Autor Wątek:  \"Czerwone perony\" podejście drugie  (Przeczytany 18578 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
\"Czerwone perony\" podejście drugie
« dnia: 17 Listopada 2015, 18:59:05 »
Drugie podejście do kwestii nowych, czerwonych peronów. Przygotuję modele peronów z "czerwonym zakończeniem": dalekobieżne, lokalne, podmiejskie, wysokie, niskie, jedno/dwu-krawędziowe itd. Sam model T3D to będzie "pusty" peron, a dodatki do niego będą dodane w INC-u. Tak wygląda 2kraw96pgs320m10m:
//Peron 2-krawedziowy, wysoki (96cm pgs, 134cm od ziemi), dlugosci 320m (dalekobiezny).
//odleglosc pomiedzy osiami torow: 10,0m.
//script;size: 10.0 320.0;
//3dsmax: dluzszy bok "helpera" w osi toru.
//@macius5991 11.2015r.
//(p1) - dowolna nazwa

origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
node -1 0 none model 0 0 0 0 perony_nowe/2kraw96pgs320m10m.t3d none endmodel
//latarnie:
node -1 0 none model 0 1.34 140 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 115 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 90 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 65 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 40 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 15 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 -5 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 -30 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 -55 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 -80 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 -105 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 -130 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel

rotate 0 0 0
endorigin
I tak samo mam zamiar dodać ławki/śmietniki, SIP, może pod (p6) wstawi się też wymienną teksturę z nazwą stacji. Będą to tylko oczywiście perony proste.

Proponowana struktura: scenery/perony_nowe/2kraw96pgs320m10m.inc. Jeżeli macie inną propozycję na strukturę, to teraz jest możliwość zmiany.
Nazwa pliku inc: 2kraw - dwie krawędzie (lub: 1kraw); 96pgs - wysokość peronu powyżej główki szyny w centymetrach; 320m - długość peronu w metrach; 10m - szerokość rozstawu torów (tylko dla 2kraw).

Tablice peronowe - przygotowałby ktoś model takiej tablicy peronowej z wymienną teksturą tablicy (w miejscu samych liter, żeby móc edytować teksturę samego czarnego napisu)?

  Dodano: 17 Listopada 2015, 23:36:21
W załączniku próbna wersja ze scenerią do zobaczenia. Tak ja to widzę. Peron 2kraw96pgs320m10m. Wypakować w głównym katalogu, nic nie psuje.
« Ostatnia zmiana: 17 Listopada 2015, 23:36:57 wysłana przez macius5991 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Listopada 2015, 00:14:41 »
Seba pewnie by chciał by były w /peronowe. Już kilka tekstur peronów niedawno tam poszła, więc nie jest to tylko folder na detale.
Motywujesz do odgrzebania latarni i zrobienia pomodernizacyjnych. Oprawy mam gotowe i zdjęcia na słup też powinny się znaleźć.
Model tablicy wydaje mi się, że ktoś robił. Jak nikt się nie odezwie na dniach, to ci machnę. Jakbym się nie odzywał przez tydzień, to truj tyłek, bo zapomniałem.
Mój kanał youtube

