Autor Wątek:  Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26  (Przeczytany 67877 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kacperzawi

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
problem z patchem 15.04
« Odpowiedź #90 dnia: 05 Sierpnia 2015, 20:25:06 »
Witam!

Gdy, próbuję odpalić symulator z pliku eu07.exe lub przez rainsted wyskakuje mi błąd że nie mam niby pliku borndlmm.dll czy cos takiego.

Pomocy!
Regulamin zakazy 8, 17. Przenoszę. Proszę poprawić tę wiadomość.
Sawi

« Ostatnia zmiana: 05 Sierpnia 2015, 20:41:07 wysłana przez Sawi »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1667
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 65
Odp: problem z patchem 15.04
« Odpowiedź #91 dnia: 05 Sierpnia 2015, 20:27:43 »
A masz taki plik w katalogu MaSzyny? Sprawdź.

Offline kacperzawi

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: problem z patchem 15.04
« Odpowiedź #92 dnia: 05 Sierpnia 2015, 20:31:23 »
Jak coś mam 64-bitowy system pobrałem z twojego podpisu borlndmm.dll i znikło mi to ale pojawiło się kolejne cudo w postaci:


CC3250MT.dll
To też proszę poprawić.
Sawi
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpnia 2015, 20:40:04 wysłana przez Sawi »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8017
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1388
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #93 dnia: 05 Sierpnia 2015, 21:05:06 »
Coś namieszałeś bo te biblioteki wchodzą w skład paczki. Może antywirus usunął? Masz tu wszystkie dołączone do symka.
Mój kanał youtube

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1667
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 65
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #94 dnia: 05 Sierpnia 2015, 22:37:53 »
Czasami kiepski antyvir może Ci wykryć coś w tych .dll, albo faktycznie masz jakiegoś wirusa który zaraża Ci wszystkie .dll i automatycznie antyvir Ci je kasuje. Przeskanuj sobie kompa.

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalne Forum Pomocy Symulatora MaSzyna
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #95 dnia: 08 Sierpnia 2015, 18:31:56 »
Proszę uprzejmie:
Program nie ładuje się, zatrzymując się na logu (?!?). Dzisiaj problem się pojawił. Wywaliłem logo.dds i się załadował tor doświadczalny. Wczoraj wrzucałem nowe jądro 4.14. Na Zwierzyńcu się pojawia. W załączniku tzw log:
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpnia 2015, 18:36:28 wysłana przez Smok E_ustachy »
www.maszyna07.fora.pl
Nieoficjalne Forum Pomocy Symulatora MaSzyna

Offline PanStonka

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #96 dnia: 12 Sierpnia 2015, 15:39:43 »
Żadna lokomotywa nie reaguje na klawiszologię. Wciskając Shift+P słychać dźwięk schodzącego w dół pantografu, a Shift+M odtwarza się dźwięk wyłączanego obwodu głównego. Log w załączniku.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3798
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 595
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #97 dnia: 12 Sierpnia 2015, 15:44:27 »
Baterię włączyłeś? Jak nie to zapraszam do przeczytania instrukcji.

Offline PanStonka

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #98 dnia: 12 Sierpnia 2015, 15:47:53 »
Oops, mój błąd. Dzięki za pomoc.

Offline Lupus8

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #99 dnia: 14 Sierpnia 2015, 17:00:56 »
Gdzie znajdę jakieś publikacje odnośnie tras ? Na fejsbuku koleś wrzucił screeny z nowej mapki, podobno dostępnej. Ja jej nie mam a tutaj:

http://eu07.pl/forum/index.php/board,25.0.html

też nie ma. Coś przeoczyłem ?

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #100 dnia: 14 Sierpnia 2015, 18:21:15 »
Gdzie znajdę jakieś publikacje odnośnie tras ? Na fejsbuku koleś wrzucił screeny z nowej mapki, podobno dostępnej. Ja jej nie mam a tutaj:

http://eu07.pl/forum/index.php/board,25.0.html

też nie ma. Coś przeoczyłem ?
Jeśli czegoś nie ma w Publikacjach to:
A. Przechodzi testy i nie jest oficjalnie dostępne.
B. Jest dodatkiem nieoficjalnym, czyli problemy, pretensje i pytania kiedy wyjdzie do autora trasy/taboru.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #101 dnia: 14 Sierpnia 2015, 21:29:54 »
Przy próbie połączenia taboru klawiszem "Insert", program "MaSzyna EU07-424" przestaje działać. Błąd ten występuje, jeżeli odległość między pojazdami jest większa niż 0.5.
node -1 0 EU07-483 dynamic PKP\303E_V1 303E-ZEZ-483-HIST 303E-ZEZ 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
node -1 0 BDNU_160_1 dynamic pkp\1xxa_v1 bdnu_160_1 1xxa 0.51 nobody 0 0 enddynamic
Błąd ten wystąpi w każdym przypadku. Jeżeli podejdziemy do sprzęgu i klikniemy "Insert" a w pobliżu nie będzie drugiego pojazdu.
System operacyjny Windows 10 Home

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #102 dnia: 14 Sierpnia 2015, 23:33:41 »
Znalazłem na L61 takiego kwiatka. Zaraz za Herbami w kierunku Blachowni.

