Autor Wątek:  Materiały na drezyny  (Przeczytany 39975 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Materiały na drezyny
« dnia: 08 Kwietnia 2015, 11:43:45 »
Aktualizacja poszukiwanych materiałów:
  • Dl-2: Wymiary foteli ( zastosowanych w dostępnej fotografującemu modyfikacji) oraz sterowania, przeniesienia napędu i układu hamulcowego. Możliwie dużo zdjęć teksturowych i poglądowych.
  • WMB10: Parametry przekładni i układu hamulcowego. Zdjęcia teksturowe i poglądowe na model zewnętrzny.
  • WM10, WM15: Nie mam prawie nic.
  • Drezyluch: Zdjęcia wnętrza 126p bis na długiej ogniskowej z szerokim kadrem. Optymalnie z wyjętymi fotelami. Inne wersje też ujdą.

Zapotrzebowanie na dźwięki:
  • Praca jałowa silnika WFM/dl-2 wraz z rozruchem
  • Klakson WFM/dl-2
  • Runningnoise
  • Stukot kół
  • Zgrzyt/pisk hamulca
  • Zgrzyt pracy przekładni drezyny ręcznej
  • klakson wmb10
  • klakson malucha
  • silnik malucha
  • sprzęgło malucha (w ruchu przy zgaszonym silniku)

Stan projektu:
  • Dl-2: fizyka zgodna z osiągami ale złe parametry pracy silnika. Rysunki na wykonanie modelu, niedoświetlone zdjęcia.
  • Dr-2: Gotowa i wydana.
  • Wózek torowy: Gotowy i wydany
  • Drezyluch: Model prawie gotowy. Tekstura zewnętrza gotowa. Brak zdjęć wnętrza na tekstury dobrej jakości.
  • WMB10: Kabina wydana.
« Ostatnia zmiana: 22 Lipca 2020, 18:38:00 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Kwietnia 2015, 17:49:22 »
Mogę zrobić wersję ala złom, oczywiście bez dźwięków. Silnik też zrobić? :)

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 425
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Kwietnia 2015, 18:17:51 »
Mam dzwieki Fiata Cinquecento (wydaje mi sie ze jest dzwiekowo dosc podobny do malucha) – silnik na luzie (nie mam pojecia jakie obroty, Fiaty Cinquecento i 126p nie mialy obrotomierzy, przynajmniej te na ktore sie natykalem), uruchomienie silnika i klakson. W formacie zrodlowym 32kHz/24-bit i docelowym 22.05kHz/8-bit. Moze sie przyda.
http://eu07.pl/userfiles/20736/priv-cinquecento_v3.7z

Mam rowiez skany z ksiazki "Jezdze samochodem Polski Fiat 126p" zawierajace dane techniczne Fiatow 126p i 126 Bis (dane zdaje sie dostepne rowniez na Wikipedii) oraz rysunek techniczny fiata 126 Bis. Tez moze sie przyda.
http://eu07.pl/userfiles/20736/priv-scan.7z (12.25MB)
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2015, 03:29:19 wysłana przez joey »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Kwietnia 2015, 18:39:44 »
Dziękuję. Na pewno się przyda. Przejrzałem skany i chyba tylko drogi hamowania do znośnej fizyki by brakowało. Z dźwięków sekwencji rozruchu (i po tym co wkleiłem do DL2 lepiej niech zapala za pierwszym razem :P ).
Zdjęć silnika raczej nie potrzebuję. Nie mamy możliwości animowania klapy, a dziur w żaluzjach i silnika w środku nie ma sensu modelować. Zresztą jakbym chciał taki poziom detali, to łatałbym model Q. Zdjęcia ortogonalne, tyłu pod kątem tylnej ściany, maski z góry, ew dachu jakbyś miał na co wleźć, albo stań na nim i rób znad głowy pod nogi w czterech kawałkach, jeśli się nie załamie. Z wnętrza dobrze by było jakbyś wyjął fotele. I je się zrobi dokładniej i będzie tam odrobina więcej miejsca na wciśnięcie się z aparatem. Wszystkie ściany, fotele, kanapa, podłoga, podsufitka, detale deski rozdzielczej, deska od góry spod sufitu. Im dokładniej, tym ładniejsze wnętrze uda się z tego zrobić.
"wersję ala złom" mam nadzieję nie wypatroszoną kompletnie? Drezyluchy raczej się szanuje. :D
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2015, 22:09:32 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 425
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Kwietnia 2015, 19:34:40 »
Dodalem do paczki w poprzednim poscie poprawiony klakson, bo poprzednia wersja miala stukniecie oraz dzwiek odpalania Fiata Cinquecento, nagrany z wewnatrz, niestety jest to tylko urywek, bo na nagraniu jest gadanie. Mysle, ze rozni sie znaczaco od Fiata 126p, aczkolwiek ostatni raz stycznosc z maluchem mialem bedac siedmiolatkiem. Skan z ksiazki z droga hamowania:
http://eu07.pl/userfiles/20736/priv-CCI20150429.jpg
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2015, 20:47:33 wysłana przez joey »

