Wooohooo... Minęła "chwila" i wracam z wynikami...
Problem wygląda niestety na dużo bardziej złożony niż odwracanie przejazdów. W różnych miejscach występują różne kwiatki. Dodatkowo napotkałem podczas testów na kilka innych problemów, ale o tym później.
Badania wyglądały następująco:
Najpierw zamieniłem wagon motorowy na ST43 (dla wygodniejszego sterowania), włączyłem debugmode i wyjechałem prosto na szlak bez uruchamiania żadnych zdarzeń taranując po drodze D1. Rezultat? Już na pierwszym przejeździe (tym z pierwszego posta) autobus totalnie ignorował mojego loka nie ważne jak gimnastykowałem się żeby go zatrzymać. Przerwałem, wróciłem do SN61 i - to samo. Chyba próbowałem również wyłączać debugmode, ale też nie pomagało. Następnym razem wykonałem więc poprawnie wszystkie manewry na stacji i uruchomiłem zdarzenia, co doprowadziło do takiej sytuacji jak wcześniej (autobus zatrzymał się na torach). Tym razem kontynuowałem podróż badając po drodze wszystkie przejazdy jednopoziomowe z autobusem. Do tego oczywiście wszystkie zdarzenia i postoje na stacjach były wykonywane prawidłowo, tylko z gigantycznym opóźnieniem. A sie dziao:
20430 / 17900 ===== Autobus poprawnie zatrzymywał się gdy pociąg był blisko, ruszał gdy był daleko, tylko że po niewłaściwej stronie torów.
17730 / 16810 ===== Autobus poprawnie zatrzymywał się gdy pociąg był blisko, ruszał gdy był daleko, tylko że po niewłaściwej stronie torów.
15880 / 15570 ===== Autobus ignorował pociąg i zawsze na chama przejeżdżał przez tory, jestem niemal pewien że na liście zadań nie miał wpisu o przejeździe.
5440 / 9830 i 4500 / 9490 ===== Dwa przejazdy połączone jedną drogą na której w jednym miejscu Autosan kursował zapętlony na krótkim odcinku od skrzyżowania do końca drogi nie wyjeżdżając nigdy poza to skrzyżowanie, czyli nie przejeżdżał nigdy przez tory.
2720 - 7700 ===== Autobus ignorował pociąg i zawsze na chama przejeżdżał przez tory, z tym że teraz chyba miał na liście zadań wpis o przejeździe... Niebezpiecznie przypomina mi to sytuację z pierwszych testów, ale serio, nie chcę mi się tego sprawdzać jeszcze raz...
1920 / 6030 ===== Autobus ignorował pociąg i zawsze na chama przejeżdżał przez tory, jestem niemal pewien że na liście zadań nie miał wpisu o przejeździe.
20 / -140 ===== (dwa przejazdy obok siebie) Autobus zwalniał przed każdym prawie do zera, po czym przejeżdżał nie martwiąc się o mój pociąg. Wydaje mi się że punkt do którego zwalniał był analogicznie do pierwszych dwóch przejazdów po przeciwnej stronie torów.
-2540 / -6460 ===== Autobus zwalniał przed przejazdem prawie do zera, po czym przejeżdżał nie martwiąc się o mój pociąg. Wydaje mi się że punkt do którego zwalniał był analogicznie do pierwszych dwóch przejazdów po przeciwnej stronie torów.
-3480 / -7100 ===== Autobus ignorował pociąg i zawsze na chama przejeżdżał przez tory.
-8300 / -14920, -8290 / -14160 i -8230 / -16140 ===== Trzy przejazdy połączone jedną siecią dróg na której w jednym miejscu Autosan kursował zapętlony na krótkim odcinku od skrzyżowania do końca drogi nie wyjeżdżając nigdy poza to skrzyżowanie, czyli nie przejeżdżał nigdy przez tory.
No to chyba by było na tyle... Widać, że jest tutaj kilka nieścisłości, które mogą niestety wynikać z mojego konkretnego przejazdu (nawiązuję do pierwszych prób, w których Autosan zachowywał się inaczej niż w tej ostatniej na pierwszym przejeździe), ale interpretację pozostawiam specom. :) Ja mogę tylko przyznać że jest w tym spory bałagan i zdarza się, że doprowadza do frustrujących sytuacji.
Oprócz tego, podczas eksperymentów natrafiłem na kilka innych problemów, niezwiązanych z Autobusami:
- Ani razu nie udało mi się striggerować gwizdka przy wyjeździe z Jarkawek (zawsze pojawiał się kiedy byłem już daleko za nimi, ruszając opóźniony i po podaniu sygnału na semaforze).
- Zdarzało się, że nie mogłem "zaliczyć" stacji Jarkawki na rozkładzie po poprawnym sprzęgnięciu z wagonem, przez co kolejne zdarzenia blokowały się.
- W kilku miejscach (Jarkawki, mała stacja zaraz za Wilisiem i Paszki Wielkie) zabrano mi sygnał zezwalający na jazdę zanim czoło pociągu zdążyło minąć semafor.
Załączam log z ostatniego przejazdu.