Autor Wątek:  Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe  (Przeczytany 294610 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Na to jak wysoko zostana spaliny wyrzucone w gore zanim zaczna poddawac sie sile wiatru wplywa wiele czynnikow  zaleznych od pracy silnika. Czastki sa w koordynatach globalnych. Ja czekam az ktos napisze fizyke generowania spalin zalezna od obrotow i mocy.

Postep przenoszenia extrasow @Stele i @Firlaya do mnie. Podwojny plus to moduly z ktrorych wszystko czego brakowalo jest juz wziete.
world.cpp  ++
train.h      ++
Train.cpp    ++
globals.h    ++
globals.cpp  ++
dynobj.h     +
dynobj.cpp   +
driver.h  ++
driver.cpp   ++
button.h     ++
button.cpp   ++
console.h    ++
console.cpp  ++

« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2016, 15:19:38 wysłana przez queuedEU »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1704
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 137
Jubaj czasem do któregoś DizelPacka nie pracował nad prowizorycznym dymem (też z takich trójkącików)? Może coś tam było lepiej rozpisane.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Chyba czas na przetestowanie ekranow traxxa... Gdzie ten traxx jest?
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2016, 17:58:30 wysłana przez queuedEU »

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Na wydziale beta. Ostatnio była nawet robiona wersja całościowa. Tylko pamiętaj, że zmieniły się biblioteki pythonowskie i trzeba je sobie dograć bo inaczej nie będzie działało.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Mam te co @Sawi wystawial ostatnio.

sebastian82

  • Gość
Igor mam pytanko. Czy jest możliwość wykorzystania Twoich płomieni i dymu tak aby "podpalić jakąś symkową łąkę" za pomocą eventu? Pożar w pobliżu szlaku spowodowany przez "jakiegoś matoła" jadącego w pociągu i rzucającego niedopałek. Przez co otrzymamy zadymienie utrudniające jazdę i ganiającego gdzieś przy szlaku "fajermana" z dymnicą lub wężem. Żuka na wóz strażacki się ogarnie.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Na teraz inie ma zadnych ewentow do tego.

News z ostatniej chwili: Jest juz dopisany pythonowy inerpreter  i modul do obslugi ekranow diagnostycznych w lokomotywach.

« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2016, 19:35:36 wysłana przez queuedEU »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Wrzuciłem na moje repo jeszcze jedną poprawkę do Console.cpp.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Co sie stanie gdy przeniose *DynamicObject do public?

    private: //żeby go nic z zewnątrz nie przestawiało
    TDynamicObject *DynamicObject; // przestawia zmiana pojazdu [F5]

W klasie pochodnej od TTrain nie widzi mi tego.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6139
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 823
Stanie się to, że możesz potem przypadkiem coś w tym zmienić na drugim końcu kodu ;) Przerzuć to w takim razie do protected.

Po co Ci klasa pochodna do TTrain?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No w module diwajsa do obslugi pulpitow beda duplikowane obslugi nacisniecia kalwiszy z train.cpp, no i tam juz mi nie widzi DynamicObject.

Offline cody3223

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
@queuedEU: Mam do ciebie pytanie, to jest twój "odłam MaSzyny" czy może w przyszłości zostanie to dodane do oficjalne paczki?
« Ostatnia zmiana: 27 Marca 2016, 18:21:16 wysłana przez cody3223 »

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Chyba wystarczy:  "implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi" główna gałąź to oficjalna paczka ;)

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Bedzie wszystko razem, od kilku dni dopisuje rzeczy od Firleya i Stele, pozniej tlumaczenie fizyki.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Rzeczy od jubaja w moverze też przepisałeś?
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Mover to raczej w calosci przekopiuje, za duzo tam do wybierania, porownywania...

Offline djuzi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 144
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
@queuedEU nie zapomnij o dodatkowych ramkach WM_COPYDATA wprowadzonych przez @youBy'a, co bym mógł przetestować jak to będzie współgrało z zewnętrznymi programami sterującymi.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Nie zapomne, tym bardziej ze nie wiem o co kaman ;-D. Moze jakies szczegoly o jakiej ilosci ramkach, gdzie do czego, (cos popsulem?) - wtedy przynajmniej bede wiedzial o czym zapomniec i w jakiej i jak bardzo ;). O WM_COPYDATA wiem tyle, ze sluzy do przesylania danych pomiedzy okienkami niezaleznych aplikacji. Tego co bys chcial tam jeszcze to nie wiem, bo szkoda ze nie napisales. No ale moze znajde numer do Jackowskiego to wypytam ;)
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2016, 14:35:16 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline djuzi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 144
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
@queuedEU: Nie wiem czy @youBy commitował wszystkie swoje zmiany odnośnie ramek pojazdów.
Generalnie powinny być oprócz tych opisanych ramek jeszcze ramki: stanu pojazdu, usterek pojazdu, wszystkich pojazdów (12, 13, 14 chyba). Ramki te służą kolejno: do zewnętrznego podglądu parametrów prowadzonego pojazdu, jego usterek i położenia wszystkich pojazdów dostępnych na scenerii. Więcej szczegółów zna ten, co to popełnił ;)

