Autor Wątek:  Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe  (Przeczytany 301320 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Ta wersja ma wsparcie dla Win10? Czas uruchamiania - 1 sekunda. Dalej się już nie uruchamia.
PS. Poszło wg instrukcji, z aktualką regów.
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2016, 21:23:58 wysłana przez Sawi »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Musisz usunac caly katalog stations, poniewaz niektore z plikow tam, maja stare formatowanie. Wypakuj na nowo ten katalog z wydania 22 czy 24.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
U mnie exe z 24.01 wykłada kompletnie system. Ekran gaśnie i wszystko wisi i trzeba robić reset z palca. Przy odłączeniu zewnętrznych monitorów (myślałem, że one stwarzają jakiś problem) efekt jest ten sam tylko zamiast wyłączenia monitora dostaję bluskrin mówiący coś o pliku cdd.dll. W tej chwili nowe exe jest dla mnie bezużyteczne, a wręcz szkodliwe.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2016, 14:08:43 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Jezeli masz problem z cdd.dll to prawdopodobnie masz zainfekowany system czyms...

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Tylko dlaczego na innych exe to się nie dzieje... i w ogóle brak jakichkolwiek innych oznak infekcji :/
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2016, 15:12:43 wysłana przez Sawi »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No ja nie wiem, nie znajde przyczyny. Pozostaje czekac az wiecej osob bedzie zglaszac taki problem, wtedy bedzie latwiej cos ustalic.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2016, 14:28:38 wysłana przez queuedEU »

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Musisz usunac caly katalog stations, poniewaz niektore z plikow tam, maja stare formatowanie. Wypakuj na nowo ten katalog z wydania 22 czy 24.
Pomogło, dzięki.

EP07-424 (nie pamiętam który to plik fiz) ma błąd. Otóż w połowie II układu wchodzi, jakby to powiedzieć, III układ (jak w ET22)...

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No tak, bo masz mozliwosc tworzenia indywidualnych charakterystyk dla konkretnego egzemplarza pojazdu. W katalogu dynstats usun EP07-424.fiz - tam jest dla przykladu fizyka od byka. Po usunieciu bedzie czytac fizyke z katalogu pojazdu.

  Dodano: 28 Stycznia 2016, 20:09:08
Ponieważ od jakiegoś czasu nie pojawiają apdejt, pragnę poinformować, że jest to związane z możliwościami realizacji definiowania wzorowane podkłady na torze. W sumie to juz jest gotowe i jeszcze przez jakis czas bede to testowal zanim udostepnie. Do omowienia jest kwestia tego czy takie podklady mialyby byc wstawiane tylko w nowych sceneriach, czy mam zawracac sobie glowe opcja wstawiania ich do
istniejacych uz scenerii. Moze to byc problematyczne ze wzgledu na podsypki z podkladami malowanymi.

#wlasnosci odcinka toru w maxie
...
TexPar3 = 1.1
Length = 50.0
tietexture1 = none
tiemodel1l = podklad-hd-1l.t3d

#przyklad wpisu w scenerii
node -1 0 start6 track normal 90.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2 0.2 0.5 1.1
-17.1722 0.2 70.7535  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-37.3977 0.2 -16.9444  0.0  //point 2
0
tiemodel1l podklad-hd-1l.t3d
tietexture1 none
endtrack


   
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2016, 21:20:18 wysłana przez Sawi »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Dodanie atrybutów do wpisu node track w istniejących sceneriach to nie problem, podobnie jak ich przemapowanie. Możesz napisać automat dodający atrybuty na podstawie tekstury podsypki.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
     Moze nieco napisze o tym, jak na te chwile dziala wstawianie podkladow w osi odcinka toru. Po pierwsze co jest oczywiste trzeba posiadac model podkladu, ktory definiowany bedzie we wpisie odcinka toru (pozniej takze tekstura, czy nawet kilka dla losowosci). Podczas wczytywania odcinka toru ze scenerii, jezeli w dodatkowych wlasnosciach toru bedzie wpis tiemodel1l ze sciezka do pliku modelu to nastapi wczytanie go do pozniejszego uzycia. Nastepnym punktem w procesie wstawiania powinno byc wyznaczenie punktow (odstepow) ich sytuowania - jest to tzw segmentacja odcinka toru. Prosty odcinek toru nie posiada z reguly segmentacji (gdy jest faktycznie prosty), ale gdy ma zmienna rampe przechylkowa wtedy juz musi miec segmentacje. To samo tyczy sie lukow - zazwyczaj maja one segmenty 5 metrowe, a ponizej jakiegos promienia luku ta segmentacja jest juz wyliczana.Segmentacja odcinka musi byc dobrana odpowiednio do jego promienia, w przeciwnym wypadku jezeli nie bedzie dostateczna, to na odcinkach luku beda widoczne zalamania - reasumujac im wieksza segmentacja tym lepsza jakosc szczegolowa toru, ale takze gorsza wydajnosc. Ja niestety innej metody wyznaczenia tych punktow, jak posegmentowanie toru co 60cm nie opracowalem. Majac juz odpowiednio posegmentowany tor, w funkcji renderujacej (tak, jest to wykonywane podczas renderowania a nie powinno) dodalem liczenie kata, ktory tworzy sie pomiedzy punktem poczatkowym a koncowym segmentu.To samo powinno byc zrobione dla liczenia przechylki podkladu dla kazdego segmentu, jednak jest brane to z gory dla calego odcinka, przynajmniej na razie. Tak wiec, tyle razy ile jest segmentow w odcinku toru jest wykonane liczenie tych katow i wstawienie w tym miejscu  wczesniej wczytanego modelu podkladu. Proces ten jest wykonywany tylko raz dla kazdego odcinka toru. Na koniec operacji wstawiania podkladow na odcinku toru powinno nastapic przywrocenie pierwotnej segmentacji - mam nadzieje ze uda mi sie to ogarnac.
Generalnie wszytsko to powinno byc zrobione na etapie wczytywania torow, nie zas juz w czasie renderowania grafiki, ale na razie wolalbym sie powstrzymac od rozgrzebywania kodu na dluzej.

