Autor Wątek:  Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.  (Przeczytany 10140 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ObelixPL

  • Wiadomości: 12
  • Bez Boga ani do proga.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« dnia: 10 Sierpnia 2015, 19:41:10 »
Witajcie. Jestem tu po raz pierwszy. Na MaSzynie jeżdżę już od około 2 lat. Jednak jestem absolutnie zielony pod względem programowania tras i ruchu samochodów. Jeśli chodzi o samochody, to chodzi mi zwłaszcza o te, które zatrzymywałyby się przed przejazdami kolejowymi i oby było ich możliwie jak najwięcej. Największą frajdą dla mnie od małego dziecka było jechać długim pociągiem, a przed szlabanami mieć niezły "połów" samochodów.
Przy okazji jeszcze: można byłoby nieco zwiększyć szerokość dróg dla samochodów w scenerii Bałtyk. Jeżeli się spotkają ze sobą np. autobus z ciężarówką, symulator traktuje zaistniałą sytuację jako "wypadek" i droga jest zablokowana. Żaden wówczas samochód, który dojedzie do tego miejsca wypadku, nie pojedzie dalej. Nie ma więc mowy aby za jakiś czas znów stanął pod szlabanem.
Proponuję więc, aby więc, aby na trasach Drawinowo oraz l61+l144 również poszerzyć nieco drogi dla samochodów, aby zabezpieczyć się przed podobnymi sytuacjami z trasy Bałtyk.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam - ObelixPL

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Sierpnia 2015, 19:58:21 »
Jest poważny problem z samochodami. Od jakiegoś czasu mamy możliwość tworzenia skrzyżowań, ale powodują one wypadanie aut z trajektorii i błędy w skanowaniu przejazdów. Na Bałtyku zrobiłem skrzyżowania i nie wiem czy w PC nie wyłączyłem aut przez ten problem. Jak ci to przeszkadza, to jedynie mogę zasugerować "odzielenienie" się w temacie ruchu samochodów. Poszerzenie dróg to nie problem, gorzej z usuwaniem obiektów, które po tej operacji wylądują w skrajni drogi.
Mój kanał youtube

Offline ObelixPL

  • Wiadomości: 12
  • Bez Boga ani do proga.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Sierpnia 2015, 17:11:00 »
Witaj, Stele.
Przejechałem się dziś ponownie na trasie Bałtyk - pierwsza lepsza trasa. Jest to Bałtyk latem, gdzie luzak jedzie po Mewę do Alakowic. Moje obserwacje są następujące:
Etap I - luzak z Bałtyku do Alakowic:
1) Przy starcie złapałem już jeden samochód pod szlabanem (fotografia w załączeniu).
2) Przed wjazdem do Alakowic na szlabanie udało mi się złowić z lewej strony autobus (fotografii nie zrobiłem).
Etap II - podłączenie luzaka do Mewy:
1) Zezwolenie na wyjazd na semaforze; jadę, ale szlaban w Alakowicach jest otwarty. Jestem jakieś kilkanaście, czy kilkadziesiąt metrów przed szlabanem, a tu mi śmignął samochód przez przejazd (fotografii nie zrobiłem).
2) Dojeżdżam do Bałtyku - szlaban otwarty.
3) Dojeżdżam do Całkowa - szlaban zamknięty (2,2 - 2,3 km), samochody stoją (fotografia w załączeniu).
4) Pociąg skończył bieg w Bałtyku Miasto, ale cały czas szlaban w Całkowie jest zamknięty (fotografia w załączeniu).
Oprócz tego chciałbym przypomnieć również o wspomnianej wcześniej przeze mnie "kraksie" samochodów na drodze. Dziś miała miejsce na drodze na prawo od przejazdu w Bałtyku Miasto na 6,5 - 6,6 km, patrząc od strony wjazdu do Bałtyku Miasto z Całkowa (fotografia w załączeniu). Te kraksy za każdym razem są zupełnie gdzie indziej. Może też i dlatego, że jeździłem też na trasie Bałtyk w wersji zimowej.

