Autor Wątek:  Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe  (Przeczytany 295138 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
NIe wiem do konca jakie ktos (yB?) mial intencje, ale podejrzewam ze to wszystko da sie napisac w 10 linijkach :D.
Bo rozumie ze to ma byc tylko wczytanie max 4 tekstur replacableskin. No to ja to moge w 10 liniach ogarnac, no moze se 15 dam na zapas.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Ra, to wprowadził Ra. Nie wiem czemu to jest zamotane. Ograniczenie do czterech jest jak sądzę ograniczeniem wielkości tabelki. Jak dla mnie można zmienić. Nie wiem po co są te wszystkie ify, można to na for zrobić, ale jest i działa więc nie tykam póki nie będzie nowego parsera. Jak chcesz to baw się.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Jezeli dobrze rozumie, to niby te tekstury wymienialne maja byc definiowane w pliku mmd po nazwie modelu t3d za przecinkiem...
Czy ktos taka mozliwosc gdzies wykorzystal juz? Natomiast jezeli uwazacie (jak ja) ze jest to niepraktyczne, to chetnie wyslucham propozycji na przechowywanie tekstur replacable, mnie sie to widzi w pliku dedykowanym dla pojazdu.
« Ostatnia zmiana: 18 Stycznia 2016, 15:38:14 wysłana przez queuedEU »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
W żadnym changelogu nic o tym nie widziałem. Używamy takiego rozwiązania obecnie:
W mmd wpisujesz models: model.t3d# i wtedy szukany jest zestaw tekstur wymiennych definiowanych w t3d jako map: -1 : -4 o nazwach plików repl,1 : 4.ext.
Jak chcesz w tym dłubać, to mam zapotrzebowanie na zmianę sposobu wczytywania tablicy kierunkowej (repl4), co próbowałem zrobić samemu, ale oczywiście nie wyszło. ;)
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
W takim razie skoro jest to gdzies uzywane juz, to nie bede tu nic optymalizowal. Jezeli chodzi o tekstury tablic kierunkowych to moge sie podjac.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
To opisuję swoją koncepcję by nie przepadło na ircu:
Jeśli nie zostanie znaleziona tekstura repl,4.ext pod czwartą wymienną wgrywana jest nowhere.ext. Jest to wykonywane dla każdego obiektu dynamic niezależnie od obsady.
Tam gdzie jest wczytywana tekstura zależna od rozkładu, w pierwszej kolejności szukana jest tekstura o nazwie tożsamej z nazwą rozkładu. (bez ścieżki, dźwięki kierpocia idą z scn z lokacji rozkładu, tekstura z dynamic z folderu pojazdu) Jeśli nie zostanie znaleziona, szukana jest tekstura z nazwą stacji docelowej (tak jak jest to obecnie). Jeśli nie zostanie znaleziona, ładowana jest nowhere.ext. Było już tam chyba zrobione opcjonalne uzależnienie tekstury od mmd pojazdu w formie jakiegoś sufiksu, bo przykładowo różne modele kibli mogą mieć różny styl wyświetlacza.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Krzyżowa, wysyp na : EVENT LAUNCHED: klonowo_zwr16_0 by eu07-515
EVENT LAUNCHED: klonowo_zwr16_vmax by eu07-515
type: TrackVel
vel:  -1.000000
EVENT LAUNCHED: klonowo_m2-s10 by eu07-515
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE: klonowo_m2_sem_ligh10 by eu07-515
EVENT ADDED TO QUEUE: klonowo_m2_sem_info_v40 by eu07-515
EVENT ADDED TO QUEUE: klonowo_m2_sem_distinfo_vmax by eu07-515
EVENT LAUNCHED: klonowo_m2_sem_ligh10 by eu07-515
EVENT LAUNCHED: klonowo_m2_sem_distinfo_vmax by eu07-515
Type: UpdateValues - SetVelocity 0 -1
Scenariusz z EP09.

  Dodano: 18 Stycznia 2016, 21:34:07

L61 sceneria na wszystkich składach przejezdna. Z tym, że taki kwiatek w kilku miejscach był, jak w załączniku: pasy świetlne semaforów mrugają poświatą, czego załącznik do końca nie oddaje.
« Ostatnia zmiana: 18 Stycznia 2016, 21:35:09 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline mac310

  • Wiadomości: 494
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 65
TD2 znowu mi nie startuje z rainsteda i staje na parsowaniu linii poleceń. Uruchamianie ręczne na szczęście działa. Przejechałem całe kółko TD2 ale żadnej mgły nie zaobserwowałem na EU07-180116-1.exe. Bilboardy sobie łądnie stoją, niektóre światła semaforów mają wspomnianą poświatę... tzn. chyba jeden na pomarańczowym. Ludziska sobie wsiadają nawet jak stanę na końcu peronu i muszą niektórzy lecieć z drugiego końca, choć specjalnie się nie spieszą ;)
Potwierdzam również naprawienie problemu "świecących" drzew o których pisał @trzecia_bateria.
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2016, 08:09:37 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Tablice juz prawie ogarniete. Pozostaje pewien problem, bo nie ustawia tekstury silnikowemu gdy sklad ma rozklad przypisany (tylko ra/rb).
No znalazlem pewna zaleznosc, kiedy nie wyswietla na srodkowym...