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
To jest w nowych exe. Q portuje z najnowszej wersji więc i te zmiany też będą. I tak mu ciągle jeszcze dorzucam :D

  Dodano: 31 Marca 2016, 20:16:10
A tak swoją drogą to trzeba by zmienić tą prowizorkę na coś normalnego (czyli bibliotekę do komunikacji).
« Ostatnia zmiana: 31 Marca 2016, 20:16:10 wysłana przez gfirlejczyk »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No nie nadazam juz ;<. Aktualnie kilka dni przerwy i pewnie znowu bede musial doganiac. DJuzi, olej WM_COPYDATA, kiedys zrobie Ci zdalna diagnostyke pojazdow na protokole TCP i mapa z gpsem ;d. Bym zapomnial... Jeszcze bedziesz mial wysylanie stanu zuzycia energi do PKP ENERGRTYKA co 15min ;)
« Ostatnia zmiana: 31 Marca 2016, 23:48:23 wysłana przez queuedEU »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe
« Odpowiedź #1011 dnia: 01 Kwietnia 2016, 08:55:20 »
Oficjalnie zostałem dodany jako admin do głównego repo na githubie. Więc jak tylko dojdziemy w końcu do stanu braku poprawek do 475 i wyjdzie oficjalnie to zrzucam wszystko na mastera i będzie podstawa do dalszych prac.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline djuzi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 144
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe
« Odpowiedź #1012 dnia: 04 Kwietnia 2016, 11:26:27 »
Na razie nie mogę olać, bo to jedyny działający sposób na wymianę parametrów, a bez niego nie będzie mi działać SCS i SimControl ;) Jeśli będzie jakaś alternatywa działająca, to wówczas będziemy mogli się przesiadać. Póki co wolałbym, żeby to zostało i sobie działało.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe
« Odpowiedź #1013 dnia: 04 Kwietnia 2016, 12:01:13 »
Na dluzsza mete to bardziej rozwojowym podejsciem byloby pewnie wsparcie dla pluginow -- w najprostszym wydaniu pozwalajace np. na odczyt stanu i wysylanie komend dla okreslonego pojazdu. A czy juz potem plugin wewnetrznie uzywa sobie WM_, TCP albo sygnalow dymnych zeby sie laczyc z odbiorca/kontrolerem i przekazywac mu te dane, to jego prywatna sprawa. Jako bonus calkiem latwo mozna by na tym budowac jakies formy multiplayera.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe
« Odpowiedź #1014 dnia: 08 Kwietnia 2016, 15:04:00 »
Od dnia trzeciego jest juz ulepszona obsluga paneli z trescia klawiszologii i obslugi pojazdu. Ulepszenie polegalo na dodaniu mozliwosci przewijania zawartosci scrollem myszy, natomiast scrool z wcisnietym control zmienia stopien przezroczystosci tla. Dzisiaj dodalem kolejny panel pod LMB+8 z zawartoscia pliku errors.txt. Aha, panel z klawiszologia jest pod LMB+K a obsluga pojazdu pod LMB+T.

Przeklejka dziennego logu z pierwszej strony:
03.04.16 - ulepszono panel z trescia obslugi pojazdu o mozliwosc przewijania zawartosci (scrool) i zmiana przezroczystosci tla (ctrl+scrool)
08.04.16 - dodano panel z bledami i ostrzezeniami zawartymi w pliku errors.txt (LMB+8)



Dodaje mozliwosc wyroznienia linii kolorem, gdyby zaszla potrzeba wyszczegolnienia czegos. Znacznik formatujacy linie to <<X>, gdzie x to wielka litera okreslajaca kolor. Dostepne kolory to R G B Y.


