Autor Wątek:  Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe  (Przeczytany 324829 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Koncepcja jest ok, pod warunkiem ze nie jestes @Rą ;>
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 18:11:24 wysłana przez Sawi »

Offline lakajadiwa

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Mam problem, pobrałem ostatnie exe, I wywala do pulpitu, poprostu "program has stopped working"  uruchamiam przez rainsted.

Nie jestem pewien to dodałem log.txt

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Bo w katalogu stations masz stare pliki ze starym formatowaniem. Usun caly katalog stations i wypakuj nowy :)

Offline lakajadiwa

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Aha, ok już działa dzięki!

Offline Jeremi

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Witam.
Jeśli mogę, to zamiast zajmować się wodotryskami Panie queuedEU czy rzeczami które są i działają np robienie nowego startera, to tylko i wyłącznie marnowanie Pańskiego potencjału. A tyle rzeczy jest do zrobienia i zalega do zrobienia np. światła oświetlające realnie drogę, lusterka odbijające to co jest z tyłu, dodanie zjawisk atmosferycznych (opad deszczu, śniegu) itd.
Jeśli mogę dodać moją małą potrzebę, to prosiłbym o zmianę upierdliwości gdy zaznacza się okno symulatora LPM, aby nie przeskakiwało na środek ekranu lub "bug" wie gdzie.
Aby usprawnić szybkość wczytywania scenerii, bo czekanie kilku minut aby sprawdzić czy wprowadzona zmiana jest właściwa, jest marnowaniem czasu. A zapewne mogło by się to robić szybciej.
Pozdrawiam i owocnej pracy życzę.
Jeremi

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
willove, będziesz programował czy tylko robisz makiety?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
:D   Zgadza sie. Wszystko co robie jest rozgrzewka, rozgrzewka przed burza w exe - wielkimi zmianami ;). Predkosc wczytywania scenerii mogla faktycznie spasc przez renderowanie elementow obrazu wczytywania (np progress bar musi byc co jakis czas odswiezany). Oczywiscieczas ten bedzie opcjonalny (odswiezania). Prosze nie poganiac, Sabali ;)


23.01.16 - dziala juz pasek postepu wczytywania oparty na ilosci wczytanych nodow (dane trzyma w pliku tekstowym)
23.01.16 - dodano panel do wyswietlania opisu misji (LMB+A)
23.01.16 - dodano mozliwosc zmiany czasu odswiezania panelu wczytywania (co ile klatek), klucz ldrrefresh w config.txt
24.01.16 - mozliwosc zmiany przezroczystosci tla paneli informacyjnych pod scrollem myszy

I juz! Mam nadzieje ze obejdzie sie bez wpadek ;)
EU07-240116-1

  Dodano: 24 Stycznia 2016, 17:59:53
Uzyszkodnik 3227518807 z problemem na parsowaniu eu07.ini, proszony jest o podanie pliku eu07.ini do badania. Z gory dziekuje ;)

3227518807       2016.01.24 175702    2      debuglog no : debuglog-> [no][]      Unknown      ?      ?      90
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 18:00:22 wysłana przez queuedEU »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Nowe ficzery działają. Posypało się odczytywanie rozdzielczości systemowej. W configu było ustawione (domyślny), a mimo to odpaliło mi się w 4:3. Po ustawieniu swojej w konfigu wyświetla poprawnie. Nadal nie mam nieba na swoim td (sky_dynamic_stratus z movelight bez używania $.scn).
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
A te niebo wymaga wpisu movelight > 0? Bo jezeli tak to na razie nie przepisalem parsowania movelight :)

UWAGA!! Kazdy, ktoremu wczytywanie konczy sie na debuglog no : debuglog-> [no][] , proszony jest o podeslanie pliku eu07.ini
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 18:17:39 wysłana przez queuedEU »

Offline Sliwa1946

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
U mnie nadal nie działają informacje pod klawiszami F1 F2 F3 ;) (rozkład itp)

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Heh... W czasie pisania obslugi fontow ttf, sukcesywnie panel po panelu przenosilem pod kombinacje lewego przycisku myszy z cyferka od 0-9,
coby balaganu nie robic. Byc moze za jakis czas bedzie to wszystko tak jak bylo pod F1-F9.

ps. Ci ktorym sie zbyt dlugo w porownaniu z innymi exe wczytuje sceneria, moga zmienic czas odswiezania w config.txt - im wieksza wartosc tym rzadziej odswiezany akran, co wplywa na szybsze wczytanie. Proponuje dac 300 dla porownania.

ldrrefresh   :100.0             // odswiezanie ekranu wczytywania co ... klatek
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 18:32:39 wysłana przez queuedEU »

Offline willove

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
willove, będziesz programował czy tylko robisz makiety?
Będę chciał to ożywić, jednak z moimi umiejętnościami taki sterter będzie gotowy, jak MaSzyna będzie do kupienia w empiku ;)
Co nie zmienia faktu, że ktoś kto potrafi programować lepiej, może wzorować się albo i nawet całkowicie wykorzystać moją koncepcję. Taka zmiana wizualna (w połączeniu z bardziej intuicyjnym menu w exe, nad którą pracuje Q) dla nowego użytkownika będzie czymś idealnym i zachęcającym. A gdy już będzie gotowy zostać developerem itd. w pliku config zamieni designmode='1' na '0' i będzie miał przed oczyma... dotychczasowy Rainsted :D
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 18:42:38 wysłana przez Sawi »

Offline Sliwa1946

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Cóż...Pasek ładowania działa, faktycznie uruchamia się sporo dłużej co do poprzednich exe. Zmieniam na wartość na 300 i sprawdzam.
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 18:43:03 wysłana przez Sawi »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Chyba cos nie dziala tak jak powinno ta zmiana wartosci odswiezania, biore sie za szukanie przyczyny...

