Autor Wątek:  Pociąg ekspresowy Odra 2  (Przeczytany 46040 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #30 dnia: 30 Grudnia 2017, 10:15:54 »
Biovital.. nie wciskaj kitu. Nie wiem czy znasz historię dostosowania 4ANc do 160 km/h?
Znam. Tekst drukowany mam w domu a kolega z zeusteam wkleił to do internetu: http://zeus.krb.com.pl/?spokojnosc-biegu-wagonow-towarowych-i-pasazerskich-przy-wiekszych-predkosciach-jazdy,35
"(...)Spokojność biegu wagonów pasażerskich
Wagony pasażerskie produkcji krajowej, przewidziane do eksploatacji z prędkościami maksymalnymi 160 km/h, wyposażone są nadal w wózki typu 4ANc, zaprojektowane ponad 25 lat temu, o prędkości konstrukcyjnej Vmax = 160 km/h (z (prędkością tą nie były eksploatowane do 1988 roku). W czasie badań przeprowadzonych w połowie lat siedemdziesiątych wagony wykazywały wystarczającą spokojność biegu [10, 11], jednak badania odbywały się na specjalnie przygotowanym krótkim odcinku toru (2 km) o normalnej szerokości.
W związku z planowanym zwiększeniem w 1988 roku prędkości jazdy ze 140 km/h do 160 km/h pociągów ekspresowych na CMK, mającej tor o mniejszej szerokości, oraz meldunkami drużyn konduktorskich (przed wprowadzeniem prędkości 160 km/h) o niespokojnym biegu wagonów pasażerskich przeprowadzono ostatnio badania spokojności biegu tych wagonów, fabrycznie nowych(...)". Literką "S" zaczęto zaznaczać wyselekcjonowane egzemplarze 4ANc, czyli sztuki w których starannie parowano sprężyny itp. W czasach gdy w 1988 roku wprowadzano do ruchu planowego prędkość 160 km/h już byłem zawodowym kolejarzem i doskonale je pamiętam. Często jeździłem ekspresami cmk np. Ondraszkiem, Krakusem, Górnikiem.
Zarówno na składzie jak i na czole w kabinie np. tandemem EP05 z v=160 km/h :)
Pozdrawiam

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #31 dnia: 30 Grudnia 2017, 10:25:04 »
Jeszcze raz Ci człowieku tłumaczę, że 4ANc były dostosowywane do 160 km/h. Nadawano im wówczas znak S w kółku.
Konstrukcyjnie jest to kopia radzieckiego wózka przedwojennego.
Do podniesienia prędkości poprawiono w nich zabezpieczenie prądnicy (wraz z wałem) oraz wyposażono wózek w zabezpieczenie dodatkowe belki bujakowej przed jej opadnięciem na tor.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6110
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2084
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #32 dnia: 30 Grudnia 2017, 10:40:18 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #33 dnia: 30 Grudnia 2017, 10:42:03 »
Raczej nie. Prądnice są dostosowane do wózka. I w jednym i w drugim przykładzie wózki 4ANc.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1058
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 485
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #34 dnia: 30 Grudnia 2017, 10:46:25 »
"Katalog wagonów osobowych", Ministerstwo Komunikacji, Warszawa 1974:

43A (wózki 4ANb), 101A (101A), 102A (101A) - 120 km/h
G67 (Gorlitz V) - 140 km/h
104Ac (4ANc), 111A (4ANc), 112Ad (4ANc), 120A (4ANc/4ANc2), 110Aa (4ANc) - 160 km/h

Prądnice:
43A/101A/102A/112Ad - prądu stałego PW114b
43A - prądu stałego PW104a
104Ac - prądu zmiennego
111A/120A - prądu stałego PW114d-03
110Aa - prądu stałego PW114d
G67 - dwie prądu stałego

"Tabor kolejowy", WKŁ, Warszawa 1979:

112Af - seria Awxz, 111A - Bwxz, 104Ac - ABwxz, 120A - Bwixt, 113A - BJxz, Bautzen 60 - Jhix
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2017, 12:34:23 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #35 dnia: 30 Grudnia 2017, 10:49:09 »
Mati, to z pierwszego linka to Bautzen.
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6110
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2084
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #36 dnia: 30 Grudnia 2017, 10:51:23 »
Ale wtopa, faktycznie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #37 dnia: 30 Grudnia 2017, 10:53:29 »
Ależ jaka wtopa? To YB z Bautzen, na wózkach 4ANc :)
"Katalog wagonów osobowych", Warszawa 1974:

