Autor Wątek:  Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe  (Przeczytany 301355 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Bedziemy myslec co dalej z tym w przyszlosci, na razie jest framework gotowy - pozniej bedzie mozna rozwijac o rozne funkcjonalnosci.

  Dodano: 01 Stycznia 2016, 13:21:15
Heja. Trwa przygotowanie scenerii na ktorej bede testowal wsiadaine/wysiadaine. Przy imporcie td.scn napotkalem problem z importem
slupow sieci trakcyjnej. Analizujac problem wywnioskowalem ze sa dwa rodzaje wpisow include dla slupow - roznia sie skladnia.
Przytocze je tutaj...
z TD.SCN:
include tra/sb165-3k.inc tra/betonrelief1 910.547 5.845 -480.489 -120.98 end

z baltyk.scn:
include tr/stb1-kotwak-napr14.inc -95.79 5.8 1895.58 15.161 betonrelief1 end

skad ta rozbieznosc, ktory teraz jest standardem, ktory bedzie wypierany?
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2016, 13:21:15 wysłana przez queuedEU »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
@queuedEU na której wersji *exe wprowadzasz swoje zmiany?

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
474

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
To najnowsze od @gfirlejczyk czyli to jakiś u mnie błąd był z tym AI, bo dziś wszystko działa dobrze.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Kolejne EXE. Tym razem nic nowego nie dochodzi, bynajmniej nic co da sie zobaczyc. Dochodza jedynie nowe zmienne i funkcje takie jak
np przeliczanie pozycji lokalnej elementu w pojezdzie na wspolrzedne globalne (potrzebne do przeliczania pozycji drzwi wagonu).
Dodalem tez nowe wpisy obslugiwane przez mmd w ktorych beda opisane pozycje czterech drzwi wagonu. Rowniez klasa odcinka toru dostala dwie nowe wlasnosci ktore bedzie mozna definiowac we wpisie toru - stationname i tracknumber.

Testujemy po prostu czy wszystko jeszcze dziala :D.
http://eu07.es/EXETEST/EU07-010116-1.rar

Od dzis, exe umozliwia zdefiniowanie 3 wozkow dla pojazdu w pliku .mmd.  Wozki w programie 3D tworzymy bez wlasciwego przesuniecia -
pozycje wzgledna od srodka pojazdu ustawiamy w .mmd.

« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2016, 16:01:35 wysłana przez queuedEU »

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Kolejne EXE. Tym razem nic nowego nie dochodzi, bynajmniej nic co da sie zobaczyc.
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej/

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do
« Odpowiedź #156 dnia: 02 Stycznia 2016, 19:01:54 »
Tak tylko przy okazji, sceneria Kaliska pospieszny został ukończony w calosci bez problemu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Nastepna paczka kontrolna, do sprawqdzenia czy wszystko ok, jednak dochodzi pewna przydatna funkcjonalnosc - mozliwosc przestawienia zwrotnicy stojac przy niej w odleglosci < 2m. Rozjazd przestawiamy kombinacja CTRL+Z.

http://eu07.es/EXETEST/EU07-020116-1.rar

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
U mnie dla odmiany wysyp po odpaleniu :)

« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 00:23:27 wysłana przez Sawi »

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Zmiana zwrotnicy działa, ale no właśnie nie ma to wpływu na wskaźnik tzn.: iglice się poruszają, ale nie ma ruchu wskaźnika

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No jescze nie ma podpietych animacji wskaznika. Generalnie jest to opcja ktora stworzylem w celach deweloperskich, do testowania pewnych rzeczy tam gdzie sie nie da wjechac gdy na scenerii nie ma eventow przestawiajacyh rozjazdy i/lub w pliku inc nie ma zdefiiniowanej
obslugi recznej. Z zalozenia opcja ta ma dzialac w normalnym trybie jak i w debugmode. Od nastepnego wydania bedzie bardziej zabezpieczone przed przypadkowym wcisnieciem ctll+z.

Tymczasem ciag dalszy przygotowan do obslugi wsiadania/wysiadania pasazerow. Powstal juz plik z wpisami pozycji miejsc siedzacych dla
wagonu 111a 2Kl (plik .mmd). http://eu07.es/miejsca-111a.txt. Natomiast dzis chcialbym stworzyc globalna strukture, ktora w tablicy
bedzie trzymac liste stacji i ich szczegolowy opis. Przypominam, ze od exe 010116 jest takze mozliwosc definiowania pozycji drzwi oraz modeli wozkow z osobnych plikow (pozostaje podpiac animacje kol i obrotu czopow).


