Autor Wątek:  Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe  (Przeczytany 308823 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 748
Sprawdź czy na pewno jest nałożony materiał.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Tekstur nie masz, są w paczu do najnowszej PC. Atmo takie na TD było:atmo 0.6 0.722 0.757 1000 3000 0.745 0.714 0.655 endatmo
light 1000 3000 -4000 0.627 0.627 0.627 0.941 0.941 0.941 0.42 0.443 0.4 endlight

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Zauważyłęm, że przy próbie zmiany pogody na td2 wyskakuje błąd "Scene parse error near node", a przy innych sceneriach jest błąd "Cannot create file scenery\$.SCN."
Przy kolejnych próbach już ten błąd dla innych scenerii się nie pojawia i można zmienić pogodę.
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2016, 13:55:29 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
By stworzyć $.scn rainsted musi odczytać źródło, a jak Q nazmieniał składnię to może mieć z tym problemy.
Mój kanał youtube

Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
A small motivation for Q; on Czech server trainsim.cz was published article about his new implemented features.
M.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Yes, definitely throwing information on the tematic user website, is a little BIG motivation for me. I think I'll start to learn the Czech ;)
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2016, 17:19:44 wysłana przez queuedEU »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4347
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od
« Odpowiedź #306 dnia: 08 Stycznia 2016, 17:21:51 »
Powiem tyle, pobrałem wszystkie paczki od pierwszej do ostatniej i td2 dalej mi się nie wczytuje.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Jeeezuuu, jak ja sie ciesze ze wrociles! Rozumiem ze ochlonąles? :D (ale to bylo do przewidzenia). No dobrze - bedziem ywalczyc z choroba ;)

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4347
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q
« Odpowiedź #308 dnia: 08 Stycznia 2016, 17:32:32 »
Nie ochlonolem tylko myslslem ze cos jednak jest poprawione. Skoro pobrałem wszystki9e paczki i po kolei wypakowywałem i nadpisywałem pliki to chyba dzialac musi prawda? a jednak nie i to napewnio moja wina. Ale mna się nie przejmuj w końcu innym działa co nie? zaczekam az kiedyś i mnie zadziała przy ktorejs paczce. Wtedy dam znac jak ogarniecie tamat.

Za 4 podejściem odpalilo ale pasazery nie wsiadają.
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2016, 17:52:43 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Ja chcialbym zebys mi zaserwowal kompa np teamviewerem, moge pare chwil na rozkmine poswiecic. Ale to juz zalezy od Ciebie.
A tymczasem, juz za pare chwil bedziemy nadganiac stracony czas - paczka na wczoraj.

Tutaj pragne podziekowac koledze @EU07-001 za pomoc w szukaniu bugow - takich osob przydaloby sie wiecej. Ale co poradzisz, nic nie poradzisz ;)

http://eu07.es/EXETEST/EU07-070116-1.rar

W zasadzie chyba tylko config.txt nie musicie sobie nadpisywac.

  Dodano: 08 Stycznia 2016, 17:57:41

Za 4 podejściem odpalilo ale pasazery nie wsiadają.

A miales exe z wsiadajacymi pasazerami :D? Bo dopiero teraz wlasnie je opublikowalem :) ...

Czyj to problem? -> http://eu07.es/serwerdomu/1993857202/

  Dodano: 08 Stycznia 2016, 18:28:14
A tymczasem cos dla lubiacych analizowac, moze cos ciekawego wymysla...

// **********************************************************************************************************
// Wolane z ground.cpp w TGroundNode::RenderDL()
// **********************************************************************************************************
int Global::findpassengerdynamic(vector3 PPos, AnsiString asName, AnsiString Prel, AnsiString DST, TGroundNode *GN)
{
 AnsiString Drel, Ddst, Dnam;
 vector3 dpnt, vstart, vend, dnorm;
 TDynamicObject *DO;
 TGroundNode *pdyn;
 float elapsed = 0.003f;
 float distance = 0;
 float distance2 = 0;
 float walkdelay = 0;
       
 for (int l = 0; l<255-1; l++)    // Jedziemy po tablicy entrypointow...
     {
      Drel = QGlobal::PEP[l].dyntrainnumber;
      Ddst = QGlobal::PEP[l].dyndestination;
      dpnt = QGlobal::PEP[l].point;
      Dnam = QGlobal::PEP[l].dynname;

      float fSquareDist = SquareMagnitude(dpnt - vector3(PPos));                // porownywanie pozycji aktualnego posera z pozycjami wszystkich drzwi skladu

