Autor Wątek:  Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe  (Przeczytany 301056 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Magazyn skladow do czego sluzy i czy zmiana skladow pozwala na wymiane pojedynczych pojazdow, czy tylko caly sklad?

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Pojedyncze pojazdy. Magazyn to zapis do pliku wpisów taboru (wpis możliwy tylko po kliknięciu prawym na skład na jakiejś scenerii) bez rozkładu. Przykładowy wpis ( o dziwo dzieli): TRAINSET0=EP09-025 00=node -1 0 EP09-025 dynamic PKP\EP09_V1 104E-025 104E_3  -1 headdriver 3 0 enddynamic i po przekształceniu w pis do scenerii (kopiuj skład do schowka
trainset none none 0 0
node -1 0 EP09-025 dynamic PKP\EP09_V1 104E-025 104E_3 -1 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2608
Na pewno używana przez zwykłych ludków jest jeszcze zmiana pogody.
Mój kanał youtube

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Mamy do dyspozycji świetne narzędzie, jakim jest Facebook. Można zrobić szybką ankietę (na bazie google) i będziemy mieli dane od co najmniej miliona osób. Zrobić?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Nowe spatchowane exe. Pasażerowie rzeczywiście zatrzymują się po ruszeniu składem. To jest fajne. Mniej fajne jest chociażby to, że ciągle nie działa regulowanie stopnia przeźroczystości paneli informacyjnych (ewentualnie może problem jest między krzesłem a klawiaturą :) Skoro o panelach mowa, to może czas na jakąś małą dyskusję na temat tego, ile tych paneli ma być, jak mają być rozplanowane i co na nich ma się znaleźć?
Z innych rzeczy, które rzuciły mi się w oczy. Nowy starter zawsze wskakiwał mi na ekran tuż po załadowaniu scenerii i pierwszym użyciu LPM. Niby nic denerwującego- po kolejnym użyciu LPM znikał sobie w tle- ale jednak coś. Ctrl+F4 ciągle nie działa, jak powinno. Podobnie jest z paskiem postępu wczytywania scenerii. Myślę Q, że powinieneś trochę zwolnić tempo wprowadzania nowości i wypolerować na błysk to, co już dodałeś :)

Ps. Śniło mi się, że na td2 pojawiły się podkłady, tory i inne cuda tworzone kiedyś przez bodajże Jeżyka i Toleina.

Śniło mi się... No dobra, zapatrzyłem się na konkurencję (TD2) ;)

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Na fejsbuku to tam pogon ludzi coby bardziej sie zaangazowali w testy, bo przychodza, sciagaja a nic nie raportuja, a widze w logach ze maja problemy. No zrob jakas ankiete..

  Dodano: 22 Stycznia 2016, 19:32:13
Skoro o panelach mowa, to może czas na jakąś małą dyskusję na temat tego, ile tych paneli ma być, jak mają być rozplanowane i co na nich ma się znaleźć?
No chyba wiesz jak to teraz wyglada, wiec czekam na propozycje.

Z innych rzeczy, które rzuciły mi się w oczy. Nowy starter zawsze wskakiwał mi na ekran tuż po załadowaniu scenerii i pierwszym użyciu LPM. Niby nic denerwującego- po kolejnym użyciu LPM znikał sobie w tle- ale jednak coś.

Ale co sie dzieje, jaki starter?

Ctrl+F4 ciągle nie działa, jak powinno. Podobnie jest z paskiem postępu wczytywania scenerii. Myślę Q, że powinieneś trochę zwolnić tempo wprowadzania nowości i wypolerować na błysk to, co już dodałeś :)

Przeciez zwolnilem, chyba juz z tydzien czasu walcze z tym 'config parsing...'

Ps. Śniło mi się, że na td2 pojawiły się podkłady, tory i inne cuda tworzone kiedyś przez bodajże Jeżyka i Toleina.
Śniło mi się... No dobra, zapatrzyłem się na konkurencję (TD2) ;)

Wchodzisz mi do glowy, uwazaj... ;)
« Ostatnia zmiana: 22 Stycznia 2016, 19:32:13 wysłana przez queuedEU »

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Cytuj
Ale co sie dzieje, jaki starter?
Patrz załącznik, screenshot bardzo "pro", ani Printscreen ani F11 ani już nawet FRAPS nie były w stanie tego uchwycić :)  A więc takie okienko wskakuje na ekran przy pierwszym użyciu LPM tuż po załadowaniu scenerii.