43A (wózki 4ANb), 101A (101A), 102A (101A) - 120 km/h
G67 (Gorlitz V) - 140 km/h
104Ac (4ANc), 111A (4ANc), 112Ad (4ANc), 120A (4ANc/4ANc2), 110Aa (4ANc) - 160 km/h
No fakt. 4ANc na 160 km/h. Jednakże znaczek S na nich się znajdował. Generalnie odniosłem się do konstrukcji 4AN.
I to by wszystko tłumaczyło.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #38 dnia: 30 Grudnia 2017, 11:21:39 »
Jeszcze raz Ci człowieku tłumaczę, że 4ANc były dostosowywane do 160 km/h. Nadawano im wówczas znak S w kółku.
Konstrukcyjnie jest to kopia radzieckiego wózka przedwojennego.
Do podniesienia prędkości poprawiono w nich zabezpieczenie prądnicy (wraz z wałem) oraz wyposażono wózek w zabezpieczenie dodatkowe belki bujakowej przed jej opadnięciem na tor.
Kilka minut skanowania i już mam:  https://photos.app.goo.gl/P8Uhjv0wKVAowFQF3  Dla mnie nie ma znaczenia, czy te radzieckie wózki to były przedwojenne czy nie. Wózki 4AN od początku projektowane były na 160. Literkę "S" zaczęto dodawać w ok. 1988 roku. Do ruchu ekspresowego na cmk kierowano wagony fabrycznie nowe, a te w tamtym czasie były wyposażane w prądnice AC i ogrzewanie nawiewne. Normalnym jest że w czasie produkcji wprowadza się poprawki i takie dodatkowe zabezpieczenia jak ochrona przed opadnięciem na tor to kosmetyka jest. Książkę uratowałem z porzuconego w 2000 roku zbioru po byłej MD Zebrzydowice (istniała jako MDO do 1994). W 2000 r. mebli i regałów już nie było, a książki walały się na podłodze, gdzie w innych pomieszczeniach koczowali już bezdomni. Moje wydanie pochodzi z 1980 roku.
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2017, 11:50:59 wysłana przez biovital1 »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #39 dnia: 30 Grudnia 2017, 14:13:25 »
Przecież masz wyżej odpowiedź, że na 160 była tylko wersja z literką ,,c".
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #40 dnia: 30 Grudnia 2017, 14:42:02 »
Przecież masz wyżej odpowiedź, że na 160 była tylko wersja z literką ,,c".
43A nie miały przystawki "rapid". Same wózki konstrukcyjnie są od początku na 160.  Takie było założenie konstrukcyjne. Miałem w ręku opracowanie z wynikami badań wózka COB-M3 i jego porównanie do 4AN. Obie konstrukcje były na 160 i wybrano 4AN do produkcji seryjnej.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #41 dnia: 30 Grudnia 2017, 15:16:52 »
Taaa..jasne.
4ANb z jedną wstawką w obsadzie, na 160 km/h..
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1058
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 485
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #42 dnia: 30 Grudnia 2017, 15:25:18 »
@EU40 i biovital1: widzę, że jeden drugiego nie rozumie ze wskazaniem na EU40...:)
"Katalog wagonów osobowych" jest z 1974 i dotyczy wariantów z gruntu i oferowanych fabrycznie pojazdów (dopuszczenia przez PKP to inna sprawa). Wiemy przecież, że do 1988 roku żaden pociąg planowy nie pojechał więcej niż 140. Cała akcja wprowadzania "wysokich" prędkości w PL pociągnęła za sobą już w latach 70 przebudowę EU05 na EP05 oraz szukanie z założeniami na przyszłość odpowiedniej konstrukcji wagonów i wózków. Zatem PaFaWag i HCP założyli, że należy zaprojektować wózek na 160 tak samo jak Minister Komunikacji M.Zajfryd podjął w 1970 roku decyzję o budowie CMK, gdzie przebieg trasy i jej profil z założenia był dla Vmax 200 - 250 km/h dla pociągów pasażerskich (pociągi towarowe do 5000 t i 150 osi z Vmax 120). Bez tego CMKa (o ile by powstała w innym wariancie) była by dziś kolejną magistralą na 120 i nigdy by nie doszło to testów EP05 (EU05 testowano na E20), EP40, EU11, EU43, ETR460, czy ED250, który poleciał 293 km/h, ani później 31WE na 211 km/h oraz 45WE na 226 km/h!

