Autor Wątek:  Nowa trasa  (Przeczytany 14303 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin E2rD

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
    • http://ag.bocznica.org/
  • Otrzymane polubienia: 2
Nowa trasa
« dnia: 01 Lipca 2003, 19:00:44 »
Witam.
Jestem w trakcie tworzenia nowej trasy .W tej chwili gotowy jest odcinek Gdynia Główna Osobowa ---> Żukowo Wschodnie --->Gdynia Główna Osobowa.Trasa zacząłem robić w połowie maja , dziś jest 1 lipca i końca prac nie widać :).Głównym atutem trasy jest układ torów zgody z rzeczywistością i ustawienie semaforów,wskaźników itp. - też tak,jak ma to miejsce w rzeczywistości.Cały ten odcinek przebyłem kilkakrotnie rowerem i na nogach ,stąpając niemalże po każdym podkładzie ;).Chyba nie muszę pisać ,jak wielki potenciał niesie w sobie Gdynia Główna Osobowa - pomysłów jest całą masa.Obecnie planuje przedłużenie torów SKM i dalekobieżnych z Gdyni do Sopotu (teraz kończą się kawałek za Wzgórzem Św.Maksymiliana).Do zrobienia jest jeszcze masa rzeczy.To co widać na screenach to oczywiście prowizorka :).
To może tyle prozą,teraz pojadę wierszem:
-zaczynając prace wiedziałem o zmianie endżinu,o edytorze itp itd... Czy jest sens kontynuować to co zacząłem? (GMAX) - tu mała dygresja:echh gdyby tak włożyć wysiłek wkładany w powstanie edytora w stworzenie lepszych skryptów,czy nie można było obrać takiej drogi? Myślę,że wiele osób (oprócz Dżyszli oczywiście :)) opanowało by sztukę robienia tras,wystarczył by tylko dobry przewodnik...
-czy rozwój skryptów został całkowicie zarzucony(szczególnie chodzi mi o GMAX'a,którego skrypty są uboższe)
-szukam osób chętnych do pomocy w tworzeniu trasy-wszelka pomoc mile widziana.O wiele przyjemniej będzie jeździło sie po naprawdę istniejących torach,niż po wyimaginowanych (z całym szacunkiem dla Quarka,Maćka i innych osób).
-czy jest ktoś chętny,kto podiął by się elektryfikacji trasy (na razie na odcinku Gdynia Wzgórze Maksymiliana - Gdynia Główna Osobowa)??? (GMAX)
-mam jeszcze wiele pytań i przemyśleń,ale na razie się wstrzymuje , zobacze ,czy będzie jakiś odzew.



Tu macie pare obrazków:
http://he2rd.w.interia.pl/gfx/szot1.jpg <--Gdynia Główna Osobowa
http://he2rd.w.interia.pl/gfx/szot2.jpg <--Gdynia Wielki Kack
http://he2rd.w.interia.pl/gfx/szot3.jpg <--Okolice Wzgórza Św.Maksymiliana (w oddali widać przystanek SKM)

[%sig%]

Offline lukaszqx

  • Wiadomości: 85
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Lipca 2003, 19:32:19 »
Ze zrzutów ekranu to super trasa!
Ile ma KM ?

[%sig%]
Pozdrowiam

MAteusz

  • Gość
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Lipca 2003, 20:04:35 »
super to wygląda ;)

[%sig%]

Offline lkk

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Lipca 2003, 23:18:49 »
Witaj,

Zapewne każdy doskonale już zna trasę quarkmce, więc informacja o nowej i to doskonale się zapowiadającej trasie z całą pewnością czytelników forum zelektryzowała. Jednakże pewien zawód wywołuje fakt, że rozbudziłeś screenshot'ami nasze apetyty, a nie udostępniłeś chodźby na wpół działającej scenerii...

Mam nadzieję, że w niedługim czasie będzie można ją pobrać i przetestować.

Pozdrawiam serdecznie, lkk

[%sig%]

Offline koltom

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
    • http://www.koltom.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Lipca 2003, 00:58:14 »
Swietnie to wyglada!
Wydaje mi sie ze nie uzyles na teksturze trawy filtra ucw map, albo nie podzieliles parametrow L/W/H przez 3. Jesli tak zrobiles, a mnie sie tylko wydaje ze nie (moze uzyles innej tekstury niz grassdarkgreen2) to prosze zignoruj to:

Moge Ci tylko jedno poradzic - gdy robisz trawe to musisz uzyc filtra UVW map i podzielic paramatry wielkosci tej calej oteksturowanej przestrzeni przez 3.

