Autor Wątek:  Fizyka sprzęgów/ składów.  (Przeczytany 15170 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline 3rs

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Fizyka sprzęgów/ składów.
« dnia: 28 Lutego 2015, 14:10:01 »
Witam was, a w szczególności osoby bezpośrednio odpowiedzialne za rozwój symulatora.

Przy zabawie na TD odkryłem, że fizyka sprzęgów lub... (no właśnie- czego?) nadal pozostawia moim zdaniem wiele do życzenia.
1.Problem, który chciałbym poruszyć, to całkowity brak zachowania energii- Wielokrotnie zderzałem się z 35 wagonowym składem ważącym ponad 2000 ton. Przy b. dużej prędkości zderzenia efekt jest taki, że "lok" którym uderzam w skład odbija się jak piłeczka ping-pongowa, a skład pozostaje w bezruchu przy czym cała energia gdzieś sobie uciekła- Co ciekawe nie ma różnicy czy skład był odhamowany czy zahamowany. Przy bardzo małej prędkości lok po zderzeniu staje w miejscu, a uderzony skład wpada w ruch oscylujący co jest po prostu bardzo nienaturalne.
Te obserwacje doprowadzają do punktu, w którym należało sprawdzić co się dzieje przy ciągłej interakcji ze składem.
I. Przy pchnięciu odhamowanego składu (bez spięcia go z lokiem) skład co chwila dosłownie przyspieszał szybciej niż pchnąca go lokomotywa, przez co lokomotywa szybko przyspieszała aż do momentu w którym ze sporą różnicą prędkości uderza w skład, który pchnie przez chwilę i znów go goni- Czyli symulacją tego nazwać nie można, gdyż wagony nie posiadały żadnej cieczy w swoim ładunku.
II. Przy ciągnięciu składu przy dużych prądach rozruchowych rozłączałem wyłącznik szybki, co powodowało zanik siły pociągowej... Jednak prędkość nadal wzrastała po czym malała w sposób oscylacyjny, efekt można spotęgować zsynchronizowaniem siły pociągowej z przyspieszaniem podczas ruchu oscylacyjnego.

Owe testy wykonałem ze względu na to, iż w ostatnim wydaniu MaSzyny zauważyłem dziwne zachowanie lokomotywy przy rozruchu składów towarowych, gdy zachowywała się jakby ciągnęła cysterny z cieczą. Wcześniej CHYBA efekt ten nie był aż tak zauważalny.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2015, 14:11:40 wysłana przez 3rs »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lutego 2015, 14:55:33 »
Nie wiem, na co może być przydatna fizyka zderzeń, tak dla sportu? Jestem przeciwny.
Do fizyki zderzeń, trzeba dołożyć fizykę pochłaniania energii przez modele. To jest nie do zrobienia. Rozruch składów towarowych porównywałeś z poprzednim wydaniem MaSzyny, czy z realnym składem?
Ps: Jakiś czas temu zgłaszałeś, że wagony lewitują. Odpowiedziałem Tobie, że nie doczytałeś informacji o pozostawieniu części wagonów na stacji początkowej. Nie spodziewałem się podziękowania za rozwiązanie problemu, ale nie myślałem, że będziesz wymyślać nowe.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lutego 2015, 15:32:48 »
Nie wiem, na co może być przydatna fizyka zderzeń, tak dla sportu? Jestem przeciwny.
To pytanie to jest na poważnie?

