Autor Wątek:  Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe  (Przeczytany 324558 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Teraz tylko zadbać o modele pojazdów straży pożarnej ;)
Efekt wizualny jak dla mnie super. :)

Offline Pablo

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Fajnie to wygląda. Jeszcze do tych dymów i ogni przydałby się jakiś parowóz z dymem i parą w różnych miejscach i żarem
spadającym z pod paleniska w ciemnej nocnej scenerii. Sorry ale rozmarzyłem się trochę:)

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
A tak bedzie wygladal mniej wiecej (bo jeszcze moze ulec zmianie kolejnosc parametrow) wpis od kolejnego systemu efektow czasteczkowych.

particleem 122 50 1.2 3.9 0.5 true  10.0 0.1 310.0 0.1 0.0 0.0  1.0 0.0 0.0 1.0 0.5 0.0  0.7 0.7 1.0 1.0 0.3 0.0  1.0 1.0 0.0 0.0  0.0 1.0 0.0 0.1 0.2  0.2 0.3 0.5 0.62  0.1 0.2  0.0 1.0 0.0 0.08 0.9 0.08 true  -0.82 0.82  1  particle1.tga end

opis parametrow:

int initialnum,
int createpersec,
float mindieage,
float maxdieage,
float creationvar,
bool recreateondie,
vector3 empos,
vector3 emarea,
color4 borncolor1,
color4 borncolor2,
color4 diecolor1,
color4 diecolor2,
color4 alpha,
vector3 accdir,
float accmin,
float accmax,
float ssizemin,
float ssizemax,
float esizemin,
float esizemax,
float minemspd,
float maxemspd,
vector3 emdir,
vector3 emdeviation,
bool particleleavesys,
float spinspdmin,
float spinspdmax,
int billboardtype,
char *texture

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
@Q a od czego zależy, żeby śnieg był deszczem? Bo według tego co ostatnio dokonałeś w tej materii, wygląda, że wystarczy tylko zmienić "teksture" i ew. parametry lepkości i jest deszcz :)

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Fizyka sniegu niby moglaby sie nadawac na deszcz, gdyby zmienic szybkosc padainia. Nie wiem czy czasem nie bedzie trzeba dedykowanej  fizyki zmontowac. Zobaczyy się - dam jakies przyklady w kolejnym wydaniu i sami ocenicie.
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2016, 17:06:27 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od
« Odpowiedź #965 dnia: 17 Marca 2016, 13:00:29 »
Parowoz mamy :) Może będzie można go uruchomić jako ai. Jeszcze nie został wydany. Jeszcze nie wszystkie części mechaniczne dzialaja.

Q da się już ustawić jakas animacje dymu w spalinakch? I nie odpisales mi na poprzednia wiadomość, czego mi brakuje, bo miałem biale tory nie pokryte tekstura.
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2016, 13:01:38 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Poprawilem te braki pomimo ze nie byly one powazne. Ludki na peronach mialy podane replacableskin, pomimo ze maja teksture na sztywno.
Tory masz na bialo bo gdy jest wlaczona opcja podkladow 3d, to tekstury sa brane z innego katalogu i pewnie tam nie masz ich.
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2016, 13:33:18 wysłana przez queuedEU »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Teksture podsypki mialem ale na niej lezy moze snieg?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No a wyglada to ja ktekstura sniegu czy jak onbiekt bez tekstury?
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2016, 17:08:47 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow
« Odpowiedź #969 dnia: 17 Marca 2016, 15:51:33 »
NBardziej jak cos bez tekstury. Wyglada na to ze nie mam podsypki torow. Wypakowalem ostatnia paczke 30.02 i nic to nie zmienilo. Dalej brakuje podsypek. Jedynie na rozjazdach jest.
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2016, 20:50:49 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Dokumentacja Online: http://eu07.es/index.php?a=exe16

A juz za kilka chwil kolejne wydanie EXE

EU07-200316-1

Wypakowac wszystko, zastapic. Pamietac o wpisaniu sobie swojej rozdzielczosci do config.txt albo QLauncherem nadpisac konfiguracje.

