Od dnia trzeciego jest juz ulepszona obsluga paneli z trescia klawiszologii i obslugi pojazdu. Ulepszenie polegalo na dodaniu mozliwosci przewijania zawartosci scrollem myszy, natomiast scrool z wcisnietym control zmienia stopien przezroczystosci tla. Dzisiaj dodalem kolejny panel pod LMB+8 z zawartoscia pliku errors.txt. Aha, panel z klawiszologia jest pod LMB+K a obsluga pojazdu pod LMB+T.
Przeklejka dziennego logu z pierwszej strony:
03.04.16 - ulepszono panel z trescia obslugi pojazdu o mozliwosc przewijania zawartosci (scrool) i zmiana przezroczystosci tla (ctrl+scrool)
08.04.16 - dodano panel z bledami i ostrzezeniami zawartymi w pliku errors.txt (LMB+8)
Dodaje mozliwosc wyroznienia linii kolorem, gdyby zaszla potrzeba wyszczegolnienia czegos. Znacznik formatujacy linie to <<X>, gdzie x to wielka litera okreslajaca kolor. Dostepne kolory to R G B Y.
+---------------------------------------------------------+
|	           Poruszanie sie po scenerii             |
+---------------------------------------------------------+
<<B>F4   - Wyjscie oraz powrót do lokomotywy
<<B>HOME - Zmiana pomieszczen pociagu w przod / w strone
<<B>END  - Zmiana pomieszczen pociagu w glab / w strone tylnej kabiny
<<B>INSERT - Sprzeganie skladu (1 wcisniecie - sprzeg mechaniczny, 2 wcisniecie - przewod glowny, 3 wcisniecie - przewod pomocniczy)
<<B>DELETE - Rozprzeganie skladu
<<B>SHIFT+] | ] - W zaleznosci od lokomotywy otwarcie | zamkniecie drzwi
<<B>SHIFT+[ | [ - W zaleznosci od lokomotywy otwarcie | zamkniecie okna
+---------------------------------------------------------+
|          Uruchamianie lokomotywy EU07 oraz EP07:        |
+---------------------------------------------------------+
Kazda opcje mozemywlaczyc uzywajac "SHIFT+klawisz" oraz wylaczyc wciskajac sam "klawisz"
SHIFT+J - Wlaczenie Baterii, nastepuje wlaczenie "Czuwaka"
D / R - zmiana kierunku jazdy Przod / Tyl
SPACJA - Wylaczenie czuwaka (migajacych lampek oraz buczka)
SHIFT+P / SHIFT+O - podniesienie przedniego / tylniego pantografu (poczekaj az woltomierz WN pokaze okolo 3400 V)
W przypadku braku cisnienia (cisnieniomierz "zbiornika glownego") do podniesienia pantografow nalezy:
 Wejsc do przedzialu maszynowego [SHIFT+END]
 Odlaczyc zbiornik pantografow od zbiornika glownego [Ctrl+V]
 Zalaczyc sprezarke pomocnicza [Przytrzymujemy Shift+V]
 Wracamy do kabiny [SHIFT+HOME]
 Podnosimy pantografy [SHIFT+O/P]
 Zalaczamy wylacznik szybki, przetwornice, sprezarke, gdy cisnienie na cisnieniomierzu zbiornika glownego bedzie wieksze niz 0.4 atm:
  Wchodzimy do przedzialu maszynowego [SHIFT+END]
  Ponownie laczymy pantografy ze zbiornikiem glownym [SHIFT+CTRL+V]
<<R>SHIFT+M - zalaczenie wylacznika szybkiego (nalezy przytrzymac az zapali sie kontrolka "wylacznik szybki")
<<Y>SHIFT+X - zalaczenie przetwornicy
<<R>SHIFT+C - zalaczenie sprezarki (nalezy odczekac chwile od wlaczenia przetwornicy, inaczej zadziala przekaźnik nadmiarowy) 
+---------------------------------------------------------+
|	          Jazda lokomotywa EU07 i EP07            |
+---------------------------------------------------------+
<<G>+   -    - zwiekszanie oraz zmniejszanie mocy (zmiana pozycji nastawnika)
<<G>         Najpierw nalezy przestawic nastawnik na pozycje "1" oraz poczekac na zgaszenie sie lampki "styczniki liniowe wyl"
<<G>		 lokomotywa EU07 i EP07 posiada 43 pozycje nastawnika, 41 oporowych na ktorych nie nalezy za dlugo jechac,
<<G>		 oraz 2 bezoporowe (pozycja 28 i 43 oznaczona literami S i R, na nich mozna jechac caly czas)
<<G>		    Gdy jedziemy na pozycjach oporowych pali sie kontrolka "Jazda na oporach roz."
<<G>			Gdy w cylindrach hamulcowych jest wiecej niz 0.2 atm zasilanie silnikow jest odciete
<<G>		 
<<G>/   \   - zwiekszanie | zmniejszanie bocznikowania
<<G>		 Bocznikowanie to zwiekszanie predkosci obrotowej silnikow, "bocznikowac" mozna tylko na pozycjach bezoporowych oznaczonych na nastawniku literami "S" oraz "R"
<<G>
<<G>a       - niski ton syreny lokomotywy
<<G>SHIFT+A - wysoki ton syreny lokomotywy "Gwizdek"
<<G>
<<G>ENTER - Likwidowanie poslizgu (gdy zapali sie lampka "Poslizg")
<<G>S 	  - Zalaczenie piasecznic (stosowane podczas poslizgu oraz hamowania)
<<G>
<<G>SHIFT+F - Tryb wysokiego rozruchu (przekaźnik nadmiarowy ustawiony na 750 A)
<<G>
<<G>SHIFT+H - Zalaczenie ogrzewania
<<G>
<<G>W przypadku uszkodzenia silnikow:
<<G> Wchodzimy do przedzialu maszynowego [SHIFT+END]
<<G> Wciskamy [Shift+E]
 
