Autor Wątek:  Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe  (Przeczytany 301990 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Czy ktos stwierdza u siebie to samo co Klimczok na TD lub innych sceneriach?

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Nie potwierdzam, ani zawieszenia symulacji, ani nie działania przerwania wczytywania.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Jeździ sie normalnie. FPS wysoki ale od dzisiejszego exe kamera mi skacze co ~30st przy ruszaniu myszą (przesunięcie wymagane podobne do obrotu o taki kąt wcześniej, tylko po prostu do tej wartości nic się nie dzieje a potem skacze).
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow
« Odpowiedź #63 dnia: 28 Grudnia 2015, 21:24:49 »
U mnie działa ladnie. Jednak ciekawi mnie stabilność exeka na poszczególnych scenariuszach. Ktos pokusil się już przejechać jakiś konkretny scenariusz na tym exeku?
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2015, 21:27:29 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
U mnie też wszystko ok, bez spadków FPS. Po wklepaniu rozdzielczości i proporcji w config.txt i tak pobierał sobie info o rozdzielczości z eu07.ini.

EDIT: To exe jest skompilowane w C++?
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2015, 21:34:39 wysłana przez Cesky Kretek »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
A no cos tam Krecie jest niedopatrzone i config.txt nie overriduje eu07.ini w kwestii rozdzielczosci. To jest Normalne exe 474 z Firleya galezi kompilowane nadal w Borlandzie 5.02. wszystko po staremu - C++ (C99) i fizyka w pascalu.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2015, 21:36:58 wysłana przez queuedEU »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
To chyba muszę pobrać paczkę ponownie i wypakować i sprawdzić.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej
« Odpowiedź #67 dnia: 28 Grudnia 2015, 21:46:56 »
A już myslalem ze to jest wersja przepisana na vizualu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline loko

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 226
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow
« Odpowiedź #68 dnia: 28 Grudnia 2015, 21:47:50 »
Ktos pokusil się już przejechać jakiś konkretny scenariusz na tym exeku?
Ja spróbowałem misje l053_całkowo-służba-tlk, ale dojechałem tylko do Rudawy. Do tego momentu, symulacja działała prawidłowo. Jedyne co mi się rzuciło w oczy, to brak smug po załączeniu oświetlenia.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej
« Odpowiedź #69 dnia: 28 Grudnia 2015, 21:49:40 »
Dzialanie smug sprawdzisz na td chyba ze chodzi ci o te poświaty z lamp ulicznych.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
@loko, ktorym skladem jechales? Zaraz sie przejade obczaje.

Offline loko

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 226
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Miałem na myśli oświetlenie zewnętrzne lokomotywy. Na TD też sprawdzałem i ustawiłem noc, ale i to nie dało rezultatu. @queuedEU, Jechałem EU07-303. Podpinałem się do składu, który przyprowadziła EP09.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2015, 21:54:06 wysłana przez loko »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q
« Odpowiedź #72 dnia: 28 Grudnia 2015, 21:56:00 »
U mnie działa smuga i robienie screnow :) 
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Dobra teraz wszystko działa, coś miałem namieszane w paczce. @queuedEU a tak w najprostszych słowach do czego prowadzisz w swoich modyfikacjach *exe?

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q
« Odpowiedź #74 dnia: 28 Grudnia 2015, 22:03:28 »
Jeszcze pytanko, czy to exe honoruje wpisy zawarte w eu07.ini? Glownie mi chodzi o konfiguracje ze strony startera dotyczące lamania patyków itp. Domyslnie mam to wylaczone i tak samo zasilanie patyków tylko pod siecia.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Zmiany ktore zamierzam wprowadzac to glownie ulepszanie grafiki 2d jak i 3d, wprowadzanie roznych sytuacji ruchowych :) zauwazalnych w rzeczywistosci podczas prowadzenia pojazdu - czyli rozwijanie mozliwosci otoczenia oraz infrastruktury tej dalzszej jak kolejowa , wprowadzanie roznych udogodnien dla devsow i przystosowywanie exe w celu pozniejszego, ulatwienia stworzenia edytora 3d.

Tych ustawien, ktore wymieniles @Epku, config.txt nie zmienia wiec jest po staremu.

@Loko: Ja nawet nie ruszylem, pojazd mi wygasl chwile po odpaleniu i przelaczyl sie na AI (eu07-303)

Drugie podejscie i to samo - maszyna gasnie bez mozliwosci ponownego odpalenia.

Trzecie na EXE 469 - i to samo  sie dzieje - czyli nie moja wina na szczescie :)
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2015, 22:42:55 wysłana przez queuedEU »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Q, a nie odpaliłeś w debugu? Tam masz domyślnie załączone ai na starcie i jak będziesz postępował niezgodnie z komendami to będzie z tobą walczyć. :D
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
A to by sie zgadzalo :-d

I kolejny, ostatni juz dzisiaj apdejt - poprawilem generowanie plikow .reg potrzebnych do zarejestrowania akcji otwarcia modeli dwuklikiem.
Czyli jesli chcemy aby przez dwuklik na modelu e3d otworzyl nam sie tryb modelviewera z jego podgladem, to nalezy w config.txt wlaczyc opcje reg-t3de3d. Wygeneruje to nam dwa pliki reg, ktore recznie nalezy dodac do rejestru.