A tak jeszcze raz o trasach Drawinowo oraz l61+l144 - czy naprawdę jest aż taki problem z dodaniem poruszających się samochodów, aby zatrzymywały się przed szlabanami?
Pozdrawiam i dołączam również plik log.txt.
Pozdrawiam - ObelixPL

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Sierpnia 2015, 17:32:37 »
Na Bałtyku dodałem skrzyżowania i zmieniałem skrypty zamykające. Wybacz, ale nie mam siły do tego wracać nawet jak coś nie działa. Auta na skrzyżowaniach skręcają losowo, więc zablokować mogą się w różnych miejscach. Trzeba by sprawdzić ile najszersza ciężarówka ma i poszerzyć drogi. Jak pisałem to żaden problem, ale całą estetykę obiektów przy drogach szlag trafi. Możesz sobie to zrobić w notatniku w kilkanaście sekund tworząc wyrażenie regularne łapiące szerokość drogi i ustawiające ją na wystarczającą dla mijanki. Łyknie to jednak wszystko, a chyba nie wszystko jest włączone do sieci po której poruszają się auta. Dróżki dla pieszych starałem się robić osobno, choć przypominam sobie o jednym miejscu, gdzie się pomyliłem i włączyłem takową do skrzyżowania. Nie wiem czy ktoś tego jednak już nie poprawił.
Szlabany na bałtyku w większości miejsc działają na zasadzie licznika wagonów. Chętnych do testów algorytmu (jest zastosowany tylko na tej scenerii) nie było. Moglibyśmy to ogarnąć, ale musiałbyś zrozumieć jak on działa i ogólne podstawy pisania eventów, bo potrzebowałbym ID i stan komórek pamięci wadliwych przejazdów oraz listę pojazdów na odcinku między licznikami. Może jest błąd koncepcyjny, a może tylko gdzieś czujki zabrakło albo jakiegoś zerowania po sterowaniu ręcznym przez dyżurnego (gdy przejazd jest zaraz za stacją to jego kontrola jest podpięta pod wjazdy/wyjazdy a nie przejazd pociągu).
Jak jesteś zainteresowany, to mogę poszukać gdzie opisywałem swój algorytm oraz zacytować inne z devsowego wątku. Nie jest to jakieś skomplikowane algorytmicznie, ale wymaga dodania do kilku (nastu) zdarzeń do torów w odpowiedniej orientacji i komórek w dobrych współrzędnych, wszystko ręcznie w notatniku, bo automaty w wielu sytuacjach nie dają rady, więc łatwo o pomyłkę. Przykładowo na Całkowie wszystkie komórki punktu zatrzymania auta były odwrócone o 190 st co wyszło dopiero po kilku miesiącach.
Mój kanał youtube

Offline ObelixPL

  • Wiadomości: 12
  • Bez Boga ani do proga.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Sierpnia 2015, 20:57:29 »
Stele, jak pisałem wcześniej, nic nie wiem na temat programowania. Powiedz mi zatem, jak się nazywa plik z drogami dla samochodów na trasie Bałtyk i jak się definiuje te drogi, a głównie chodzi mi o parametr szerokość drogi. Chciałbym sobie to sam zamienić przy Twojej pomocy. Podaj mi, proszę, to wyrażenie regularne łapiące szerokość drogi i wytłumacz mi na przykładzie, jaki parametr do czego służy.
Powiedz mi także, gdzie szukać szerokości samochodów np. ciężarówek? Po odpaleniu programu głównego, gdy wybieram kartę "Składy" i np. te ciężarówki, żadnych danych nie mam na ich temat, takich jak: masa długość itp. (fotografia w załączeniu). Nawet gdy się zagłębiłem na podkarcie "Charakterystyka" karty "Tabor posiadany", również mam same zera.

Zainteresowany jestem również, jak dopisać dodatkowe elementy sterujące zamykaniem się i otwieraniem szlabanów dla poszczególnych torów. Jak to zrobić, skoro zapisy w pliku tekstowym nic mi nie mówią.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam - ObelixPL

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Sierpnia 2015, 21:56:47 »
No to pora to zmienić. Przeczytaj sobie scenery.doc, dokumentację do eventgeneratora SKP i wiki Ra. Skrypt przejazd_n-tor_katA_sterowanie.inc zastosowany na bałtyku skomentowałem jak tylko się dało. Otwórz sobie plik scn scenerii, popatrz po nazwach includów. Nie musisz nawet patrzeć do zawartości by znaleźć drogi. Który parametr jest szerokością znajdziesz w scenery.doc. Wyrażenie regularne musi zawierać szerokość jako zmienną i jakieś stały element do wyłapywania składni. Tu chyba wsp. tarcia jest stały, więc stworzyłbym coś w stylu " \d 0.85 " > " nowa_szerokość 0.85 ". Dla bezpieczeństwa można dodać częstotliwość stukotu i nacisk, bo chyba też są takie same dla wszystkich dróg.
Jak Rainsted nie łapie, to otwierasz .fiz danego pojazdu (dynamic/road/). Wymiary są podpisane. Angielski mam nadzieję jako tako znasz.
Ogarnij jak przypisać komórkę pamięci do trajektorii oraz wywołać zdarzenie przejechaniem pojazdu przez odcinek trajektorii na podstawie wyżej wymienionej dokumentacji i opisów w incach przejazdów to ewentualnie dopowiem jak coś będzie niejasne, choć moim zdaniem wszystko tam jest w komentarzach. Nie pisz "naucz mnie programować" bo tak się nie da. Do tego trzeba dojść samemu.
Mój kanał youtube