+---------------------------------------------------------+
|            Poruszanie sie po scenerii             |
+---------------------------------------------------------+

<<B>F4   - Wyjscie oraz powrót do lokomotywy
<<B>HOME - Zmiana pomieszczen pociagu w przod / w strone
<<B>END  - Zmiana pomieszczen pociagu w glab / w strone tylnej kabiny
<<B>INSERT - Sprzeganie skladu (1 wcisniecie - sprzeg mechaniczny, 2 wcisniecie - przewod glowny, 3 wcisniecie - przewod pomocniczy)
<<B>DELETE - Rozprzeganie skladu

<<B>SHIFT+] | ] - W zaleznosci od lokomotywy otwarcie | zamkniecie drzwi
<<B>SHIFT+[ | [ - W zaleznosci od lokomotywy otwarcie | zamkniecie okna

+---------------------------------------------------------+
|          Uruchamianie lokomotywy EU07 oraz EP07:        |
+---------------------------------------------------------+
Kazda opcje mozemywlaczyc uzywajac "SHIFT+klawisz" oraz wylaczyc wciskajac sam "klawisz"

SHIFT+J - Wlaczenie Baterii, nastepuje wlaczenie "Czuwaka"
D / R - zmiana kierunku jazdy Przod / Tyl
SPACJA - Wylaczenie czuwaka (migajacych lampek oraz buczka)
SHIFT+P / SHIFT+O - podniesienie przedniego / tylniego pantografu (poczekaj az woltomierz WN pokaze okolo 3400 V)
W przypadku braku cisnienia (cisnieniomierz "zbiornika glownego") do podniesienia pantografow nalezy:
 Wejsc do przedzialu maszynowego [SHIFT+END]
 Odlaczyc zbiornik pantografow od zbiornika glownego [Ctrl+V]
 Zalaczyc sprezarke pomocnicza [Przytrzymujemy Shift+V]
 Wracamy do kabiny [SHIFT+HOME]
 Podnosimy pantografy [SHIFT+O/P]
 Zalaczamy wylacznik szybki, przetwornice, sprezarke, gdy cisnienie na cisnieniomierzu zbiornika glownego bedzie wieksze niz 0.4 atm:
  Wchodzimy do przedzialu maszynowego [SHIFT+END]
  Ponownie laczymy pantografy ze zbiornikiem glownym [SHIFT+CTRL+V]

<<R>SHIFT+M - zalaczenie wylacznika szybkiego (nalezy przytrzymac az zapali sie kontrolka "wylacznik szybki")
<<Y>SHIFT+X - zalaczenie przetwornicy
<<R>SHIFT+C - zalaczenie sprezarki (nalezy odczekac chwile od wlaczenia przetwornicy, inaczej zadziala przekaźnik nadmiarowy)


+---------------------------------------------------------+
|           Jazda lokomotywa EU07 i EP07            |
+---------------------------------------------------------+

<<G>+   -    - zwiekszanie oraz zmniejszanie mocy (zmiana pozycji nastawnika)
<<G>         Najpierw nalezy przestawic nastawnik na pozycje "1" oraz poczekac na zgaszenie sie lampki "styczniki liniowe wyl"
<<G> lokomotywa EU07 i EP07 posiada 43 pozycje nastawnika, 41 oporowych na ktorych nie nalezy za dlugo jechac,
<<G> oraz 2 bezoporowe (pozycja 28 i 43 oznaczona literami S i R, na nich mozna jechac caly czas)
<<G>     Gdy jedziemy na pozycjach oporowych pali sie kontrolka "Jazda na oporach roz."
<<G> Gdy w cylindrach hamulcowych jest wiecej niz 0.2 atm zasilanie silnikow jest odciete
<<G>
<<G>/   \   - zwiekszanie | zmniejszanie bocznikowania
<<G> Bocznikowanie to zwiekszanie predkosci obrotowej silnikow, "bocznikowac" mozna tylko na pozycjach bezoporowych oznaczonych na nastawniku literami "S" oraz "R"
<<G>
<<G>a       - niski ton syreny lokomotywy
<<G>SHIFT+A - wysoki ton syreny lokomotywy "Gwizdek"
<<G>
<<G>ENTER - Likwidowanie poslizgu (gdy zapali sie lampka "Poslizg")
<<G>S   - Zalaczenie piasecznic (stosowane podczas poslizgu oraz hamowania)
<<G>
<<G>SHIFT+F - Tryb wysokiego rozruchu (przekaźnik nadmiarowy ustawiony na 750 A)
<<G>
<<G>SHIFT+H - Zalaczenie ogrzewania
<<G>
<<G>W przypadku uszkodzenia silnikow:
<<G> Wchodzimy do przedzialu maszynowego [SHIFT+END]
<<G> Wciskamy [Shift+E]
 
+---------------------------------------------------------+
|          Hamowanie kranem hamulca FV4a            |
+---------------------------------------------------------+