Edit:
Według mnie symulacja dynamiczna interakcji między pojazdami, sprzęgów, cięgieł i zderzaków, jest jednym z fundamentalnych elementów symulatora. Albo - jeżeli nie jest - powinna być fundamentalnym elementem. Fakt, że ktoś pokazuje błędy czy niedoskonałości w symulacji, nie jest powodem, by go wyśmiewać, kpić z niego, ostracyzować, lub posyłać na drzewo. Dlaczego Krzyśku uważasz, że to jest nie do zrobienia i dlaczego uważasz, że jest to niepotrzebne?
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2015, 00:36:24 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Marca 2015, 00:54:09 »
Obecnie fizyka sprzęgów jest obliczana w sposób różnicowy (z użyciem kroku czasowego), co jest niezgodne z rzeczywistością i prowadzi do błędów. Przykładowo, jeśli jeden pojazd stoi, a drugi porusza się z prędkością 36km/h (=10m/s), a krok czasowy jest równy 0.01s, to w skrajnym przypadku jedno przeliczenie nastąpi przed zetknięciem się zderzaków, a kolejne po 0.01s. W tym czasie pojazd przemieści się o 0.01s*10m/s=0.1m i dla takiego przemieszczenia obliczana jest siła na sprzęgach. Tymczasem w rzeczywistości interakcja sił pomiędzy pojazdami nastąpiła by już przy mniejszym ściśnięciu zderzaków, być może już 0.01m, czyli w czasie 0.001s. W takim przypadku, zamiast prostego mnożenia prędkości przez czas powinien być policzony cały proces, jaki miał miejsce przez te 0.01s. (zmniejszenie kroku czasowego np. do 0.001s niewiele poprawi). Czyli powinna być zwiększona energia pola sprężystości sprzęgów, a zmniejszona energia kinetyczna pojazdu. Powinien też być wyliczony moment, w którym następuje odbicie i z tym momentem powinien być porównywany aktualny upływ czasu. Podsumowując, zderzenia nie są obecnie realistyczne (zwłaszcza dotyczy to większych prędkości), ale nie jest to też jedyna naciągana rzecz.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Szybki Wiewiór

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
    • Jedyni słuszni na Mazowszu!
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Marca 2015, 19:26:42 »
Jestem za tym, żeby to poprawić, bo to jest irytujące. Mam wysokie prądy siły pociągowej, a sprzęg sobie lewituje. Tak po prostu?
Bo My nie prosimy o wolność, My o nią walczymy.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Marca 2015, 20:04:11 »
...Fakt, że ktoś pokazuje błędy czy niedoskonałości w symulacji, nie jest powodem, by go wyśmiewać, kpić z niego, ostracyzować, lub posyłać na drzewo. Dlaczego Krzyśku uważasz, że to jest nie do zrobienia i dlaczego uważasz, że jest to niepotrzebne?
Po pierwsze, coraz więcej osób coś chce i zauważa błędy, a coraz mniej osób jest do pracy. Po drugie, każdy element który chcemy zrealizować, może być pierwszy, albo ostatni do zrobienia. Fizyka urządzeń cięgłowo zderznych nie jest dla mnie priorytetem i ja jej nie potrafię zrobić. Jakie priorytety ma Ra i youBy, tego nie wiem. Nikogo nie mam zamiaru ośmieszać, ludzie ośmieszają się sami, nie czytając instrukcji (stąd błąd z powodu zbyt dużej ilości wagonów, zgłoszony jako lewitacja). Dotyczy nas wszystkich, mnie i Ciebie też. Teraz o poziomie trudności, śmiem twierdzić, że odzwierciedlenie tej fizyki będzie trudniejsze niż fizyka rozruchu i hamulców razem wziętych. Proszę Tolein o wskazanie źródła informacji, na temat wzorca do realizacji tej fizyki.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Marca 2015, 21:30:17 »
Proszę Tolein o wskazanie źródła informacji, na temat wzorca do realizacji tej fizyki.
Witam,
http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Hooke%E2%80%99a
Pozdrawiam.

Fizyka urządzeń cięgłowo zderznych nie jest dla mnie priorytetem i ja jej nie potrafię zrobić.
Jeżeli nie chcesz/nie zamierzasz/nie potrafisz tego robić, to nie ma problemu, przyjęliśmy do wiadomości, dziękujemy za opinię. Jeżeli natomiast nie widzisz sensu/nie uważasz za zasadne żeby ktoś to zrobił, nie uważasz, że jest to ważne, no to sory, ale się z Tobą nie zgadzam. Powtórzę jeszcze raz, to co już napisałem w trzecim poście w tym wątku, według mnie jest to jeden z fundamentalnych elementów symulacji. Znów - dziękujemy za opinię.

Tymczasem w rzeczywistości interakcja sił pomiędzy pojazdami nastąpiła by już przy mniejszym ściśnięciu zderzaków, być może już 0.01m, czyli w czasie 0.001s. W takim przypadku, zamiast prostego mnożenia prędkości przez czas powinien być policzony cały proces, jaki miał miejsce przez te 0.01s.
No na dobrą sprawę, nie ma momentu, w którym następuje "interakcja sił", interakcja jest cały czas (od momentu kontaktu jednego ciała z drugim), pytanie tylko, w którym momencie siła przyłożona do buforów lub sprzęgu, będzie wystarczająca, by pokonać opory statyczne ruchu pojazdu(ów). Generalnie, tak jak piszesz, wypadałoby nie przeliczać stany w danym miejscu czasu, tylko przeliczać procesy zachodzące w klatce czasu. Nie jest to może model predykcyjny, ale do naszych celów raczej wystarczający.