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Listopada 2015, 00:54:18 »
Cytuj
Seba pewnie by chciał by były w /peronowe.
Też się nad tym zastanawiałem, ale doszedłem do wniosku że nowy katalog, tylko z "nowymi" peronami, uprości sprawę. Decyzję pozostawiam Tobie @sebastian82.
Do zestawu doszły 2 perony: 2kraw96pgs220m10m oraz 1kraw96pgs220m. W załączniku prezentacja.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2015, 01:55:50 wysłana przez macius5991 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Listopada 2015, 08:26:15 »
Od 12.06, czyli paczki ustalającej wszystkim ławkom siedzisko na 45 cm, tą tutaj trochę przerobiłem bo raziła sposobem wykonania i wiekowością. Nie używa już tekstury wymiennej i jest mapowana z /peronowe/lawka2 co daje jej siedzisko z niebieskiego tworzywa, moim zdaniem lepiej pasujące do tego peronu. Zobacz i jak się nie podoba, to zrób sobie własną ławeczkę.
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Listopada 2015, 09:58:51 »
Tekstura z krawędzią koniecznie musi mieć wyłączone filtrowanie. Bodajże @ na początku nazwy.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1705
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 137
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Listopada 2015, 10:20:03 »
Można skrócić nazwę z 2kraw96pgs320m10m do 2k96w320m10m a opis niech będzie w pliku .inc i info.txt w paczce. Fajnie, jakby helper był dobrze odwzorowany, aby można było na końcach peronów wstawić np. barierki.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Listopada 2015, 13:18:30 »
Tekstura z krawędzią koniecznie musi mieć wyłączone filtrowanie. Bodajże @ na początku nazwy.
Kratka (#), w załączniku po zmianie. Jest lepiej, dzięki.
Grzegorzu, zmienię na krótszą wersję oczywiście, i tak wszystko jest opisane w komentarzach w INC. A helper jest dobrze odwzorowany, co do 3 cyfry po przecinku :) W załączniku kolejna wersja (przed wrzuceniem usunąć folder models/perony_nowe (jeżeli ktoś wrzucił poprzednią wersję).

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1705
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 137
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Listopada 2015, 17:05:39 »
Tak właśnie jadę przez Brzesko i zauważyłem, że perony z 2. krawędziami mają nachylenie do osi peronu gdzie na całej długości znajduje się odpływ deszczówki. Może to też chciałbyś dodać w jednej z wersji? ;)

sebastian82

  • Gość
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Listopada 2015, 17:24:10 »
Ładnie się prezentują te perony. Co do upchnięcia ich w strukturze to sam nie wiem. Maćku mam prośbę czy mógł byś pokazać siatkę takiego peronu (zależy mi na widoku z boku)? Czy przewidujesz możliwość dodania kilku poly tak aby była możliwość zrobienia peronu na łuku lub zmiennej szerokości?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Listopada 2015, 17:27:21 »
Siateczka jest prosta i nic do optymalizowania nie widzę. Wstawiany w łuk to każdy i tak musi sobie do potrzeb wymodelować i wtedy pokroi na ile segmentów będzie potrzebował. Nie mamy gięcia parametrycznego w silniku. W strukturze jednak dałbym do peronowych. Może i są ładne, ale czy to uzasadnia dawanie osobnego folderu?
Mój kanał youtube

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1705
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 137
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Listopada 2015, 18:00:22 »
Jeśli ktoś chce podobny peron na łuku to trzeba zrobić dwa obiekty typu road na różnych wysokościach i parametrach ścięcia boku itd.. Kiedyś próbowałem modelować peron na łuku z łamanych, ale nie polecam.

Offline byczek

  • Wiadomości: 142
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Listopada 2015, 18:08:15 »
Często też pośrodku peronu przez długość przebiega kratka ściekowa.
Zostałeś raportowany. Pośrodku piszemy razem. Proszę poprawić.
Sawi
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2015, 21:55:33 wysłana przez byczek »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5623
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1772
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Listopada 2015, 18:09:01 »
Można spróbować robić peron na łuku narzędziem loft.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Listopada 2015, 18:12:14 »
Na road takiej geometrii nie zrobisz. Nie możemy generować płaszczyzn o normalnym skierowanym w doł. Aby wygiąć, to kroimy peron na x segmentów zależnie od promienia łuku. Tworzymy kopię toru, skalujemy ją trochę dla zmiany promienia dla zewnętrznej/wewnętrznej łuku i ustawiamy ją w osi przyszłego peronu. Nadajemy naszemu peronowi modyfikator pathdeform. Gotowe. Nie trzeba zmieniać mapowania jak przy lofcie. :)
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2015, 18:14:36 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1705
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 137
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Listopada 2015, 18:48:24 »
Często też po środku peronu przez długość przebiega kratka ściekowa.
Pisałem o tym wcześniej - miejmy nadzieję, że Maciek to uwzględni.
Co do czarowania w maxie - pionowo nie wygenerujesz ściany, ale z kątem ~1* już tak. :P