      if ((!GN->bINTRAIN) && (fSquareDist < 6000))                              // Jezeli odleglosc pasazera do pojadu mniejsza niz 60 metrow?
        {
          if (Prel == Drel)                                                     // Gdy relacja pasazera zgadza sie z numerem pociagu...
           {
           // Sortowanie punktow wejsciowych aby najblizszy pasazerowi byl na pierwszym miejscu listy
            for (int j = 0; j < 255 - 1; j++)
             {
              QGlobal::array[j].num1 = SquareMagnitude(QGlobal::PEP[j].point - GN->pCenter);
              QGlobal::array[j].num2 = QGlobal::PEP[j].point;
             }
            a::sort_by = 1;
            std::sort(QGlobal::array, QGlobal::array + 255);                    // sortowanie po odleglosci pomiedzy pasazerem a punktem wejscia

            pdyn = Global::pGround->DynamicFindAny(Dnam);                       // znajdz wskaznik na pojazd znajac nazwe z tablicy entrypointow
            if (!GN->bINTRAIN && pdyn != NULL) DO = pdyn->DynamicObject;

            if (DO->MoverParameters->Vel < 3.0) GN->fPassengerCDelay += 0.004;  // Gdy sklad hamuje, juz moga zaczyanc myslec o podchodzeniu, niektorym to ciezko idzie ;)

            if (GN->fPassengerCDelay >= GN->fPassengerDDelay)                   // Gdy juz pomyslal (czas myslenia jest randomowy), zaczyna isc do drzwi
            {
             dpnt = QGlobal::array[0].num2;                                     // pierwszy item zawsze jest najmniejsza wartoscia (najblizsze drzwi)
             distance = SquareMagnitude(dpnt - vector3(PPos));                  // dystans do przebycia
             vector3 direction = Normalize(dpnt - vector3(PPos));
             GN->pCenter += (direction * GN->fPassengerSpeed) * elapsed;        // aktualizacja pozycji

             distance2 = SquareMagnitude(dpnt - GN->pCenter);                   // dystans pomiedzy pasazerem a drzwiami
            }


            // Wejscie pasazera do wagonu
            if (DO->MoverParameters->Vel < 0.1)                                 // ...GDY PREDKOSC MNIEJSZA OD 0.5km/h
            if ((distance2 > 0) && (distance2 < 0.3))                           // jezeli dystans pomiedzy pasazerem a drzwiami wiekszy od 0 i mniejszy niz 10cm...
             {
              if (!GN->bINTRAIN && pdyn != NULL)                                // JEZELI JESCZE NIE W POJEZDZIE TO...
                 {
                    {
                     DO->MoverParameters->Mass += 80;                           // zwiekszenie masy wagonu o 80kg (random cos nie dziala) //getRandomMinMax( 60.0f, 100.0f );    // Zwiekszyc wage wagonu o wage pasazera
                     GN->bINTRAIN = true;                                       // Wlazi do pociagu
                    }
                  }
              Global::pWorld->Controlled->GetConsist_f(1, Global::pWorld->Controlled); // odswiezenie danych na liscie skladu
             }

             //glEnable(GL_LINE_SMOOTH);
             //glLineWidth(1.62);
             //glColor3ub(150,10,10);
             //glBegin(GL_LINES);
             //glVertex3f(dpnt.x, dpnt.y+0.2, dpnt.z);
             //glVertex3f(PPos.x, PPos.y+0.2, PPos.z);
             //glEnd();
             //WriteLog("POSER " + asName + ": " + REL + ", " + DST + ", train: " + drel + " wagon: " + dnam);
           }
          // Global::pWorld->Controlled->GetConsist_f(1, Global::pWorld->Controlled);
        }
     }
 return 0;
}
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2016, 18:29:26 wysłana przez queuedEU »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4347
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow
« Odpowiedź #310 dnia: 08 Stycznia 2016, 18:36:23 »
Czy trzeba się w konkretnym miejscu zatrzymać by wsiedli? Teoretycznie staje czolem na końcu peronu a pasaziren stoja. Exe sprzed chwili. Przy okazji sceneria nie ma rozkładu w pliku txt. A w trainsecie jest. trainset LCE87224...
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2016, 18:42:14 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Nie, pasazer wyszukuje drzwi z odleglosci 60m od wagonu. Maja oni losowy czas rozpoczecia dojscia do wagonu i tu moze cos dzialac nie tak w zaleznie od fpsu - musze to obadac. Tak samo z predkoscia poruszania sie ich tez powinno byc zalezne od deltatime symulacji a nie jest w tej chwili. Tak wiec jesli masz wolny sprzet to moze im zajac naliczenie opoznienia. Dawaj loga.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4347
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do
« Odpowiedź #312 dnia: 08 Stycznia 2016, 18:43:09 »
 Mam około 100 fps. Wiec nie taki wolny :)
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Dobra, widze ze sa twoje logi na serwie, nie wylaczaj wysylania to nie bedziesz musial co chwile na forum dawac.
Pokombinuj, odpal kilka razy a jesli nadal beda stac to... nie wiem :D