Offline Sliwa1946

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Potwierdzam. Zmieniłem na 300 i tak samo a może nawet i dłużej :P
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 19:14:01 wysłana przez Sawi »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Porownanie czasow wczytywania pomiedzy exe wejsciowym 474 a aktualnym na calkowo_sn61

org 474 - 104s
moje - 111s

poprawka na aplikacje czestotliwosci odswiezania obrazu wczytywania

EU07-240116-1p1
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 19:24:36 wysłana przez queuedEU »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
No to teraz mam wysyp. Paczka z dziś, ładnie się wczytywała z Rainsted i bezpośrednio. Log w załączniku. Poprawka się sypie.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
W pliku data/loaderconf.txt w REFRESH: masz wartosc zmiennoprzecinkowa daj tam  100 czy nawet mozesz eksperymerntowac z wiekszymi do ile chcesz. W kolejnym wydaniu czestotliwosc odswiezania juz bedzie brana tylko z tego pliku, w config.txt bedzie usuniete.

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Chwaliłem, że wszystko działa ok a tu klops! :) Nowe exe 240116-1 (spatchowane w sumie robi to samo) wysypuje się na samiuśkim starcie. Nie ważne, czy odpalę sobie bezpośrednio z exe czy Rainsteda. Sposób wysypu różny- czasem niemal natychmiastowo trafiam na pulpit z komunikatem o brakujących sterownikach OpenGL (raczej je mam, oryginalne EXE mi działa, Twoje wcześniejsze EXE też, dla pewności zainstalowałem sterowniki do karty graficznej jeszcze raz), czasem pojawi się ekran ładowania scenerii (i zwis) a i zdarza się, że po prostu ląduje na pulpicie bez słowa. Dla pewności wrzuciłem Twoje nowe exeki do czystej paczki 15.04 plus patch- bez zmian. Jeżeli chodzi o sprzęt i soft, to niczego na swojej maszynie od dawna nie zmieniałem.

Widzę, że się logi nie wysyłają na serwer, więc wrzucam do załączników.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Byc moze w config.txt zmiana getscreenb   :1   na 0 pomoze, tam cos nadal nie dziala tak jak powinno gdy jest 1. Mnie tez czasami wywala ze mam wersje 1.3 Opengla gdy mam te opcje wl.
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 20:06:17 wysłana przez queuedEU »

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Jedynka zamieniona na zero, niestety bez zmian.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Od teraz zmiana odswiezania tylko w konfigu loadera w katalogu data. Z config.txt juz nie bedzie czytane.

EU07-240116-1p2

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Jest dobrze, trzyma piksele takie jak podane w Rainsted. Przejechałem też na pierwszej wersji Bałtyk, wiadomo, nie było nieba. Logi poszły na serwer, a tu pozostawiam w załączniku obrazek. F11 działa bez problemu.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
światła oświetlające realnie drogę
- Autor: queuedEU

lusterka odbijające to co jest z tyłu
- Autor: queuedEU

dodanie zjawisk atmosferycznych (opad deszczu, śniegu) itd.
Był gdzieś jeszcze filmik gdzie jako krople deszczu lub śniegu były generowane trójkąciki - Autor: queuedEU
Wszystko już kiedyś Q zrobił, ale dlaczego jeszcze tego nie zaimplementował wie tylko on. ;)
W temacie pogodowym łap jeszcze jeden ciekawy filmik:


To wszystko to jest 2014 rok i w zasadzie podzielam Twoje zdanie - czemu Q nie zajmie się tego typu przełomowymi rzeczami, choć osobiście uznaję wsiadających pasażerów prawie że na równi z oświetleniem.[/quote]

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Wtedy rzadzila inna ekipa, GTE ;). Musialem sie ukrywac w andergralndzie :<.
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 22:43:52 wysłana przez queuedEU »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting e
« Odpowiedź #685 dnia: 24 Stycznia 2016, 23:43:09 »
Na pierwszym filmie to nie sa swiatla lokomotywy. Zapewne trudniej doczepic takie zrodlo swiatla do obiektu ruchomego, stad jeszcze tego nie ma. Pewnie caly silnik graficzny do przepisania.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Nie zmienia to jednak faktu, że pod lampy jak znalazł.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No fajny byl, ale nie znalazlem sposobu na zmiane koloru tego. Teraz nawet nie wiem czy bede w ogole ponownie potrafil to zmontowac.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting e
« Odpowiedź #688 dnia: 25 Stycznia 2016, 11:11:40 »
Na pierwszym filmie to nie sa swiatla lokomotywy. Zapewne trudniej doczepic takie zrodlo swiatla do obiektu ruchomego, stad jeszcze tego nie ma. Pewnie caly silnik graficzny do przepisania.
Dlatego wolałbym, aby Q skupił się na przepisaniu kodu. :)

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Panowie, skoro mowa o nowym oświetleniu. Czyje to zacne dzieło i czy coś z tego można przenieść do nowego EXE?