Go go go :-)

Generalnie od ostatniego apdejtu 20 dni temu przybyly tylko wstawianie emiterow efektow czasteczkowych za pomoca wpisow.
Opisy parametrow wpisow to juz jutro ogarne.
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2016, 21:48:46 wysłana przez queuedEU »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od
« Odpowiedź #971 dnia: 21 Marca 2016, 16:28:27 »
Dalej nie mam podsypek ani podkladow 3d. Wypakowalem poprzednia i te paczke.

Missed texture: textures\1435mm\switches\undefined.
Missed texture: textures\1435mm\sleepers\none.
Missed texture: textures\ip\tracks\ps93-1.
Missed event: zwr02- in multiple keyctrl09
Missed event: zwr02+ in multiple keyctrl08
Missed event: zwr02+ in multiple keyctrl07
Missed event: zwr02+ in multiple keyctrl06
Missed event: zwr02+ in multiple keyctrl05
Missed event: zwr02+ in multiple keyctrl04
Missed event: zwr02+ in multiple keyctrl03
Missed event: zwr01- in multiple keyctrl02
Missed event: zwr01+ in multiple keyctrl01
Missed texture: textures\dynamic\pkp\303e_v1\nowhere.
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2016, 16:30:14 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
A logow czemu nie dajesz? Lo albo daj se w stopce swoj identyfikator i wlacz wysylanie na ftp to se sam znajde jak sie nie chce wystawiac.
Juz mowilem ze szklana kula mi sie stlukla ;P

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Ale przyczyne widze. Brask plikow. W katalogach, do któorych odnosi sięe log ich nie ma.
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2016, 16:46:19 wysłana przez Pedrosiasty »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No to pochwal sie w jakich katalogach i jakich plikow nie  miales,. mMoze komus sie taka informacja przyda...
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2016, 16:47:02 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
textures\ip\tracks\ps93-1 < wystaw mi ten plik.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
eu07.es/tracks.rar
To jest podklad i nie widze zwiazku z brakiem podsypki. Doprosze sie tego loga? Na przyszlosc, nastepnym razem oczekuje kompleksowego przedstawienia problemu w jednym poscie z zalaczeniem plikow logu lub identyfikatora katalogu na ftp, bo nie widzi mi sie generowanie kilku postow w celu rozwiazania jednego problemu. Po prostu bede ignorowal zgloszenie.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow
« Odpowiedź #977 dnia: 21 Marca 2016, 18:19:30 »
Proszę bardzo. Pomimo uzupełnieniua braku tego pliku, dalej mam biale podsypki. Oczywoiscie braku pliku nie loguje.
Dalej sa logowane:
Missed texture: textures\1435mm\switches\undefined.
Missed texture: textures\1435mm\sleepers\none.
Regulamin obowiązki 11b i do tego zbędne spacje. Poprawiłem.
Pedrosiasty


Podklady 3d wlaczylem z poziomu configa.
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2016, 18:32:55 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
W katalogu textures/1435mm/ballasts masz tpbps-new2-snow.dds, przekopiuj to do textures, dziwne ze nie bierze z tga. Poza tym w log.txt wyraznie jest ze te teksture wczytuje, moze ona jest tak jasna ze az biala (kontrast)? Nie no to jest przeciez nie mozliwe, nie ogarniam o co chodzi...

W ogole to od jutra bedziemy przenosic fizyke z pascala na c++.

Jakies pytania, sprzeciwy, sugestie?
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2016, 19:56:28 wysłana przez queuedEU »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Sprzeciw. Najpierw zrzucę wszystko co zrobiliśmy do tej pory na mastera i zrób rebase do tego, bo nie chcę doprowadzić znowu do rozjechania wersji. Szczególnie, że było dużo zmian w fizyce właśnie.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Racja. Ty robisz zmainy tylko w driver.cpp, tak? Stele wypowiedz sie o swoich zmianach. Ja jestem poprostu za wzieciem tych plikow i wrzuceinu do katalogu reczine bo  gitshella wole nie ruszac :).

