Autor Wątek:  Odskakiwanie manipulatorów  (Przeczytany 27882 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odskakiwanie manipulatorów
« dnia: 28 Lutego 2015, 13:07:38 »
Pojazdy ze sterowaniem mikroprocesorowym (szczególnie z silnikami asynchronicznymi) mają różne rodzaje manimpulatorów, które można podzielić na dwie grupy: potencjometryczne/pozycyjne i impulsowe/czasowe. W przypadku pierwszej grupy nie ma problemu z ich obsługą i sterowaniem z klawiatury, ponieważ mają one albo ustalone pozycje, albo płynny zakres regulacji (ew. z wyraźnie zaznaczoną pozycją 0). Druga grupa charakteryzuje się tym, że ma po kilka niestabilnych pozycji, które powodują powrót manipulatora do sąsiedniej pozycji. Przykładowo w Elfie układ pozycji jest następujący:
1 – zwiększanie siły pociągowej – niestabilna, powrót do 2,
2 – utrzymanie siły pociągowej, zmniejszanie siły hamowania – stabilna,
3 – zmniejszanie siły pociągowej, utrzymanie siły hamowania – stabilna,
4 – zwiększanie siły hamowania – niestabilna, powrót do 3,
5 – hamowanie nagłe – stabilna.

Powstaje tutaj pytanie: jak rozwiązać obsługę sterowania manipulatorami i ich odskakiwania?

O ile implementacja odskakiwania z pozycji 1 (skrajnej) na 2 może być prosta, o tyle w przypadku pozycji 4 nie jest to już trywialne. Jeśli zachować sterowanie tylko klawiszami + i -, to są takie możliwości:
1) brak odskakiwania i konieczności trzymania klawisza - do wdrożenia hamowania, co pozwala na swobodne przejście do pozycji 5 — trochę nierealistyczne, o ile można używać tego argumentu w przypadku sterowania z klawiatury ;)
2) odskakiwanie i konieczność trzymania klawisza - do wdrożenia hamowania bez możliwości przejścia na pozycję 5 z klawiatury — sprawa podobna do pozycji hamowania służbowego w EN57, która jest dostępna jedynie przez pokeys;
3) odskakiwanie i konieczność trzymania klawisza - do wdrożenia hamowania z możliwością przejścia na pozycję 5 po ustawieniu pełnej siły hamowania — tylko właściwie po co komu nagłe, gdy już wdrożył pełne?
4) odskakiwanie i konieczność trzymania klawisza - do wdrożenia hamowania z możliwością przejścia na pozycję 5 po dwukrotnym naciśnięciu klawisza - — będzie wymagać opracowania mechanizmów przestawiania manipulatora i ustawienia tak progów, żeby hamowanie nagłe nie załączało się przypadkiem przy precyzyjnym ustawianiu siły hamowania i może zająć więcej czasu niż pisanie fizyki do tego…
5) odskakiwanie i konieczność trzymania klawisza - do wdrożenia hamownia z możliwością przejścia na pozycję 5 po naciśnięciu kombinacji Shift + - — wymaga to naciśnięcia dwóch klawiszy do przejścia na pozycję hamowania nagłego, co też jest nieco nierealistyczne.
Dodam do tego jeszcze to, że w przypadku TRAXXa manipulator jazdy i hamowania ma 8 pozycji, z czego 4 są niestabilne i tylko jedna jest skrajna, więc będzie to jeszcze bardziej widoczne (i być może uciążliwe). Wszelkie uwagi i pomysły będą mile widziane.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2015, 13:12:35 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lutego 2015, 13:47:18 »
A jak wyglądają te pozycje w TRAXXie?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lutego 2015, 13:50:06 »
I mamy problem braku klawiszy. Dałbym wszystkie stabilne. Na klawiaturze raczej się tego lepiej nie zrobi. Możesz dorobić obsługę joysticka, ale jedna stabilna pozycja raczej nie załatwi sprawy.
Mój kanał youtube

