Autor Wątek:  Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe  (Przeczytany 324690 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
PrntScrn działa, ale jakby symulator nie łapie wszystkich jego kliknięć (jest przycinka, ale screen się nie zapisuje), ale to może może wina klawiatury.
Do tego jest błąd przy nastawniku: Nastwnik jazdy przeskakuje, ale lokomotywa zdaje się nie reagować i ponownie olbrzymia losowość tego przypadku.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
To z nastawnikiem sie dzieje tylko wtedy gdy przynajmniej raz uzyles PrntScr?

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Nie. Jak doświadczę tego zjawiska to zrobię Scrn i wrzucę z logiem ;)

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Otoz tak...
Więc...
Przejdzmy do rzeczy zatem...
Co ja chcialem powiedziec? ;)...

Chcialem powiedziec Wam ze gdy juz mam prawie napisana cala obsluge wsiadania pasazerow do przypisanych im pociagow i wysiadania do przypisanej stacji, wkoncu znalazlem czas na streszczenie dwoch koncepcji opisujacych to zjawisko. Dotychczas problem ten probowano rozwiazywac roznymi dziwnymi metodami - takimi jak ukrywanie losowej liczby modeli 'posers' za pomoca ewentow, co nie jest jednak
elegancka metoda rozwiazania go. Elegancki sposob powinien przedewszystkim opierac sie na kategoryzacji modeli na poziomie wpisow inc.
Latwiej jest zrobic silnik obslugujacy wsiadanie/wysiadanie ludzi znajac typ modelu niz pisac dziesiatki ewentow dla roznych stacji na trasie.

Koncepcja 1.
Gdy juz mamy wpisy include pokateryzowane (ludziki sa typu POSERS), podczas wczytywania obiekt klasy TModel3d dostaje do przechowywania informacje o kategorii modelu, a w przypadku modeli pasazerow powinny jescze miec podane informacje o numerze pociagu do ktorego ma wsiasc i miejscu docelowym. Gdy juz dysponujemy takimi danymi, w odpowiednim miejscu kodu (najbardziej optymalnym do tego) powinna nastapic komparacja modelu typu POSERS z pojazdami stojacymi przy peronie. Kazdy pojazd klasy TDynamic posiada numer pociagu do jakiego nalezy. Komparacja modelu pasazera z pojazdem polega na zgodnosci numeru pociagu pasazera z numerem pociagu pojazdu - jezeli te numery sa identyczne, powinno wtedy nastapic wyszukanie pozycji najblizszych POSEROWI drzwi pojazdu. Teraz majac juz bezwzgledne pozycje pasazera i drzwi wagonu powinno nastapic utworzenie wektora po ktorym pasazer dojdze do drzwi. Po podejsciu do drzwi wagonu elegancko byloby zrobic plynne ukrywanie modelu pasazera.

Koncepcja2.
zapomnialem :<

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Standardowo na koniec dnia test 'czyjesczedzialania'. http://eu07.es/EXETEST/EU07-030116-1.rar

Dochodzi nowy katalog w ktorym beda pliki opisujace stacje na sceneriach (do wykorzystania w przyszlosci). Jutro juz powinienem dac
scenerie na ktorej bedzie mozna zobaczyc jak to dziala i ewentualnie bedziemy mogli rozpoczac dyskusje o mozliwosciach wykorzystania tych danych.
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 23:09:55 wysłana przez queuedEU »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Jak już jesteśmy przy pasażerach warto pomyśleć o porządnej animacji drzwi odskokowo-przesuwnych.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Cos tam w kodzie widzialem odnosnie animacji roznych typow drzwi, @Ra tego nie dokonczyl?
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 23:19:08 wysłana przez queuedEU »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
No jak widać nie i ten temat powraca co jakiś czas niczym bumerang.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Chodzi o takie jak na przyklad w push-pullach? Jesli tak to nie powinienem miec z tym problemu.Na skladane jak w ikarusie czy 105N to mam za maly mozg.
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 23:24:40 wysłana przez queuedEU »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
W exe yB są działające drzwi odskokowo-przesuwne. Jakbyś chciał to implementować niezależnie, to odezwij się po wpisy by była zgodność fiz/mmd.
Składanych nie dałoby się zrobić na harmonijkowych? Jeden potomny z pivotem w miejscu przytwierdzenia ramienia.