  Dodano: 19 Stycznia 2016, 15:09:51
   ...
       if (test == "texture01:") textur[1] = strl.SubString(12, 255);
       if (test == "texture02:") textur[2] = strl.SubString(12, 255);
       if (test == "texture03:") textur[3] = strl.SubString(12, 255);
       if (test == "texture04:") textur[4] = strl.SubString(12, 255);
       }

      if (M != NULL) RELATION = M->Relation();

      if (textur[4] == "")                                                      // jezeli nie ma w pliku .add...
       if (M != NULL) textur[4] = RELATION;                                     // to bierze z rozkladu jezeli jest
        if (!FEX(QGlobal::asAPPDIR + D->asBaseDir + textur[4] +".tga")) textur[4] = "nowhere";  //gdyi nie ma pliku o nazwie jak docelowa to nowhere

       for (int j = 1; j<=4; j++)
        if (textur[j] != "") D->ReplacableSkinID[j] = TTexturesManager::GetTextureID(0, 0, AS(D->asBaseDir + textur[j]).c_str(), Global::iDynamicFiltering);

      if (D->ReplacableSkinID[1]) if (TTexturesManager::GetAlpha(D->ReplacableSkinID[1])) D->iAlpha = 0x31310031; // tekstura -1
      if (D->ReplacableSkinID[2]) if (TTexturesManager::GetAlpha(D->ReplacableSkinID[2])) D->iAlpha |= 0x02020002; // tekstura -2
      if (D->ReplacableSkinID[3]) if (TTexturesManager::GetAlpha(D->ReplacableSkinID[3])) D->iAlpha |= 0x04040004; // tekstura -3
      if (D->ReplacableSkinID[4]) if (TTexturesManager::GetAlpha(D->ReplacableSkinID[4])) D->iAlpha |= 0x08080008; // tekstura -4

Dziekuje, dobranoc ;)

Jak to dziala? Hmmm.. Tutaj troche na odwrot jest, bo priorytet ma tekstura zdefiniowana w pliku ustawien dodatkowych modelu i jezeli
tam znajdzie wpis to juz nie bedzie szukac w rozkladzie jazdy. Ale jakos tak wlasnie mi sie to widzi, bo mozna definiowac pragotrony pojazdom ktore nie koniecznie musza miec rozklad. Natomiast jezeli texture04 bedzie puste wtedy pod warunkiem ze trainset mial podany
rozklad i pojazd jest headdriver lub reardriver to tekstura bedzie szukana w pliku o takiej nazwie jak stacja koncowa a jesli nie znajdzie,
to wtedy z nowhere - czyli pusta tablica.
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2016, 15:26:19 wysłana przez queuedEU »

Offline maszynista27

  • Wiadomości: 23
  • EP09-013
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Z tym, że taki kwiatek w kilku miejscach był, jak w załączniku: pasy świetlne semaforów mrugają poświatą, czego załącznik do końca nie oddaje.
Ja natomiast zauważyłem, że to samo występuje na scenerii Bałtyk. Każdy semafor z komorą pasa świetlnego w ten sposób świeci.
EDIT:
Dodam jeszcze, że po zmianie sygnału z S1 na np. S5 pas dalej mruga (pas.jpg).
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2016, 15:30:32 wysłana przez maszynista27 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Podejzewam ze te komory pasow sa w jakis inny soosob zrobione ze mimo wylaczonego sa aurole, mam  to samo i nie rozkminialem tego jescze.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Nie zauważyłem edycji.
if (!FEX(QGlobal::asAPPDIR + D->asBaseDir + textur[4] +".tga")) textur[4] = "nowhere";Złapie gdy tabliczka będzie w dds? Tu był jakiś wyjątek i tekstura miała być nieodwrócona niezależnie od formatu. Nie wiem dlaczego.
Prosiłbym jeszcze o branie z nazwy rozkładu w pierwszej kolejności a dopiero potem z relacji.
Działa na skład wagonowy, gdzie tylko pierwszy pojazd ma headdriver i nie ma ukrotnienia między pojazdami?
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Nie zauważyłem edycji.
if (!FEX(QGlobal::asAPPDIR + D->asBaseDir + textur[4] +".tga")) textur[4] = "nowhere";Działa na skład wagonowy, gdzie tylko pierwszy pojazd ma headdriver i nie ma ukrotnienia między pojazdami?