Odnośnie paneli, daj trochę czasu to wyskoczę z jakąś propozycją :)

Ps.
Cytuj
Przeciez zwolnilem, chyba juz z tydzien czasu walcze z tym 'config parsing...'
Racja, zwracam honor :)

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Dziwne z tym starterem, bo jest zalezny od wpisu w konfigu, mialem nie pokazywac do czasu ukonczenia, a tu mu wyskoczyl se. No jak to tak moglo ;/. Fraps nie zlapal, bo tylko kanwas Opengl i DX lapie, a forma startera jest zwyklym okienkiem a nie grafika OpenGL i to samo z F11 czy PrntScr. Natomiast np programem fatStone Capture zrobisz screena wszystkiego na ekranie.
« Ostatnia zmiana: 22 Stycznia 2016, 20:02:15 wysłana przez queuedEU »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Ankieta bada najczęściej używane opcje w starterze Rainsted.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2608
Z gołego exeka: Po odpaleniu kamera ruszała się skokowo. Pozmieniałem okienko, ponaciskałem mysz, także z różnymi kombinacjami lpm+Fx i wróciło do normy. To chyba wina okienka wbudowanego startera przebijającego gdzieś z tyłu. Nie mam nieba na TD.
Z Rainteda: To samo.
Z Rainsteda TD2: Wszystko działa ładnie. Ekrany wczytywania w jpg, tekstury jpg w symku. Nawet screena jpg niechcący zrobiłem przy wyjściu i nie wysypało.
Czyli u mnie prawie wszystko ponownie działa jak należy.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No i super, mam nadzieje ze nie wyjdze ze bede musial wszystko z Rainsteda przeklepywac :).

Stele: mam wlasnie problem z ustawieniem na wierzchu startera na XP i nie wiem czy go rozwiaze. Dzxis probowalem nawet kompilacji
na xp, ale mnie sie w ogole nie uruchamia wtedy ;/. Jezeli nie znajde rozwiazania to starter bedzie jako oddzielny apps, wtedy powinien trzymac wymuszony 'stay on top' nie zaleznie od systemu.


EU07-220116-1p2

Od chwili tej zamykam dostep do paczek ktore pojawily sie przed dniem 22.01.16.
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2016, 06:57:21 wysłana przez queuedEU »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Igor wystaw kompletną paczkę w pierwszym wątku. Rozumiem usuwanie linków by nie robić bałaganu, ale i tak się robi bo wystawiasz jedynie tylko poprawki. Zatem wystaw kompletną i pewnie większość problemów zniknie.
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2016, 12:49:05 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2608
Każda paczka bez p w nazwie, czyli codziennie jakaś, jest kompletna.
Mój kanał youtube

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
A co za problem złożyć jedną konkretną paczkę z przedziału od 24.12.2015 do 23.01.2015 lub 24? Wystarczy napisać, że to paczka z tego przedziału i należy tylko i wyłącznie pobierać poprawki. Wtedy zapewne bałagan będzie mniejszy.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Wystawiam zawsze wszystko. Do katalogu ktory idzie na net zawsze dorzucam pliki czy foldery, ktore zostaly dodane do obslugi po ostatniej
paczce. Cos wiecej trzeba?

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4321
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 303
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od
« Odpowiedź #645 dnia: 23 Stycznia 2016, 20:27:06 »
Mnie osobiście brakuje konkretnych wpisow dotyczących pogody tj, godzina symulacji, parametr movelight okreslajacy dzień w roku, gdyż od tego zależy jak szybko się rozjasnia i sciemnia, doubleambient no. Oczywiście z mozliwoscia zmiany już istniejącego. Wybor nieba dynamicsky lub skystars.
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 16:03:23 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Michal1983

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Czy klawisze F1, F2, F3 ze starej wersji mają jakieś odpowiedniki?
Używam Rainsted 17.2.124.12566

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Trzymajac lewy myszy i wciskajac numery 0 - 9 masz te panele w nieco innym wydaniu. Oczywiscie to jest nadal wersja rozwojowa i jescze moze sie wszystko zmienic.

  Dodano: 23 Stycznia 2016, 21:57:25
Dzis od rana poprawianie zgloszonych bledow z ostatniego wydania, oraz w kocu uruchomilem pasek postepu wczytywania. Dochodzi tez kolejny panel informacyjny - tym razem z opisem misji. Tymczasem psadam do krainy wiecznych lowow, coby juz jutro rano powrocic i zapodac apdejt, elol.
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2016, 22:01:19 wysłana przez queuedEU »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Czcionka w panelach powinna być zmieniona na bardziej czytelną (sporo z nas niestety ma słaby wzrok). Ta proponowana jest mało czytelna. Ponieważ jest to wersja bardzo wczesna i rozwojowa, to teraz nie ma co marudzić, że czegoś brak. Wole skupić się, czy propozycje spełniają oczekiwania.
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2016, 21:59:37 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No wiesz... Jak bys zauwazyl to od okolo tygodnia, a moze wiecej mozna se czcionke i rozmiar zmienic w config.txt... Ale po co czytac dokladne newsy, lepiej pomarudzic ;). Ide bo zaczynam sie czepiac :-)

 http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27519.msg414729.html#msg414729
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2016, 22:19:31 wysłana przez queuedEU »

