UMP można sobie wczytać dwa razy, za drugim razem z dodaniem przesunięcia — niby wtedy będą dwa tory. Aczkolwiek dokładność UMP jest taka, że i tak potem trzeba ręcznie to poprawić. Ale można np. zrobić dwie stacje, a szlak pomiędzy nimi wczytać z UMP i się to będzie nadawało do jeżdżenia w kilka minut, jedynie rażąc brakiem estetyki. UMP pozwala też pobrać automatem mapy podkładowe na interesującym obszarze, a także można sobie to wyeksportować do innego edytora, dzięki czemu błędy rozmiarów na scenerii nie będą przekraczać 50m.
Przed dodaniem toru możesz zaznaczyć inny tor i wskazać od którego końca ma być dodany. Jeśli tory już są z obu stron, albo wybierzesz punkt 4, tor się doda 4.5m obok. Zasadniczo, to trzeba zacząć od początku, czyli ustawić linię kierunkową, a następnie wpisywać w tory odległość od linii kierunkowej. Aby przemieścić tor, czy jakikolwiek inny odcinek, należy wybrać przemieszczany punkt (lista punktów ma więcej pozycji, w przypadku prostego odcinka użyteczne są tylko dwie), a potem użyć przycisku "Ustaw" i kliknąć na obszarze edycyjnym. Można też zaznaczyć inny odcinek, zapisać któryś z jego punktów do pamięci, a następnie ustawić koniec innego odcinka z pamięci. Również ustawienie odległości od linii kierunkowej przemieści tor.