Źródło (stan na 1977): "Centralna Magistrala Kolejowa, Śląsk - Warszawa", WKŁ Warszawa 1977.

Koledzy, kopiecie się po kostkach, a przecież kłania się nisko historia kolei;)
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2017, 15:42:16 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #43 dnia: 30 Grudnia 2017, 15:40:29 »
Napisałem Wam jak jest. Jeżeli mi nie wierzycie to nie moja sprawa.
Dostałem godzinę temu wzór malowania,l tych wagonów. Problemem może być to że jest to wersja czarno-biała.
Z tego co widzę, wagony były wyposażone w 2 rodzaje ogrzewania, pod kątem źródła.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1058
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 485
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #44 dnia: 30 Grudnia 2017, 15:52:06 »
Napisałem Wam jak jest. Jeżeli mi nie wierzycie to nie moja sprawa
Nie o to chodzi. Widzę, że cały wątek wędruje po różnych aspektach technicznych i teraz mamy temat: ile jest klocków w obsadzie? Na pewnie nie jeden, ale też konstrukcja 4ANc na pewno to przewidziała.

Chodzi o to, że prędkość konstrukcyjna zawsze jest większa od eksploatacyjnej! Czy TGV, który pojechał 574 km/h nadal śmiga z taką V? Oczywiście NIE. V eksploatacyjna = V max z jaką w normalnej eksploatacji mogą się poruszać pojazdy trakcyjne.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #45 dnia: 30 Grudnia 2017, 16:05:57 »
EP09 konstrukcyjną ma do 140 km/h a eksploatacyjną do 160 km/h :D
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1058
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 485
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #46 dnia: 30 Grudnia 2017, 16:09:13 »
Wycofuję się z dyskusji...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #47 dnia: 30 Grudnia 2017, 16:12:25 »
Ale dlaczego? Silniki są konstrukcyjnie przewidziane do jazdy góra 140 km/h, tak więc nie dziwota że izolację szlag trafia.
Temat hamulca też graniczy z salwą śmiechu.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1058
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 485
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #48 dnia: 30 Grudnia 2017, 16:18:25 »
Podstawowe dokumenty, które powinieneś poznać: świadectwo dopuszczenia typu do eksploatacji (wydane przez UTK), DSU i DTR i przestać "majaczyć" jak wszechwiedzący maszynista... Miłego popołudnia!
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #49 dnia: 30 Grudnia 2017, 16:22:51 »
Ale dlaczego? Silniki są konstrukcyjnie przewidziane do jazdy góra 140 km/h, tak więc nie dziwota że izolację szlag trafia.
A tak z ciekawości, jak się ma relacja Prąd<->prędkość<->izolacja ? Jaki jest nominalny prąd przy maksymalnej masie na haku przy zadanej V=140km/h i 160km/h ?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #50 dnia: 30 Grudnia 2017, 17:01:08 »
Na rysunkach nie ma logo PKPE..
Co ciekawe wagony mają znak MC a kod wymiany 51.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #51 dnia: 30 Grudnia 2017, 16:38:03 »
Teraz Ci nie odpowiem bez szczegółów, ale co rewizja 09, to silnik do przewinięcia, bo stan izolacji kiepski.
W innych lokach tak często nie siada.
<ciach> Koniec. @Stele
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2017, 17:25:08 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1058
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 485
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #52 dnia: 30 Grudnia 2017, 19:48:13 »
ale co rewizja 09, to silnik do przewinięcia, bo stan izolacji kiepski
Czy mówimy o "rewizji" organoleptycznej silników podczas P1 i P2, czy mówimy o P4 (dawna naprawa rewizyjna)?
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #53 dnia: 31 Grudnia 2017, 05:47:43 »
P4, skoro lecimy formalnie.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1058
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 485
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #54 dnia: 31 Grudnia 2017, 10:19:18 »
Ano właśnie... W sumie po to jest P4, aby takie usterki eliminować, gdyż silnik na tym przeglądzie jest rozbierany. Trudno też, aby silnik w dobrej formie dotrwał do P5. Producent lokomotywy lub silnika określił czas i przebieg do P4 na jakimś poziomie uważając, że będzie on optymalny i podzespoły i urządzenia powinny do tego czasu wytrzymać. Z drugiej strony jeśli lokomotywa jest mocno eksploatowana to zrozumiałym jest, że wcześniej, czy później coś padnie.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #55 dnia: 31 Grudnia 2017, 10:38:17 »
Ale nie izolacja silnika. Najbardziej szkodliwa dla silnika jest długa jazda na osłabionych uzwojeniach wzbudzenia. 20 lat temu ten problem na EP09 masowo nie występował, z uwagi na to, że ,,planowi" nie katowali dynamicznie lokomotyw.
Przezwojenie silników dosyć drogo kosztuje i nie wchodzi w zakres naprawy rewizyjnej, tak więc pozwolisz że wyrażę inne zdanie. Dyskusja raczej nie do tego wątku.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6110
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2084
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #56 dnia: 31 Grudnia 2017, 10:42:54 »
Proszę trzymać się tematu dyskusji.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1058
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 485
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #57 dnia: 31 Grudnia 2017, 13:39:32 »
Kolejne rewelacje:

"Luksusowy ekspres z Pafawagu
– Wrocławska prasa informowała swoich czytelników o tym, co dzieje się w „Pafawagu” nie tylko przy okazji wizyt ważnych gości. Często na jej łamach pojawiały się zdjęcia i opisy nowych produktów zakładu. Z okazji VII Zjazdu Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej, który odbył się w Warszawie w dniach 8-12 grudnia 1975 r., „Pafawag” przygotował specjalny pociąg nazwany „Odra II”. Nad tym projektem liczący 350 osób zespół pracował od wiosny 1975 r. W efekcie powstał luksusowy jak na ówczesne realia ekspres złożony z sześciu wagonów drugiej klasy, jednego wagonu pierwszej klasy oraz wagonów bagażowego i restauracyjnego. Całość ciągnięta była przez wyprodukowany w „Pafawagu” elektrowóz EP-08. Pociąg był wyposażony w system automatycznego otwierania i zamykania drzwi, centralnie sterowane oświetlenie i nowoczesny system ogrzewania. Cały skład pomalowany został jednolicie w kremowo-wiśniowe barwy. Tym pociągiem 8 grudnia 1975 r. o godz. 7:30 z dworca głównego odjechali do stolicy wrocławscy delegaci na zjazd partii. Później przez wiele lat kursował on na trasie Wrocław – Warszawa – opowiada wrocławski historyk".


Źródło: https://www.wroclaw.pl/panstwowa-fabryka-wagonow-pafawag-w-prlu-zdjecia

Na jednym ze zdjęć pod tym linkiem jest wrocławska EU07-101 z dwoma wagonami "Odry II".
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2017, 13:46:51 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #58 dnia: 31 Grudnia 2017, 19:32:08 »
Rozmawiałem dziś z kolegą, który wspomniał mi, że ,,Odra2" jeździła w tych kolorowych barwach dosyć krótko, bo po 1-szej rewizji wagony były już przemalowane na oliwkę. Po pamiętnym VII-mym Zjeździe, przez krótki czas jeździła kolorowa. Na pewno prezentowała się elegancko. Szybko wmieszano w skład inne wagony PKP. Coś wspominał o ciekawym wagonie barowym, ale już nie będę mu głowy zawracał.
W niedługim czasie, obsługę trakcyjną pociągu przejęła MD Olszynka Grochowska.
Przyczyniły się do tego częste opóźnienia. MD Wrocław raczej ,,nie katował" lokomotyw a wiadomo, pociąg polityczny.
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2017, 19:33:55 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1058
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 485
Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« Odpowiedź #59 dnia: 01 Stycznia 2018, 18:45:02 »
Coś wspominał o ciekawym wagonie barowym, ale już nie będę mu głowy zawracał. W niedługim czasie, obsługę trakcyjną pociągu przejęła MD Olszynka Grochowska.Przyczyniły się do tego częste opóźnienia. MD Wrocław raczej ,,nie katował" lokomotyw a wiadomo, pociąg polityczny.
Może to jakaś GOSA, albo testowy 124A dla Maroka lub jakaś ciekawa odmiana 113A? Popytam w tym temacie...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"