Podsumowując: 3rs? masz za dużo czasu? chcesz się tym zająć?

Edit: Aha, jeszcze jedno, Krzyśku: fakt, że nie chcesz/nie umiesz/nie wiesz jak/nie masz czasu/nie zamierzasz, to tak jak napisałem, Twoja prywatna sprawa. Zastanawia mnie tylko, czy to jest rzeczywiście konieczne, żeby w drugim poście w wątku, w 45 minut od OP pisać właśnie o tym, że się nie chce/nie umie/nie wie jak/nie ma czasu/nie zamierza. Jeszcze że się nie wie jak, to mógłbym zrozumieć, tzn. jest chęć, brak wiedzy. Ale pozostałe przypadki, to sory, może lepiej zachować tę wiedzę dla siebie, albo przynajmniej samemu się nią nacieszyć, zanim się nią podzieli z innymi?
Zabierasz ostatnio aktywny głos w dyskusji na temat rozwoju, przyszłości symulatora, sam czytałem Twoje opinie, gdzie narzekasz na brak współpracy, złą atmosferę na forum, etc.
Serio?
Czy to jest wszystko, na co Ciebie stać w pokazywaniu, w dawaniu przykładu, że to forum może funkcjonować lepiej, że nasze community może być bardziej przyjazne i otwarte nowym pomysłom, uwagom, ludziom, etc.?
Ja na prawdę jestem w stanie zrozumieć, że czasem ludzie mają dosyć tego, że harują jak woły tylko po to, żeby ktoś potem przyszedł i powiedział, że model/tekstura/trasa/dźwięk/etc mu się nie podoba, że jest źle, krzywo, etc., ale nie zachowujmy się tak, jak gdyby ktoś ubliżał nam personalnie.
Złota zasada - nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia - nie mów nic.
Może i ja powinienem spojrzeć w lustro, zrobić rachunek sumienia i od dziś zacząć się do niej stosować, zarówno na forum, jak i na IRC.

Reg. zakazy 20.
Nie przeklinaj na forum i nie przywołuj matki. Usunąłem stosowną część wiadomości.
Benek
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2015, 12:31:45 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Marca 2015, 21:42:56 »
Prawo Hooka tu nie wystarczy, ale nie ma sensu tego tłumaczyć. A Ra nie ma zbyt wiele czasu, o czym niejednokrotnie pisał, ale kto by to czytał i się przejął. Pytanie zasadnicze zadałem, jakie Ra ma priorytety dysponując określonym czasem. Tolein, dyskusje z Tobą są nieproduktywne, nie dam się więcej wciągnąć. Jak chcesz to sam zrób, lub przedstaw koledze Ra, konkretne rozwiązanie, tak ostatnio odpowiadał.
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2015, 21:45:26 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Marca 2015, 21:45:16 »
Chodziło mi o to, że od momentu zetknięcia zderzaków następuje zmniejszenie energii kinetycznej i zwiększenie energii potencjalnej sprężystości, ewentualnie wyprodukowanie energii cieplnej. A na pewno nie jest tak, że po 1/100 sekundy zderzaki są wciśnięte sumarycznie na 10cm, a energia kinetyczna jest taka sama, jak 1/100 sekundy wcześniej. Obecna symulacja zauważa powstanie energii sprężystości, a nie koryguje energii kinetycznej. Najprościej się o tym przekonać zwiększając znacznie masę stojącego pojazdu (tak np. do miliona ton) i zderzając się z nim przy dużej prędkości.