No juz wszystkim ustawia. Czemu ta tablica jest odwrocona? tga jest gora do dolu, musialem grafike odwrocic...
Aha, jescze te prefiksy w zaleznie od typu pragotronu musze obmyslec.

Wez se przypomnij co bylo przyczyna odwrocenia do gory nogami tej tablicy, bo to tak nie moze byc...
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2016, 01:26:08 wysłana przez queuedEU »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Jak odwrócona? Wcześniej teksturka na tablicę i w tga i w dds musiała być zorientowana normalnie by się dobrze wyświetlała. Jak teraz obie muszą być odwrócone, to coś namieszałeś. Nie wiem dlaczego się tak działo. Pytaj Ra. On to implementował na potrzeby swoich kibli na quarku, ja podchwyciłem temat jak już było gotowe i nie miałem nic do gadania.
Co do prefiksów, to jeśli Ra nic nie zaczął w tym aspekcie, to w sumie nie jest konieczne. Jak wprowadzasz pliki konfiguracyjne dla każdej tekstury (egzemplarza pojazdu) to może jakoś tu powiązać. Choć takie kible różniące się stylem tablicy zazwyczaj różnię się też jej wymiarami/umiejscowieniem, więc i tak wymagałyby osobnego modelu.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
ja se przygotowujac tablice zrobilem tga, bo nie lubie sie z ddsami babrac i sie zdziwilem ze na modelu tekstura byla odwrotnie, ja tuy raczej nic nie popsulem. Sie zastanawiam czy to nie czasem te flagi renderowania.
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2016, 01:44:40 wysłana przez queuedEU »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Daj exe to potestuję różne sytuacje na różnych pojazdach w różnych formatach. Próbowałem się w tym babrać w kodzie i nic nie zdziałałem, więc w teorii działania niestety nie pomogę.
Flagi były już wcześniej? Muszę przygotować pojazd z kilkoma wymiennymi w dds do testów, by nie wyszło, że nie tylko do tablicy jakieś specjalne zasady się odnoszą.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No za chwile bedzie, tam dorzucam katalog dynamic/en57-2000_v1 z tymi tga do testowania
przykladowy plik .add:
...
mdstatic1:
mdstatic2:
mdstatic3:
mdstatic4:
mdstatic5:
mdstatic6:
mdstatic7:
mdstatic8:
mdstatic9:
mdstatic0:
texture01:
texture02:
texture03:
texture04: wloclaw glowny


  Dodano: 20 Stycznia 2016, 02:14:27
Nie wiesz przypadkiem od czego zalezy mruganie/przeladowywanie sie okna przy uruchamianiu. Wczesniej bylo tylko raz na moment czarne i od razu wchodzilo tlo wczytywania. Mam tak od momentu zmiany systemu. przypuszczam ze moze to zalezec od ustawien sterownika OpenGl, ale na chybil-trafil cos nie moge znalezc.

  Dodano: 20 Stycznia 2016, 09:43:46
Dzisiaj na warsztacie nowy parser pliku EU07.INI. Mam ogromna nadzieje, ze w kocu uda sie zazegnac problematyczne wysypywanie sie
na parsowaniu eu07.ini na starym parserze (10 osob na 125 ma z tym problem).  Przyczyn nie bede sie doszukiwal juz, bo na to moze miec wlyw na prawde wiele czynnikow i nie koniecznie musi to byc popsucie czegos.
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2016, 09:43:46 wysłana przez queuedEU »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Istotnie tabliczka na kiblu jest odbita na starszych exekach. Coś musiałem pomieszać.
Na EU07-200116-1 wywala mi TD gdy wstawię tam kible. Wywalenie plików madd nic nie zmienia.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Mnie tez wywalalo ale ogarnalem to a teraz nie pamietam czy wysylalem juz poprawione czy pozniej odkrylem...
Wciagu godziny bedzie kolejny apdejt publiczny, tylko wykonam testy na dwoch innych kompach.

  Dodano: 20 Stycznia 2016, 13:14:44

18.01.16 - wszystkie panele informacyjne przeniesione na nowy system wypisywania tekstow
18.01.16 - nowy panel z klawiszologia pojazdu (plik txt o nazwie takiej jak typ pojazdu np. 303-ep-tv.txt w katalogu tutorials)
18.01.16 - nowy typ eventu - tym razem do sterowania mgla w czasie symulacji (plynne oddalanie/przyblizanie z ustalona predkoscia)
18.01.16 - dolaczaine do pojazdu dodatkowych obiektow z oddzielnych modeli (np. przedmioty w kabinie)
19.01.16 - definiowanie dodatkowych tekstur wymiennych w pliku charakterystyki indywidualnej pojazdu
20.01.16 - rozpoczeto wprowadzanie nowego parsera dla pliku EU07.INI (nie wszystkie polecenia dzialaja)

Nadejszla wiekopomna chwyla...