// pozycje drzwi
doorpos_fa: -1.387 11.291 1.295
doorpos_fb:  1.387 11.291 1.295
doorpos_ra: -1.387 -11.291 1.295
doorpos_rb:  1.387 -11.291 1.295

// pozycje wozkow
bogieApos: 0 0 8.5  // przedni
bogieBpos: 0 0 -8.5 // tylny
bogieCpos: 0 0 0     // srodkowy
bogieAmod: wozek-a.t3d
bogieBmod: wozek-b.t3d
bogieCmod: none.t3d
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 11:16:57 wysłana przez queuedEU »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Środkowy wózek jako none? Raczej lepiej jak już nazwać go jako c.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
W zasadzie to jezeli pojazd nie ma wozka srodkowego to nie powinno byc w ogole wpisu :). Nazewnictwo modeli jest kwestia dewelopera/uzytkownika - moze byc dowolne.
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 11:21:07 wysłana przez queuedEU »

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Czy w planach jest możliwość podłączenia sprzęgu ogrzewania?

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Zabralem sie za przygotowanie klasy do przechowywaina informacji o wszystkich stacjach na scenerii.
Z podstawowych informacji ktore bedzie mzona opisac to: nazwa stacji, dodatkowy opis, typ (ine wiem na jakie typy mozna by rozdzielac)
ilosc peronow, ilosc krawedzi. Ponadto beda tez informacje o torach takie jak: informacja o tym po ktorej stroine toru jest peron, dlugosc
pomiedzy semaforami wyjazdowymi i czy jest zelektryfikowany. I tutaj chcialbym skonsultowac z Wami czy oprocz tych danych jest jescze cos co mogloby sie w przyszlosci przydac.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od
« Odpowiedź #165 dnia: 03 Stycznia 2016, 13:27:32 »
Cytuj
U mnie dla odmiany wysyp po odpaleniu :)

U mnie tez.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Informacje o krawędziach peronu AI pobiera jak się zatrzyma na stopinfo ze wpisu W4.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Hmm... Z racji tego, że jeszcze w tym wątku się nie udzielałem to postaram się za dużo nie czarować. Jeśli chodzi o te informacje to myślę, że będzie to bardzo przydatne, chociażby można zrobić w przyszłości zapowiadanie stacji za pomocą jakiegoś syntezatora mowy czy coś w tym stylu. Wiesz o co chodzi? Dojeżdżasz do stacji i się uruchamia dźwięk: "Następna stacja: Warszawa Zachodnia". Mam nadzieję, że za bardzo nie wybiegam w przyszłość z moimi abstrakcyjnymi pomysłami, lecz chciałbym się udzielać w rozwój symulatora w jakiś sposób. Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszym postępie prac. Jeżeli mógłbym jakoś pomóc to oczywiście z wielką chęcią to uczynię (nawet jeśli czegoś nie umiem to jestem w stanie się nauczyć!). :)
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Matek, ja dobrze wiem o tym skad AI bierze info, ale czy ja pisze o czyms co ma zwiazek z AI czy w ogole o czym innym? Ja potrzebuje te informacje wiedziec jescze zanim skald wjedzie w stacje oslonieta semaforami wjazdowymi a nie dopiero po zatrzymaniu. Po to powstaje ta lista.
pbzylek: dobrze kombinujesz, ode mnie +2 do pomyslowosci. Czy ktos tu potrafi cos napisac o tym co jeszcze moze sie przydac do opisu stacji?
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 13:37:57 wysłana przez queuedEU »

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Może po za długością od semafora do semafora to jeszcze długość peronu?
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Typy:
- Węzłowa
- Podmiejska
- Przystanek
Podtyp:
- Osobowa
- Towarowa
Wystarczy tyle. Ewentualnie można informacje o ogólnej ilości torów - dla możliwości postoju na torze bez peronu ;) - przebudowa, czy brak wolnych torów.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
U mnie dla odmiany wysyp po odpaleniu :)

No Bohun, juz raz wypakowales samo exe mimo, ze byly jescze inne foldery do wypakowania. A cos dokladinej? po odpaleinu.. ale czego exe czy scenerii? Sczegoly, szczegoly, logi do mnie lub ewentualnie dzwonic do Pana Jackowskiego.