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Lutego 2015, 13:54:06 »
A jak wyglądają te pozycje w TRAXXie?
1 – maksymalna siła pociągowa – stabilna,
2 – zwiększanie siły pociągowej – niestabilna, powrót do 3,
3 – utrzymanie siły pociągowej – stabilna,
4 – zmniejszanie siły pociągowej – niestabilna, powrót do 3,
5 – neutralna – stabilna,
6 – zmniejszanie siły hamowania ED – niestabilna, powrót do 7,
7 – utrzymanie siły hamowania ED – stabilna,
8 – zwiększanie siły hamowania ED – niestabilna, powrót do 7.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2015, 13:56:13 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Lutego 2015, 14:02:05 »
Jeśli następna pozycja jest nietabilna:
*szybkie dwukrotne wciśnięcie klawisza- przejście na następną pozycję.
*przytrzymanie klawisza- na ten czas przejście na pozycję niestabilną, po puszczeniu odskoczenie.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Lutego 2015, 15:07:15 »
Gdyby pokusić się o sterowanie myszą joysticka? Jakoś nie widzę tego co proponuje @szczawik. Chyba, że będzie to podobne do działania powrotu kranu hamulca w EN57.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2015, 15:09:16 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Lutego 2015, 18:08:26 »
In case of Elf, I'd propose use Num+ and Num- for switching positions 1–4. For unstable positions, controller will come back to closest stable one, after you release the key. Emergency brake with Num0.
For TRAXX, I'd use keys Num/ and Num* for switching positions 1, 3, 5 and 7 (stable) and keys Num+/Num- for switching to neighboring unstable positions of previously selected stable position. Again, for unstable position you must hold the key.
Btw.: Will be this feature used also for BR285? I think, in MaSzyna, it has control like old diesels.
M.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Marca 2015, 01:27:59 »
Jeżeli dobrze rozumiem opisy yB i poprawnie wnioskuję, to można stworzyć jeden spójny model manipulatora dla wszystkich pojazdów (uogólniam na przykładzie tych dwóch pojazdów, być może inne pojazdy wprowadzą jeszcze inne elementy do tego modelu), model ten opiera się na założeniu, że niemożliwe jest utrzymanie jednocześnie siły pociągowej i hamującej. Model ma 11 pozycji:
  • maksymalna siła pociągowa - pozycja ta może być stabilna, ale na dobrą sprawę nie musi, jeżeli nie jest, to manipulator powraca do pozycji 3.,
  • zwiększanie siły pociągowej - pozycja niestabilna, powraca do poz. 3.,
  • utrzymanie siły pociągowej - pozycja stabilna,
  • zmniejszanie siły pociągowej - pozycja niestabilna, powraca do poz. 3.,
  • pozycja neutralna manipulatora, powoduje wyzerowanie siły hamującej ED - pozycja stabilna,
  • pozycja neutralna manipulatora, powoduje wyzerowanie siły pociągowej - pozycja stabilna,
  • zmniejszenie siły hamującej ED - pozycja niestabilna, powraca do poz. 7.,
  • utrzymanie siły hamującej ED - pozycja stabilna,
  • zwiększenie siły hamującej ED - pozycja niestabilna powraca do poz. 7.,
  • maksymalna siła hamująca ED - pozycja stabilna lub niestabilna (analogicznie jak w przypadku poz. 1.), jeżeli niestabilna, to powraca do poz. 7.,
  • hamowanie nagłe - pozycja stabilna

W przypadku Elfa:
  • pozycja jest złożeniem pozycji 2. oraz pozycji 5.,
  • pozycja jest złożeniem pozycji 3. oraz pozycji 7.,
  • pozycja jest złożeniem pozycji 4. oraz pozycji 8.,
  • pozycja jest złożeniem pozycji 6. oraz pozycji 9.,
  • pozycja jest odzwierciedleniem pozycji 11.
Pozostałe pozycje nie występują.

W przypadku TRAXXa:
  • pozycja jest odzwierciedleniem pozycji 1.
  • pozycja jest odzwierciedleniem pozycji 2.
  • pozycja jest odzwierciedleniem pozycji 3.
  • pozycja jest odzwierciedleniem pozycji 4.
  • pozycja jest złożeniem pozycji 5. oraz 6.
  • pozycja jest odzwierciedleniem pozycji 7.
  • pozycja jest odzwierciedleniem pozycji 8.
  • pozycja jest odzwierciedleniem pozycji 9.
Pozycje 10. i 11. nie występują.