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Ja dłubię głównie w trainie, jakieś drobiazgi w driverze i dynobj też były. Chodzi głównie o to byś zmiany yB w moverze ujął. Bacz też że nie są one ostateczne i kicaj ciągle coś tam udoskonala w pascalu.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Duzo zmian w train.cpp? Zmiany w mover.cpp ma sie rozumiec?
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2016, 20:30:28 wysłana przez queuedEU »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Zrzuciłem wszystko na mastera na moim i zrobiłem pulla na główne repo. Merg'a robi shax, kiedyś, być może. Mnie tam wyszło 152 zmodyfikowane pliki od wersji 469 ;)

  Dodano: 21 Marca 2016, 20:31:28
A, przerzuciłem wszystkie znaczące strony z wiki Ra na to na Twoim serwerze. Zmodyfikowałem też już strony, bo niektóre się zdezaktualizowały. Stele, dorzuć gdzieś tam nowe przyciski czy co tam jeszcze dodałeś.
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2016, 20:31:28 wysłana przez gfirlejczyk »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
W ogole to od jutra bedziemy przenosic fizyke z pascala na c++.

Jakies pytania, sprzeciwy, sugestie?
<Odetchnięcie z ulgą> - z resztą chyba nie ja jeden.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No w koncu dzialaja kominy w eu07, 15 lat... d;

https://youtu.be/Ve8a62xIsIc

&feature=youtu.be

Kto chetny do rozpisania fizyki emisji spalin? Na poczatek proponowalbym odpalanie silnika.

A tutaj dokumentacja mozliwosci emitera:  http://eu07.es/index.php?a=exe16&el=0033#gohere

Jedynie wzglednie realne zachowanie sie emisji zadecyduje o tym czy generowanie spalin przez pojady bedzie wlaczone w pozniejszych wydaniach.
« Ostatnia zmiana: 23 Marca 2016, 20:41:08 wysłana przez queuedEU »

Offline cody3223

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
No w koncu dzialaja kominy w eu07, 15 lat... d;

https://youtu.be/Ve8a62xIsIc

&feature=youtu.be

Kto chetny do rozpisania fizyki emisji spalin? Na poczatek proponowalbym odpalanie silnika.

A tutaj dokumentacja mozliwosci emitera:  http://eu07.es/index.php?a=exe16&el=0033#gohere

Jedynie wzglednie realne zachowanie sie emisji zadecyduje o tym czy generowanie spalin przez pojady bedzie wlaczone w pozniejszych wydaniach.
Ale wydaje mi się, że tworzysz dym w jednym punkcie co czasem powoduje, że tekstury spalin wystają przed komin, może lepie zrobić aby najpierw pionowo wychodziły z komina, a potem po łuku?
Jeżeli się przyda, to tu masz dobrze zobrazowane:

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Zgadza sie, trzeba bedzie troche te fizyke przerobic, bo nie do tego byla stworzona i mimo ze ma ponad 50 parametrow to raczej nie da sie ustawic wypchniecia 'czastek' na pewna wysokosc, ale jescze pokombinuje.
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2016, 14:54:14 wysłana przez queuedEU »

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 570
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 90
Proponuję wziąć się za parowozy do MaSzyny. Przy tych możliwościach na trasie całkowskiej będą wyglądać miodnie.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Zgadza sie, trzeba bedzie troche te fizyke przerobic, bo nie do tego byla stworzona i mimo ze ma ponad 50 parametrow to raczej nie da sie ustawic wypchniecia 'czastek' na pewna wysokosc, ale jescze pokombinuje.
To co jest powinno w zasadzie wystarczyc -- czastki wedruja "w gore" zgodnie ze zdefiniowanym parametrem, a dodatkowo powinny byc (ewentualnie) popychane zgodnie z kierunkiem wiatru podanym w scenerii, a nie w emiterze. W przypadku dymu z lokomotywy itp "luk" bierze sie z tego, ze czastka po wyemitowaniu nie podaza dalej za zrodlem ale "wisi" w powietrzu podczas gdy lokomotywa leci dalej do przodu.

W skrocie -- koordynaty dla czastek powinny byc generowane we wspolrzednych globalnych raczej niz lokalnych w stosunku do emitera.