EP08: to samo, po co pisac jeden post bez szczegolow zeby zaraz w nastepnym dac tylko link do loga?

  Dodano: 03 Stycznia 2016, 14:07:25
Jakis zarys opisu stacji juz widac.

::station[1].Name = "WEJSCIOWO";
::station[1].Type = "JS";         // junction JS, suburban SS,
::station[1].SubType = "P";         // P - passenger, F - freight
::station[1].platforms = 1;           // ilosc peronow
::station[1].platformsedges = 2;        // ilosc krawedzi peronowych
::station[1].tracksnum = 2;                // ogolna liczba torow na stacji
::station[1].trackinfo[1].len = 850.0;       // dlugosc pomiedzy semaforami wyjazdowymi
::station[1].trackinfo[1].number = "1a";  // kolejowa numeracja torow - parzyste po lewej, nieparzyste po prawej  (w kierunku rosnacym kilometrarza)
::station[1].trackinfo[1].platformav = "lr";    // lr, l, r
::station[1].trackinfo[1].electrifed = 1;        // 1 - zelektryfikowany, 0 - nie,

Nastepnie wypadaloby obmyslec format zapisywania tych danych w pliku.
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 14:09:14 wysłana przez queuedEU »

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Nastepnie wypadaloby obmyslec format zapisywania tych danych w pliku.

JSON?
ABu

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Jesli znajdziemy parser napisany w c++ to mozna sprobowac, ale jesli nie ma lub cos nie bedzie dzialac, to ja wlasnego sie nie podejme napisac. Mysle ze szysbciej ogarne jakis tekstowy plik wykorzystujac swoje stare metody parsowania z jednym stopniem zagniezdzenia  oparte na delimiterach.

Format opracowany w kilka minut i mysle ze czytelny...

@station info file ###################################################################

name = wejsciowo
info = jakis opis stacji
type = js
subtype = p
platforms = 1
platformedges = 2
tracksnum = 2

track-1
len = 850
number = 1
platformav = l
electrifed = 1

track-2
len = 750
number = 2
platformav = r
electrifed = 1
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 14:59:10 wysłana przez queuedEU »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Ja zadam sakramentalne pytanie: Q, myślisz o oświetleniu sceny?

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
GLowa mnie boli od myslenia ;<. Ale sprobuje raz kolejny... wkrotce. Azeby bylo jasne - cienie nie ida w parze ze swiatlem.
Tak jak swiatlo na scenie moze byc bez udzialu cieni tak i cienie moga istniec bez jakiegokolwiek swiatla.
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 16:01:30 wysłana przez queuedEU »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
No ja bym chciał tak, że jak jest słup i po niebie przesuwa się słońce, to cień podąża w okół słupa. Tak samo jak nocą reflektor loka świeci na słup, to za słupem jest jego cień. Aby było jasne, jestem tak zdegustowany, że nawet negatywna odpowiedź nie jest w stanie wprowadzić mnie w zły nastrój. Spróbuj w tym temacie cokolwiek zrobić, wiesz, że jeśli takie coś się uda, to wielkość Twoja czy innego Twórcy w tej materii przyćmi światło słońca i księżyca razem wzięte. Wiem też, że w tej materii jestem upierdliwy, że można mnie mieć zwyczajnie dość. Ale ja w tym upatruje dla symulatora drugie, jak nie trzecie życie.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Zwyczajnie dosc to ja moge miec BohunaIC, ewentualnie Epka ;)

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Czasami u mnie przy robieniu screena jest błąd eu07.exe przestał działać,a jak patrzyłem w logu to nic nie ma. W logu widać losowość tego przypadku :). Screeny z 2016 zapisują się w folderze 2015 :D
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 16:27:15 wysłana przez Kacper9 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Sprawdz czy klawiszem PrntScrn to samo sie dzieje, Kacper. Jak bedzie sie powtarzac to bedziemy zakladac pulapki w kodzie.
Kacper, katalog w jakim maja sie screeny robic mozesz zmienic w config.txt
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 16:49:41 wysłana przez queuedEU »