Autor Wątek:  Exe od wersji 470  (Przeczytany 83724 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10061
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2574
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #120 dnia: 11 Lutego 2016, 08:47:21 »
Opisz dokładnie co ze zwykłym kiblem robić by wywołać błąd. Pedro sam nie wiedział jak mi tłumaczył. Ja mówię o błędzie z ukrotnieniem asynchronów a tu chyba chodzi o coś innego.
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #121 dnia: 11 Lutego 2016, 09:22:18 »
Składam zwykłego kibla (3 człony). Jestem w debug. Steruje AI. Wysyłam mu komendy po kolei: Prepare, Shunt i zmieniam karzełka za nim. Wywala.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10061
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2574
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #122 dnia: 11 Lutego 2016, 18:18:07 »
Jest sceneryjka.
keyctrl (shift+) 5 = Prepare_Engine
6 = Shunt
7 = Ms2 z tyłu.
Na 471asynch nie wywala! Łe, coś źle musiałem zrobić, wywala.
Na unoffie yB z października też wywala.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2016, 18:25:25 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 972
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 227
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #123 dnia: 13 Lutego 2016, 21:39:47 »
W kierunku badania zgłaszanych przez mnie wysypów exe (innych chyba aniżeli mowa powyżej, choć diabli wiedzą) może się przydać informacja, że w rzadkich przypadkach wysyp nasypuje od razu w trakcie ładowania programu - zaraz po FirstInit. Log kończy się wtedy następująco:
InitNormals
InitNormals OK
InitTracks
InitTracks OK
InitTraction
InitTraction OK
InitEvents
Event "osoba_jedz1029" does not exist
Missed event: osoba_jedz1029 in multiple ruszamy1
InitEvents OK
InitLaunchers
InitLaunchers OK
InitGlobalTime
InitGlobalTime OK
FirstInit is done
Po ponownym odpaleniu zaraz po wysypie dokładnie tej samej scenerii bez żadnych zmian załadowała się ona bez problemu. Wynika z tego, że błąd musi wiązać się z czynnościami, jakie wykonuje program między wpisaniem do logu końca FirstInit, a rozpoczęciem ładowania pojazdów i że następuje tylko w jakiś specyficznych okolicznościach, które pojawiają się również później w czasie trwania symulacji. Z innych istotnych informacji - błąd występuje zawsze dwa razy, tj. program dwa razy wywala okienko, że exe przestało działać.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10061
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2574
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #124 dnia: 14 Lutego 2016, 22:48:07 »
Kolejne exe. Tym razem doszło:
5.Dodane zapamiętywanie ograniczeń róznych typów i wybór z najmniejszego
firleju committed on 29 Oct 2015
Ukrotnione asynchrony nadal działają.
------------------------------
6. Automatic W5 if in train state
firleju committed on 31 Oct 2015
7. 473  Repaired choose of speed limits.
firleju committed on 6 Nov 2015
8. HiddenEvents are on by default
firleju committed on 6 Nov 2015
+New function for speed comparisons based on Min0R.
firleju committed on 9 Nov 2015
9.  ProximityVelocity is active again, but not used. When was deactivated...
firleju committed on 15 Nov 2015

Ciągle działa.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2016, 21:50:52 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 245
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #125 dnia: 17 Lutego 2016, 18:34:36 »
Cytuj
Zmiany yB psują woltomierz prądnicy w spal-ele. Porównałem 471 i 471 z jego zmianami i wskaz ani drgnie.

To potwierdzam, w dalszym ciągu to nie działa.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10061
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2574
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #126 dnia: 17 Lutego 2016, 18:40:47 »
To mam ogarnięte. Poprawka będzie jak znajdę błąd z ukrotnieniem asynchronów bo musiałbym przywrócić repozytorium do stanu 471asynch12.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 245
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #127 dnia: 17 Lutego 2016, 18:59:55 »
Stelek kiedy mi wreszcie włączycie dźwięki w knorrach itd? Troszkę głupio się jeździ tym tak cicho. Dajcie chociaż możliwość przypisania im dźwięku luzowania i hamowania + ep knorr dla kibla.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2016, 18:01:13 wysłana przez Pedrosiasty »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #128 dnia: 18 Lutego 2016, 05:59:09 »
Rozmawiałem z Maćkiem na ten temat. Powiedział, że miał to zrobić 2 lata temu...
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 245
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #129 dnia: 18 Lutego 2016, 15:28:37 »
Po wydaniu spks-a zostało to wyłączone. No to fajnie by było to przywrócić.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2016, 18:02:15 wysłana przez Pedrosiasty »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #130 dnia: 18 Lutego 2016, 17:23:39 »
Włączyć należy także dźwięk piasecznicy.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10061
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2574
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #131 dnia: 18 Lutego 2016, 23:06:47 »
10. Changes to TSpeedPos array to prevent not clearing of.
firleju committed on 25 Dec 2015
11. Repair bug in clearing table after switch changing.
firleju committed on 8 Jan
12.  Repair bug with changing VelNext in each step of TController::UpdateS…
firleju committed on 17 Jan
13.  Improve connect mode. If track is blocked by another train AI search … …
firleju committed on 17 Jan
14. Add exit on bit 16 on PoKeys interface (buzzer SHP/CA).
firleju committed 29 days ago
15.  AI check which semaphor is nearest and stop to trace route behind. Tr…
firleju committed 23 days ago
16. Next semaphor always look at this which have VelNext = 0
firleju committed 23 days ago
17. Clean unneeded logs.
firleju committed 22 days ago