Idąc dalej, w oparciu o założenie, że nie jest możliwe jednoczesne nastawienie siły pociągowej oraz hamującej, można przyjąć, że wszelkie możliwe "nastawy" można uporządkować na jednej osi, gdzie na jednym jej końcu skali mamy maksymalną dostępną siłę pociągową, a na drugim maksymalną dostępną siłę hamującą ED, oraz dodatkowo jedną zmienną, która opisuje, czy wdrożone jest hamowanie nagłe, czy nie.
Wychodząc z tego stwierdzenia, można spróbować odwzorować manipulator analogicznie do nastawnika kołowego o bardzo dużej ilości pozycji, gdzie oczywiście pozycja nastawnika/manipulatora nie jest symbolem danej konfiguracji układu rozruchu oporowego, ale określa przypisaną do niej (pozycji) siłę pociągową lub hamującą. W takiej sytuacji pomiędzy pozycjami "nastawnika" możemy poruszać się analogicznie do nastawnika kołowego, czyli wciśnięcie Num+ lub Num- oznaczać będzie zmianę pozycji na wyższą, bądź niższą, natomiast wciśnięcie i przytrzymanie tych klawiszy spowoduje płynną zmianę pozycji z określoną szybkością (pozycji/sekundę).
Problemem jest to, że w przypadku obu nastawników (Elfa oraz TRAXXa) możliwe jest wybranie pozycji, która spowoduje natychmiastowy powrót nastawnika do pozycji zerowej (gdzie siła pociągowa oraz hamująca równe są zero), w przypadku obsługi klawiszami Num+ oraz Num- nie jest to możliwe, bez dodatkowych uzależnień, jak np. podwójne wciśnięcie klawisza, etc. Wiele więc zależy od tego, z jaką szybkością zmieniać będą się pozycje. Jeżeli wciśnięcie i przytrzymanie klawisza przez sekundę - dwie pozwoli na pokonanie całego zakresu dostępnych pozycji, to nie powinno być to wielkim problemem. Jeżeli jednak trwać to będzie dłużej, to może rzeczywiście lepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie dwukrotnego wciśnięcia dla przejścia do następnej pozycji stabilnej (czyli poz. 1., 3., 5./6., 8., 10.), lub tak jak zasugerował Lelek, wykorzystanie do tego celu oddzielnych klawiszy. Przy czym ktoś sugerował, że Num/ oraz Num* powinny zostać zarezerwowane do obsługi tempomatu.

Niezależnie od całej reszty, myślę, że hamowanie nagłe powinno być wdrażane osobnym klawiszem.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Marca 2015, 09:21:20 »
W tej chwili przerzucenie koła nastawnika to pojedyncze kliknięcie a z shiftem zrzucenie do 0. Obsługę trzeba to zrobić na tych samych klawiszach. Musi też być naturalna i "załapywalna" przez użytkownika, który nie przeczytał instrukcji. W tym przypadku sugerowałbym przejście do pozycji stabilnej po dwukliku, gdyż w windows domyślnie oznacza otwarcie katalogu, a więc przejście do czegoś innego niż obecnie. Moje pytanie jest czy hamowanie pneumatyczne jest realizowane tym samym nastawnikiem co siła?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Marca 2015, 09:39:33 »
Cytuj
"załapywalna" przez użytkownika, który nie przeczytał instrukcji.
Po co?

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Marca 2015, 10:21:20 »
Kliknięcie klawisza zwiększa lub zmniejsza pozycję o jedną pozycję. Przytrzymanie klawisza zmienia pozycję z częstością zależną od ustawienia klawiatury. klikniecie z Shiftem powoduje przejście na najbliższą bez oporową. Ja nie mam dwukliku tylko jednoklik. Użycie klawiszy Numer + i - jest małorealistyczne. Zawsze można zmienić klawiszologię i sterować klawiszami cyfrowymi z klawiatury numerycznej.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Marca 2015, 10:58:17 »
Moje pytanie jest czy hamowanie pneumatyczne jest realizowane tym samym nastawnikiem co siła?
Nie, od tego jest oddzielny manipulator.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Marca 2015, 12:17:24 »
Użycie klawiszy Numer + i - jest małorealistyczne.
Co masz na myśli?