NUM. - Popelnienie, sposob odhamowania uzywanego w dlugich skladach towarowych ("Fala", wzrost cisnienia w przewodzie glownym)
NUM4 - "Jazda", sklad powoli odhamowuje
NUM2, NUM5, NUM8 - pozycje hamowania zasadniczego (obnizanie cisnienie przewodu glownego)
NUM0 - pozycja hamowania naglego (awaryjnego)
NUM3, NUM7  - pozwala plynnie poruszac sie miedzy pozycjami; NUM3 - kran kreci sie w strone maszynisty zmniejszajac cisnienie; NUM9 - kran kreci sie od maszynisty zwiekszajac

cisnienie
[CTRL+NUM5] - pozycja "odciecie" gdy zmieniamy kabiny lub jedziemy w trakcji ukrotnionej

NUM1 | NUM7 - Hamowanie | Odhamowanie hamulca lokomotywy
NUM6 - Odluźniacz

[CTRL+NUM1] - Zahamowanie hamulcem recznym
[CTRL+NUM7] - Odhamowanie hamulca recznego

+---------------------------------------------------------+
|       Zabezpieczenia lokomotyw EU07 i EP07        |
+---------------------------------------------------------+

  Czuwak oraz SHP
Urzadzenie w postaci "buczka" i migajacych lampek
zalaczajace sie podczas jazdy co 60 sekund oraz
przed semaforami, nalezy je "skasowac", inaczej
       nastapi hamowanie awaryjne
SPACJA  - Skasowanie czuwaka
SPACJA [przytrzymanie] - Test czuwaka

  Przekaźnik nadmiarowy
  Podczas jazdy lokomotywa nie nalezy przekraczac 600 A
  na kazdy amperomierz (750 A podczas wysokiego rozruchu)
  inaczej nastapi wylaczenie silnikow, wtedy nalezy ustawic
  nastawnik na '0' oraz odblokowac przekaźnik
N - Odblokowanie przekaźnika

  Przekaźnik nadmiarowy ogrzewania i przetwornic
    Zadziala w przypadku przeciazenia przetwornicy  lub ogrzewania
  Czesto po zadzialaniu tego przekaźnika nalezy wlaczyc wylacznik szybki
CTRL+N - Odblokowanie przekaźnika

        Zabezpieczenie zanikowo-napieciowe
Gdy napiecie w sieci spadnie do okolo 2200 volt zadziala wylacznik szybki,
gdy napiecie ponownie sie pojawi nalezy wlaczyc wylacznik
SHIFT+M - Zalaczenie wylacznika szybkiego

+---------------------------------------------------------+
|                    Oswietlenie                    |
+---------------------------------------------------------+

[CTRL+SHIFT+;] - zalaczenie oswietlenia kabiny
[SHIFT+;]    - zalaczenie podswietlenia wskaźnikow i manomentrow

SHIFT+I|SHIFT+U|SHIFT+Y - Wlaczanie swiatla bialego Prawego|Gornego|Lewego
I|Y         - Wlaczanie swiatla czerwonego Prawego/Lewego

Generalnie takie samo formatowanie mozna zrobic dla zawartosci errors.txt czy log.tx, gdzie np ostrzezenia o ewentach czy brakujace tekstury i inne takie, podswietlane bylyby roznym kolorem.

  Dodano: 09 Kwietnia 2016, 15:19:18
Podmienilem caly katalog McZapkie oraz driver.cpp i .h i stwierdzam ze pojazdy albo wpadaja w rolowanie albo nabieraja zbyt szybko predkosci. Brakuje przeniesc rzeczy z aktualnego dynobj.cpp i jesli to nic nie zmieni to zabieram sie za tlumaczenie na tym co mam.

  Dodano: 09 Kwietnia 2016, 19:46:01
Dynobj.cpp przepisany, zestawy nada lroluja. Byc moze jescze cos do zmiany w mover.cpp jest...
A jednak nie, data pliku identyczna. No to juz nie wiem o co chodzi ;/

