Autor Wątek:  Budynki ze swiatlami - konsultacje, tekstura  (Przeczytany 3069 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Budynki ze swiatlami - konsultacje, tekstura
« dnia: 26 Lipca 2015, 08:05:09 »
Robie sobie probne narzedzie do robienia nocnych budynkow (zapalone swiatla). Idea jest taka, ze wczytuje do arkusza teksture, maluje prostokaty majace byc zapalonymi oknami, wciskam przycisk modyfikujacy t3d, ktory dodaje trojkaty. Pierwszy test narzedzia widac na zalaczonym obrazku. Jednak efekt jest taki jaki widac. Nie umiem zrobic uniwersalnej tekstury, ktora mozna byloby nalozyc. Tekstura ta powinna miec jakas przezroczystosc, aby byly widoczne zasloniete okna. Nie wiem tez, czy ide dobra droga tworzac takie narzedzie, oparte na wyzej wymienionej idei, jednak probuje. Prosba: czy moglby ktos stworzyc takowa teksture (uniwerslana) i napisac co ewentualnie zmienic w dodanym submodelu i trojkatach w t3d. W zalaczeniu testowy model z niby swiatlami.


  Dodano: 26 Lipca 2015, 17:41:16
Jeszcze dodam uszczegolowiajace pytanie. Jak przy tej konstrukcji dodanych trojaktow powinno wygladac mapowanie tekstury na tych trojkatach? Chodzi mi o te dwa parametry po wspolrzednych wierzcholkow w pliku t3d. Ja nie mam zadnych narzedzi typu 3ds, aby poeksperymentowac.
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2015, 17:41:16 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Budynki ze swiatlami - konsultacje, tekstura
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Lipca 2015, 22:09:40 »
Masz model z jakaś tam teksturką na szyby i mapowaniem tych dwóch kwadracików.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Budynki ze swiatlami - konsultacje, tekstura
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Lipca 2015, 23:12:26 »
Dzieki Stele. Efekt raczej sredni, jednak to jedyny sposob mi dostepny, aby robic nocne budynki. Potrzebowalbym jakies innej tekstury, aby efekt swiecenia byl mocniejszy. Moze dorobisz Stele taka teksture (na wzor tamtej)? :)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Budynki ze swiatlami - konsultacje, tekstura
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Lipca 2015, 00:03:31 »
Pierwej dostosuję ten model do współczesnych rozwiązań i zobaczę jak to w symku wygląda. Jak ma świecić mocniej, to musi być mniej alfy a wtedy będzie słabiej widać tło. Coś za coś.
Mój kanał youtube