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Kwietnia 2015, 21:23:25 »
Wnętrze kompletne tylko stoi od hmm... chyba 6 lat i pordzewiał strasznie. Z wujkiem chcemy go przywrócić do stanu używalności ale nie wiemy czy to nam się uda. Foteli niestety nie mam możliwości wyciągnąć a jeśli chodzi o dach to mam nadzieję że się nie załamie :) Nie powinien ale nigdy nic nie wiadomo, a jeśli chodzi o silniki to mają inne dźwięki.
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2015, 21:25:37 wysłana przez lukasn26 »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Kwietnia 2015, 21:41:02 »
Jakby co, służę uprzejmie Fiatem 126P, czynnym, jeżdżącym, kompletnym ;)
Mogę nagrać wszystko, jeśli chcecie, łącznie z cykaniem kierunkowskazów :P

P.S. Tak, ten na zdjęciach to mój ;)

Proszę umieścić grafiki na serwerze eu07.pl używając opcji Załącz.
Benek
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2015, 22:05:46 wysłana przez ST44-003 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Kwietnia 2015, 22:08:04 »
Rulz już się zadeklarował na wszystko co się da. Możesz robić, będzie więcej kabin niż do siódemek i będę je modelował pięć lat. :D
Na pewno karoseria, bo tekstur zewnętrznych nigdy za dużo. Wnętrze jak chce ci się wyciągać fotele. Kierunkowskazów nie mamy, ale dźwięki całej reszty się przydadzą. Zwłaszcza zależy mi na pracy układu napędowego przy wyłączonym silniku. Maluszek ma taki bardzo charakterystyczny dźwięk przekładni. Tylko nie pozabijajcie się gasząc go rozpędzeni. Może bezpieczniej postawić go na cegłach i napędzić przekładnię.
Dlaczego wszyscy mają maluchy, a machajki nikt? :(
Mój kanał youtube

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Kwietnia 2015, 22:17:22 »
W planach do zrobienia masz wersje wszystkich kaszlaków?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Kwietnia 2015, 22:24:35 »
Wolałbym się ograniczyć do jednego z kilkoma teksturami karoserii i zająć bardziej istotnymi rzeczami. To symulator pociągu w końcu.
Mój kanał youtube

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Kwietnia 2015, 06:32:38 »
Ja mam trochę nowszego z inną deską rozdzielczą.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Kwietnia 2015, 19:00:01 »
On już ma nowszą, bo ma plastikowy zderzak. Oryginalne były ze stalowym chromowanym.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Kwietnia 2015, 19:46:33 »
Jak już się czepiamy, to dokładnie to jakaś wczesna wersja 126 E (Economy) z plastikowymi listwami, zderzakami i inaczej umieszczonym znaczkiem FIAT na przodzie z fotelami i deską z "kapliczki". Jeśli się nie mylę.

Reg. obowiązki 11a.
Proszę poprawić.
Benek
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia 2015, 20:42:43 wysłana przez Kacu »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Kwietnia 2015, 23:21:51 »
Ja się nie znam, gdyż zaczynaliśmy od 600 z pierwszej partii produkcyjnej, jeszcze na częściach z Włoch.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Kwietnia 2015, 23:31:39 »
Nie licytować się kto ma bardziej maluczkiego maluszka tylko focić i nagrywać, bo spam się robi.
Mój kanał youtube

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Kwietnia 2015, 23:46:03 »
Od siebie dodam, ze jest to faktycznie wersja 650E "Economy" z kapliczką. Przechodząc do konkretów, nie będzie dla mnie problemem nagrać to i owo, jednak nie wcześniej jak w połowie Maja nadejdą materiały. Raz, że długi weekend, dwa że Juvenalia AGH, trzy że czyżynalia PK, cztery, że muszę pokombinować jak nagrać w miarę fajny sposób (i do jakiej prędkości pojazdu) dźwięk układu napędowego.