  Dodano: 09 Kwietnia 2016, 21:12:15
Niestety musze stwierdzic ze ponownie sprawdzilem zgodnosc train.cpp i rowniez tu wykluczam mozliwosc brakow. W tym wypadku nauwa mi sie jedynie opcja  ze pomiedzy paczka 15.04 na ktorej pracuje (bez patcha), a aktualnymi zrodlami byla jakas zmiana w plikach fizyki.
Innego powodu rolowaina zestawow po kompletnym skopiowaniu fizyki, ja zmiany w samych fizykach sie nie dopatruje ;/
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2016, 21:12:15 wysłana przez queuedEU »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe
« Odpowiedź #1015 dnia: 11 Kwietnia 2016, 08:23:31 »
A może odwrotnie, tj. skopiuj najpierw nowe pliki a potem nałóż na nie swoje zmiany i zobacz czy dalej będzie rolowało. Ale to jest dziwne, gdyż nie przypominam sobie żadnych zmian w plikach dot. fizyki (oprócz asynchronów).
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe
« Odpowiedź #1016 dnia: 11 Kwietnia 2016, 17:32:20 »
Poslizgi albo nabieranie zbyt szybko predkosci to raczej brzmi jak jakas literowka przy kopiowaniu/przepisywaniu wzorow obliczajacych tarcie albo cos. Wystarczy np. przecinek przesuniety o miejsce w ktoras strone, latwo to przegapic.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe
« Odpowiedź #1017 dnia: 11 Kwietnia 2016, 19:37:55 »
Nie ma mowy o takiej opcji bo dzieje sie tak po wzieciu nowszej fizyki z repo @Firleja ktora przeze mnie nie byla modyfikowana, tak samo ja w swoich zrodlach nie modyfikowalem zadnych plikow fizyki .pas. Pozniej jeszcze sprawdze opcje ktora podsuwa @Firlej wyzej.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2016, 20:04:15 wysłana przez queuedEU »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe
« Odpowiedź #1018 dnia: 29 Kwietnia 2016, 18:48:36 »
Powracam na kilka chwil z pewna koncepcja ktora wynikla z napotkanego problemu podczas modelowania towarowego wagonu przegubowego ze wspolnym wozkiem pomiedzy czlonami. Problem powstaje w momencie wstawiania kontenera i nie gra roli czy 40' czy 20'. Model jest dosyc szczegolowy a kontenery byly modelowane tak, aby byly mocowane w miejscu zaczepow na wagonie. Problem pojawia sie na czlonie ktory jest modelowany niesymetrycznie na dlugosci - czyli na plusowej stronie osi jest krotsza czesc zas na minusowej dluzsza i jest wstawiony jako reversed. Ladunek sytuuje sie tam gdzie nie powinien.
Nalezy tez wspomniec o tym ze na jednej platformie moze byc kilka kontenerow w zaleznosci od rozmiarow. W tym przypadku kompletnie nie ma sensu modelowanie roznych wariantow zestawienia kontenerow, wiec koncepcja jest taka zeby zwiekszyc ilosc ladunkow do postawienia na wagonie do 4 i modelowac je jako osobne unity. Zdazylem juz zrobic mozliwosc zmiany tekstury dla ladunku, ale w zwiazku z tym ze wyszedl robal w praniu, to trzeba bedzie kompletnie zmienic system dolaczania ladunkow. Definiowanie 2 modeli ladunku i wymiennych tekstur dla nich we wpisie pojazdu - wygladalo by to tak:

node -1 0 sggmrrss02a dynamic pro\sggmrrss 2 sggmrrss-ka 0.0 nobody 3 1 container20d+container20c:tex1+tex2 enddynamic

Po czasie ochlanalem zdajac sobie sprawe ze takie podejscie jest nieprzyszlosciowe, pokrecone i nieelegancko to wyglada.
Nie dosyc ze juz dodatkowy model i tekstury zmniejszaja czytenosc wpisu to jeszcze wypadaloby gdzies trzymac przesuniecia poszczegolnych modeli ladunkow.
Powyzsze rozwiazanie porzucam i chcialbym zaproponowac w miejsce gdzie sie definiowalo typ ladunku nazwe pliku w ktorym beda trzymane modele, tekstury i przesuniecia ladunkow na wagonie,z zachowaniem kompatybilnosci wstecznej, czyli mniej wiecej tak:

node -1 0 sggmrrss02a dynamic pro\sggmrrss 2 sggmrrss-ka 0.0 nobody 3 1 xnl-ctnr40+20 enddynamic
node -1 0 sggmrrss02a dynamic pro\sggmrrss 2 sggmrrss-ka 0.0 nobody 3 1 xnl-ctnr20+20 enddynamic
node -1 0 sggmrrss02a dynamic pro\sggmrrss 2 sggmrrss-ka 0.0 nobody 3 1 xnl-ctnr10+10+10+10 enddynamic


Prefiks xnl- bylby informacja ze ladunek jest definiowany w nowym systemie z pliku.

Jezeli ktos ma jakies sugestie, lub byc moze jest jescze cos o czym powinienem wiedziec to piszcie smialo :).

  Dodano: 30 Kwietnia 2016, 11:56:05
W zrodlach jest cos takiego jak poziom podlogi dla ladunku, to jest to definiowane w plikach fizyki?
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia 2016, 11:56:05 wysłana przez queuedEU »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Mój kanał youtube