Mczapkie lub Pozdze ( nie pamietam :( mi tak kiedys poradzil:  (cytat:)

Treba po oteksturowaniu terenu zaznaczyć go i przejść do zakładki edycyjnei czyli naciśnąć drugą ikonę od prawej z grupy ikon po prawej (takie niebieskie coś, nazwa się modify) Tam wybrać z listy modyfikator o nazwie UVW Map zaznaczyć odpowiednio planar albo box i dobrać wartości U title V title i W title wartości te mają być wielokrotnością długości podanych w trzech okienkach .Czyli jak przyjmujesz że dany wycinek tekstury pokrywa teren 3x3m i w okienkach masz napisane

Lenght 300m
Widht 500m
Height 27m

to musisz przyjąć

U title 100,0
V title 166,666
W title 9,0

tamte okienka koło których są flip ja nie zaznacza i jest O.K.

Trawa po tym od razu lepiej wyglada - mozesz to zobaczyc na moich dwoch (pierwszych) trasach testowych, oczywiscie na stronie: <http://www.mkatalog.prv.pl>

Mialbym do Ciebie prosbe - W jaki sposob robisz te znaki z nazwami miejscowosci np. Gdynia Wielki Kack (na 2-gim screenie) ??
Miem, ze trzeba robic to w 3ds albo w gmax, juz edytowalem modele, ale swoich jeszcze nie robilem i nie miem czy bede umial. Moglbys mi wyslac zrodla tego znaku w 3ds (lub w gmax - mam nadzieje ze max 5 obsluguje gmax'a ) ??

[%sig%]
(@OOOO)=======|

S2 dla wszystkich !

Offline koltom

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
    • http://www.koltom.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Lipca 2003, 01:04:46 »
Zapomnialem czegos dodac do poprzedniej wiadomosci:
W jaki sposob robiles plany ukladow torow/zwrotnic/budynkow - mierzyles wszystko, czy tylko tak "na oko" ??
A moze korzystales z planow stacyjnych i szlakowych PKP ??

[%sig%]
(@OOOO)=======|

S2 dla wszystkich !

Offline Marcin E2rD

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
    • http://ag.bocznica.org/
  • Otrzymane polubienia: 2
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Lipca 2003, 10:29:50 »
Na początek może sprecyzuje to ,co sam napisałem :

Trasa wygląda następująco:
Gdynia Główna Osobowa ->Gdynia Wielki Kack ->Gdańsk Osowa ->Rębiechowo ->Pępowo Kartuskie ->Żukowo Wschodnie oraz SKM Gdynia Główna Osobowa ->Gdynia Wzgórze Św.Maksymiliana ;).Z tego co napisałem można było odnieść wrażenie,że z Gdyni jedziemy od razu do Żukowa :).


Co do wyglądu-na razie najważniejsze  jest położenie torów,reszta to naprawde prowizorka.Tablice z nazwą miejscowości to naprawdę nic trudnego.O ile pamięć mnie nie myli,Maciek pisał coś o zrobieniu modelu takiej uniwersalnej tablicy.Co do trawy : nie wiem o co chodzi z tym dzieleniem przez 3,ale wiem jak nakłada się ją na teren.To co widać na screenie to jest robione "na szybko" i "byle było".
Robiąc trase korzystam z map i z wizyt w terenie :) Ehh mówię ci-wędrówka z Żukowa do Rębiechowa to prawdziwe wyzwanie :).

[%sig%]

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Lipca 2003, 14:05:28 »
Na wstepie chcialem pogratulowac podejscia do tematu.
Nie da sie zrobic porzadnej trasy bez zwiedzenia jej
gruntownie. No i cieszy to ze jak piszesz,
uklady torowe sa realistyczne - to jest najwazniejsze.
Wiadomo ze nie da rady wszystkich budynkow uwzglednic,
zwlaszcza cywilnych bo to bylyby miliony tekstur i modeli,
ale tory i sygnaly to esencja symulacji kolejowej ;-)

Jesli chodzi nowy engine, to mysle ze bedzie jakis konwerter
ze starego formatu - ale to pytanie do tworcy edytora (Wadim?).
Zreszta taki konwerter mozna zrobic albo za pomoca
skryptow gmax/3dsmax, albo z formatu tekstowego scn,
albo tworca edytora zrobi mozliwosc wczytywania - nie wiem
co latwiej i wygodniej.