+---------------------------------------------------------+
|	         Hamowanie kranem hamulca FV4a            |
+---------------------------------------------------------+
NUM. - Popelnienie, sposob odhamowania uzywanego w dlugich skladach towarowych ("Fala", wzrost cisnienia w przewodzie glownym)
NUM4 - "Jazda", sklad powoli odhamowuje
NUM2, NUM5, NUM8 - pozycje hamowania zasadniczego (obnizanie cisnienie przewodu glownego)
NUM0 		- pozycja hamowania naglego (awaryjnego)
NUM3, NUM7  - pozwala plynnie poruszac sie miedzy pozycjami; NUM3 - kran kreci sie w strone maszynisty zmniejszajac cisnienie; NUM9 - kran kreci sie od maszynisty zwiekszajac 
cisnienie
[CTRL+NUM5] - pozycja "odciecie" gdy zmieniamy kabiny lub jedziemy w trakcji ukrotnionej
NUM1 | NUM7 - Hamowanie | Odhamowanie hamulca lokomotywy 
NUM6 - Odluźniacz
[CTRL+NUM1] - Zahamowanie hamulcem recznym
[CTRL+NUM7] - Odhamowanie hamulca recznego
	
+---------------------------------------------------------+
|	      Zabezpieczenia lokomotyw EU07 i EP07        |
+---------------------------------------------------------+
	
					  Czuwak oraz SHP
		Urzadzenie w postaci "buczka" i migajacych lampek
		 zalaczajace sie podczas jazdy co 60 sekund oraz
		 przed semaforami, nalezy je "skasowac", inaczej
		       nastapi hamowanie awaryjne
SPACJA  - Skasowanie czuwaka
SPACJA [przytrzymanie] - Test czuwaka
				  Przekaźnik nadmiarowy
	  Podczas jazdy lokomotywa nie nalezy przekraczac 600 A
	  na kazdy amperomierz (750 A podczas wysokiego rozruchu)
	  inaczej nastapi wylaczenie silnikow, wtedy nalezy ustawic
	  nastawnik na '0' oraz odblokowac przekaźnik
N - Odblokowanie przekaźnika
		  Przekaźnik nadmiarowy ogrzewania i przetwornic
    Zadziala w przypadku przeciazenia przetwornicy  lub ogrzewania
  Czesto po zadzialaniu tego przekaźnika nalezy wlaczyc wylacznik szybki
CTRL+N - Odblokowanie przekaźnika
		        Zabezpieczenie zanikowo-napieciowe
	 Gdy napiecie w sieci spadnie do okolo 2200 volt zadziala wylacznik szybki,
		gdy napiecie ponownie sie pojawi nalezy wlaczyc wylacznik
SHIFT+M - Zalaczenie wylacznika szybkiego
+---------------------------------------------------------+
|	                   Oswietlenie                    |
+---------------------------------------------------------+	
[CTRL+SHIFT+;] - zalaczenie oswietlenia kabiny
[SHIFT+;] 	   - zalaczenie podswietlenia wskaźnikow i manomentrow
SHIFT+I|SHIFT+U|SHIFT+Y - Wlaczanie swiatla bialego Prawego|Gornego|Lewego
I|Y         - Wlaczanie swiatla czerwonego Prawego/LewegoGeneralnie takie samo formatowanie mozna zrobic dla zawartosci errors.txt czy log.tx, gdzie np ostrzezenia o ewentach czy brakujace tekstury i inne takie, podswietlane bylyby roznym kolorem.
  Dodano:  09 Kwietnia 2016, 15:19:18  
Podmienilem caly katalog McZapkie oraz driver.cpp i .h i stwierdzam ze pojazdy albo wpadaja w rolowanie albo nabieraja zbyt szybko predkosci. Brakuje przeniesc rzeczy z aktualnego dynobj.cpp i jesli to nic nie zmieni to zabieram sie za tlumaczenie na tym co mam.
  Dodano:  09 Kwietnia 2016, 19:46:01  
Dynobj.cpp przepisany, zestawy nada lroluja. Byc moze jescze cos do zmiany w mover.cpp jest...
A jednak nie, data pliku identyczna. No to juz nie wiem o co chodzi ;/
  Dodano:  09 Kwietnia 2016, 21:12:15  
Niestety musze stwierdzic ze ponownie sprawdzilem zgodnosc train.cpp i rowniez tu wykluczam mozliwosc brakow. W tym wypadku nauwa mi sie jedynie opcja  ze pomiedzy paczka 15.04 na ktorej pracuje (bez patcha), a aktualnymi zrodlami byla jakas zmiana w plikach fizyki. 
Innego powodu rolowaina zestawow po kompletnym skopiowaniu fizyki, ja zmiany w samych fizykach sie nie dopatruje ;/