  Dodano: 14 Sierpnia 2015, 23:38:50
Kawałek dalej, dwa składy na przejeździe, a ten otwarty.
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpnia 2015, 23:39:12 wysłana przez PanMechanik »

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1150
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 165
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #103 dnia: 15 Sierpnia 2015, 09:52:14 »
Przypominam, że L61, która znajduje się w patchu jest wersją niedokończoną tej scenerii. L61 jest cały czas w przebudowie. Błędy, które wskazałeś prawdopodobnie są już poprawione. Więcej o L61 jest tu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26598.0.html. Co prawda, w temacie nie pojawiły się nowe wiadomości od czerwca, ale wciąż pojawiają się kolejne poprawki (np. ostatnia pojawiła się wczoraj). Poprawki można znaleźć tu: http://rainsted.com/warsztat/ pod nazwą linia61-...(tu jest numerek).7z.
« Ostatnia zmiana: 15 Sierpnia 2015, 09:54:26 wysłana przez Maciej »

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #104 dnia: 15 Sierpnia 2015, 11:10:48 »
Zgadza się, pobrałem poprawkę, przejechałem misję ponownie. Rezonatory leżą już prawidłowo, ale wskazywany przejazd nadal się nie zamyka.

Offline HTD

  • Wiadomości: 681
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #105 dnia: 16 Sierpnia 2015, 23:43:04 »
Ostatnio zauważyłem takiego byka: lokomotywa mi wpada w poślizg (tam gdzieś pod Psim Polem "szyny też są złe"), pomimo rozlanej herbaty po 2 sekundach nie udało mi się uratować silnika. Idę do maszynowni, odłączam 1 silnik, wracam do kabiny i co? Mogę nadal kapcie rwać pełną mocą. Tak jakby zepsuty (i odłączony silnik) został naprawiony (może to tylko kopnąć w ten specjalny punkt wystarczyło?). W poprzednich wersjach pamiętam, że po zepsuciu silnika już nie dało się normalnie jechać, lokomotywa się wlekła jakby chciała a nie mogła.
Myślałem, że może to specyficzny model (z jakimś eksperymentalnym silnikiem), ale później powtórzyłem to kilkoma innymi, czyli EU07, ET21 i ET41.

TL;DR - odłączenie silnika nie odłącza silnika.

Inna sprawa, nie wiem czy to ficzer czy bug: kombinacja Shift+W po zmianie kabiny już nie działa. CA za każdym razem włącza awaryjne. Jedyne co działa to wyciągnięcie wajchy, czyli wrzucenie na luz i wyłączenie zasilania NN. I co mnie znów zaskoczyło - w poprzednich wersjach patyki opadały, w tej nie opadają. To teraz jest chyba lepiej, nie? Jak jest w prawdziwych? Teraz muszę włączyć zasilanie NN żeby opuścić patyki.

Offline Carlos

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #106 dnia: 21 Sierpnia 2015, 00:20:02 »
Witam. Proszę o przedstawienie łopatologiczne uruchomienia sprężarki pomocniczej. Wiem, że jest kilka postów na ten temat,próbuję  robić tak jak w opisach i nie działa.
Włączam baterię wciskam klawisz END, potem ctrl+v, następnie shift+v i sprężarka nie włącza się. Co robię źle? 

Offline HTD

  • Wiadomości: 681
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #107 dnia: 21 Sierpnia 2015, 00:45:16 »
Może zapominasz przejść do maszynowni? To nie działa w kabinie.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #108 dnia: 21 Sierpnia 2015, 00:54:47 »
"D" - nastawnik kierunkowy
"Shift+J" - włączenie baterii
"SPACJA" - kasowanie SHP
"END" - przejście do przedziału maszynowego
"Ctrl+V" - przestawienie kurka trójdrogowego
"Shift+V" - uruchomienie sprężarki pantografów
Musi zaskoczyć, ale musisz dokładnie opisać gdzie to występuje.
Może zapominasz przejść do maszynowni? To nie działa w kabinie.
"END" - wchodzi
Może musi "HOME" wcisnąć, w zależności w której jest kabinie.
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpnia 2015, 00:59:37 wysłana przez Anrej »

