało). Przy pracy nad teksturami będziemy dzieić się na trzy grupy:
1 -> (osoby z dobrym łączem) Pobierają zdjęcia z forum (lub robią je same) i składają w programie graficznym (PS lub GIMP) do osobnego pliku i dopasowują je do siebie. (Tutaj przydałaby się dyskusja w sprawie rozdzielczości tekstur).
2 -> (najtrudniejsze zadanie) Pobiera ze strony takie pliki i nakłada je na tekstury. Oraz usuwa niepotrzebne detale.
3 -> Dostosowuje tekstury złożone przez zespół 2 do wymagań symulatora i wrzuca je do testów.
Wtedy po takich operacjach grupa Betatesterów będzie testować tekstury i odsyłać je do danych grup, na poprawę.
Tak wyglądają zadania działu TaborTex. Chętnych do tego działu proszę o PW. Tutaj pojawia się prośba do wszystkich użytkowników, aby odkopali zarzucone projekty, które leżą gdzieś na dnie dysku i przesłali je mnie. Zaś ja z pomocą np. GOPdrivera stworzymy stronę, na której będziemy udostępniać takie projekty. Tutaj jeszcze pojawia się prośna do EP08-015, który jeśliby oczywiście zechciał udostępnić użytkownikom jego nieoficjalne dodatki do maszyny, które leżą na jego chomiku. Zespół zająłby się tymi dodatkami, aby pasowały do norm symulatorowych i użytkowników na forum.  Te dodatki powinny wyjść oficjalnie dla wszystkich.
Proszę o ewentualne uwagi i sugestię.
A chętnych (tak jak już pisałem) proszę o PW. Lista osób w zespole pojawi się z najbliższym postem.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Tworzenie zespołu koordynowania tworzenia dodatków do symulatora MaSzyna
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Lutego 2016, 12:30:05 »
Powinienem się odezwać w tamtym wątku co byś nie spamował ale sam nie chciałem tego czynić tam...
Otóż mamy taką grupę. Nazywa się deweloperzy. Wbrew pozorom współpracujemy ze sobą, dzielimy się praca, pomagamy sobie wzajemnie i uczymy się od siebie oraz przekazujemy porzucone projekty.
Nie trzeba nam nowych struktur. Trzeba nam aktywnego administratora, który zrobi porządek z rangami na forum. Wywali wypalone pryki nieroby co kiedyś dostały rangę przez kolesiarstwo i da uprawnienia młodym, chętnym.
« Ostatnia zmiana: 13 Lutego 2016, 16:06:16 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 275
Odp: Tworzenie zespołu koordynowania tworzenia dodatków do symulatora MaSzyna
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Lutego 2016, 13:51:37 »
Czy ja wiem czy musi być to koniecznie tak oficjlnie i formalnie zapisane? To z podziałem na zespoły to trochę opisałeś tak jak działał/działa test dodatków. Nie potrzeba kolejnej tego typu rzeczy. Zbierz kilka osób którę chcą się czegoś nauczyć, niekoniecznie robiąc z tego formalnej grupy, pokaż im pomocne tematy i daj jakąś prostą teksturę (czy inna rzecz do zrobienia). Coś z czego można poćwiczyć, nauczyć się. Reszta umiejętności przyjdzie z czasem i doświadczeniem. W razie problemów żeby mogli się zwrócić do kogoś o pomoc - pomijając forum, bo jest część rzeczy które jak ktoś się pyta już się powtarzały, nie ma sensu dublować postów na forum, ale w przypadku jak już nie znajdą żadnego wyjścia, wtedy czy to zwrócą się do kogoś to tym zarządza, czy napiszą post na forum. Wiele rzeczy można się nauczyć samemu, trwa to chwilę, ale da się, a gdy będzie ktoś kto będzie czuwał nad tym, mobilizował ludzi do roboty, oraz gdy będzie ktoś ogarnięty w danym temacie, może się okazać że połowa problemów jest do rozwiązania w kilka sekund.