I tym samym zrównałem się z branchem master. Błąd nadal się nie pojawił. Zostały dwa commity z lcd_python do sprawdzenia. Z jednej strony dobrze, że błędu nie ma, z drugiej strony będzie śmiesznie, jak w moich kompilacjach nie wystąpi.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2016, 23:50:02 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #132 dnia: 19 Lutego 2016, 07:39:22 »
Tylko ja tego nie rozumiem. To by znaczyło, że błąd się pojawił w drugą stronę, czyli na przenoszeniu asynch na lcd_python.
Niestety automaty nie dają rady i potrafią cały plik podmieniać, co mnie do szewskiej pasji doprowadza.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10061
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2574
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #133 dnia: 19 Lutego 2016, 14:41:36 »
18.  Add new var sSemNextStop which looks at first semaphor which have Vel…
firleju committed 20 days ago
Wysypu na ukrotnieniu nie ma ale coś zepsułem. AI mi nie hamuje przed semaforem.
Błąd pojawił się między v4 i v5. Ładnie testujecie. ;)
19. Wkompilowałem drivera z repo. Jest jeszcze inaczej. Widzi semafor, nie przyspiesza ale i nie hamuje.
Kibel hamuje ale za semaforem. Traxx wcale. Na 475 też staje za semaforem. Coś w wyliczaniu drogi hamowania musi mieć nie tak. Traxx na 475 hamuje ładnie.
Dobra, wiem już o co chodzi. Trzy traxxy hamują EP, który nie wiedzieć czemu nie łapie. Pojedynczy ED i ładnie staje. To teraz dwa pytanka. Dlaczego EP nie łapie i dlaczego nie używa ED skoro ma trzy pojazdy z ED w składzie i nic więcej. Musi mieć wpis na ezt by się tak zachowywał? EP nie łapie na żadnym exeku, coś w fizyce zaworu, bo łapie dopiero przy nagłym. Tak ma być?
Dopisałem do 19 swoje modyfikacje drivera na hamulec ręczny. Źródła dostępne u mnie jako DP. https://github.com/antonisauren/maszyna/tree/dp

EU07_474_asynch13 Poprawka na woltomierz prądnicy. Już jest problem z rozpędzaniem ai gdy widzi ograniczenie jak na 475. Myślałem, że to nie poszło na gita...
Problem z ograniczeniami pojawił się między next4 i next6. Nie wiem które to commity nawet są.
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2016, 17:07:12 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 245
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #134 dnia: 19 Lutego 2016, 17:36:06 »
Wskazowka pradnicy dziala.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #135 dnia: 20 Lutego 2016, 21:41:44 »
U ciebie ma numer chyba 18. Ja się pobawię jeszcze z tym rozpędzaniem ;) ale pewnie dopiero będę miał czas w kwietniu jak mi wszystkie projekty zejdą (rzucili się wszyscy naraz jakby nie mogli po kolei sobie pykać co 2 miechy jeden).

  Dodano: 20 Lutego 2016, 21:43:01
A jeszcze Antku, możesz spróbować nanieść zmiany yB na kod na lcd_python i zobaczyć czy też działa? Może coś zmaściłem...

  Dodano: 20 Lutego 2016, 21:48:18
Jeśli chcesz przywrócić lepsze zachowanie to Driver.cpp linia koło 3450, zmienna scanmax.
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2016, 21:48:18 wysłana przez gfirlejczyk »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10061
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2574
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #136 dnia: 20 Lutego 2016, 22:33:58 »
Zmiany yB na lcd_python ręcznie? Tego jest tyle, że z pewnością coś zepsuję. :P Jaką korzyść ma to przynieść? Błąd z wysypem przy zmianie członu jest w exeku kompilowanym przez yB też, więc najwyżej ciągłość commitów na gicie.

