Autor Wątek:  Rainsted - promienie łuków  (Przeczytany 9920 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Technik

  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Rainsted - promienie łuków
« dnia: 22 Maja 2015, 15:40:36 »
Kontynuując projekt pewnej scenerii realistycznej mam problem z łukami w Rainstedzie. Na zakładce NAPRAW jakiegokolwiek promienia łuku bym nie wpisał łuk wygląda identycznie... Da się coś z tym zrobić?

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2571
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Maja 2015, 17:41:43 »
Łuk musi być jednosegmentowy (chyba) i połączony z obu stron do odcinków prostych przywiązanych do linii kierunkowych. Gdy proste są wolne, nie może przesunąć ich końców dopasowując łuk do zadanego promienia, bo nie mają ograniczonej osi przesunięcia.
Mój kanał youtube

Offline Technik

  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Maja 2015, 21:14:47 »
OK, dzięki, w przypadku łuku z toru w tor nie ma problemu, wystarczy oba tory (tor przed łukiem i za łukiem) zaznaczyć jako linia kierunkowa (na zakładce linie kliknąć Ustaw jako linię kierunkową), dodać tor pomiędzy nimi i przekształcić w łuk o określonym promieniu na zakładce Napraw i wszystko jest OK. Problem jest jednak gdy próbuję zrobić łuk z kierunku zwrotnego zwrotnicy do toru, tak jak na screenie tu: http://eu07.pl/userfiles/23145/priv-poznan_gorczyn.png .

I tym sposobem sporą część Poznańskiego Węzła Kolejowego mam ułożone, w celu ustawienia semaforów, wskaźników, budynków, terenu itd muszę wyeksportować do 3DSa? I jeszcze jedno, jak "odrysować" do symka to skrzyżowanie: http://www.kolej.poznan.c0.pl/infrastruktura/poznan_GL/HCP/slides/2007-08-11.219_poznan_gl,hetmanska.JPG (szlak który robię przebiega tam "górą").

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2571
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Maja 2015, 21:20:28 »
Zwrotnica jest przywiązana? Da się jakoś robić kierunkową po torze zwrotnym ale nie bardzo wiem jak to działa. Surgeona pytaj.
Screen nie pozwala na linkowanie, tag domeny wyświetla.
Mój kanał youtube

Offline Technik

  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Maja 2015, 21:30:30 »
Co to znaczy "czy jest przywiązana"? To coś da?

Z screenem chodzi o to skrzyżowanie? Reupload: http://eu07.pl/userfiles/23145/priv-poznan_glowny_wiad_hetmanska.JPG . Zaraz poszukam czegoś w lepszej jakości, może ktoś z Pyrlandii będzie wiedział o co chodzi...

EDIT: zrzuty ze Street View skrzyżowania:

http://eu07.pl/userfiles/23145/priv-hetm1.png
http://eu07.pl/userfiles/23145/priv-hetm2.png
http://eu07.pl/userfiles/23145/priv-hetm3.png
« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2015, 21:36:46 wysłana przez Technik »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2571
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Maja 2015, 22:05:24 »
Czy zwrotnica jest przywiązana do kierunkowej? Nie wiem czy da. Tylko pomysł podrzucam.
Co z tym wiaduktem? niweleta dla każdej jezdni i toru osobna oraz masa spawania terenu, ale najbardziej niewykonalne jest uzyskanie trójpasmówki z tego co widzę na zdjęciach.
Mój kanał youtube

Offline carmel4a

  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Maja 2015, 23:24:40 »
Z tego co wiem zwrotnice da się przypisać do kierunkowej jak inne tory. Nie do końca rozumiem co Ci tam nie wychodzi. Poza tym w P1 tor (przyszły łuk) chyba nie jest połączony z resztą.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Technik

  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Maja 2015, 00:05:32 »
Widzę że robisz linię 356, moglibyśmy się dogadać, w ramach mojego projektu na pewno powstanie aglomeracyjny odcinek (Poznań Główny -> Poznań Garbary -> Poznań Wschód "trójką" i od Wschodniego 356 Poznań Karolin -> (.......) -> Murowana Goślina), w przyszłości do Gołańczy (granica woj. Wielkopolskiego), jeżeli zrobisz "kujawski" odcinek to można by połączyć i uzyskać pełną 356.

Spróbuję z tą kierunkową, zobaczymy co się da zrobić.

@Stele: Dlaczego nie da się zrobić trójpasmówki? To jedna z poznańskich arterii więc bez niej szlak byłby nierealistyczny, możnaby było wstawić ew. jako include zdjęcie wielkiego korku jak nie da się drogi z jeżdżącymi "puszkami" zrobić... A co do tego wiaduktu, to w Rainstedzie kombinować czy w 3DS?