EU07-200116-1
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2016, 13:35:35 wysłana przez queuedEU »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Znowu zaczęło mnie wywalać na wczytywaniu ekranów startowych jpg. Na nocnym unoffie jeszcze działało. :<
Po zmianie tła na tga wysyp na soundinit. Mam wrażenie deja vu.
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2016, 13:55:06 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2016, 16:34:55 wysłana przez queuedEU »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Przykro mi, ale wywala wczytywanie kibla. Jak wczytam siódemkę, to kibel nie ma tekstury. Objechałem Bałtyk, jest stabilnie. Nadal do poprawki poświata pasów świetlnych. A z paczem jeszcze nie wiem.

  Dodano: 20 Stycznia 2016, 14:21:33
Nadal wywala jak wczytuje kibla.
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2016, 14:21:33 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Wysypy tak samo jak w poprzednim. Wczytywanie ekranu w jpg, a jak obejdę to sound init.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Mnie się wczytało, po zaremowaniu bilbordów. Tyle, że dalej i tak nie wiem co z tym zrobić. |Po wciśnięciu F11 wywaliło mnie do windy.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
A jaka jest sytuacja bez debugmode?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Sprawdzę zaraz, zamieniłem wpisy tekstur tych bilbordów na TGA i poszło z modelami, oczywiście bez plakatów na szaro. Coś te pepegi są trefne dziś.

  Dodano: 20 Stycznia 2016, 15:44:51
W trybie normal Jpegi wywalają. Końcówka loga:
Loading - texture: textures\dynamic\pkp\en57-2000_v1\en57-2000_rb.
Failed
Missed texture: textures\dynamic\pkp\en57-2000_v1\en57-2000_rb.
Loading - dynsets J:\EU1504pacz\dynstates\en57-2000rb.madd
Loading - texture: dynamic\pkp\en57-2000_v1\nowhere.dds
New timetable for en57-2000ra: ex7424
Loading - texture: dynamic\pkp\en57-2000_v1\Wloclaw.tga

  Dodano: 20 Stycznia 2016, 15:51:47
Tryb normal, zamieniłem rozszerzenie tekstur we wpisie na tga i wczytało się.
node;-1;0;BILLBOARD;model;25.0;-0.1;938.0;24.8;ip/billboards/03.t3d;qqq./textures/annuncio2.tga;;endmodel
node;-1;0;BILLBOARD;model;-25.0;-0.1;938.0;-24.8;ip/billboards/03.t3d;qqq./textures/annuncio3.tga;;endmodel
node;-1;0;BILLBOARD;model;6.7;1.9;923.0;0.1;ip/billboards/reklam_300.t3d;qqq./textures/3in1-01.tga;;endmodel
Wywaliło mnie po zrobieniu screena. Ciekawe, ta sama SCN ze wskazaniem na siódemkę wczytuje się bez mrugnięcia okiem z poprawnymi teksturami w jpgu na modelach.
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2016, 15:51:47 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Mowisz ze znowu wywala na F11 i PrntScr? A wylacz w config.txt sshotexif+, moze zapisywanie exifa cos wadzi...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
config.txt sshotexif+, dałem na 0 i przestało wywalać. Robi pod F11 i prtscr bez problemu.

Offline mac310

  • Wiadomości: 494
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 65
EU07 i EN57 odpala się na p3 ale EN57 nie ma tekstury tylko tabliczki. Przy EU07 bilboardy widoczne i środkowy się animuje (2 z 3 reklam normalne, trzecia jakaś sieczka). F11 działą i niczego nie wywala... jak widać ;)
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Hmmm, czyli powiedzmy mozna przyjac ze exiftool nie ma jakis praw ustawionych. Weź tam w data/exiftool/ ustaw programowi odpalanie jako admin, ponownie wlacz zapisywanie exif i sprawdz co bedzie sie dzialo.
Ja chyba zapomnialem dac tekstur tga dla tego en57-2000. Wrzucam, choc to i tak jest 2040 ze zmienionym numerkiem.

http://eu07.es/EXETEST/en57-2000_v1.rar

Mowisz Stele, ze przez jakis czas funkcjonowaly te JPG? A wez zmien  ldrbackext na tga, ale billboardy odkomentuj. Ja na zachwile przygotuje exe z pulapkami we wczytywaniu jpg.

EU07-200116-1p4
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2016, 16:35:06 wysłana przez queuedEU »