Może nie największy diesel do rozruchu, ale 24V ma SM03. Na lokomotywach ET22/EU07 i pochodnych baterie mają znamionową wartość napięcia 90V, a stanowi je 12 oddzielnych ogniw zasadowych każde po 7.5V.
Co to jazdy z przetwornicą czy bez ( w Maszynie można jeździć bez lokomotywami mającymi sprężarki po stronie WN ), w realu zasadniczo jazda z wyłączonymi przetwornicami jest zabroniona ze względu na chłodzenie silników, można przy jeździe bez pociągu na krótkim odcinku wyłączyć przetwornice ( zabronione to jest w warunkach zimowych, szczególnie przy opadach drobnego sypkiego śniegu i występowaniu zamieci ). Przy prowadzeniu pociągu do 2000-2100t lokomotywą ET41 bywa praktykowane przez maszynistów wyłączanie z pracy członu sterującego w celu poprawy komfortu pracy ( brak pracy urządzeń oznacza ciszę ). Na ET41 wyłączenie członu sterującego z pracy nie doprowadzi do wyładowania baterii mimo braku pracy przetwornicy, gdyż wystarczy na członie pracującym sterowanym podeprzeć stycznik SZ1 i dopóki w cylindrach lokomotywy ciśnienie będzie niższe niż 2 atm., będzie zapewnione ładowanie baterii z przetwornicy członu sterowanego.