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Sierpnia 2015, 22:01:44 »
Dygresja- to nie jest programowanie. :)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Sierpnia 2015, 05:07:33 »
A moja jest taka, ze to jak najbardziej jest programowanie (programuje sie zachowanie AI w jezyku skryptowym MaSzyny).

Offline ObelixPL

  • Wiadomości: 12
  • Bez Boga ani do proga.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Sierpnia 2015, 22:00:32 »
Stele, powiedz mi jeszcze, czy
Cytuj
dokumentacja do eventgeneratora SKP i wiki Ra
oraz
Cytuj
scenery.doc,
o których mi wspominałeś, to jedno i to samo? A jeżeli nie, to powiedz mi, gdzie dostępna jest w internecie
Cytuj
dokumentacja do eventgeneratora SKP i wiki Ra.
Może dziwisz się, dlaczego o to pytam? A mianowicie dlatego, że np. przykładowy wpis dla drogi samochodowej w Bałtyku ma następujący wpis:
node 1000 0 road238 track road 100.0 5.0 0.85 -1 15 0 flat vis
 asphaltgray1 6.0 asphaltgray1 0.2 0.2 0.5
2426.98 6.05 -7234.87 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
2525.97 6.5 -7249.08 0.0 //point 2
0
endtrack
a w Scenery.doc nie ma żadnej informacji o składni "node... track road", zakończonym wyrażeniem "flat vis". Z tego co widzę tam, że ten scenery.doc:
Cytuj
Utworzony: 06.04.2002, 23:39:00, McZapkie
Zmodyfikowany: 06.03.2003, 15:02:00, McZapkie
i być może jest nieaktualny. A jak wspominałem Ci wcześniej, nic nie potrafię programować.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Pozdrawiam - ObelixPL

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Sierpnia 2015, 22:12:58 »
Co prawda nie jestem Stele, ale odpowiem.
Nie, nie jest to to samo. Wiki Ra jest pod adresem http://rainsted.com/pl, tam też znajdziesz treść Scenery.doc. A dokumentacja eventgeneratora jest najprawdopodobniej tam, gdzie eventgenerator, czyli w "programach na potrzeby symulatora" w folderze z MaSzyną (o ile nic się nie zmieniło).

  Dodano: 13 Sierpnia 2015, 22:16:23
Tu jest szczegółowy opis "node... track":
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc/node_track
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2015, 22:16:23 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Sierpnia 2015, 22:38:16 »
Nie, w programach na potrzeby symulatora masz event generator i tam jest pdf trochę przystępniej objaśniający zasady pisania skryptów do maszyny.
Było to gdzieś rozpisane wraz z instrukcją robieniach chodników, ale znaleźć nie mogę, to wypiszę:
road długość_odcinka szerokość wsp_tarcia powtarzanie_stukotu dop_nacisk flaga_uszkodzeń środowisko widoczność
tex_jezdni powtarzanie_tex tex_chodnika/pobocza wymiary pobocza/chodnika
Dalej jak dla toru.
W wymiarach pierwsza wartość oznacza wysokość pobocza (dla dodatnich) lub chodnika (dla ujemnych) co wpływa na dalszy sposób interpretacji. Dla pobocza po prawdzie nie pamiętam co dalsze parametry znaczyły. Trzeba by poeksperymentować. Dla chodnika były to szerokości lewego i prawego (prawy i lewy względem orientacji odcinka p1 p2m, więc trzeba zachować zgodność przy tworzeniu jak są różne chodniki).
Dokumentacja na wiki jest względnie aktualna. Niestety lepszej nie mamy i to jest największą bolączką symulatora. Nie mamy jednak nawet gotowej platformy jakby ktoś chciał ją tworzyć.
Mój kanał youtube

Offline ObelixPL

  • Wiadomości: 12
  • Bez Boga ani do proga.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Listopada 2015, 20:43:54 »
Dzięki Wam wszystkim za pomoc i przepraszam, że aż tak długo zwlekałem z podziękowaniami. Dopisałem sobie w wyżej wymienionych kopiach pliki aut do tych tras i do Tarniowa. Lepiej lub gorzej, ale działają mi. Jeżeli zaś będę miał na drogach zbyt dużo samochodów, (a ja jeszcze od dziecka mam skłonność do frajdy, gdy chociaż z jednej strony przejazdu uzbiera się spora liczba samochodów) symulator będzie mi się zacinał - poniżej 7 FPS. Oryginały bez samochodów śmigają mi płynnie przy załączonym trybie "samolotu".