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2571
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Maja 2015, 01:08:18 »
Teren w takim miejscu robiłbym w 3dsie. W życiu nasypu w rsf nie zrobiłem, ale wątpię by umiał to zszyć sensownie. Ustaw profile pionowe w rsf i resztę w maksie. Model wiaduktu będzie trzeba i tak wczytać pomocniczo jako mesh by dopasować siatkę terenu do niego. Oj, aż mi komputer zmula jak o tym myślę, ale powodzenia życzę.
Symulator obsługuje tylko drogi jednopasmowe. Można walnąć teksturę trójpasmówki, ale auta i tak będą jeździć w okolicy osi jezdni (przy szerokiej chyba osi się trzymają a nie krawężnika) w obu kierunkach po tej samej trajektorii. Jakby tam tylko pas zieleni był, można by spróbować zrobić oba pasy na jednej trajektorii, ale tam tory lecą, więc odpada. Tekstura drogi musi być na 24 bitach.
Mój kanał youtube

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Maja 2015, 07:51:52 »
Aby ustawić linię kierunkową dla toru zwrotnego wystarczy przykleić tor zasadniczy do linii kierunkowej. Potem zaznaczyć zwrotnicę -> Linie -> Ustaw jako kierunkową. Tor zwrotny będzie oznaczony granatową linią, a tor za torem zwrotnym będzie ustawiony wg tej kierunkowej.
P. S. Jeśli chcesz szybko ustawiać tory wg kierunkowej w zakładce Grupy wybierz typ zaznaczenia "Ciąg odcinków prostych". Potem dla tego żółtego segmentu obliczasz odległość jak dla zwykłego toru. Później musisz zmienić typ zaznaczenia na zwykły.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5372
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1698
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Maja 2015, 08:33:39 »
Antek, można zrobić w rainstedzie, następnie eksport do scn i w maxie pospawać.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Technik

  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Maja 2015, 15:22:36 »
A nie można po prostu zrobić trzech dróg (jedna droga jako jeden pas) tak aby to wyglądało jak trójpasmówka?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4000
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1047
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Maja 2015, 19:42:31 »
Z tym, że wówczas auta jeździłyby blisko prawej krawędzi swojego pasa.
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Maja 2015, 22:36:50 »
Jest na to opcja. Uciążliwa ale możliwa. Box z teksturą i na tym 3x road bez tekstur.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4000
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1047
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Maja 2015, 23:11:03 »
Ale to już takie obejście problemu i dużo z tym kombinowania.
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline Technik

  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Maja 2015, 13:22:16 »
Chyba to jest najlepsze rozwiązanie, czemu niby uciążliwe?

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2571
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Maja 2015, 14:11:06 »
Ale nie mamy drogi jednokierunkowej. Po dojechaniu na koniec zawrócą po angielsku, a do skrzyżowania tego nie dokleisz.
Mój kanał youtube

Offline Technik

  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Maja 2015, 14:37:33 »
Ale dalej mam problem z łukami ze zwrotnicy w tor... Może mi ktoś opisać jak przypisać tą linie kierunkową dokładnie do zwrotnicy?

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Maja 2015, 15:50:01 »
Stele: przecież można zrobić niewidzialną pętle kilka kilometrów dalej i będą jeździć "po polsku".

  Dodano: 26 Maja 2015, 16:07:34
Technik: na schemacie zaraz za zwrotnicą jest odcinek prosty, a potem łuk. ->  http://semaforek.tk/wiki/images/e/e0/Poznan_Gorczyn.png Wschodnia głowica, pomiędzy sem. L11 a Tm34. Na zdjęciach w Rainsted też to widać.
« Ostatnia zmiana: 26 Maja 2015, 16:08:41 wysłana przez danniel »
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Technik

  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Maja 2015, 21:17:28 »
Dzięki za podpowiedź, wstawiłem za zwrotnicą krótki odcinek prosty, potem łuk i jest OK.

  Dodano: 28 Maja 2015, 14:04:23
Pousuwałem wszystkie "kanciaste łuki" cały pbocz Poznań Rudnicze wydaje się być zrobiony równo, na kierunkowych. Nie mogę jednak wyeksportować scenerii - sceneria eksportuje się tylko gdy odznaczę podsypki, w innym wypadku wyskakuje "atan2 error".
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2015, 14:04:23 wysłana przez Technik »

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Maja 2015, 16:11:27 »
Jedyne co mogę podpowiedzieć to zarejestrowanie się tutaj --> http://bugtracker.rainsted.com/. Zarejestruj się, poczekaj na e-mail, napisz o problemie.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6111
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Czerwca 2015, 22:30:31 »
Zapewne zrobiłeś błędy na których zrobienie ja nie wpadłem. Być może masz tory zerowej długości. Edytor ma wyszukiwarkę błędów, która znajduje niespójne obiekty i potem trzeba coś z nimi zrobić (zwykle można wykonać kilka różnych czynności, więc nie da się zadziałać automatem). Jeśli wrzucisz RSF na bugtracker, to jest większa szansa, że coś poprawię.

Offline Technik

  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Rainsted - promienie łuków
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Lipca 2015, 12:05:06 »
Dobra, zobaczę co da się zrobić. Na razie ze względu na brak możliwości eksportu udało mi się zrobić całą stację Poznań Górczyn. Teraz czas na Poznań Główny... Jeszcze jedno pytanie - czy jeżeli mam układ torowy szlaku Poznań Junikowo->Główny, mogę go wyeksportować do 3dsa, "ozdobić" (drogi, teren, sygnalizacja, przejazdy, includy itd) i potem kontynuować pracę nad układem torowym w Rainstedzie dalej, tzn. Główny->Garbary->Wschód->Antoninek? Da się to potem w 3dsie połączyć? Można też wpisać z ręki współrzędne punktów toru?

A, jeszcze jedno, na Poznaniu Główny zdjęcia z Geoportala są niewyraźne, jakieś takie stare... Da się użyć tych z Googla?

Oto różnica:

(załącznik)
« Ostatnia zmiana: 06 Lipca 2015, 12:30:35 wysłana przez Technik »