Offline Carlos

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #109 dnia: 21 Sierpnia 2015, 02:32:06 »
Wchodzę zawsze do przedziału maszynowego.  W każdej scenerii gdzie trzeba uruchomić sprężarkę mam taki sam kłopot.
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpnia 2015, 02:40:07 wysłana przez Carlos »

Offline HTD

  • Wiadomości: 681
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #110 dnia: 21 Sierpnia 2015, 09:51:57 »
Zgłaszam buga (ale jest chyba od wielu wersji): dźwięki samochodów są ohydne, jakieś pierdzenie nakręcanej zabawki normalnie. Na szczęście dzięki użyciu efektu Dopplera udało mi się usłyszeć, jak ten sam dźwięk brzmiałby spowolniony i faktycznie zaczęło to przypominać diesla od ciężarówki. Pozwoliłem sobie zatem wgrać dźwięki samochodów na Audacity, przesamplowałem pierwsze 3 x 0,5, przetestowałem na Quarku, teraz brzmi dobrze i nie rani uszu. Dźwięki poprawione to carmotor1, carmotor2 i carmotor3. Dźwięk carmotor4 wydaje się w porządku, więc nie ruszałem.

http://eu07.pl/userfiles/23309/priv-CarSoundsFixed.zip

Wgrać do katalogu sounds, nadpisać istniejące, uruchomić quarkmce2007, pierwszy skład, poczekać około minuty, powinien przejeżdżać van. Polecam posłuchać tego przed i po poprawce.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8017
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1388
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #111 dnia: 21 Sierpnia 2015, 11:12:43 »
Carlos, daj log z próby nabicia zbiornika pomocniczego. Podczas tej operacji miej wyświetlone informacje diagnostyczne spod F2. Zapisują się one w logu a jest tam stan zaworu trójdrożnego i ciśnienia.
HTD, głównym problemem jest jazda na fizyce dumb i sampel dźwięku na obrotach jałowych. Symek marnie przyspiesza. Lepiej by brzmiało jakby sampel był dla nmax i obniżony programowo. Ze skrzynią biegów się bawiłem, ale zainteresowanie było zerowe, więc ze względu na brak pomocy przy napotkanych problemach odpuściłem. Teraz może byłbym już w stanie to zrobić do końca.
Przetestowałem motor2, po wejściu na obroty nadal jest tragicznie. Jedynka w jelczu coś nie działała, a trójki nie znalazłem nigdzie użytej.
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpnia 2015, 11:29:26 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 681
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #112 dnia: 27 Sierpnia 2015, 22:59:14 »
Wykryłem niewielkie "zgrzyty" w rozkładzie dla scenerii "zwierzyniec_transport", generalnie jadąc przepisowo byłem w stanie mijać rozkładowe stacje od minuty do 2 minut przed czasem. Ale to mniejszy problem. Większy problem był taki, że wyzwalanie wyjazdu dla siódemki było uzależnione od czasu przyjazdu ST45, co moim zdaniem jest trochę bezcelowe, tym bardziej, że ten czas będzie zależał od tego z jaką prędkością wjedziemy na końcowy tor i w którym dokładnie odcinku tego toru będziemy się chcieli zatrzymać. Stąd - szansa, że wyjedziemy siódemką zgodnie z rozkładem jest niewielka, co bardzo mnie irytowało.

Pozwoliłem sobie zatem zmienić wyzwalanie wyjazdu siódemki na zgodne z rozkładem, niezależne od przyjazdu ST45. Jeśli się spóźnimy, to wyjazd dla siódemki będzie po prostu już podany, co chyba nie jest złym rozwiązaniem. Z resztą od przesiadki (która przy kilku kolejnych przejazdach wychodzi za każdym razem o 14:43) do planowego odjazdu o 14:47 mamy aż nadto czasu, żeby wystartować siódemkę na zimno i ruszyć planowo.