PS. Powiedzcie mi, proszę, jak stworzyć paczki całościowe w kilku lub jednym kliknięciu korzystając tylko z symulatora Rainsted MaSzyny? Chcąc zachować oryginalne scenery, na kopiach poprawiłem po swojemu.
Czekam na odpowiedź i już od razu dziękuję za pomoc, życząc Wam wszystkim przy okazji już teraz błogosławionych Świąt Bożego Narodzenia, błogosławieństwa Bożego w każdym dniu Starego 2015 i nadchodzącego Nowego 2016 roku i w kolejnych latach.
Niech Bóg będzie z Wami. Pokój.
Pozdrawiam - ObelixPL

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Listopada 2015, 00:50:54 »
Wydziale paczek calosciowych poświęca na zlozenie paczki nawet do dwóch lat. Rainsted to tylko starter w którym nie można zlozyc paczki i to jeszcze paru kliknieciami. Zawarte w nim jest edytor scenerii, ale nie jest skończony, a jego użytkowanie jest problematyczne.Nie piszesznic o swoich poprawkach, wiec nie jesteśmy w stanie pomoc jak zestawić paczkę, nie wiedząc co chcesz osiągnąć. Czy jesteś księdzem?

Offline ObelixPL

  • Wiadomości: 12
  • Bez Boga ani do proga.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Listopada 2015, 17:50:30 »
Krzysiu, chciałbym mieć po prostu kopię zapasową z moimi poprawkami, aby nie stracić moich poprawek np. na oryginalnych plikach sterowania przejazdami, zrobiwszy sobie wcześniej kopię z oryginału.
Pozdrawiam. Z Bogiem.
Pozdrawiam - ObelixPL

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Listopada 2015, 20:45:16 »
Tak do końca to nie wiem jak doradzić. Napiszę jak ja robię. Jeśli modyfikuję jakiś plik, najczęściej ze składami, z eventami, czasem pliki zawierające torowisko lub sieć trakcyjną, to oryginałom zmieniam nazwę tak, aby nie wczytywały się do scenerii. Te pliki zostawiam zwykle tam gdzie były, lub tworzę katalog lub osobny podkatalog pod nazwą kopie plików. Obecnie ze względu na posiadaną ilość miejsca na dysku (2,5tB) osobno trzymam dwie, lub trzy paczki EU07 i zapasowe spakowane archiwum 7zip. Jedna paczka, oryginał czysty, druga paczka do testów różnych dodatków z forum, także własnych kombinacji i modyfikacji. Jeśli nawet co zepsuje, to straty nie ma, szybko odtwarzam ją na nowo z archiwum. Zależnie od potrzeb odtwarzam z rozpakowanego lub spakowanego oryginału. Ostatnia paczka, to ta która służy do jazdy, zabawy i jest (przynajmniej do tego dążę) taka jak ja mam ochotę. Nigdy nie zajmowałem się modyfikacją modeli kabin i tekstur. Raz poprawiłem w SN61 obracanie kół w jednym z wózków, obracały się odwrotnie niż trzeba (przeciwnie do kierunku jazdy). Jeśli poprawiałeś coś po swojemu, to zostaw to byś, mógł na co dzień tym się posługiwać. Oryginały wrzucaj do jakiegoś katalogu z dobrym opisem, gdyby zachodziła potrzeba zaczerpnięcia do użytku.

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Trasy: Drawinowo; l61+l144 - brakuje samochodów.
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Listopada 2015, 02:24:01 »
Trzeba spakować zipem i wypalić płytę DVD za 89 groszy. Płytę opisujesz specjalnym pisakiem do płyt z szczególnym uwzględnieniem daty nagrania.

2. Na dłuższa metę utrzymywanie własnych poprawek jest uciążliwe.

3. Najwyższa pora na chwilowe zamrożenie i wydanie nowej wersji testowej, z nowymi trasami, wagonami, zmianami itp. Nie idzie się w tym połapać.

4. Obelix ciesz się że Ci auta nie jeżdżą po peronie i nie przejeżdżają przez pociąg. Masz przykład tu: https://youtu.be/OFQZdBX5EbQ?t=11m48s
« Ostatnia zmiana: 30 Listopada 2015, 02:52:32 wysłana przez Smok E_ustachy »