Autor Wątek:  Tekstury przejściowe podsypek  (Przeczytany 9614 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Tekstury przejściowe podsypek
« dnia: 02 Kwietnia 2015, 17:29:16 »
Przedstawiam Wam tekstury przejściowe podsypek, które powstały przez modyfikację w programie GIMP tekstur stworzonych przez @Benka.
Wersja użytkowa - http://eu07.pl/userfiles/23139/tekstury_przejsciowe_podsypek_dds.7z
Wersja deweloperska - [Nie tworzysz dodatków - nie pobieraj!] http://eu07.pl/userfiles/23139/tekstury_przejsciowe_podsypek.7z
Dodane na repozytorium.


Cytuj
Dziękuję za wybranie mego produktu!
Tekstury te, są modyfikacjami tekstur autorstwa @Benka dostępnych tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,24067.0.html, bądź dostępnych od wersji symulatora 10_14. W związku z tym pozwoliłem sobie zacytować plik info.txt z tamtej paczki tekstur:

[...](Podsypki) nadają się na linie II rzędu. Tekstury przeznaczone są na podsypkę o parametrach przekroju: 0.35 0.7825 0.525. [...]

[...]Podsypki tpd-455-1 - tpd-455-5 nadają się na tory główne. Podkłady, w rzucie z góry, mają wymiary 240 x 2500 mm, są układane co 650 mm.
 Parametr mapowania tymi podsypkami wynosi 4.55. [...]

[...]Podsypki tpd-469-1 - tpd-469-5 nadają się na tory boczne. Podkłady, w rzucie z góry, mają wymiary 220 x 2500 mm, są układane co 670 mm.
 Parametr mapowania tymi podsypkami wynosi 4.69. [...]

[...] Podsypki mają rozdzielczość 2048 x 2048 pikseli, co wynika z chęci utrzymania jakości takiej, jaką posiadają rozjazdy. Podsypki są renderami
 kilku płaszczyzn odpowiednio zmapowanych i wyskalowanych, ostatecznie zostały poddane obróbce w programie GIMP. [...]

Dodatkowo nadmienię, że odcinek przejściowy MUSI mieć TAKĄ SAMĄ długość, co PARAMETR MAPOWANIA.


Nazewnictwo plików jest następujące:
              [nazwa tekstury 1]_[nazwa tekstury 2]    , nazwa informuje o orientacji tekstury w terenie:

[tekstura zaczynająca się w point 1 wpisu toru]_[tekstura zaczynająca się w point 2 wpisu toru]

Więc jeśli tekstura jest źle zorientowana tzn. odwrotnie się układa, należy:
   - [Rainsted] zakładka (Ustawienia) > Tryb pracy - specjalny - dla trasopisarzy > zakładka (Debugger) > Podgląd terenu (to nie jest edytor) > w oknie edytora należy odnaleźć źle zorientowany fragment toru i kliknąć na niego > odczytać i zapamiętać sekwencję na górnym pasku np. Wybrany tor: start (scenery/tex.scn, linia: 5)
   - [WordPad lub inny edytor tekstu] otworzyć plik wyświetlony wcześniej > odszukać nazwy toru np. start > zostanie wyświetlony podobny wpis:

node -1 0 start track normal 21.25 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_unused1 4.69 tory\1435\tpd-469-4_tpd-469-5 0.35 0.7825 0.525
 0.321543 0.2 3.4316  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
0.321543 0.2 -1.25804  0.0  //point 2
0
endtrack

Należy zamienić ze sobą wersy, które są przed komentarzami //point 1 i //point 2.
UWAGA!!! Nie wolno zastępywać kropek przecinkami!

Wcisnąć kombinację klawiszy [Ctrl] +


@danniel
 
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2015, 02:28:29 wysłana przez macius5991 »
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.