        while (s < fLength)
        {
         float lastS;
            // step=SquareMagnitude(Global::GetCameraPosition()+pos);
            i += iQualityFactor; // kolejny punkt łamanej
            s += step; // końcowa pozycja segmentu [m]
            m1 = m2;
            jmm1 = jmm2; // stara pozycja
            m2 = s / fLength;
            jmm2 = 1.0 - m2; // nowa pozycja
            lastS = s;
            if (s > fLength - 0.5) // Ra: -0.5 żeby nie robiło cieniasa na końcu
            { // gdy przekroczyliśmy koniec - stąd dziury w torach...
                step -= (s - fLength); // jeszcze do wyliczenia mapowania potrzebny
                s = fLength;
                i = iSegCount; // 20/5 ma dawać 4
                m2 = 1.0;
                jmm2 = 0.0;
            }
            while (tv1 < 0.0)
                tv1 += 1.0; // przestawienie mapowania
            tv2 = tv1 - step / fTextureLength; // mapowanie na końcu segmentu
            t = fTsBuffer[i]; // szybsze od GetTFromS(s);
            pos2 = FastGetPoint(t);
            dir = FastGetDirection(t, fOffset); // nowy wektor kierunku
         // parallel2 = CrossProduct(dir,vector3(0,1,0)); //wektor poprzeczny
            parallel2 = Normalize(vector3(-dir.z, 0.0, dir.x)); // wektor poprzeczny

            // Tutaj renderowanie podkladow?

            if (!bTieAdded)
              {
              float r1 = RadToDeg(fRoll1);
              float r2 = RadToDeg(fRoll2);
              float angle = GetAngleOfLineBetweenTwoPoints(pos1, pos2);
              float troll = r2;

              if (pos1.z > 0) troll = -troll;
              if ( r2 < 0.1)  troll = 0.0f;

              // CZY TUTAJ POWINNO BYC ZROBIONE TWORZENIE PODKLADOW JAKO TGroundNode, POZWOLILOBY TO NA
              // USTAWIENIE MAXDISTANCE
              //--draw_railtiex(pos1.x, pos1.y-0.37, pos1.z, angle, troll, false);

               AnsiString asRailJointModel;
               AnsiString NN = "tie-" + IntToStr(QGlobal::iRENDEREDTIES);

               tiefile = "podklad-hd-1l.t3d";
             //tiefile = "podklad-ps93-1h.t3d";

               tiefile = "none";
               //if (TRK->asTieModelL == "none") tiefile = "podklad-hd-1l.t3d";

               asRailJointModel = "lacznikszyn-1.t3d";
              if ((lastS >= fLength-0.5))
                Global::pGround->AddGroundNodeQ("J"+NN+FloatToStr(pos1.z), "jnt", "none", asRailJointModel, "none", 110, 0, pos2.x, pos2.y-0.14, pos2.z, -angle, troll);

               if (TRK->asTieModelL != "none") tiefile = TRK->asTieModelL;

            //   if (lastS != (fLength))
               if ((lastS < fLength-0.2) && (lastS > 0.4))
               if (tiefile != "none") Global::pGround->AddGroundNodeQ(NN, "tie", "none", tiefile, "none", 110, 0, pos1.x, pos1.y-0.37, pos1.z, -angle, troll);
             //if ((lastS <= 0.75))
             //if (tiefile != "none") Global::pGround->AddGroundNodeQ("f"+NN, "tie", "none", tiefile, "none", 110, 0, pos1.x, pos1.y-0.37, pos1.z+0.20, -angle, troll);

               if (tiefile != "none") QGlobal::iRENDEREDTIES++;
              }

            pos1 = pos2;
            parallel1 = parallel2;
            tv1 = tv2;
        }


Taki se fail...
 