Przykład z 16Xa:
Doors: OpenCtrl=DriverCtrl CloseCtrl=DriverCtrl OpenSpeed=0.5 CloseSpeed=0.20 DoorMaxShiftL=0.9 DoorMaxShiftR=0.9 DoorOpenMethod=Plug DoorClosureWarning=yes DoorBlocked=Yes DoorMaxShiftPlug=0.043Czyli typ animacji "Plug" i dodatkowy parametr "DoorMaxShiftPlug". Dokonywana jest translacja o tą wartość po osi X+ a potem translacja po Z+ o "DoorMaxShift". Obie z tą samą prędkością.
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 23:51:01 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Skoncze pasazerow to zobacze co tam sie da zrobic, a na ten czas mija 10 dni kodzenia (jej jak ten czas leci), wiec wypadaloby podsumowac ile np FPSu ubylo bo nawet nie patrze na to (lol) ;d

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Ojej, az strach cokolwiek pokazac. Ze rozwiazanie moje bylo jakie bylo, to mozliwosci exe sa jakie sa (do tej pory). Robisz nowa funkcjonalnosc exe, fajnie. Tylko jak czytam, to tez bedzie odmiana duchow (stopniowa metamorfoza) albo teleportacja - szczyt elegancji.

  Dodano: 04 Stycznia 2016, 06:59:12
No i chyba setki eventow zamieniamy na setki jakis tam przypisan.
Reasumujac, fajnie, ze sie tym zajales, jednak jesli chodzi i prostote uzywania i ogolna ocene, to raczej nie zachwalaj sam siebie przed zachodem Slonca, tylko zrob a inni zweryfikuja twoj optymizm.
« Ostatnia zmiana: 04 Stycznia 2016, 06:59:12 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No przec praktycznie wszedzie jest w ten sposob robione ;)

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Przepraszam jesli pytanie jest nie na miejscu, czy EXE obsluguje normal mapping i spot light?


Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
No i jesli dbasz o elegancje, taki jak Ty to nazywasz 'ficzer' w ficzerze, aby pasazerowie pojawiali sie na peronie w stosownym czasie. Bywaja misje, ze z A do B jedziemy towarem, a z B do A pasazerem. Nie byloby to humanitarne, aby pasazerowie marzli na pernonie od momentu zaczecia misji. W tych prostych moich eventach, mozna to uzyskac. Jednak mysle, ze jestes zapobiegawczy i juz masz to rozkminione :)

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
BohunIC, dawaj podsypke a nie marudzisz :).

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
BohunIC, dawaj podsypke a nie marudzisz :).
Chcesz tylko jedna?

Ja tam wole zrobic kilka :)

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No jedna bym tylko potrzebowal coby wymienic na scenerii ktora udostepnie do testowania pasazerow. Pytanie tylko czy ten efekt jest uzyskany poprzez alpha (domyslam sie ze tak), bo jezeli nie to bedzie pasowac tylko do jednej tekstury trawy. Dobrze mysle, czy sie myle?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Trajektorie nie mogą mieć tekstury z alfą. Nie wyświetla jej wtedy.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Hehe, wlasnie sie tak zastanawialem czemu podsypki sa biale po zrobieniu na szybko przejscia z kanalem alpha. Dostalem nerwicy i olalem to.
Naszczescie @Bohun ma chyba jakis patent ;)

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting e
« Odpowiedź #200 dnia: 05 Stycznia 2016, 12:12:52 »
Jak zrobisz już przejście podsypki w trawę to spłaszcz obraz i nie będzie alfy.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Próbuję potestować nowe exe ale mam cały czas problem z uruchomieniem symulatora.
Ręcznie musiałem stworzyć plik config.txt i fsys.txt bo wcale nie chciało ruszyć. Później wyłączyłem "reg-t3de3d" ale nadal nie startuje i pojawia się okienko z informacją "Abnormal program termination".
Używam Win7 64bit

log.txt
------------
Lauching program from EXE file with parameters...

READING FILE SYSTEM...
FILESYS OK.