Cytuj
(osoby z dobrym łączem) Pobierają zdjęcia z forum
Nie potrzeba aż tak dobrego łącza, większość paczek nie ma więcej niż 100MB, a nawet mniej.
Cytuj
osobnego pliku i dopasowują je do siebie. (Tutaj przydałaby się dyskusja w sprawie rozdzielczości tekstur).
Sprawa rozdzielczości jest dość prosta - zdjęcia obiektu w jak najlepszej jakości, sama tekstura to już w zależności czy jest to lokomotywa, budynek, mały detal, czy tło, czy inna rzecz.
Cytuj
Wtedy po takich operacjach gruba Betatesterów będzie testować tekstury i odsyłać je do danych grup, na poprawę.
Od tego jest ogólnodostepny test dodatków, gdzie każdy może się wypowiedzieć o danym dodatku.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3900
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Tworzenie zespołu koordynowania tworzenia dodatków do symulatora MaSzyna
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Lutego 2016, 15:22:11 »
Wypalone pryki, to wartosc dodana do symulatora, a nie negatyw. Czasami pryk cos podpowie, utemperuje ciut mlodzienczy zapal (gdy trzeba). Co do porzadku w rangach, sie zgadzam w tym sensie, aby je zlikwidowac w wiekszosci. Na ogol, ludzie sami bez niczyjej pomocy (cud) tworza liderow w jakiejs dzialce i jego staraja sie miec za autorytet, wzorzec. Im mniej formalizmu, tym grupa jest bardziej skuteczna.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Tworzenie zespołu koordynowania tworzenia dodatków do symulatora MaSzyna
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Lutego 2016, 15:40:00 »
No i wypalone pryki w randze logistyka się spełniają. Doradzą, dostęp mają, zobowiązań nie. :) Chodzi mi głównie o modelarzy i trasopisarzy, którzy mimo aktywności nie mają formalnie dostępu do narzędzi.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3900
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Tworzenie zespołu koordynowania tworzenia dodatków do symulatora MaSzyna
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Lutego 2016, 15:45:52 »
Bez tych prykow, nie mialbys sie czym bawic, wiec wiecej szacunku a i pamietaj, ze z kazdym dniem, przyblizasz sie do bycia prykiem (moze juz nawet nim jestes). Co do narzedzi, do ktorych dostepu ktosie nie maja, dwa rozwiazania, dajcie im rangi, albo zlikwidujcie. Co prostsze?
« Ostatnia zmiana: 13 Lutego 2016, 15:47:02 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Tworzenie zespołu koordynowania tworzenia dodatków do symulatora MaSzyna
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Lutego 2016, 17:44:58 »
Otóż mamy taką grupę. Nazywa się deweloperzy. Wbrew pozorom współpracujemy ze sobą, dzielimy się praca, pomagamy sobie wzajemnie i uczymy się od siebie oraz przekazujemy porzucone projekty.
Nie trzeba nam nowych struktur. Trzeba nam aktywnego administratora...
To prawda, znam takie grupy. Dzielnie pracują starając się aby projekt nie zaznał stagnacji.
...który zrobi porządek z rangami na forum. Wywali wypalone pryki nieroby co kiedyś dostały rangę przez kolesiarstwo i da uprawnienia młodym, chętnym.
A to już guzik prawda. Jeśli chcesz pisać o kolesiostwie, to proszę o przykład, lub zastanów się przed rzuceniem zarzutu. Jestem tu 10 lat i jak zauważyłem, do niektórych grup zapisywano osoby zaufane i mające pewną wiedzę - to beta testerzy i moderatorzy. Ci ostatni, mają pewne narzędzia w ręku zdolne zepsuć forum, tu wniosek jest jasny: nieznane osoby nie będą w tej grupie. Deweloperzy, grupa mająca największe zasługi, położyła podwaliny symulator i czepianie się o porzucenie projektu jest niestosowne.
Tak czy inaczej, propozycja @stapoxa nie wypali. Zwyczajnie nie ma nikogo nowego, komu zależy na zrobieniu oczekiwanych przez tłum rzeczy. Przykład to Drawinowo i publiczne testy Kaliskiej.