Domyślam się, skąd przesunięcie czasów rozkładowych dla ST45 - jej prędkościomierz pokazuje lekko +5km/h, żeby pojechać odrobinkę szybciej wystarczy strzałkę trzymać o 1, góra 2 małe kreski powyżej. Nadal jedziemy wolniej od dopuszczalnej, ale odrobinę szybciej niż trzymając strzałkę na kreskę. Nie wiem czy to ma w ogóle jakieś znaczenie. Po prostu zauważyłem to przypadkowo bawiąc się ST45 na innej trasie. Wszystkie prędkościomierze pokazują odrobinę więcej niż prędkość rzeczywista, to jest chyba konieczne. Ale np siódemka (a może generalnie Haslery) ma jakieś +3km/h. Z resztą, nie sądzę, żeby te 2-3km/h mogło dać aż minutę na takich krótkich odcinkach. W każdym razie, trzymając strzałkę prędkościomierza dokładnie na kreskę (lub nieznacznie wyżej) na pewno da się zmieścić w rozkładzie i to na spokojnie, bez stresu. Wcześniej jadąc ST45 starałem się trzymać strzałkę prędkościomierza o kreskę poniżej zadanej - to dawało w rezultacie prawie 10km/h mniej i mogło dać niewielkie spóźnienie.

Przejazdy są teraz bardzo powtarzalne, za każdym razem mieszczę się w rozkładzie, pod warunkiem oczywiście, że nie zatrzymam się ST45 pod wjazdowym. Jeśli zwolni się do 20km/h wjazd zapala się zawsze bez konieczności zatrzymania. Co daje dodatkowo specyficzny smaczek - przejeżdżając trasę idealnie można zakończyć ją zatrzymując skład na stacji końcowej dokładnie o 15:08:00. Tak samo stacje pośrednie mija się z 00 sekund na zegarze ;)

Pliki poprawione (do wgrania do katalogu scenery): http://eu07.pl/userfiles/23309/priv-zwierzyniec_transport.zip


Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #113 dnia: 01 Września 2015, 21:54:36 »
There is missing texture for Bmz car. File dynamic\cd\bmz_v2\bmz_new.dds has size 0 B.
M.

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1150
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 165
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #114 dnia: 03 Września 2015, 17:51:06 »
W załączniku dodaję poprawioną teksturę wagonu Bmz. Plik należy wypakować do głównego folderu symulatora. Link: http://eu07.pl/userfiles/23301/priv-bmz.rar.

Offline HTD

  • Wiadomości: 681
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #115 dnia: 07 Września 2015, 00:05:45 »
Mam jeszcze jeden dziwny problem. Niedawno nadpisałem swoją wersję maszyny 15.04 (wersję developerską z teksturami TGA) wersją z działu download i patchem 15.04.26.
Po tej operacji zauważyłem artefakty graficzne w scenerii l053. Po pierwsze - część tekstur jest jakby niepasujących. Jakby miały albo inny odcień (jasność), albo w ogóle nie pasowały do scenerii. Oprócz tego niektóre obiekty (w szczególności budynki) wydają się nagle wyskakiwać. Nie miałem czasu tego jeszcze testować z innymi sceneriami, ale coś jest nie tak.

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1150
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 165
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #116 dnia: 07 Września 2015, 18:00:20 »
W jakim sensie nadpisałeś? Wypakowałeś wersję w downloadu na wersję TGA? Jak tak, to źle, bo paczka w downloadzie (DDS) i paczka TGA są osobnymi paczkami całościowymi.

Offline HTD

  • Wiadomości: 681
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #117 dnia: 08 Września 2015, 18:59:58 »
Tak dokładnie zrobiłem, wypakowałem wersję z DL na TGA. Dlaczego one są niezgodne? Różnią się czymś poza teksturami i formatem modeli?

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1150
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 165
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #118 dnia: 08 Września 2015, 19:06:43 »
Paczka TGA miała kilka błędów, które zostały poprawione w paczce DDS. Poprawione pliki powinny się nadpisać, ale nie wiem czy właśnie przez zmieszanie tych dwóch paczek nie robi Ci się taki bałagan. Paczka TGA jest jedną paczką, zaś DDS drugą. Nie powinno się ich mieszać. Dlatego proponuję pobrać paczkę TGA, jeśli jest taka potrzeba, a jeśli wystarczy paczka użytkowa to warto pobrać paczkę DDS+patcha (patch jest nakładką na wersję DDS). Jak potrzebujesz obie paczki, to powinny się one znaleźć w dwóch osobnych folderach (1 folder - paczka TGA; 2 folder - paczka DDS+patch).

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8017
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1388
Odp: Problemy z patchem MaSzyna 15.04.26
« Odpowiedź #119 dnia: 08 Września 2015, 19:11:08 »
Jak chcesz mieć aktualną tga to ściągnij to co w publikacjach wisi a następnie dorzuć poprawki z eu07.pl/daily/ od samego początku działania skryptu. Tam jest wszystko w tga/t3d, więc nie narobisz sobie syfu. Teoretycznie nadpisanie 15.02 paczką tga powinno działać, ale jak widzisz są jakieś problemy.
Mój kanał youtube