Autor Wątek:  Quarkkmce2007, misja 2 - prawdopodobnie błąd w exe.  (Przeczytany 3320 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Quarkkmce2007, misja 2 - prawdopodobnie błąd w exe.
« dnia: 13 Listopada 2015, 22:46:25 »
Pociąg 1102, Koniewice - Skwarki.

W Dejawach Dolnych dostaję sygnał odjazdu w chwili zatrzymania się w peronach. Błąd, powinno minąć przynajmniej 30 sekund.

Stacja Pole, 5:11, mija planowa godzina odjazdu, mam wyjazd, kierpoć milczy. Po jakiś 2 minutach jazdy kierpoć daje "1102 gotów" - naturalnie jak następny semafor się otworzył (znany błąd w exe, ale można go dobrze testować właśnie na tej misji). Wyjazd z Wielkiego Kaca bez problemu, ale za chwilkę, na 14-tym kilometrze, SBL nr 142 wskazuje S1. Ewidentny błąd, tylko nie wiem gdzie, tym razem w scenerii, czy może w exe. Semafor ewidentnie błędnie wskazuje S1, wszystkie semafory za nim wskazują S2. S1 nie zmienia się po minięciu 5:30, o której to powinienem właśnie zatrzymywać się na kolejnej stacji Skwarki Fabryka. Nie mam rozkazu pisemnego na przejechanie obok S1 więc misja okazuje się nieprzejezdna, przynajmniej z oficjalną wersją exe z paczki.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Quarkkmce2007, misja 2 - prawdopodobnie błąd w exe.
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Listopada 2015, 23:08:55 »
Pomijając wciąż nękające błędy, to masz kłopot troszkę z rozwiązywaniem sytuacji. Skoro s1 jest na semaforze SBL, to wolno Ci minąć ten semafor i dojechać do następnego z V20km/h. Jazda na widoczność do następnego semafora SBL. Misja jakby nie było nadal przejezdna. A co do błędów to wytknę, że na niesławnych eventach event0, event1 i event2 podobno "wszystko się sypało", mimo dekady prac nad exe i wprowadzeniu (między innymi) odcinków izolowanych, nadal wszystko się sypie. Jak na dłoni widać, że nie chodzi o teoretyczne założenia, tylko o wykonanie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Quarkkmce2007, misja 2 - prawdopodobnie błąd w exe.
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Listopada 2015, 23:56:39 »
Może polecę, ale mam już dość tych tematów. Jesteś programistą. Jakbyś usiadł, to przynajmniej część umiałbyś poprawić. Mimo to co tydzień zakładasz wątek z błędami, które w połowie przypadków błędami nie są albo zostały już poprawione. Kto ma to poprawiać?
Tak, opóźniony pociąg dostaje odjazd zaraz po otwarciu drzwi. Dodaj zwłokę, najlepiej zależną od jakiegoś parametru w rozkładzie, to nie może być trudne.
Stanie gdy widzi S1 jest poprawione od dawna. Masz nowsze exeki. Dostosuj scenerię.
S1 na sblce to zapewne niedoróbka scenerii. Znajdź przyczynę.
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Quarkkmce2007, misja 2 - prawdopodobnie błąd w exe.
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Listopada 2015, 00:11:57 »
Jak będę miał czas, to będę poprawiać, a nie zgłaszać. Stele, nie irytuj się proszę, wiesz jak ludzie mają z czasem. To raz. Dwa - najwięcej czasu zajmuje zrobienie sobie środowiska do zbudowania exe i rozpracowanie co gdzie jest. Jak ktoś już to zrobił, to diagnozowanie i poprawianie błędów idzie szybko. Być może dla kogoś to 10 minut roboty, dla mnie - potrzebowałbym ze 2 dni, których, z braku wolnego nie mam. Jak mam 2h wolnego, to sobie przejadę misję. I to jest jedyna słuszna opcja, inaczej bym się zajechał pracą. Szczególnie będąc programistą muszę od tego odpoczywać.

Ale właśnie kończę okres wypowiedzenia w toksycznej robocie. Potem robię sobie urlopik, a potem mam pracę, którą lubię, bez orki po nocach i w weekendy, więc z pewnością znajdę czas żeby pomóc bardziej. Na razie niestety mogę tylko testować, tylko na tyle mi starcza czasu i energii.

A tak na marginesie, to Grzegorz to chyba już poprawił, wydaje mi się, że z jego .exe tego problemu nie ma, więc wystarczy, żeby druga osoba przejechała sobie tę misję na jego .exe i pewnie okaże się, że jego poprawki załatwiają sprawę. Jutro sam przejadę, ale ktoś by przejechał wcześniej to byśmy wiedzieli wcześniej ;)

No i dalej to kwestia paczki całościowej, to już kwestia dla ludzi, którzy mają dostępy. Jeśli wersja Grzegorza ma ten błąd poprawiony (a zostanie potwierdzone, że to istotnie błąd) - mogę tylko grzecznie poprosić o wrzucenie jego .exe do paczki jako jakiś patch - tak, żeby wersja poprawna nie była dostępna tylko dla developerów i geeków, ale również zwykłych użytkowników symka.

Wiem, że Grzegorz pracuje nad bardziej zaawansowanymi poprawkami do exe, więc te prace mogą potrwać jeszcze długo, ale ta wersja, którą od niego zgrałem poprawiała podobny błąd kierpocia w mojej własnej misji (a nie wykryłem w niej innych, nowych błędów). Powodem napisania tego posta była propozycja, żeby jeszcze ktoś poza mną to przejechał, żeby sprawdzić czy u niego to także się tak zachowuje.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Quarkkmce2007, misja 2 - prawdopodobnie błąd w exe.
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Listopada 2015, 00:39:09 »
Przepraszam, ale momentami człowieka nosi. Ja mam dość jazdy, może z godzinkę w tygodniu pojeżdżę i zazwyczaj wyłączam symka po trzech posterunkach. Wolę tworzyć. :) Postawienie środowiska zajęło mi kilkanaście minut. Ogarnięcie, dlaczego mi się nie kompiluje, jakieś dwa miesiące. W tym czasie obejrzałem sobie kod głównie z punktu widzenia parserów charakterystyk. Póki co próbowałem poprawić dwie rzeczy, bez rezultatu, choć w jednej mam koncepcję. O programowaniu wiem tyle, co mnie w szkole nauczyli, czyli niewiele.
Z dostępem jest ten problem, że administrację nam wywiało i nie ma komu nadawać. Repozytorium danych i kodu źródłowego masz do wglądu jako szary użytkownik jednak. Rangowi też powinni przechodzić ścieżkę publikacji.
472 jest dostępne publicznie na warsztacie. Mogę wrzucić na repo, będzie w daily, ale zasadniczo autor powinien wrzucić do publikacji, jeśli ma taką wolę. 473 musi być przetestowane pierwej porządnie.
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Quarkkmce2007, misja 2 - prawdopodobnie błąd w exe.
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Listopada 2015, 08:39:06 »
Ogólnie 472 i 472p nadaje się do publikacji tylko po prostu nie chce mi się tego robić ;)
473 wprowadziło prawdopodobnie jakieś błędy w obsłudze semaforów manewrowych, które muszę dopiero wykminić.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es