READING CONFIG FILE... (C:\MaSzyna_04_15\\config.txt)
CONFIG FILE OK.


environment informations:
appfile: [C:\MaSzyna_04_15\EU07-030116-1.exe]
apppath: [C:\MaSzyna_04_15\]
shotdir: [SCR\]
aparams: [-s $.scn -v EP07-424]
appvers: 15 4 1171 474
appdate: 20160103 240207
release: 20160103 240207, 15.4.1171.474
rundate: 20160105 125521
deskdim: 1280x1024
userpid: 1450749348
sysvers: 6.1.7601
sysname: Windows 7
servpak: Service Pack 1


Reading eu07.ini...
Creating Console...
Parsing command line...
GLEW Init...
World Init...
LOADING LOADER FONTS...
------------
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Prawdopodobnie brak katalogu/plikow w katalogu data lub calego katalogu data :>

bool __fastcall TWorld::LOADLOADERFONTS()
{
 WriteLog("LOADING LOADER FONTS...");
 our_font10.init(AnsiString(QGlobal::asAPPDIR + "data\\fonts\\arial.ttf").c_str(), 10);
 our_font12.init(AnsiString(QGlobal::asAPPDIR + "data\\fonts\\creditvz.ttf").c_str(), 12);
 our_font14.init(AnsiString(QGlobal::asAPPDIR + "data\\fonts\\creditvz.ttf").c_str(), 14);
 our_font16.init("data\\fonts\\creditvz.ttf", 16);
 our_font18.init("data\\fonts\\creditvz.ttf", 18);                 //Build the freetype font

 if (!floaded) BFONT = new Font();
 if (!floaded) BFONT->init("none");
 floaded = true;
 return true;
}

I wlasnie dlatego wole dawac w kazdej paczce wszystkie pliki. A wystarczylo raz dac tylko exe bez reszty i juz jest problem.
Zgadlem?
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2016, 13:05:53 wysłana przez queuedEU »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Tak, mam patent i jest banalny.

Przede wszystkim musimy pamietac ze 3DMAX exportuje nam Diffuse:150, a efekt rozmycia/przejscia dostaniemy przy Diffuse:255 to po  pierwsze primo.

Po drugie primo: to taki efekt bedzie prawdopodobnie uzyskany przy nowych sceneriach, extremalnie wazne jest mapowanie terenu!

Po trzecie: z tego co u siebie juz testowalem to mozemy zrobic praktycznie przejscia i rozmycia kazdej textury, kazdego terenu.

Moze nie powinienem tego mowic, ale szykuje i pracuje z jednym kolega (bedzie chcial to sie ujawni) nowa scenerie z bajerami, tam bedzie troche rzeczy do podziwiania.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Jest pusty katalog data, a w nim również pusty katalog logs
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
no to musisz sciagac wczesniejsze paczki albo czekac na apdejt do wieczora.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Hehe, wlasnie sie tak zastanawialem czemu podsypki sa biale po zrobieniu na szybko przejscia z kanalem alpha.
Pisalem o tym wczoraj na czacie, bo spotkalo mnie to samo. Wszystko co ma ponad 1MB w TGA niestety wyswietla sie jako biale. Zrob konwersje do JPG zmniejszysz rozmiar, a potem konwersje do TGA i bedzie pieknie.

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
OK. Pogrzebałem we wcześniejszych paczkach i znalazłem taką z brakującymi elementami.
Albo to nie było napisane, albo przeoczyłem ale nie wiedziałem, że w najnowszym apdejcie nie ma wszystkiego co potrzeba do działania.
Teraz się wszystko uruchamia i będę mógł coś potestować. Przede wszystkim sprawdzę, czy nic się nie zmieniło w komunikacji z pulpitem przez PoKeys bo inaczej to nie mam co dalej testować ;)
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Spoko. Moj blad ze uleglem naciskom ze za kazdym razem daje wszystko w paczce. Juz nie bede ICH sluchal :).
A tymczasem troche statsow...
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2016, 13:22:30 wysłana przez queuedEU »

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
A może po prostu powinna być jedna paczka z tymi niezmiennymi dodatkami jako obowiązkowy zestaw startowy, a później tylko publikujesz same exeki. W sumie nie ma rzeczywiście sensu za każdym razem wszystkiego pakować. Pewnie jakbym zaczął testy od początku to bym nie zauważył tego problemu, a tak to wystartowałem od niewłaściwego miejsca ;)

  Dodano: 05 Stycznia 2016, 14:15:11
Szkoda, że nazwy nie mają daty w konwencji yymmdd tylko ddmmyy, bo by się ładniej sortowały. Tak to kolejność na liście rainsted nie ułatwia ;)
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2016, 14:15:11 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.