W takim samochodzie jakim jest Fiat 126 jak najlepiej nagrać dźwięki? Jest to samochód bardzo mały, głośny, do tego sztywny, więc najlepiej było by wybrać jakąś nowo oddaną drogę coby ponagrywać. Pytanie tylko, jak ustawić kamerę i nagrywanie dźwięku?
« Ostatnia zmiana: 02 Maja 2015, 19:11:02 wysłana przez ST44-003 »

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Maja 2015, 18:27:25 »
Machajkę i wymiary mogę załatwić, łącznie z materiałem foto.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Maja 2015, 18:32:40 »
Rób, rób, bo te foty od Matka są tragiczne. Póki co mam koło i materiały na zdezelowany wózek doczepny.
Koło gotowe.
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2015, 16:51:57 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline UAZownik

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Maja 2015, 20:41:23 »
To może i ja wtrącę swoje trzy grosze - materiał na machajkę z Wolsztyna, może nie jest powalający, ale zawsze coś.

http://eu07.pl/userfiles/8610/foto-machajka.7z

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Maja 2015, 21:06:29 »
Grr, inne koło. Foty lepsze od matkowej. Czekam jeszcze na wymiary i machajkę można kleić. Do dl-2 mam dokumentację, ale zero zdjęć..
Mój kanał youtube

Offline UAZownik

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Maja 2015, 21:11:00 »
Zmienić koła to nie problem, co drezynka to inna konstrukcja, nikt nie będzie się czepiać.

Co do wymiarów - nie miałem przy sobie miarki, ale myślę że nie zaszkodzi pobawić się w Gimpie miarką i wyciągnąć wymiary ze zdjęć. Jeśli będzie taka potrzeba to mogę się tym zająć.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #21 dnia: 04 Maja 2015, 21:24:45 »
Perspektywa ostro zakłamuje niestety. Mam nadzieję, że @epoka9.24 coś tam zmierzy jednak.
Skończyłem osie i zrobiłem ramę do wózka. Wszystko ładnie pospawane, zero przenikających trójkątów w tych ceownikach. :)
« Ostatnia zmiana: 08 Maja 2015, 23:11:33 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Maja 2015, 07:24:03 »
Gdyby dać tło to bym pomyślał że to prawdziwe wózki z ramą po machajce :)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Maja 2015, 08:07:52 »
Weź z cg textures rdzę, to będziesz miał i machajkę i ręczny wózek transportowy.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Maja 2015, 10:26:32 »
Machajka ma inne wymiary i konstrukcję ramy. Bez wymiarów nie będzie modelu i tyle. :P
Da się u nas jakoś z poziomu wpisu zablokować koła? Mogę mu ewentualnie odbudować hamulec ręczny, ale wstawiony i tak będzie się staczał.

Zostały resztki hamulca i lod do zrobienia.
Epoka, co z tą machajką?
« Ostatnia zmiana: 25 Maja 2015, 19:49:52 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Maja 2015, 22:24:56 »
Myślę, że się da np wystarczy zrobić literówkę w nazwie kół i już się kręcić nie będą.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Maja 2015, 23:04:52 »
Ale mi chodzi o fizykę a nie animację. Żeby wózeczek nie wytoczył się z krzaków przy nastawni. Płóz nie mamy, a yB twierdzi, że tego co chcę póki co też nie.
Gotowa, spakuję paczkę na świeżo i leci do testu. :)
« Ostatnia zmiana: 26 Maja 2015, 02:10:09 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #27 dnia: 13 Czerwca 2015, 16:13:30 »
Mam trochę materiałów na zdezelowanego malucha: http://eu07.pl/userfiles/23047/foto-tekstury.rar
Foty robione na szybko, są krzywe, niektóre mają beczkę, robione w ostre słońce, mam dużo czasu aby zrobić je jeszcze raz. Chodzi mi o to czy zdjęcia takiego malucha na coś się nadadzą i chciałem się zapytać czy trzeba zrobić coś więcej poza kołami (zrobię nówki i stare) i lewym bokiem.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #28 dnia: 13 Czerwca 2015, 16:21:50 »
Trochę malucha dostałem już od Rulza. Jak wrak to dwa boki, bo z pewnością się różnią. Do tego wnętrze i jeszcze raz wnętrze. Jak wypatroszone to nawet lepiej, bo nie będziesz musiał foteli wyciągać, a właśnie o ściany nie przesłonięte fotelami się rozchodzi.
-------------------
Zauważyłem, że dl-2 ma problemy z rozpędzaniem jako AI. Jakby ktoś zechciał pobawić się parametrami MPT, byłoby miło.
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2015, 01:00:29 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Materiały na drezyny
« Odpowiedź #29 dnia: 01 Lipca 2015, 23:20:09 »
@Stele, jak już wspomniałem wyżej, mam sprawnego i czynnego malucha na zdjęcia. Niestety ostatnio się popsuł i długo stał w garażu, stąd brak materiału z mojej strony, ale jutro max w piątek mogę Ci podesłać materiały foto-video-audio z niego (jako że jest już sprawny, bo go z Tatą moim postawiliśmy :D ). Co potrzeba, to pisz (pewnie wymiary, to też nie problem).
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2015, 23:21:38 wysłana przez ST44-003 »