Ale żeby coś z tym zrobić nie wystarczy być za, tylko trzeba opracować kompletny model fizyczny zjawisk. Następnie zrobić program, który pozwoli przetestować model i ocenić, czy spełnia on przyjęte założenia. Dopiero po tym etapie można to przenieść do symulacji reszty.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Marca 2015, 21:52:56 »
I jeszcze trzeba mieć zestaw wartości, które można wpisać jako stałe, dla różnych pojazdów. Co potrafi zająć mnóstwo czasu (patrz SPKS).
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Marca 2015, 22:36:10 »
Cytuj
Ale żeby coś z tym zrobić nie wystarczy być za, tylko trzeba opracować kompletny model fizyczny zjawisk. Następnie zrobić program, który pozwoli przetestować model i ocenić, czy spełnia on przyjęte założenia. Dopiero po tym etapie można to przenieść do symulacji reszty.
Właśnie o wzorzec modelu prosiłem, dostałem link do prawa Hooka.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Marca 2015, 23:06:55 »
Prawo Hooka ma zastosowanie przy rozrywaniu pręta. Bardziej by miało zastosowanie przy rozerwaniu sprzęgu. W przypadku zderzenia należałoby zastosować zderzenie sprężyste.

Offline 3rs

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Marca 2015, 03:22:48 »
Tutaj dochodzicie do pewnego konsensusu, jednak zderzenie sprężyste już funkcjonuje jako tako w MaSzynie. Problemem jest czas każdego z kroków w którym wyliczana jest prędkość i brak zachowania pędu/ energii co nie będzie raczej trudne do wyciągnięcia z aplikacji (masa, prędkość).

Reg. zakazy 26.
Po raz kolejny usuwasz wpis moderatora. Kilka razy byłeś pouczany, nic to nie dało. Moderacja.
Benek

« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2015, 17:46:27 wysłana przez Benek »

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Marca 2015, 00:29:00 »
To może chociaż  niech lokomotywy psują się przy zderzeniu? Bo tak to trochę dziwnie wygląda.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Marca 2015, 01:00:27 »
I co potem, jak się zepsują?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Marca 2015, 01:01:50 »
W planach było wykolejanie przy zderzeniu o sile większej od ustawionej na sztywno w kodzie. Fizyce zderzeń nie pomoże, ale jako szybka prowizorka by wystarczyło, a jak wiadomo takie rozwiązania są najtrwalsze. :P
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Marca 2015, 21:30:57 »
Symulacja nie ma żadnych mechanizmów weryfikujących, czy użytkownik postępuje prawidłowo. Gdyby kiedyś dodać reguły zarządzania składami na stacjach, to radiostop w przypadku przejechania S1 dało by się jeszcze zorganizować — ale co potem? Wysyłać SOK z alkomatem?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Marca 2015, 00:24:26 »
Nie fizyka sprzęgów ale praca buforów. Przy zderzeniu część energii kinetycznej pochłaniają bufory. Lokomotywa o masie i prędkości uderza w skład wagonów. Przy jakiej prędkości lokomotywy całkowitą energię zostanie pochłonięta przez bufory. Całkiem inny algorytm jak jadą dwa składy i dochodzi do zderzenia czołowego. Tak jak pod Szczekocinami.
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2015, 00:25:28 wysłana przez Anrej »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Marca 2015, 08:39:55 »
Zwykle określa się to jako urządzenie cięgłowo zderzne (http://www.kolejpedia.pl/przewozy-kolejowe/urzadzenia-cieglowo-zderzne.html.) Termin fizyka sprzęgów należy rozumieć bardzo potocznie, nie ma się czego czepiać. Skoro jednak piszesz:
Cytuj
Całkiem inny algorytm jak jadą dwa składy i dochodzi do zderzenia czołowego.
to zaprzeczam. Algorytm jest jak najbardziej taki sam. Inna jest tylko prędkość jednego z obiektów/pojazdów/składów. W jednym przypadku obie prędkości są różne od zera, w innym prędkość jednego  z obiektów/pojazdów/składów wynosi zero. Sposób liczenia energii w obu przypadkach, jest taki sam.

