Kilka słów o "Odrach"...
"Dodatek do SRJP część IIA ważny od 01.06.1975" mówi, że Ex "Odra" jeździł w relacji Wrocław Główny - Ostrów Wlkp. - Łódź Kaliska - Warszawa Główna jako ES 6107/6108 i w relacji odwrotnej jako ES 1607/1608. Skrót ES oznaczał (jako symbol służbowy) skład expresowy prowadzony trakcją spalinową i rzeczywiście tak było, bo na całej drodze Ex "Odra" prowadziła wrocławska SP45. Skład także należał do stacji Wrocław Główny. Jego zestawienie od Wrocławia: Dhx+2xBwxz+Awxz+BJwxz+Awxz+2xBwxz, czyli 350 ton. Warto zaznaczyć, że po ogłoszeniu pociąg kursował do Warszawy Wschodniej. Tutaj należy się dopowiedzenie, że w dniu 02.12.1975 oddano do eksploatacji trakcję elektryczną na odcinku Oleśnica - Odolanów - Ostrów Wlkp., co oznaczało, że z Wrocławia do Warszawy mogą na całej trasie kursować składy z lokomotywą elektryczną. Jeśli dodać do tego, że 05.12.1975 oddano dworzec Warszawa Centralna to stało się niemal jasne, że składy mogły docierać do Warszawy Wschodniej. Kilka miesięcy wcześniej, bo od 30.09.1975 warszawskie EU05 i EP05 prowadziły już "Odrę" na odcinku Warszawa - Ostrów Wlkp. - Warszawa.
"SRJP ważny 30.05.1976/21.05.1977" mówił już, że Ex 6107/6108 "Odra" odjeżdżał z Wrocławia Głównego o 04:22, na Centralnym był o 09:20, a na Wschodnim o 09:30. Tutaj oczywiście skład prowadzony był przez EP05 lub EP08.
Jako ciekawostka: od rj 1968/1969 na Ex "Odra" jeździły SN61... W odniesieniu do zamieszczonego na początku wątku zdjęcia EP05-22 z Ex "Odra" na dworcu Warszawa Główna, to fotka ta wykonana była przez ówczesne COBiRTK w 11.1975 roku, a więc jak widać skład "Odry 2" musiał prawdopodobnie powstać właśnie w 1975 roku!