Offline erni44

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Miałem odpowiedziedz wcześniej ale mi na przykład na paczce dds wogóle się nie uruchomiało a na tga uruchomiało się normalnie
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2016, 22:29:19 wysłana przez erni44 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Przepraszam, Q zająłem się Kaliską i nie miałem czasu czytać dokumentację zmian. Jutro skończę wracam do Ciebie (na testowanie).
PS: Wskazaną wiadomość czytałem, nie skojarzyłem tego z ekranami informacyjnymi.
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2016, 22:29:49 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No to zlecial miesiac jak wystartowalem z dodawaniem ficzerow do MaSZyny. W tym czasie bywaly momenty w ktorych kolejne wydania u jednych dzialaly bez problemu, zas u drugich cos bylo nie tak. We wszystkich tych przypadkach najtrudniejszym elementem tworzenia bylo szukanie kompromisu - takich funkcji, czy procedur, ktore beda dzialac na roznych systemach identycznie (np. funkcja robiaca screenshota, lub inne problemy z grafika wynikajace z roznych kart graficznych czy systemow). Powoli to wszystko zaczyna sie klarowac - w tej chwili juz jest tylko 8 osob z problemem 'config parsing...' i powoli ich ubywa. Wiele ulepszen, ktore powstaly w przeciagu miesiaca jest zrobione na poziomie podstawowym, wykazujacym jakas funkconalnosc, ktora zawsze mozna w przyszlosci ulepszac, ale staram sie to robic na bierzaco zaraz po raportach od Was. Sa tez takie rzeczy, ktore sa wprowadzone po czesci, a ukoczone beda dopiero gdy przyjdzie odpowiedni, dobry moment na dokonczenie - np tak bylo z progress barem, ktory mogl byc uruchomiony juz w momenci pojawienia sie nowego tla wczytywania, ale poprostu uznalem ze moze to poczekac, coby w tym czasie zajac sie wazniejszymi sprawami do ogarnieca.

     W testowaniu tego wszystkiego pomaga mi trzech stalych odbiorcow - @Stele, @Krzysiek626 i nowy zdolny uzyszkodnik @trzecia_bateria. Jest takze kilku, ktorzy testuja troche rzadziej, ale testuja i chwala im za to. Wszystkim Wam dziekuje za zaangazowanie - bez Was nie byloby motywacji i 'coco jumbo i do przodu'. Prognozy na najblizszy miesiac, to przede wszystkim zmniejszenie czestotliwosci pojawiania sie nowych paczek, bedzie to zwiazane z tym ze koncza mi sie ficzery o poziomie zaawansowania easy - zaczna wchodzic grubsze rzeczy jak np lusterka czy sterowanie mysza, a prototypy tych rozwiazan, ktore mam przygotowane trzeba bedzie jeszcze ulepszac. Dzis, mialo byc rano a bedzie moze na kolacje - kolejne wydanie z uruchomionym juz paskiem postepu wczytywania scenerii (progress bar) i panelem z opisem misji.Na te chwile troche statsow z miesiaca, w zasadzie od dnia 15, dzien wczesniej byla awaria systemu i nie moge sie dostac do kosza z usunietymi exekami, ktore mialy byc do zliczenia kompilacji. Tak wiec...
Od 15.01 - teraz 24.01 14:04 - 615 .exe wyciagnietych z kosza, 661 logow wyslanych na serwer po prawidlowym zaladowaniu scenerii
(logow wiecej niz kompilacji, bo niektore odpalane po kilka razy). Ile logow nie wyslalo sie z powodu wysypania podczas wczytywania - nie wiem, ale jest mozliwosc sprawdzenia.
Mam nadzieje ze dokopie sie do kosza, lub jakims cudem odpale ten uszkodzony system - stamtad wygrzebie ok 2000 kompilacji ;d.
Logow do tego czasu (14.01)  na serwerze bylo 2220.

4174725880       2016.01.15 191931    2220      Load time: 7.8 seconds      Windows 7      GeForce 8600 GT/PCIe/SSE2      3.3.0      238
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 18:10:09 wysłana przez Sawi »

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Pasowałoby te lusterka dla optymalizacji podpiąć pod przycisk.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Oczywiscie bedzie to jako opcja w ustawieniach grafiki i pod klawiszem szybkiego dostepu z podzialem na prawe/lewe.

Offline willove

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
A czemu by nie wprowadzić startera w nową erę?
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 18:31:40 wysłana przez willove »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No calkiem pro. Starter sluzacy do uruchamiania scenerii, bez zbednych edytorow i innych - skromnie i przejrzyscie - Tak trzymaj!

ps. pod scrollem myszy bedzie zmiana przezroczystosci tla paneli.
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2016, 15:55:37 wysłana przez queuedEU »

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Dlaczego tam jest Rainsted?
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
willove, to jest osobny program czy ma być częścią exe?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline willove

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Jak na razie to tylko i wyłącznie graficzna koncepcja.