Klikniecie z Shiftem powoduje przejście na najbliższą bez oporową.
No to można ten shift wykorzystać, do przejścia na najbliższą stabilną i problem byłby rozwiązany.
Pozostaje kwestia hamowania nagłego.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Marca 2015, 15:34:12 »
A czy nie dałoby się podpiąć pod nastawnik równolegle do +/- klawiszy Num2, 4, 5, 8? Wtedy klawiszologia np. do Elfa wyglądałaby następująco:
1) trzymanie "+" lub ".Del" (puszczenie powoduje powrót do poz. 2) – zwiększanie siły pociągowej,
2) Num4 – utrzymanie siły pociągowej, zmniejszanie siły hamowania – stabilna,
3) Num5 – zmniejszanie siły pociągowej, utrzymanie siły hamowania – stabilna,
4) Num8 – zwiększanie siły hamowania – niestabilna, powrót do poz. 3,
5) Num0 – hamowanie nagłe – stabilna.
Problem byłby tylko ze sterowaniem hamulcem pneumatycznym, można by to rozwiązać następująco:
1) Ctrl+Num9 - wyłączony, luzowanie - stabilna
2) Num9 - luzowanie - niestabilna
3) puszczenie klawisza - utrzymanie siły hamowania - stabilna
4) Num3 - hamowanie - niestabilna
5) hamowanie nagłe - tego chyba nie trzeba podłączać, bo to samo jest na nastawniku.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Marca 2015, 18:22:18 »
Cytuj
"załapywalna" przez użytkownika, który nie przeczytał instrukcji.
Po co?
Dlatego, że dobrą zasadą tworzenia interfejsów użytkownika, a o tym tutaj mówimy, jest aby sposób obsługi danej czynności niezależnie od tego z jakiej funkcjonalności korzystamy pod spodem był jak najbardziej zbliżony do siebie. To nie jest prawdziwa kolej, gdzie masz dopuszczenie na tabor i pracodawca raczej stara się nie przerzucać maszynistów pomiędzy różnymi typami, tylko "zabawka dla małych dzieci", w której dzisiaj jedziesz parowozem żeby jutro pośmigać TGV. A jak ktoś będzie chciał robić pod to symulator z kabiną to nie będzie miał problemów ze zrobieniem odpowiednich manipulatorów. Od tego jest PoKeys.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Marca 2015, 19:25:28 »
Ja nie widzę powodu, by robić jakieś udogodnienia dla osób które nie zadają sobie trudu przeczytania instrukcji. To nie jest prawdziwa kolej, ale chcemy by było jak najrealniej, a nie jak najłatwiej dla osób które szukają chwilowej uciechy.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Marca 2015, 21:11:16 »
Moim zdaniem sterowanie manipulatorem powinno być utrzymane na klawiszach + oraz - z niezbędnymi dodatkami jak na przykład .Del . Ja widzę to tak:
1) trzymanie "+" lub .Del zwiększanie siły pociągowej (puszczenie to powrót do poz. 2)
2), 3) pozycje stabilne
4) trzymanie "-" to zwiększanie siły hamowania (puszczenie to powrót do poz. 3)
5) Num0 - hamowanie nagłe
Hamulec pneumatyczny według własnego uznania Num3 i Num9 a dodatkowo można na Num2, Num5, Num5 ustalić jakieś pozycje dla ułatwienia. Num4 to luzowanie hamulca pneumatycznego (ewentualnie ED włącznie, czyli pozycja 2).

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Marca 2015, 21:23:32 »
Moim zdaniem @szczawik ma rację. Po co mamy wychodzić na przeciw nieczytającym i ułatwiać wszystko do najprostszych możliwości. Zrobić tak jak pasuje najlepiej autorowi, a reszta musi się do tego dostosować i przeczytać instrukcję. Kto będzie chciał tym jeździć na pewno ją przeczyta, reszta pójdzie na łatwiznę i będzie pisać posty na forum, a my będziemy odsyłać do lektury instrukcji. Tyle w temacie.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Marca 2015, 21:24:05 »
Może taki zadajnik przypisać pod klawisze 1,2,...,0 z górnej klawiatury? Pomysł z rodem Mechanika EN57 (tam było z,x,...,m).
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2015, 21:35:31 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Marca 2015, 21:25:44 »
Albo pod klawisze [].

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2203
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #20 dnia: 01 Marca 2015, 21:32:50 »
@Klimczok a jaka jest różnica między + - z numerycznej a [ ]? Tu raczej chodzi o sposób, a nie propozycje zamiany klawiszy.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #21 dnia: 01 Marca 2015, 21:44:54 »
Ja nie widzę powodu, by robić jakieś udogodnienia dla osób które nie zadają sobie trudu przeczytania instrukcji. To nie jest prawdziwa kolej, ale chcemy by było jak najrealniej, a nie jak najłatwiej dla osób które szukają chwilowej uciechy.
To ja proponuję użyć całego qwerty do odpowiednich ustawień stablilnych a resztę pod a od add i l od loose. Klawisze obecnie już wykorzystywane najlepiej przemapować dla tych poszczególnych loków przenieść gdzieś indziej. Jak ktoś będzie chętny to sobie przeczyta instrukcje.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #22 dnia: 01 Marca 2015, 22:07:54 »
Zasadniczo zmieniasz temat oraz używasz skrajności która nie jest argumentem. Ja nie piszę o tym, że każdy powinien mieć pulpit w pokoju czy odwzorowanie każdego elementu lokomotywy na klawiaturze, tylko odniosłem się do stwierdzenia ułatwiania osobom nieczytającym instrukcję. Zauważ, że także uważam użycie +/- odpowiednio skonfigurowanych za dobre rozwiązanie. Ewentualnie klawiszy dotychczas używanych do obsługi hamulców.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #23 dnia: 01 Marca 2015, 23:15:37 »
Wg mnie najlepszy pomysł to użycie + i  - oraz / i *, trzeba się tylko zastanowić, które lepiej dla pozycji stabilnych, a które dla niestabilnych.  Klawisze te są wszystkim użytkownikom znane, a że silników asynchronicznych nie bocznikujemy, można zwolnione dwa wykorzystać do czegoś innego. Największą ich zaletą jest to, że leżą blisko siebie i nie wymagają dwóch rąk (ważne w momencie, gdy trzeba szybko zareagować).