http://eu07.es/EXETEST/EU07-281215-2.rar

To by bylo tyle na dzisiaj a ja tymczasem zabieram sie za komentowanie dzisiejszych wstawek, sprzatanie w kodzie coby na repo wstydu za mnie nie bylo ;). Elol jol do jutra.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2015, 23:54:53 wysłana przez queuedEU »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Zmiany ktore zamierzam wprowadzac to glownie ulepszanie grafiki 2d jak i 3d, wprowadzanie roznych sytuacji ruchowych :) zauwazalnych w rzeczywistosci podczas prowadzenia pojazdu - czyli rozwijanie mozliwosci otoczenia oraz infrastruktury tej dalzszej jak kolejowa , wprowadzanie roznych udogodnien dla devsow i przystosowywanie exe w celu pozniejszego, ulatwienia stworzenia edytora 3d.
To ja już się majster pogubiłem - rozwijasz 'starego' symka czy robisz przekład tysiąclecia i przepisujesz na C++? :)

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Bedac na wyjezdzie, raz na jakis czas wchodzilem na neta na kilkadziesiat godzin dziennie, tfu co ja pisze minuT... I ten, z czasem zauwazylem ze cos nie tak dzieje sie na forum, objawialo sie to tym ze goscie zamienili sie liczba z zalogowanymi uzytkownikami.
Takze odwiedziny dzienne spadly. Czytalem sobie rozne stare sprawy z devs i takze bardziej aktualne jak np o kwestii wsiadania/wysiadania pasazerow na stacjach. Natomiast podczas gdy nie mialem internetu zazwyczaj probowalem sobie odtwarzac zrodla MaSZyny w glowie i tam ukladac jakies nowe ficzery zazwyczaj gapiac sie w sufit klitki ;d. No i to tak sobie tam wymyslalem i zbieralem, myslac o Was i o tym, gdy juz wroce to znowu uratuje swiat, dajac Wam troche czegos nowego. Motywacja byla tym wieksza, iz wiedzialem, ze wracam juz do otwartych zrodel udostepnionych gdzies na Gicie a ktore beda glowna galezia rozwojowa. Tak tez sie stalo - wrocilem i czas najwyzszy pozbierac wszystkie ciekawe sprawy, ktorymi Was raczylem przez te 10 lat w jedna cala kupa. Mam nadzieje ze moc bedzie ze mna ;). Jesli chodzi zas o translacje, to na to znajde czas jakos na luty, wtedy tu sie troche wyluzuje bo juz trudniejsze sprawy bede mial ogarniete, a tam w zasadzie powstal tylko problem z przeciazaniem funkcji i 6 unitow od pojazdow + fizyka do przepisania. Bedzie OK.
Elo 4 2 4 0.

sebastian82

  • Gość
Ja mam takie pytanko do ciebie Igorze. Czy planujesz wprowadzić cienie pod roślinnością, siecią i innymi elementami?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Ja zamelduje, że exe odpaliło się, ale po rozpakowaniu na nowo paczki 2015. Co do cieni powiem jasno, tak długo jak nie będzie normalnego źródła światła, cienie krzaków, sieci i czego tam jeszcze by nie zrobić, będą tylko protezą.  Źle wyglądającą, jak oświetlenie torów przed lokiem, którym jedziemy.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Jak to po rozpakowaniu na nowo? Ze niby gdy zaaplikuje patch do 15.04 nie bedzie dzialac?
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2015, 12:03:30 wysłana przez queuedEU »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Działa, działa. Testuję na popatchowanej dds i jedynie smugę mam zwaloną przez unoffy. ;)
----------------
Ale lansik na FB odchodzi. Dobrze, niech wiedzą, że coś się dzieje.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2015, 14:28:56 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
@Q, ja coś dłubałem w swojej paczce, stąd były problemy. Paczka 0415 i pacz działa.
Jak pisałem na ircu, od 16 mam 2 tygodnie wolnego, to przysiądę z testami. Wcześniej sprawdzę wyrywkowo przejezdność niektórych scenerii.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Właśnie, zerknąłem na profil FB a tam temat FOVa - skoro można go zmniejszać (robić zoom), to czy mógłbyś zrobić możliwość zwiększenia go (nie wiem jakimi jednostkami to teraz określasz, ale skoro lubisz grać w Quake'a to wiesz jaka jest różnica między standardowym cg_fov 90 a 120) - będzie to dobre do robienia szerokich screenshotów czy ułatwienia obracania się po kabinie.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Ja mam troche skomplikowane zamowienie. Zeby po modyfikacji t3d nie trzeba bylo usuwac e3d (czesto sie mozna zapomniec). Do rzeczy. Exe znajduje plik asd.e3d, jesli jest plik asd.t3d, ale o pozniejszym czasie modyfikacji niz .e3d, to zostanie wybrany t3d i normalnie zrobiony e3d. To taka alternatywa jakbys nie umial naprawic obcinania sciezek ;p
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
A myslalem ze szeroki kat nie bedzie potrzebny - jak najbardziej jest do zrobienia. Danniel ogarne to wkrotce :).

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Prośba - aby była możliwość powrotu do widoku "standardowego", np. gdy będzie się przechodziło z kąta szerokiego na wąski, żeby kamera się zatrzymała w widoku standardowym (np. konieczność ponownego użycia kombinacji). Później trudno będzie wrócić do tego ustawienia.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
O tym samym myślałem, ew. zostawić jak jest, a inne wartości (szerokiego kąta) podawać w konsoli za pomocą komendy, np.: fov 100.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2015, 18:17:51 wysłana przez Sawi »