Dobra chyba wiem o co chodzi. Odznacz opcje pliku tymczasowego w Rainstedzie. Rainsted nie przepisuje numeru pociagu we wpisie trainset,
a pasazerowie sprawdzaja wlasnie po tym czy ich pociag - Ty masz none.
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2016, 18:51:00 wysłana przez queuedEU »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4347
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od
« Odpowiedź #314 dnia: 08 Stycznia 2016, 18:58:33 »
Ok wsiedli. Ostatnie pytanie. Czy modele poserow powinny być widoczne wewnątrz wagonu? Bo widać jak się wslizguja ale wewnątrz pudel ich nie widać.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Nie nie, jescze tego nie ma. Teraz planuje kilka innych drobiazgow nie zwiazanych z wsiadaniem dodac, coby za kilka dni powrocic do tego
-przygotowac przedzialy w wagonie i wczytywanie pozycji miejsc siedzacych z .mmd.

UWAGA! Aby wszystko poprawnie funkcjonowalo, nalezy odznaczyc 'Zapis pliku tymczasowego' w Rainstedzie
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2016, 19:13:26 wysłana przez queuedEU »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Zmianę masy wagonu i ogólnie wsiadanie wolałbym na zasadzie LoadType='passengers' MoverParameters->Load +1.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Ale na co tak? Uzasadnij, a nie ze wolalbym i zadowolony.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Żeby stan ładunku odpowiadał ilości twoich ludzików. Dzięki temu będzie się dało liczyć ludzi eventem. http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_390#Rozszerzenie_dzia.C5.82ania_WhoIs Nie wiem czy ktokolwiek tego kiedykolwiek użyje, ale będzie możliwość.
Dodatkowo gdy będą się pojawiać w wagonie, ważna będzie ilość mogących wejść. Będziesz to zapisywał w nowych strukturach, ale w mmd jest już ten parametr, ostatecznie chcesz to do mmd dać, więc wypada użyć zamiast dublować.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
W mmd parametr jest do czegos innego - nie wiem do czego. Natomiast ja do mmd bede dodawal pozycje xyz miejsc, wiec nie widze tu dublowania czegos. Limitowanie pasazerow w wagonach bedzie - to jest oczywiste. Po co liczyc eventem?
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2016, 19:56:21 wysłana przez Sawi »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Bo jest możliwość. Jest to raczej pomyślane do rozdzielania zdawek, ale może ktoś znajdzie zastosowanie.
Nie w mmd a w fizie. Load: MaxLoad=x LoadQ=pieces LoadAccepted=Passengers
W mover.pas masz ładowanie wagonów od 4718. Jeśli się da, warto wykorzystać te same struktury.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Tylko ze Ty pod pojeciem struktur rozumiesz cos innego niz ja. Oczywiscie ze dane te beda bral z juz gotowych wpisow.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Zaaplikowałem apdejt EU07-070116-1, podjechałem w peron, zatrzymałem się ale towarzystwo nadal nie wsiada.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.


Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Wysypuje się przy odpalaniu. Potrzebuję którejś wcześniejszej paczki? Opuściłem kilka releasów.
Mój kanał youtube

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Przy drugim uruchomieniu bez włączonego zapisu plików tymczasowych ludziska zaczęli wsiadać :)
Na splash screenie nie działa pasek postępu. Za każdym razem twierdzi, że go przygotowuje bo to pierwsze uruchomienie choć uruchamiałem już kilka razy i cały czas plik tymczasowy nie jest używany. To w zasadzie bez znaczenia dla symulacji ale tak mi się zachowuje.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Prosze na przyszlosc czytac temat i wysylac logi i/lub podac USER PID (jest w logu). Niestety szklana kula mi sie stlukla kilka dni temu a na nowa mnie nie stac.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Masz rację. Robię kilka rzeczy na raz i tak to wychodzi.
Zauważyłem też, że ludzie nie wsiadają gdy jest włączona opcja Wyświetlanie VBO.
Używam laptopa z i7, 16GB RAM, i zewnętrzną kartą graficzną i dyskiem SSD ale na td2 mam ok 45 FPSów, a jak włączę Wyświetlanie VBO to jest ponad 80 ale za to nie działa wsiadanie. Może jeszcze coś innego też wtedy nie działa.
moje ID: 1450749348
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2016, 21:49:34 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Tak, na razie tylko wywolywanie z displaylist jest. Heh, ja zas na VBO mam gorszy FPS, dlatego wole DL, tak czy inaczej wszystko co dodaje docelowo bedzie na obydwu typach renderingu. Ja mam 37fps patrzac na sklad 40 wagonow ktore maja sm/faces: 473/71133. Jak dla mnie jest super.
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2016, 21:52:11 wysłana przez queuedEU »

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
No właśnie nie mam pojęcia jakiej wartości FPS mogę oczekiwać na swoim sprzęcie i jaka wartość jest przyzwoita. Nigdy się tym specjalnie nie interesowałem.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.