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Listopada 2015, 21:07:40 »
Cytuj
W strukturze jednak dałbym do peronowych. Może i są ładne, ale czy to uzasadnia dawanie osobnego folderu?
W /peronowe mamy "małą architekturę" (ławeczki, kosze, tablice), dlatego chciałbym same perony dać do osobnego katalogu. Chyba @Ra wspomniał mi kiedyś, że należy ograniczać pogłębianie struktury na rzecz jej poszerzania.
Cytuj
Często też po środku peronu przez długość przebiega kratka ściekowa.
Fakt, chyba tylko w przypadku peronów dwukrawędziowych po środku. Dodam, nie ma problemu. Jakieś zdjęcia na tex takiej kratki ktoś ma?
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2015, 21:09:38 wysłana przez macius5991 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Listopada 2015, 21:36:00 »
Sam umieściłeś tam perony z TRSa. O konsekwencję mi chodzi by nie było przypadku, gdzie kilka peronów jest tu, kilka tam. Nie będzie ich chyba aż tyle, by nie dało się ich znaleźć. W proponowanej nowej strukturze anglojęzycznej jest /platforms z tego co pamiętam, co już jak najbardziej klasyfikuje je do tego katalogu. Ale jak mówiłem, tu decyzję zostawiam Sebie. Nie wszystko musi być tak jak chcę. :P
Teksturę kratki mógłbym załatwić, jeśli takową mi na Mikołajowie/Popowicach zrobili, tylko czasu gdy światło jest mało. Może w weekend.
Mój kanał youtube

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: \\\"Czerwone perony\\\" podejście drugie
« Odpowiedź #17 dnia: 18 Listopada 2015, 21:59:18 »
Cytuj
Sam umieściłeś tam perony z TRSa.
Jedynie tekstury. Dobra, jest 2:1, niech będzie /peronowe :) Dodałem model płotka. Jest to elementem modelu, a teksturę wziąłem z katalogu /textures/plot_prety.tga (swoją drogą to był mój pierwszy kontakt z submodelami i hierarchią, poszło podejrzanie sprawnie i bez errorów...).
Mała architektura - ławeczki wymienione.

  Dodano: 19 Listopada 2015, 00:25:17
Powoli nabiera to kształtu -> http://eu07.pl/userfiles/8463/priv-pr_peron.PNG . Zmieniłem ławki, ustawiłem poprawnie na peronie 1k, zmieniłem nazewnictwo i wsadziłem do /peronowe, dodałem płotki (osobny prosty submodel box+2xplane, tekstura już była w Symulatorze). Kolejna wersja dopooglądania i sprawdzenia oczywiście: http://eu07.pl/userfiles/8463/priv-perony_nowe.7z   1.43 MB. Czekam na tablicę od @Stelego (przy okazji - wpis tekstury tablicy dać pod (p1) czy pod (p6)? A, i jeszcze ta kratka odpływowa, zrobi się...
« Ostatnia zmiana: 19 Listopada 2015, 00:25:43 wysłana przez macius5991 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Listopada 2015, 00:36:34 »
Jest i tablica. 660 poli, bez loda, repl jako p1 i Ciechanów w komplecie. ;) Wygląda w symku dobrze, ale nie wiem czy ustawiłem wygładzanie przy żebrach mocowań. I tak nikt nie zauważy, a trzeba iść spać.
http://eu07.pl/userfiles/23180/bugs-tablica.7z
Maćku, jak nie przenikające drzwi, to rozpikselowane gwiazdki. Nie po to Ra robił nocną czaszę by używać tej na promoscreenach. :P
« Ostatnia zmiana: 19 Listopada 2015, 00:39:31 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Listopada 2015, 01:45:42 »
Dzięki, wyszło oczywiście świetnie! Kolejna wersja, z dodanymi tablicami: http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-perony_nowe.7z   1.56 MB
« Ostatnia zmiana: 19 Listopada 2015, 02:09:50 wysłana przez macius5991 »

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #20 dnia: 19 Listopada 2015, 07:28:08 »
Co jest z ławką?