Hmm... Skoro juz tak wpatrzyliscie sie w ten zwrotnik... Jestem ciekaw kto pierwszy zaproponuje dodanie renderowania numeu rozjazdu. Co Wy na to? ;)
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2016, 12:36:46 wysłana przez queuedEU »

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
A masz w planach takie podkłady na rozjazdach i ewentualnie automatyczną podsypkę na nich?
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Widze to jako automatyczne wstawiane gotowego modelu podrozjezdnicy dla konkretnego rozjazdu, wymagaloby to stworzenia takich modeli. Podsypke pod rozjazdem, o ile nie ma zadnych przeciwwskazan mozna rysowac programowo.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Ten fail to jak rozumiem łączenie łupkowe w miejscu w którym przebiega zwrotnica. No w przypadku zwrotnicy łączenia są w ściśle określonych miejscach.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Nom, ale na razie to zostawiam jak jest, bo z tym wykrywaniem momentu zakonczenia toru do wstawienia lacznika jest za duzo zaleznosci coby na szybko to ogarnac. Przynajmniej dla mnie jest to problematyczne.
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2016, 14:25:25 wysłana przez Sawi »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Widze to jako automatyczne wstawiane gotowego modelu podrozjezdnicy dla konkretnego rozjazdu, wymagaloby to stworzenia takich modeli. Podsypke pod rozjazdem, o ile nie ma zadnych przeciwwskazan mozna rysowac programowo.
O to by wiele uprościło, bo teraz trzeba robić osobny model dla każdego przekroju podsypki. Miałem też problemy z przenikaniem płaszczyzny podsypki i podrozjezdnic co wymuszało wycinanie dziur na podkłady. Zbędna robota i komplikowanie siatki.
Jak jest liczony punkt odtworzenia dźwięku stukotu? Ktoś już proponował powiązanie z tym.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Kalkulacja punktu stukotu musi zostac tak jak jest, wczoraj @youBy mi to uzmyslowil - w rzeczywistosci laczenia torow wystepuja nawet na prostym odcinku nie koniecznie co 100m, a my nie mozemy sobie w tym celu pozwolic na wstawianie odcinkow toru powiedzmy co 20m coby bylo jak w rzeczywistosci. Widzi mi sie wstawienie np. modelu lacznika w osi toru i przejazd osi nad nim wlasnie bylby wyznacznikiem do odtworzenia dzwieku, z tym ze to tez nie wiadomo czy to zawsze byloby wykryte bo pojazdy nie wprzemiesczaja sie ze stalym odstepem.
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2016, 14:37:40 wysłana przez queuedEU »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
W drugą stronę mam na myśli. Wykorzystać algorytm od stukotu do wstawiania łupków. Ale znając maszynę, to jest robione jakąś prowizorką i się nie da. :P
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Moze i sie da, pomysle o tym w wolnej chwili :D

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
@Q, taki moja luźna propozycja, którą rzucam w ten wir dyskusji- rozdzielenie dźwięków hebelków i przycisków. Czy wykonalne i czy warto?

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
A bo sa identyczne? Nie powinno byc wiekszego problemu. Rozumie ze w .mmd sie nie da?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Każdy przełącznik ma przypisany dźwięk, zazwyczaj niewyprowadzony do mmd. Nie jest sprawdzany jego sposób animacji. Hebel drzwi odtwarza ...dźwięk ruchu drzwi. ;)
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
O borze! Przec to jest szczyt niekompetencji. Ktos cos popsul czu byl zbyt leniwy?
Ponizej rozjazd z podsypka rysowana autoamtycznie, a tekstura brana z sasiedniego toru  w przypadku braku zdefiniowanej. Po dodaniu podrozjezdnicy chyba bedzie ok. Jakies przeciw?
 
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2016, 15:30:42 wysłana przez queuedEU »

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
A można widok od strony ukresu?
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Profil podsypki one mają zgodny? bo coś mapowanie się rozlazło.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
A ktory parametr odpowiada za obciecie boku tekstury?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
A to są jakieś wyjątki. Ra robił by była zgodność ze starymi podsypkami i można było tworzyć nowe proporcjonalne. Dla jakiegoś parametru powtarzania tekstury są jedne proporcje dla reszty inne. Prędzej pewnie znajdziesz w kodzie niż tu/na wiki.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Progress...

       
« Ostatnia zmiana: 30 Stycznia 2016, 14:46:19 wysłana przez queuedEU »

Online EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q
« Odpowiedź #747 dnia: 30 Stycznia 2016, 09:27:05 »
U mnie na td2 się nie uruchamia. Wywala do windy nawet w trybie zgodności.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline meril

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Witam!
Jeśli Wam to nie przeszkadza, chciałbym dołączyć do testów. Korzystając z tego, że jest jakiś problem z serwerem (404) to chciałbym zapytać, jakie exe potrzebuje do testów? Jeszcze coś musze pobrać (oczywiście poza paczką z 1 posta)?

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Teoretycznie powinna byc to ostatina paczka, zadnych wczesniejszych! Czyli z dina 24.01. Stare paczki po jakims czasie bede usuwal, poniewaz niektorzy 'innomądrzy' wolą sie zatrzymac na jakiejs starej dzialającej niz pomagac w szukaniu bledow w nowych.  Dzis powinien jakis apdejt byc.