Autor Wątek:  Kolejnosc wierzcholkow w t3d w ramach 1 submodelu  (Przeczytany 3377 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Kolejnosc wierzcholkow w t3d w ramach 1 submodelu
« dnia: 11 Czerwca 2015, 11:10:14 »
Optymalizuje narzedzie do sprawdzania duplikatow trojkatow w t3d. Zrobilem sortowanie wierzcholkow trojkatow w ramach jednego submodelu za pomoca qsorta. Majac posortowane wierzcholki, szybko moge wyciagnac duplikaty. Teraz pytanie, czy sens ma przywracanie pierwotnej kolenosci wierzcholkow w ramach tego samego submodelu? Prawie pewien jestem, ze kolejnosc nie ma znaczenia, ale wole sie upewnic. Moze ma na wydajnosc renderingu?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Kolejnosc wierzcholkow w t3d w ramach 1 submodelu
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Czerwca 2015, 12:11:20 »
Ma znaczenie na sortowanie półprzezroczystości, przynajmniej przed konwersją na e3d. Gdy masz kilka planów półprzezroczystych musisz je ustawić od najdalszego u góry wpisu submodelu do najbliższego u dołu. Najwygodniej to robić dzieląc na submodele, ale po posegregowaniu można je scalić dla optymalizacji.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Kolejnosc wierzcholkow w t3d w ramach 1 submodelu
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Czerwca 2015, 12:54:27 »
Dzieki. A polprzezroczytosci czym sa opisywane w t3d?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Kolejnosc wierzcholkow w t3d w ramach 1 submodelu
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Czerwca 2015, 12:55:48 »
Submodel z opacity 0.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Kolejnosc wierzcholkow w t3d w ramach 1 submodelu
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Czerwca 2015, 13:26:25 »
Ok, dzieki. To w takim ukladzie, bede przywracal pierwotna kolejnosc.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Kolejnosc wierzcholkow w t3d w ramach 1 submodelu
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Czerwca 2015, 22:10:25 »
Ogólnie parametr Opacity to zarówno przezroczystości jak i półprzezroczystości. Zależy jak ustawisz na teksturze i w tym parametrze. Przeważnie tam gdzie występuje kanał alpha dajmy ją na 0.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".