Podwójne naciśnięcie albo przytrzymanie nie jest dla przejścia na stabilną dobrym sposobem, bo właśnie w ten sposób obsługuje się pozycje niestabilne.

PS Klawisze hamulców służyły zawsze do hamowania i może tego nie zmieniajmy, żeby nie komplikować.
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2015, 23:18:16 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Marca 2015, 01:51:02 »
To coś w takim stylu:
1maksymalna siła pociągowastabilna
2zwiększanie siły pociągowejniestabilna, powrót do 3Numer / +
3utrzymanie siły pociągowejstabilnaNumer /
4zmniejszanie siły pociągowejniestabilna, powrót do 3Numer / -
5neutralnastabilnaNumer Enter
6zmniejszanie siły hamowania EDniestabilna, powrót do 7Numer * -
7utrzymanie siły hamowania EDstabilnaNumer *
8zwiększanie siły hamowania EDniestabilna, powrót do 7Numer * +

Domyślnie manipulator jest na pozycji 5 neutralnej. Przytrzymujemy Numer /, ustawia się na pozycji 3. Klikamy Numer +, wychyla się na pozycję 2. Puszczamy klawisze pozostaje na pozycji 3.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Marca 2015, 07:00:56 »
Trzeba robic z tego wywod? Num+ i Num- odpowiadalby a pozycje niestabilne, Num/ i Num* przechodzilby do pozycji stabilnej.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #26 dnia: 02 Marca 2015, 07:40:57 »
@szczawik, wiem że przekoloryzowałem, zrobiłem to specjalnie ;)
@Anrej, możemy mieć więcej pozycji stabilnych, problem raczej polega na tym, że jeśli obsługujemy sam nastawnik to mamy wyczucie na której pozycji jesteśmy a w symulacji trzeba o tym pamiętać.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #27 dnia: 02 Marca 2015, 12:46:08 »
@szczawik, wiem że przekoloryzowałem, zrobiłem to specjalnie ;)
@Anrej, możemy mieć więcej pozycji stabilnych, problem raczej polega na tym, że jeśli obsługujemy sam nastawnik to mamy wyczucie na której pozycji jesteśmy a w symulacji trzeba o tym pamiętać.
Może nie od razu pamiętać. Szybki rzut oka na ekrany pozwoli stwierdzić, czy siła pociągowa rośnie, czy maleje.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #28 dnia: 02 Marca 2015, 13:06:54 »
Jeszcze jedno pytanie odnośnie działania tego typu systemów: czy nie działa to przypadkiem tak, że samoczynnie włącza się pneumatyka w przypadku kiedy komputer wylicza, że nie jest w stanie uzyskać zadanej siły hamowania samym ED?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« Odpowiedź #29 dnia: 02 Marca 2015, 17:24:40 »
Jeszcze jedno pytanie odnośnie działania tego typu systemów: czy nie działa to przypadkiem tak, że samoczynnie włącza się pneumatyka w przypadku kiedy komputer wylicza, że nie jest w stanie uzyskać zadanej siły hamowania samym ED?
Nie, to działa tak specjalnie :D

W praktyce to współpraca hamulców bywa robiona różnie. Zasadniczo w ezt używa się ep+ed i wtedy część siły jest realizowana przez ed, część przez hamulec ep (dokładne proporcje jeszcze ustalam). W przypadku użycia hamulca pneumatycznego (pn) bywa różnie, bo czasem się on nie łączy z ed. Trochę inaczej to jest w lokomotywach, gdzie np. w Eurosprinterze jest oddzielny manipulator od hamulca pn (potencjometryczny), oddzielny od hamulca ed (potencjometryczny) i oddzielny od hamulca dodatkowego (impulsowy), z czego pierwsze dwa mogą być ze sobą fizycznie sprzężone.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.