EU07_474_asynch14: Przywrócone stare obliczanie zasięgu skanowania.
Spróbuję pokombinować ze zmianą członów ale nie bardzo wiem czego szukać. Tu jakieś niestabilności są od dawien dawna. Wysypy półtora roku temu przy jamnikach, wysypy przy zmianie wagonu przy 16Xa, teraz to. Proszę używać na normalnych scenariuszach i zgłaszać jeśli ai zachowuje się zauważalnie inaczej niż na 470.
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #137 dnia: 20 Lutego 2016, 22:58:22 »
Toole nie potrafią przenieść tych zmian, więc będzie problem przenoszenia pomiędzy dp a lcd_python. Tam głownie rozbija się o zmiany formatowania kodu, które zrobił shax na masterze.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 245
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #138 dnia: 22 Lutego 2016, 19:30:10 »
Czy możecie zrobić by nowe wasze exe odczytywalo plik nowej smugi a stare exe dotychczasowej? Jeszcze jakiś czas będzie exe 470 funkcjonować, wiec fajnie by było by wasze exe odnosilo się do pliku np. smuga2.tga
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #139 dnia: 22 Lutego 2016, 19:36:43 »
Przę Cię bardzo.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 972
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 227
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #140 dnia: 24 Lutego 2016, 20:27:15 »
Exe 474 n(nie pamiętam ile) - coś jest nie tak z interpretacją poleceń SectionVelocity. We wpisie przejazdu z Topkami mam warunek, że na 95% zadziała, ale jak nie to nie zamyka przejazdu, zapala odpowiednio Topkę i wpisuje do komórki pamięci dla pociągu przy przejeździe SectionVelocity 20 0, czyli wg mojej wiedzy punktowe ograniczenie do 20 km/h. Odczyt z tego nazwałem (p1)_crossing_info. Wszystko niby fajnie działa, Topka świeci jak powinna, przejazd niezamknięty, ale pociąg czyta ograniczenie jako 0, czyli stój. No i stoi... screen.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #141 dnia: 24 Lutego 2016, 20:42:21 »
A co jest wcześniej w tej komórce? Bo wygląda jakby nie rozpoznał typu eventu.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 972
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 227
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #142 dnia: 24 Lutego 2016, 20:46:35 »
Na starcie jest SetVelocity -1 -1, analogiczna komenda jest wpisywana jeśli wylosuje, że przejazd działa prawidłowo.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10061
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2574
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #143 dnia: 28 Lutego 2016, 23:31:34 »
474asych16:
  • Nowa smuga wolumetryczna czerpie teksturę z pliku smuga2.tga. Można mieć w paczce jednocześnie smuga.tga używany przez starsze exe.
  • Odcięcie jazdy przy hamowaniu ham. zespolonym w asynchronach (yB)
  • Animacja i dźwięk dla przycisku piasecznicy. W pojazdach bez przycisku piasecznica nie działa! Więcej
  • Poprawka działania blokady drzwi włączanej z hebelka. Więcej
Nowe biblioteki pythona i pliki smug:
http://eu07.pl/userfiles/23180/bugs-python_smugi.7z
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 245
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #144 dnia: 28 Lutego 2016, 23:49:01 »
Czy cos bylo zmieniane poza tym względem wersji 14? Powoli przejezdzam scenariusze na asynch14 i nie stwierdzam jak dotad problemow.
« Ostatnia zmiana: 29 Lutego 2016, 00:02:06 wysłana przez Pedrosiasty »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10061
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2574
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #145 dnia: 28 Lutego 2016, 23:57:27 »
Nie, pod numerkiem 15 poszła prywatnie pierwsza kompilacja z serii piach, dlatego jest przeskok w numerkach.
Mój kanał youtube

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2889
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #146 dnia: 29 Lutego 2016, 14:54:35 »
Stwierdzam brak smugi. Już działa. Wyświetla się poprawnie i działa poprawnie ;)
Bardzo się obrazicie jak stestuje to na wersji TGA a nie DDS? Nie posiadam przy sobie innej paczki :(
« Ostatnia zmiana: 29 Lutego 2016, 14:58:49 wysłana przez ST44-003 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9146
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 666
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #147 dnia: 29 Lutego 2016, 15:09:38 »
Nie ma obowiązku testowania na DDS. Testuj jak tobie wygodniej.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10061
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2574
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #148 dnia: 01 Marca 2016, 16:34:16 »
474asych17:
  • Ustawienie stanu świateł z programatora przy włączeniu baterii.
  • Blokada niezależnego sterowania światłami gdy jest programator.
  • Dźwięk przełącznika dla kręcenia pakieciakiem programatora.

Jak ktoś jeszcze nie pobrał:
Cytuj
Nowe biblioteki pythona i pliki smug:
http://eu07.pl/userfiles/23180/bugs-python_smugi.7z
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #149 dnia: 03 Marca 2016, 07:40:26 »
Ja za to znalazłem powód wywalania exe na asynchronach. Przy okazji nauczyłem się robić porównania pomiędzy wersjami na gicie ;)
Jak już to opanowane to teraz będzie lecieć wysyp na zmianie czoła.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es