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1705
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 137
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #21 dnia: 19 Listopada 2015, 11:04:55 »
Wiem, że to offtop, ale przy tych eleganckich peronach ta paintowa tekstura podkładów woła o pomstę do nieba.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #22 dnia: 19 Listopada 2015, 13:15:31 »
Dorzuciłbym jeszcze w samym modelu plane z podsypką od strony toru, gdyż w takich miejscach nie ma trawy między torem a peronem. A nie każdy będzie ręcznie modelował podsypkę żeby dotykała peronu.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #23 dnia: 19 Listopada 2015, 15:12:21 »
Nie jest to konieczne, można to osiągnąć w bardzo prosty sposób przy tworzeniu scenerii: screen w załączniku i sceneria tutaj: http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-perony_nowe.7z   1.56 MB.

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 415
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 201
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #24 dnia: 19 Listopada 2015, 17:31:07 »
O ile brak filtrowania dla czerwonych krawędzi jest usprawiedliwiony i wygląda w porządku, to w przypadku kostki chodnikowej wygląda to fatalnie, tworzą się wzorki, jak tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=27437.0;attach=81561;image. Czy byłoby problemem wydzielenie samych krawędzi do innego submodelu tak, aby kostka mogła być filtrowana niezależnie?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #25 dnia: 19 Listopada 2015, 18:00:59 »
Może któryś z innych trybów filtrowania lepiej się spisze? Jeszcze 2-3 inne pikselują przy skalowaniu w dół.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 235
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #26 dnia: 19 Listopada 2015, 18:47:08 »
Plik 1k96w220m.t3d z paczki bugs-perony_nowe.7z (ktora wczoraj pobralem) ma 2 zduplikowane trojakty jakby co. Log w zalaczniku

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: \\\"Czerwone perony\\\" podejście drugie
« Odpowiedź #27 dnia: 19 Listopada 2015, 22:21:01 »
Czy wystarczy jak te trójkąty zlikwiduję w T3D w notatniku czy trzeba ich poszukać w 3dsMaxie?

  Dodano: 19 Listopada 2015, 22:30:07
Cytuj
Czy byłoby problemem wydzielenie samych krawędzi do innego submodelu tak, aby kostka mogła być filtrowana niezależnie?
Jest to do zrobienia oczywiście. Czyli kostka bez ingerencji w filtrowanie, a krawędź tak jak jest obecnie? W sumie będzie to poprawniejsze, bo nie jestem do końca pewien czy długość czerwonej płyty jest odpowiednia (a przy osobnym sumbodelu będzie można konkretnie wpisać jej długość) oraz wszystko będzie rozbite na 2-3 tekstury.
« Ostatnia zmiana: 19 Listopada 2015, 22:33:35 wysłana przez macius5991 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 235
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #28 dnia: 19 Listopada 2015, 22:38:30 »
Dobrze byloby miec zrodlo czyste. Dla symka wystarczy oczyscic samo t3d. Pamietaj o zmniejszeniu liczby verteksow przy NumVerts. Te trojkaty sa w submodelu barierki.

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 415
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 201
Odp: \"Czerwone perony\" podejście drugie
« Odpowiedź #29 dnia: 19 Listopada 2015, 22:50:59 »
kostka bez ingerencji w filtrowanie
Tak.
krawędź tak jak jest obecnie?
Jeśli dobrze rozumiem te opcje: http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_71#13._Dodane_dodatkowe_filtrowania_tekstur, to najlepiej byłoby %4.