Koledzy, zapoznajcie się z przepisami E1, zanim takie dyskusje zaczniecie. Nie rozumiem, jak można się bawić symulatorem, nie mając pojęcia o podstawowych przepisach na temat ruchu kolejowego. Piszecie bzdury i ktoś jeszcze pomyśli, że to prawda.
kolego Leszku - nie oczekuj, że wszyscy uruchamiający symulator na swoim komputerze znają przepisy E1, czy inne dotyczące ruchu kolejowego. Dla większości symulator jest jedynym sposobem poznania obsługi lokomotyw, w tym też i przepisów panujących na torach. Prosze o większą wyrozumiałośc dla osób odwiedzających forum :) A osoby znające tak dobrze przepisy kolejowe ja ty mogą pomóc pozostałym w zrozumieniu tego co jest napisane w E1. Ja też nie potrafie gotować po przeczytaniu nawet największej książki kucharskiej 8)
Wracając do wątku - już wyjaśniła sie sprawa sygnałów świetlnych na semaforze
wjazdowym. Wyjaśniłem sprawę u samego źródła - poszedłem na nastawnię. Otóź, ułożenie
przelotu (sytuacja, w której pociąg nie zatrzymuje sie na stacji, tylko jedzie dalej) na pulpicie kostkowym może być wykonane w dwojaki sposób.
[list=]podanie sygnału na sem. wjazdowym, później na sem. wyjazdowym - w takiej sytuacji na
wjazdowym najpierw pojawi się S5, a po ustawieniu wyjazdu - S2;[/list]
[list=]sytuacja odwrotna (najpierw wyjazdowy, później wjazdowy) - Z S1 na S2[/list]
I tak jest w symulatorze. Czasami z "czerwonego" na "zielone" odrazu, a czasami poprzez "pomarańczowe".W jaki sposób zrobi to dyżurny to już zależy od niego. Kolejność wciskania przycisków na pulpicie nie ma znaczenia. Brawa dla twórców za pełne oddanie realizmu :lol:
Pozdrawiam