Trasa zapowiada sie ciekawie, mam nadzieje ze przedluzysz
kiedys do Koscierzyny bo to piekny odcinek,
acha jesli jestes na liscie edycyjnej to dostales model
To ksztaltowej - przyda sie do Wielkiego Kacka ;-)

Co do wysilku wkladanego w skrypty - problem w tym, ze
gmax ma ograniczenia (duze pliki trzeba eksportowac
na raty), a 3dsmax jak wiadomo kosztuje olbrzymie pieniadze.
Taki natywny edytor z pewnoscia przysporzyłby trasopisaczy,
aczkolwiek calkowity rozbrat z programami 3d nie jest mozliwy -
w czyms trzeba modele 3D np. budynkow przeciez robic.
No i jeszcze jedna rzecz - w takim natywnym edytorze mozna
wiecej pokazac niz tylko linie symbolizujace tory itp.

Co do uniwersalnych tablic - tak, planuje takie cos, ale nie mam
kolejowych fontow, pisalem juz o tym. Widze ze zrobiles takie
napisy, moze zrobilbys teksture ze wszystkimi literami, cyframi
oraz niektorymi znakami . , /
to nie trzeba by robic osobnego modelu i tekstury dla kazdej tablicy.

Pozdr,
MC

[%sig%]

Offline koltom

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
    • http://www.koltom.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Lipca 2003, 14:30:30 »
Jesli dobrze rozumiem edytor bedzie w engine symulatora, czy tak ?
Chodzi mi o to czy bedzie on calkowicie graficzny, tzn. np. wstawiam tor i widze tor taki jaki on jest a nie tylko schematyczna niebieska linie.

Jesli chodzi o tablice z nazwami miejscowosci - moze ktos ma gotowa taka przykladowa tablice, bo ja naprawde nie wiem jak sie do tego zabrac, a moze ktos moze mi w prosty sposob powiedziec jak ja zrobic - bo ja umalbym tylko wstawic prostokat z jakas tekstura, nie wiem czy nawet to mi wyjdzie :)

A jesli chodzi o fonty "kolejowe" - przeciez wiekszosc tablic byla robiona recznie, litery byly malowane pedzlem, totez musily byc najprostsze, mysle ze spokojnie moze byc do tego Arial, ale mozna zrobic wiecej takich tekstur z innymi czcionkami.
Chetnie bym taka tablice zrobil tylko nie wiem jak zrobic by rozgraniczyc poszczegolne litery, chyba sie to robi przez maske, ale nie mam o tym zielonego pojecia :(

[%sig%]
(@OOOO)=======|

S2 dla wszystkich !

Offline Daniel

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Lipca 2003, 20:35:34 »
ssreeny nie dzialają podana strrona nie isatnieje.Kestem mk z gdyni mieszkam niedaleko tej trasy a chcialbym zobaczyć twoją robotke bardzoi sie ciesze że ktośą sie wzioł za trasy gdyńsko-kaszubskie gdybyś mogł mi przesłaś screeny na fleczex@wp.pl był bym wdzięczny gratuluje i zycze dalszych postępow prac i powodzenia~!!!!!1

[%sig%]
flecz

Offline Daniel

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Lipca 2003, 10:13:04 »
Cześć jestem rodowitym mieszkańcem Gdyni i mieszkam blisko dworca pkp. W dodatku jestem MK i waidomośc o trasie mie doporowadzila do szoku.Jestem zadowolony z tego że ktos sie wizoł zza kaszubskie trasy.Mam pytanie czy jesteś gdynianinem?zycze ci wielu postępow w pracy i by była żecziwistą trasą trylko wirytualną.jak nie znasz otoczenia w koło dworca pkp Gfdynia to mozesz mie ocoś zapytać moze bede wiedziakl może nie!!Pozdrowienia!