Offline 3rs

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Marca 2015, 13:09:40 »
Wczoraj powtórzyłem eksperyment ze składem 28 wagonowym o masie 1400 ton. Po odhamowaniu całego składu rozłączyłem każdy wagon i zacząłem zabawę.
Wnioski: Zasada zachowania energii działa w miarę prawidłowo tylko i wyłącznie przy zachowaniu siły pociągowej lokomotywy pchnącej wagony. Przy dużej różnicy prędkości między 2 obiektami (wagonami) zaczyna się herezja, co może występować przy długich sprzężonych składach lub dynamicznym rozruchu, gdy sprzęgi powinny się już rozrywać.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #20 dnia: 12 Marca 2015, 18:07:11 »
Mielismy swego czasu dluga dyskusje na ten temat z @Quark i @youBy w Wolsztynie, wniosek byl taki ze albo robimy to asynchronicznie metoda silowa, albo bawimy sie w rachunek rozniczkowy i calkowy... Jesli jestes w stanie ogarnac alternatywe to daj znac :-)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Marca 2015, 18:28:40 »
Przede wszystkim trzeba by zadbać o zachowanie energii, wliczając w to cieplną i akustyczną. Na ile mi wiadomo, obecna fizyka nie bilansuje energii. W sumie, to mógłbym w to popatrzeć, może na szybko udało by się opracować prostą poprawkę. Ostatnio próbowałem zrobić korektę rozstawu wózków na łukach oraz w przypadku rozjechania ich na dwa tory, ale właśnie błędy w zderzeniach powodowały, że skład dostawał kosmicznej prędkości i przestawał być zdatny do użytku.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #22 dnia: 12 Marca 2015, 19:27:40 »
Spytam z ciekawości, ciężko by było opracować prowizoryczny algorytm, który odpowiadałby za zrywanie sprzęgów przy zbyt dużym obciążeniu? Trochę to głupio wygląda jak katuję brutto 3-4k po 600A i wyrzucam się liniowymi albo zaczynam ciągnąć zaraz po puszczeniu fali i nic się nie dzieje.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #23 dnia: 12 Marca 2015, 20:13:30 »
@Niebugoclaw: uwierz mi, jak byl prowizoryczny algorytm to na niego 5 lat przeklinalismy ;-)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #24 dnia: 23 Marca 2015, 16:29:12 »
Trochę to głupio wygląda jak katuję brutto 3-4k po 600A i wyrzucam się liniowymi albo zaczynam ciągnąć zaraz po puszczeniu fali i nic się nie dzieje.
W rzeczywistości też się w 80% przypadków nic nie dzieje. Wszystko zależy jak skręcony jest skład, jaki jest stopień zużycia buforów i sprzęgów w pociągu oraz jaki pojazd ciągnie skład, itd. Dlatego albo przeliczać wszystko możliwie jak najdokładniej albo sobie odpuścić. Bawić się w symulację rozerwań tylko dlatego, że komuś się coś wydaje to nie jest najlepsze rozwiązanie.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #25 dnia: 23 Marca 2015, 17:59:11 »
Trochę to głupio wygląda jak katuję brutto 3-4k po 600A i wyrzucam się liniowymi albo zaczynam ciągnąć zaraz po puszczeniu fali i nic się nie dzieje.
Zwykle łatwiej urwać trzy czy cztery wagony na rozkręconych sprzęgach zwłaszcza jeżeli mają "siądnięty" aparat cięgłowy.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Marca 2015, 13:43:59 »
W rzeczywistości też się w 80% przypadków nic nie dzieje. Wszystko zależy jak skręcony jest skład, jaki jest stopień zużycia buforów i sprzęgów w pociągu oraz jaki pojazd ciągnie skład, itd.
Powiem szczerze, że nie stać mnie jeszcze, żeby sprawdzić to w rzeczywistości, dlatego z każdą "bombą" obchodzę się jak z jajkiem :) Poza tym nie mam wpływu na to, jak skręcono mi skład i czy zderzaki nie są zużyte. Wychodzi to zazwyczaj "w praniu".
Zwykle łatwiej urwać trzy czy cztery wagony na rozkręconych sprzęgach zwłaszcza jeżeli mają "siądnięty" aparat cięgłowy.
Jak ktoś jest na tyle szalony, żeby nie skręcić śrub przy formowaniu składu, to jego sprawa ;) A na manewrach to wiadomo, że się nie skręca bo zwyczajnie nie ma takiej potrzeby.
« Ostatnia zmiana: 26 Marca 2015, 13:48:19 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #27 dnia: 26 Marca 2015, 18:54:50 »
Jak ktoś jest na tyle szalony, żeby nie skręcić śrub przy formowaniu składu, to jego sprawa ;) A na manewrach to wiadomo, że się nie skręca bo zwyczajnie nie ma takiej potrzeby.
No właśnie o manewry mi chodzi. Wbrew pozorom na manewrach tabor dostaje bardziej w zadek niż podczas jazdy na szlaku.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« Odpowiedź #28 dnia: 26 Marca 2015, 20:04:51 »
Szczególnie, jak 40 wagonów na luźnych sprzęgach hamuje się samą lokomotywą, o pracy odrzutowej nie wspominając :)