[%sig%]
flecz

Offline MIchał

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Lipca 2003, 12:59:29 »
Jestem pod wrażeniem trasy są super .  Chętnie bym pomógł ale za dużo nie wiem o grafice ponieważ 2 tygodnie temu wgrałem gmaxa  a pozatym robię jeszcze swoją stronę internetową  
Pozdrowienia
MIchał

Offline MIchał

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Lipca 2003, 13:05:13 »
Jestem pod wrażeniem trasy są super . CHetnie bym pomugł ale nie znam się  za bardzo na grafice ponieważ gmaxa wgrałem sobie 2 tygodnie temu . ap pozatym muszę jeszcze dokonczyć swoją stronę internetową
Pozdrowienia
MIchał

Offline Marcin E2rD

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
    • http://ag.bocznica.org/
  • Otrzymane polubienia: 2
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Lipca 2003, 13:33:28 »
Witam.
Ja też jestm rodowitym Gdynianinem.Dzięki za życzenia,ale wiesz - bardziej przydała by się jakaś konkretna pomoc.Chociaż prawde mówiąc ostatnio robota stoi - sam widzisz jakie upały,nic sie człowiekowi nie chce :) . Ostatnio tylko rower i morze :) . Cieszę się,ze sie odezwałeś,mam nadzieje,że dojdzie do owocnej współpracy.Napisz może w czym jesteś dobry,czym , o ile wogóle miałbyś chęć,mógłbyś sie zająć. Na razie to tyle. Pozdrawiam z Gdyni - ufff jak gorąco...

[%sig%]

Offline MIchał

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Lipca 2003, 16:49:38 »
Do E2rd jestem zachwycony trasy są świetne . Chętnie bym pomógł ale nie znam sie za wiele na grafice poniwaz gmaxa wgrałem sobie 2 tygodnie temua pozatym muszę jeszcze dokończyć swoją stronę internetową    . Właśnie mam problemy ze skryptami nie wiem gdzie je skopiować i jak je włączyć

[%sig%]

Offline holo_b

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • http://www.kazhol.z.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Lipca 2003, 08:45:34 »
E2rd - ja także jestem z Gdyni i się troche na grafice znam. Jak by co to wal na majla do mnie holo_b@wp.pl albo na GG:4000580

[%sig%]
to pisałem ja:
holo_b

Offline Marcin E2rD

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
    • http://ag.bocznica.org/
  • Otrzymane polubienia: 2
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Lipca 2003, 11:39:56 »
holo - trzymam kciuki ;)

[%sig%]

Offline holo_b

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • http://www.kazhol.z.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Sierpnia 2003, 22:40:14 »
Marcin zgłoś się pilnie do mnie.

[%sig%]
to pisałem ja:
holo_b

Offline Marcin E2rD

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
    • http://ag.bocznica.org/
  • Otrzymane polubienia: 2
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Sierpnia 2003, 12:20:10 »
Zgłaszam się!

słucham....

[%sig%]

Offline holo_b

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • http://www.kazhol.z.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Sierpnia 2003, 20:05:27 »
zechciej się zgłosić do mnie lub do Ola przy użyciu Gadu Gadu

[%sig%]
to pisałem ja:
holo_b

Offline lukaszqx

  • Wiadomości: 85
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Sierpnia 2003, 17:19:24 »
witam.
Mam pytanie kiedy pojawi się ta trasa jeśli to nie jest tajemnicą.

[%sig%]
Pozdrowiam

Offline Daniel

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Nowa trasa
« Odpowiedź #21 dnia: 19 Września 2003, 17:55:29 »
hallo Marcin.Potrzebujesz jakiś ważnych rzeczy
????.Może bede coś wiedział.a tk wogle masz gg??.

[%sig%]
flecz

Offline dj_awj

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
    • http://www.kol.za.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
dalej
« Odpowiedź #22 dnia: 19 Marca 2004, 15:35:32 »
czy morzna zrobić tą scenerie
 do koszalina
mk_Gryf
Reaktywacja Koszalińskiej Wąskotorówki
www.waskotorowka.koszalin.pl
[you]

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowa trasa
« Odpowiedź #23 dnia: 19 Marca 2004, 15:57:14 »
Wszystko można ale..... nie przez "rz"

jak zrobisz to będzie zrobione i na pewno nikt sie tu za to nie obrazi
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline Tetryk

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowa trasa
« Odpowiedź #24 dnia: 19 Czerwca 2004, 07:12:44 »
Niezła trasa ,fajnie jest zrobione przemieszczenie torów co tu duzo gadac trzeba pierwszo się po niej przejechać!
"Życie jest szare i nudne":(
PROUD_AGAIN